ديجيتال سرو ديجيتال سرو .

ديجيتال سرو

غنچه گل محمدي و خواص آن

گل محمدي (نام علمي: Rosa damascena) يك گياه كوچكي است با ارتفاع متغير، گل‌هاي زيبا و خوشبو به رنگ صورتي دارد و از خانواده گل‌هاي رز (Rosaceae) مي‌آيد. اين گل‌ها براي توليد اسانس‌ و عطرهاي مورد استفاده در صنايع آرايش، بهداشت و پزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اسانس گل محمدي به نام گلاب يا روغن گلاب به عنوان يكي از محصولات اصلي اين گل شناخته مي‌شود. براي خريد عمده غنچه گل محمدي وارد لينك مربوطه شويد

در صنعت آرايش، عطرسازي و توليد محصولات بهداشتي، اسانس گل محمدي به عنوان يك عنصر محبوب به دليل عطر و طعم مطبوع خود استفاده مي‌شود و در تهيه عطرها، كرم‌ها، لوسيون‌ها، صابون‌ها و محصولات مشابه به كار مي‌رود. از طرف ديگر، گلاب به عنوان يك عطر طبيعي، ضد التهاب و آرام‌بخش در طب سنتي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

غنچه گل محمدي

گل محمدي يكي از گياهان مشهور و پركاربرد در جهان است كه در مناطقي مانند خاورميانه و جنوب آسيا رشد كرده و در حال حاضر در سراسر جهان پرورش داده مي‌شود. غنچه‌هاي گل محمدي براي خواص دارويي، عطرسازي و طعم دهنده در مصارف مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.استفاده از گل محمدي در عطرسازي و صنايع عرقيجات به دليل عطر و بوي خوش‌بو و مطبوعي آن بسيار رايج است. عطرها و عرقيجات حاوي عطر و بوي گل محمدي معمولاً به عنوان عطرهاي گلي و رمانتيك شناخته مي‌شوند.

 خواص غنچه گل محمدي
غنچه ي گل محمدي از دسته گياهان مشهور و پركاربردي است كه كاربردهاي مختلف ان مانند خواص دارويي، ادويه طعم دهنده و … باعث محبوب شدن اين گياه دارويي مشهور شده است.گل محمدي يكي از بهترين انواع گل ها از ديرباز تا اكنون بوده است به طوري كه عطر و بوي خوش غنچه ي گل محمدي علاوه بر استفاده ي ان در تهيه انواع نوشيدني ها مانند دوغ و شير و … در زمينه ي تهيه انواع عطرها و عرقيجات نيز كاربرد دارد.

استشمام عطر و بوي غنچه ي گل محمدي براي سلامت جسمي و روحي نيز كاربرد دارد.گل محمدي به عنوان يك طعم دهنده و ادويه در آشپزي شناخته ميشود.در خاورميانه هندي و ايراني از گل رز به عنوان يك طعم دهنده و ادويه محبوب استفاده ميشود.به دليل رويش غنچه گل محمدي در مناطق سرد و خشك تهيه ي ان بدون استفاده از آفت كش و سموم بوده و ازين جهت باعث بالا بودن كيفيت غنچه گل محمدي است.
گل محمدي همچنين با نام هاي ديگري مانند رز فرنگي، گل زنبقي، گل بنفشه اي و گل رستا نيز شناخته مي شود. اين گل در بسياري از مناطق جهان كشت مي شود و در طب سنتي نيز استفاده هاي مختلفي دارد. گل محمدي معمولا در باغ ها، پارك ها، فضاي باز و حتي در برخي مراسم هاي رسمي به عنوان گل زينتي استفاده مي شود.گل محمدي از گونه‌هاي گل رز است كه به دليل خواص آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به علت شكل و رنگ زيباي آن، از اين گل در تزيينات، بوي تلخ و شيرين آن در صنعت عطرسازي و همچنين استفاده از اسانس آن در صنايع غذايي و داروسازي استفاده مي‌شود. غنچه گل محمدي در شهرهايي مانند كاشان قمصر شيراز كرمان اذربايجان و كرمانشاه توليد و برداشت ميشود.غنچه ي گل محمدي پس از برداشت بايد بلافاصله خشك شده و بايد دور از دسترس افتاب نگهداري شود.

 استفاده از عرقيجات گل محمدي در آرايشي و بهداشتي نيز متداول است.استشمام عطر و بوي غنچه‌هاي گل محمدي اثرات مثبتي بر سلامت جسمي و روحي دارد. عطر گل محمدي به عنوان يك عامل آرامبخش و آنتي‌استرس معروف است و ممكن است به كاهش استرس و اضطراب كمك كند. همچنين، برخي مطالعات نشان داده‌اند كه استنشاق عطر گل محمدي مي‌تواند بهبود خواب، رفع افسردگي و افزايش انرژي را در افراد به اثر بردارد.

در آشپزي، گل محمدي به عنوان يك طعم دهنده و ادويه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در مناطق خاورميانه، هند و ايران، گل رز به عنوان طعم دهنده و ادويه بسيار محبوب استفاده مي‌شود. از غنچه‌ها و عرق گل محمدي در تهيه نوشيدني‌هايي مانند دوغ و شير نيز استفاده مي‌شود.يكي از ويژگي‌هاي مهم گل محمدي اين است كه مي‌تواند در مناطق سرد و خشك رشد كند و نياز كمتري به استفاده از آفت‌كش‌ها و سموم دارد. اين ويژگي باعث مي‌شود كيفيت غنچه‌هاي گل محمدي بسيار بالا باشد.

به علاوه، كشت گل محمدي در برخي مناطق به عنوان يك منبع درآمد و شغل مهم محسوب مي‌شود.به طور خلاصه، گل محمدي با بوي خوش‌بو و طعم مطبوعش، علاوه بر استفاده در صنايع عطرسازي و عرق‌گيري، در آشپزي و نوشيدني‌ها، و همچنين براي بهبود سلامت جسمي و روحي، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

غنچه گل محمدي
غنچه گل محمدي  با نام علمي نام علمي Rosa damascena ، يكي از انواع گل‌هاي سرخ (رز) است و نخستين بار در سرزمين كهن ايران كشت شده است. اغلب اين گل در مناطق مرتفع و خشك كاشت مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي بارز گل محمدي ايراني، عدم وجود آفات و مقاومت طبيعي آن در برابر بيماري‌ها است. اين گل به صورت ارگانيك و بدون استفاده از آفت كش‌ها يا سموم توليد مي‌شود كه باعث افزايش كيفيت بالاي آن مي‌شود.

گل محمدي از سال‌ها قبل در مناطق خشك و مرتفع ايران، مانند ارتفاعات بين ۲ تا ۳ هزار متر از سطح دريا و در شهرهاي اصفهان، كاشان، كرمان، كرمانشاه، فارس و آذربايجان شرقي كشت مي‌شود. ايران به عنوان يكي از توليدكنندگان اصلي غنچه گل محمدي در جهان شناخته مي‌شود.

يكي از دلايلي كه غنچه گل محمدي توليد شده در ايران جهاني محبوب است، علاوه بر كيفيت بالا و خواص آن، اين است كه ايران به دليل خشكي آب و هوا، شرايطي را براي رشد اين گل به صورت طبيعي و بدون استفاده از سموم فراهم مي‌كند. بنابراين، غنچه گل محمدي توليد شده در ايران، معمولاً بدون آفت است و از روش‌هاي ارگانيك كاشته مي‌شود.

اين باعث مي‌شود كه غنچه گل محمدي ايراني كيفيت بالاتري داشته باشد و خواص بيشتري را حفظ كند.غنچه گل محمدي خشك، در واقع غنچه‌هايي از گل محمدي هستند كه به طور خاص و در شرايط استانداردي خشك شده و رنگ و كيفيت خود را حفظ مي‌كنند. سپس اين غنچه‌هاي خشك براي استفاده در مصارف مختلف و بهره‌برداري از خواص بي‌نظير آن به فروش مي‌رسند.

نحوه برداشت غنچه گل محمدي
باز شدن گياه گل محمدي از اوايل ارديبهشت تا اوايل تير ادامه دارد و روند باز شدن آن در بازه ي ۲۰ تا ۳۰ روزه تكميل ميشود. برداشت گياه گل محمدي ميبايست به موقع انجام شده و با توجه به دوام يك روزه ي آن روند برداشت بايد به سرعت و با دقت انجام شود. روند برداشت گل محمدي ميبايست پيش از طلوع افتاب انجام شده و درصورتي كه در فرايند برداشت وقفه اي بيفتد باعث سفيد شدن رنگ غنچه و از بين رفتن ان ميشود.

با توجه به اينكه گل محمدي نهايتاً تا يك روز دوام دارد، عمل برداشت بايد به سرعت و با دقت انجام شود تا گل پس از برداشت حداكثر تا يك روز زمان داشته باشد تا استفاده شود. براي جلوگيري از سفيد شدن رنگ گل و ريختن آن، بايد برداشت گل محمدي در زمان مناسبي صورت گيرد، يعني قبل از طلوع آفتاب و در حالي كه هوا خنك است.

همچنين، پس از برداشت گل، بايد آن‌ها را در ظرفي با آب قرار داده و به سرعت به محل خشك كردن منتقل كرد تا از رطوبت و گرما جلوگيري شود.غنچه ي گل محمدي به عنوان يك خوشبو كننده ي هوا در قسمت هاي مختلف خانه مانند پذيرايي و آشپزخانه به كار ميرود. استفاده از غنچه ي گل محمدي به دليل خواص زياد دارويي و درماني ان براي استفاده در دمنوش كه به دمنوش هاي گل سرخ يا گل رز نيز بسيار پر كاربرد است .

غنچه گل محمدي به دليل طبع گرم آن در تهيه ماست ها و اضافه كردن چاشني به ان تهيه و پخت حلواها كيك ها نوشيدني ها شربت ها و نيز به كار ميرود. توليد غنچه گياه گل محمدي به صورت خشك و تازه ي آن باعث كيفيت بالاي آن است.اين گياه پركاربرد علاوه بر استفاده ي بسيار زياد ان در بازار داخلي سهم بالايي در بازارهاي خارجي مانند كشورهاي فرانسه تركيه و هند دارد .غنچه گل محمدي در ساير كشور ها مانند تونس بلغارستان نيز توليد ميشود.

خريد غنچه گل محمدي
خريد غنچه گل محمدي به دليل خواص بسيار زياد ان در زمينه ي هاي طبي مانند بهبود به عفونت هاي پوستي بهبود مشكلات قلبي عروقي تقويت قواي جنسي بهبود علايم تشنجي و خواص ارامبخش خوود از بهترين و محبوب ترين گياهان دارويي به شمار ميرود.

استفاده از غنچه گل محمدي به دليل خواص منحصر به فرد خود در مواردي مانند كمك به كاهش وزن و افزايش چربي سوزي بدن و سوخت ساز از دسته گياهاني است كه نوشيدن و مصرف ان براي افرادي كه قصد كاهش وزن دارد بسيار موثر است.خواص دارويي بي شمار اين محصول باعث ميزان بالاي محبوبيت ان و استفاده از ان در تهيه ي انواع شيريني ها دمنوش ها مرباها و محصولات غذايي است. 

خواص غنچه گل محمدي
استفاده از غنچه ي گل محمدي به دليل خواص زير در درمان انواع اختلالات و بيماري ها مفيد است .در ادامه قصد دار داريم كه به كاربردهاي درماني غنچه گل محمدي بپردازيم .

كمك به بهبود علايم و دردهاي روده و معده
تقويت كننده سيستم ايمني بدن
از بين برنده ي چروك صورت و جوانسازي
بهبود اكنه و جوش هاي صورت
حاوي ويتامين هاي c،b
رفع يبوست و روان كننده ي روده
درمان سرماخوردگي
خواص ضد سرطاني
درمان استرس و فشار هاي رواني و عصبي
بهبود علايم بد خوابي و نشاط اور
بهبود درد دندان
خواص غنچه گل محمدي در دوران بارداري

غنچه خشك گل محمدي (Rose Damascena) در دوران بارداري به عنوان يك داروي گياهي مفيد محسوب ميشود. اين گل داراي ويتامين C بوده و مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني بدن زنان باردار كمك كرده و مصرف دمنوش آن  به توليد كلاژن در بدن مادر و جنين كمك ميكند.گل سرخ (گل محمدي) در واقع داراي خواص متعددي است كه شامل ترميم زخم‌هاي واژن و سرويكس، كاهش درد رحم و درمان ورم رحم مي‌شود.

گل محمدي خشك باعث جذب بهتر آهن و كلسيم در بدن شده كه اين امر براي رشد جنين بسيار مفيد است. گياه گل محمدي داراي ويتامين E، سلنيوم، منيزيم، ويتامين‌هاي ب كمپلكس، منگنز و پتاسيم است كه باعث تقويت سيستم ايمني بدن مادر و جنين شده و از ابتلاي آنها به انواع بيماري‌ها جلوگيري ميكند.

 درمان مشكلات گوارشي

غنچه گل محمدي براي تقويت معده و درمان مشكلات گوارشي بسيار مفيد است. اين گياه داراي خواصي است كه باعث بهبود عملكرد گوارش ميشود. يكي از خواص گل محمدي افزايش توليد صفراست كه اين امر به هضم بهتر چربي‌ها كمك مي‌كند. صفرا كمك به هضم و جذب چربي‌ها در معده و روده دارد و باعث مي‌شود مشكلات گوارشي كمتر شوند.مصرف غنچه گل محمدي باعث رشد باكتري‌هاي خوب در روده مي‌شود.

اين باكتري‌ها كمك به تعادل دروني ميكروبيوم روده و عملكرد بهتر گوارش دارند. در طب سنتي، غنچه گل محمدي براي درمان مشكلات گوارشي مانند اسهال، اسهال خوني، گرفتگي‌هاي معده و نفخ استفاده مي‌شده است. نوشيدني‌هاي تهيه شده از گلبرگ هاي گياه گل محمدي باعث تسكين دردهاي معده و تقويت عملكرد سيستم گوارشي ميشود.

ضد افسردگي و اضطراب

غنچه گل محمدي داراي خواص آرام‌بخش و ضداضطراب است و به كاهش استرس و اضطراب كمك ميكند. فرآورده‌هاي مختلف اين گياه دارويي، مانند دمنوش يا روغن گل محمدي، باعث بهبود علائم افسردگي، كاهش تپش قلب و احساس آرامش و آرامش ذهني ميشود.عطر گل محمدي همچنين براي آرام كردن ذهن و بدن بسيار مفيد است و باعث ايجاد سرخوشي و كاهش ناراحتي ميشود.

استفاده از اين گياه دارويي به عنوان يك راه‌حل طبيعي براي تسكين اعصاب محسوب شده و عوارض جانبي مرتبط با داروهاي شيميايي را ندارد.از غنچه گل محمدي براي توليد شربت‌هاي آرام‌بخش استفاده ميشود و روغن گل محمدي نيز معروف به خواص شادي‌بخش است و مصرف آن باعث كاهش افسردگي و اضطراب ميشود.

طبع گياه گل محمدي به طور كلي معتدل تا كمي سرد و خشك است. اين به معناي آن است كه اين گياه خواصي ضد صفرا و بلغم دارد و براي افرادي با مزاج سرد مفيد است. بخش‌هاي مختلف گل محمدي شامل برگ، گلبرگ و غنچه هستند و هر يك از اين بخش‌ها خواص دارويي متفاوتي دارند. به عنوان مثال، گلبرگ تازه گل محمدي خاصيت ملين دارد، در حالي كه گلبرگ خشك آن خواص قابضي دارد.

تقويت قلب

استفاده از غنچه گل محمدي همچنين براي تقويت قلب استفاده مي‌شود. اين گياه مي‌تواند در درمان تپش قلب، باز شدن دهانه عروق بسته قلبي، درمان پيرولاپس دريچه ميترال قلب و همچنين داراي خاصيت ضد اسپاسم باشد. همچنين، مصرف چاي گل محمدي مي‌تواند در بهبود دردهاي قاعدگي كمك كند و مي‌توان از گلاب يا روغن گل محمدي براي رفع ترشحات زنانه و درمان خونريزي شديد قاعدگي استفاده كرد.

خواص زيبايي و ترميم پوست

يكي از خواص مهم و معروف گل سرخ نيز در حوزه سلامت و زيبايي پوست است. اين گياه داراي خاصيت ضد التهاب و خنك كننده براي پوست است. استفاده از انواع ماسك‌هاي گل سرخ در شادابي و ترميم پوست، كاهش چين و چروك تاثير زيادي دارد همچنين، ضماد غنچه گل سرخ در درمان اگزما، زگيل، جاي سوختگي و تسكين درد سوختگي نيز مفيد است.


استفاده از گرده خشك غنچه گل سرخ به همراه گياه دارويي مُورد، نيز مي‌تواند در رفع بوي بد عرق كمك كند. پاشيدن گرده خشك گل سرخ بر روي زخم‌هاي عميق مي‌تواند باعث بند آمدن خونريزي و بهبود جاي زخم شود.در ضمن، برخي از خواص ديگر گل سرخ شامل كاهش چربي بدن، درمان بيماري‌هاي غدد درون‌ريز، كمك به هضم غذا، بهبود گردش خون، محافظت از معده و كبد، پاكسازي كبد و كيسه صفرا، و بهبود ترشح مايع صفراوي مي‌شود.

روش هاي مصرف غنچه گل محمدي
غنچه گل محمدي را ميتوان هم به صورت جوشانده و هم به همراه چاي مصرف كرد.براي استفاده از دمنوش غنچه گل محمدي ابتدا بايد چند عدد غنچه ي گل محمدي را در اب جوش ريخته و پس از دم كشيدن ان دمنوش گل محمدي را با عسل مصرف كنيد.استفاده از عنچه ي گل محمدي در چاي به همراه دارچين زنجبيل زعفران گل گاوزبان و رزماري باعث بهبود طعم و افزايش خواص ان ميشود.استفاده ي زياد و بي رويه از غنچه گل محمدي ممكن است كه باعث تشديد علايم خواب الودگي و گوارشي شود.


نكات نگهداري غنچه گل محمدي
برداشت غنچه هاي گل محمدي از مهم ترين فرايند توليد اين گياه دارويي محبوب است كه در ادامه قصد داريم تا به بررسي دقيق آن بپردازيم.بهترين زمان براي برداشت غنچه‌هاي گل محمدي زودتر از زمان باز شدن كامل گل است، وقتي كه غنچه‌ها هنوز كاسه گل خود را نشان مي‌دهند. اين باعث مي‌شود تا اسانس‌ها و عطرهاي گل در غنچه‌ها بهتر حفظ شوند. غنچه‌هاي محمدي با دستمال يا ابزار نرمي مانند چنگال برداشت مي‌شوند. مواظب باشيد كه غنچه‌ها را با اطرافيان كاملاً جدا كرده و به شاخه‌هاي مادر آسيب نزنيد.

پس از برداشت، غنچه‌هاي گل محمدي به سرعت در محيط خنك و تاريك قرار داده مي‌شوند. اين محيط مي‌تواند يك اتاق خشك، سايه دار و تهويه‌دار باشد. از نور مستقيم آفتاب پرهيز كنيد، زيرا ممكن است باعث از بين رفتن رنگ و عطر گل‌ها شود.غنچه‌هاي خشك شده مي‌توانند درون شيشه‌هاي تاريك و دربند با دقت واحد به واحد قرار گيرند. اين شيشه‌ها بايد در يك محيط خشك و خنك نگهداري شوند. ترجيحاً از شيشه‌هاي تاريك مات يا رنگي كه از نور و اشعه مستقيم آفتاب جلوگيري كنند، استفاده كنيد.

با رعايت اين مراحل، مي‌توانيد غنچه‌هاي گل محمدي خود را به درستي برداشت و خشك كنيد تا اسانس و عطر خوب آنها حفظ شود و مي‌توانيد از آنها براي تهيه محصولات مثل گلاب و عطرهاي طبيعي استفاده كنيد.

ويتامين هاي غنچه گل محمدي
غنچه گل محمدي به عنوان يك گياه طبي ، يك منبع غني از ويتامين هاي ضروري محسوب ميشود. غنچه گل محمدي داراي ويتامين‌هاي مختلفي است كه عبارتند از:

ويتامين C: گل محمدي حاوي مقدار قابل توجهي از ويتامين C است كه براي سلامتي پوست و سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است.
ويتامين A: اين ويتامين حاوي خواص ضداكسيداني قوي است و به عنوان يك آنتي‌اكسيدان طبيعي عمل مي‌كند. همچنين براي بهبود سلامتي چشم‌ها و پوست نيز مفيد است.
ويتامين B1 (تيامين): ويتامين ب۱ در افزايش سطح انرژي بدن و حفظ سلامتي سيستم عصبي بسيار مؤثر است.
ويتامين B2 (ريبوفلاوين): ويتامين ب۲ در سلامتي پوست و چشم‌ها و بهبود عملكرد مغز و عصب‌ها بسيار مفيد است.
ويتامين B3 (نياسين): اين ويتامين به عنوان يك آنتي‌اكسيدان طبيعي عمل مي‌كند و در كاهش خطر بروز بيماري‌هاي قلبي، درمان اختلالات پوستي و بهبود عملكرد مغز و عصب‌ها مؤثر است.
ويتامين B6: ويتامين ب۶ به عنوان يك ماده مؤثر در افزايش سطح انرژي بدن و بهبود عملكرد سيستم ايمني و سلامتي پوست و موها شناخته شده است.
ويتامين E: اين ويتامين به عنوان يك آنتي‌اكسيدان طبيعي عمل مي‌كند و براي بهبود سلامتي پوست و پيشگيري از آسيب‌هاي ناشي از عوامل محيطي مانند آفت‌كش‌ها و اشعه مضر خورشيد بسيار مؤثر است.

تركيبات غنچه گل محمدي
غنچه گل محمدي حاوي ويتامين‌هاي A، C و B مي‌باشد. ويتامين A يك آنتي‌اكسيدان قوي است كه براي حفظ سلامت پوست، بينايي، سيستم ايمني و رشد سلولي ضروري است. ويتامين C يك آنتي‌اكسيدان ديگر است كه براي حفظ سلامت سلول‌ها، سيستم ايمني، جذب آهن و توليد كلاژن ضروري است. همچنين، ويتامين B مي‌تواند در تنظيم متابوليسم و افزايش سطح انرژي كمك كند.

غنچه گل محمدي حاوي مقادير زيادي از مواد معدني مختلف است كه شامل كلسيم، منيزيم، پتاسيم، سديم، فسفر، آهن، روي، مس و منگنز است. اين مواد معدني براي حفظ سلامت استخوان‌ها، افزايش قدرت عضلات و عملكرد قلبي، بهبود فعاليت عصبي و همچنين تنظيم فعاليت سلول‌هاي بدن بسيار مفيد هستند.

قيمت غنچه گل محمدي
قيمت غنچه گل محمدي بر اساس مواردي مانند كيفيت شكل ظاهري عطر و بو و رنگ آن بستگي دارد.غنچه ي گل محمدي در صورتي كه اندازه ي ان درشت تر بوده و رنگ قرمز آن پر رنگ تر باشد با كيفيت تر از انواع ديگر است.
غنچه گل سرخ معمولا به شكل عمده به فروش مي‌رسد؛

اين محصول معمولا در بسته‌بندي‌هاي ۸ يا ۱۰ كيلويي به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسند، قيمت اين بسته‌بندي‌ها به نسبت كيفيت محصول متفاوت است. تفاوت قيمت متناسب با موقعيت جغرافيايي محصول نيز تغيير مي‌كند به عنوان مثال غنچه گل محمدي لاله‌زار كرمان به دليل كيفيت بالا از قيمت بيشتري برخوردار است.

غنچه گل محمدي در صورتي كه رنگ آن نزديك به رنگ زرد باشد نشان دهنده كيفيت پايين و كهنه بودن است.فروش غنچه گل محمدي به صورت گلاب اب در كنار شكل خشك شده ي گل هاي اين محصول از محصولات بسيار پر مصرفي است كه در سراسر ايران متقاضيان زيادي دارد.در اين بخش قصد داريم تا به بررسي قيمت غنچه گل محمدي در وزن هاي مختلف آن بپردازيم:

در ادامه قصد داريم تا به بررسي قيمت غنچه گل محمدي بپردازيم:
خريد عمده غنچه گل محمدي
خريد عمده ي غنچه ي گل محمدي به دليل افزايش تقاضا براي تهيه ان معمولا به صورت كيلويي و در بسته بندي هاي مختلف عرضه ميشود. كيفيت در نوع بسته بندي از جمله مواردي است كه باعث تفاوت قيمت خريد غنچه گل محمدي به صورت عمده ميشود.غنچه گل محمدي به دليل شكل برداشت ان در مناطقي كه داراي خاك حاصل خيز است به عمل مي ايد.مشتريان بعد از خريد عمده غنچه گل محمدي ميتوانند اين گياه را پس از دريافت در منزل خشك كرده و استفاده كنند.

شرايط نگهداري اين گياه و دماي محيط نگهداري ان از جمله عواملي است كه باعث حفظ كيفيت غنچه ي گل محمدي ميشود .دماي محيط نگهداري غنچه گل محمدي بايد در محدوده ي ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتي گراد باشد افزايش دماي و كاهش زياد دماي محيط نگهداري ان ميتواند باعث كاهش كيفيت عطر و طعم غنچه ي گل محمدي شود.نگهداري اين محصول در سايه و قرار نگرفتن ان در معرض مستقيم نور خورشيد از عواملي مهمي است كه در حفظ كيفيت ان نقش دارد.

تفاوت قيمت خريد غنچه ي گل محمدي بسته به موقعيت جغرافياي عرضه ي ان از جمله مواردي است كه در تعيين قيمت اين محصول نقش دارد .غنچه گل محمدي در شهر كرمان به دليل بالا بودن كيفيت اين محصول نسبت به انواع ديگران قيمت بالاتري دارد.براي خريد عمده غنچه ي گل محمدي و اطلاع از قيمت خريد آن ميتوانيد با مراجعه به سايت هايار اين محصول را با كيفيت اعلا و بسته بندي مناسب در كمترين زمان دريافت كنيد.

مجموعه هايار طب به عنوان مجموعه ي فعال در زمينه ي كشاورزي انواع غنچه گل محمدي و گلاب ان را با بهترين كيفيت و قيمت مناسب در بسته بندي هاي با كيفيت عرضه ميكند.براي اطلاع از قيمت خريد غنچه گل محمدي و خريد آن به صورت عمده وارد فروشگاه هايار شده و با ثبت سفارش خود اين محصول محبوب را در بسته بندي هاي با كيفيت و اندازه هاي مختلف دريافت كنيد.

همچنين ميتوانيد براي خريد عمده غنچه گل محمدي با پشتيباني سايت تماس گرفته و از راهنمايي كارشناسان ما استفاده كنيد.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، كوچه شيخ مفيد، پلاك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۶:۴۳ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

كاربرد اسكيمر استخر در تصفيه استخر

اسكيمر استخر يا چربي گير سطح آب، از تجهيزاتي است كه به منظور تميز كردن سطح آب استخرها و برخي از استخرهاي ديگر و برخي محيط‌هاي آبي مانند آكواريوم براي تصفيه آب استفاده ميشود. اصطلاح “چربي گير” براي آن به كار مي‌رود چون اين دستگاه‌ها عمدتاً به منظور جمع‌آوري بقاياي شناور مانند حشرات، برگ‌ها، گرد و غبار و ساير آلودگي‌هاي سطحي از آب به كار مي‌روند.

 اسكيمر استخر

اسكيمر يا چربي گير سطح آب، تجهيزي است كه در استخرها اسكيمرها به منظور جمع‌آوري بقاياي شناور مانند برگ‌ها، حشرات، مواد شيميايي و آلودگي‌هاي ديگر از سطح آب استفاده مي‌شود.اسكيمرها به صورت مستطيلي يا معمولاً بشكل يك جعبه‌ي مسطح نصب مي‌شوند و معمولاً در كنار حوضچه استخر قرار مي‌گيرند. آب استخر به طور مداوم وارد اين دستگاه مي‌شود و با استفاده از جريان آب، بقاياي شناور و آلودگي‌هاي سطحي را به سمت اسكيمر هل داده و جمع‌آوري مي‌كند. اين بقايا سپس در داخل اسكيمر جمع‌آوري شده و به صورت خودكار يا با دست تخليه مي‌شوند.

اسكيمرها به عنوان يكي از اجزاي مهم سيستم تصفيه آب استخر عمل مي‌كنند، زيرا از ورود آلودگي‌ها به سيستم تصفيه جلوگيري مي‌كنند و باعث مي‌شوند لوله‌ها و تجهيزات تصفيه ديگر مانند پمپ‌ها و فيلترها به طور موثر‌تر عمل كنند. علاوه بر اين، حضور بقايا و آلودگي‌هاي سطحي در آب استخر مي‌تواند موجب كاهش كيفيت آب و ايجاد مشكلات بهداشتي و استفاده كنندگان باشد، اما با استفاده از اسكيمرها، اين مسئله مديريت مي‌شود و آب استخر تميز و شفاف باقي مي‌ماند.

كاربرد اسكيمر در استخر
اسكيمرها يكي از اجزاي اساسي و مهم استخرها هستند و نقش بسيار حياتي در تميز نگه داشتن آب استخر و حفظ كيفيت آب دارند. برخي از كاربردهاي اسكيمرها در استخر عبارتند از:

جمع‌آوري بقايا و آلودگي‌هاي سطحي: اسكيمرها با مكش ذرات شناور مانند برگ‌ها، حشرات، مو، كرم‌ها و لوسيون‌ها از سطح آب استخر، اين آلودگي‌ها را جمع‌آوري مي‌كنند و از ورود آن‌ها به سيستم تصفيه آب جلوگيري مي‌كنند. اين كار باعث افزايش كارايي سيستم تصفيه و كاهش نياز به تميز كردن فيلترها و پمپ‌ها به طور مكرر مي‌شود.

حفظ كيفيت آب: ورود بقايا و آلودگي‌هاي سطحي به آب استخر مي‌تواند باعث رشد و نمو انواع جلبك‌ها و قارچ‌ها در آب شود كه مي‌تواند به كيفيت آب آسيب برساند. با استفاده از اسكيمرها، اين آلودگي‌ها به سرعت از سطح آب حذف مي‌شوند و كيفيت آب استخر بهبود مي‌يابد.

حفظ تجهيزات تصفيه: ورود آلودگي‌ها به سيستم تصفيه آب، مخصوصاً فيلترها و پمپ‌ها، مي‌تواند باعث كاهش كارايي و عملكرد اين دستگاه‌ها شود و در بلند مدت آن‌ها را آسيب برساند. اسكيمرها با جمع‌آوري بقايا و آلودگي‌ها، از ورود اين مواد به سيستم تصفيه جلوگيري مي‌كنند و باعث افزايش عمر مفيد تجهيزات تصفيه آب مي‌شوند.

افزايش تميزي و شفافيت آب: با استفاده از اسكيمرها، بقايا و آلودگي‌ها از سطح آب حذف مي‌شوند و اين باعث مي‌شود آب استخر تميز‌تر و شفاف‌تر باقي بماند، كه تجربه‌ي استفاده از استخر را براي افراد لذت‌بخش‌تر مي‌كند.

به طور كلي، اسكيمرها به عنوان يكي از ابزارهاي مهم و ضروري در مديريت و حفظ آب استخر، اهميت بسياري دارند و نقش مهمي در بهبود كيفيت آب و افزايش راحتي و خوشايندي تجربه‌ي استفاده از استخر دارند.

اسكيمر استخر
مدل هاي استخر
اسكيمرها به صورت مستطيلي شكل هستند و در لبه‌هاي استخر نصب مي‌شوند. برخي اسكيمرها قابليت تنظيم عمق را نيز دارند تا بتوانند به بهترين شكل ممكن از سطح آب آلاينده‌ها را جمع‌آوري كنند. عملكرد اسكيمرها به صورتي است كه افراد درون استخر به راحتي مي‌توانند از اين فرآيند مكش آب و جمع‌آوري آلاينده‌ها مطلع نشوند.

استفاده از اسكيمرها در استخر، باعث بهبود كيفيت آب و جلوگيري از ته‌نشيني آلاينده‌ها در سيستم تصفيه آب و مسدود شدن لوله‌ها ميشود. با استفاده از اسكيمر استخر، سطح آب استخر تميزتر و شفاف‌تر بوده و استفاده از استخر براي شنا و سرگرمي لذت بخش‌تر خواهد بود.

خريد و قيمت اسكيمر استخر

اسكيمر به صورت يك جعبه مستطيل شكل طراحي شده است كه در لبه‌هاي استخر نصب مي‌شود. وظيفه اين تجهيز برداشتن بقاياي شناور از سطح آب و جمع‌آوري آنها در داخل خود است. اين تجهيز معمولاً با يك مكش قوي از سطح آب عبور مي‌كند و بقاياي شناور را به داخل خود جذب مي‌كند.

 

عملكرد اسكيمر به گونه‌اي طراحي شده است كه افراد داخل استخر متوجه آن نشده و هيچ تداخلي با شنا كردن در استخر ندارد. براي بهبود عملكرد اين تجهيز، بايد با فركانس مناسب و در محل مناسبي در لبه استخر نصب شود تا بتواند به طور موثري بقاياي شناور را از سطح آب جدا كند و از تصفيه آب استخر مراقبت كند.

انواع اسكيمر استخر
اسكيمرها داراي دو مدل اسكيمر ديواري و شناور است :

اسكيمرهاي ديواري بر روي ديوارهاي استخرهاي زيرزميني نصب مي‌شوند و وظيفه جمع‌آوري بقاياي شناور را دارند. نصف دهانه ورودي اسكيمر ميبايست توسط آب استخر پوشانده شده تا بتواند بقاياي شناور را به خود جذب كند. اين نوع اسكيمر به دليل قرارگيري در ديوار استخر، به عنوان يكي از گزينه‌هاي مناسب براي استخرهاي زيرزميني شناخته شده است.

اسكيمرهاي شناور به عنوان يكي از گزينه‌هاي مناسب براي استخرهاي روي زمين شناخته شده‌اند. اين اسكيمرها روي سطح آب استخر قرار دارند و با استفاده از يك شلنگ به قسمت تخليه آب استخر وصل مي‌شوند. در حين كار، اين اسكيمرها بقاياي شناور را از سطح آب جمع‌آوري مي‌كنند و با استفاده از پمپ تصفيه، آب استخر را به تصفيه‌خانه هدايت مي‌كنند.

براي عملكرد بهينه اسكيمرهاي شناور، لازم است در نصب آنها به جايي كه جريان آب قوي‌تر است، توجه شود تا بتوانند بقاياي شناور را به خود جذب كننداسكيمرهاي شناور جديدي كه با استفاده از باتري و انرژي خورشيدي در استخرها به كار ميروند، براي كاهش مصرف انرژي و كاهش هزينه‌هاي بهره برداري از استخر، از باتري و پنل‌هاي خورشيدي به عنوان منبع تغذيه استفاده مي‌كنند.

 

اسكيمرهاي شناور در اندازه‌ها و جنس‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند تا بتوانند به نيازهاي مختلف استخرها و ابعاد آنها پاسخ دهند.به طور كلي، اسكيمرهاي شناور با مواد مقاوم در برابر نور آفتاب و مواد شيميايي همچون كلر ساخته مي‌شوند تا عمر مفيد بيشتري داشته باشند.

در واقع اسكيمرهاي شناور براي استخرهاي روي زمين و اسكيمرهاي ديواري براي استخرهاي زيرزميني توصيه مي‌شوند، زيرا اين دو نوع استخر از جنبه‌هاي مختلفي متفاوت هستند و نياز به نوع مختص به خود دارند. اما در هر دو حالت انتخاب و نصب اسكيمر صحيح و موقعيت مناسب براي آن در استخر مي‌تواند در بهبود كيفيت آب و رفع مشكلات ناشي از رسوبات و اسكيمر غيرمناسب كمك كند.

تصفيه كف استخر با اسكيمر
در اسكيمرهاي استخر مي‌توان از جاروي استخر استفاده كرد. براي اين منظور با متصل كردن شلنگ مخصوص جارو به لوله مكش اسكيمر و اضافه كردن دسته جارو و سر جارو به يكديگر، مي‌توانيد از قدرت مكش پمپ مدار تصفيه استفاده كنيد و كف استخر را جارو كنيد. اين روش به شما اجازه مي‌دهد آلودگي‌هايي كه ته نشين شده‌اند و توسط كفشور جذب نشده‌اند را جمع‌آوري كنيد و پس از فيلتر كردن، آب را به سيستم بازگردانيد. استفاده از اين روش علاوه بر جمع‌آوري آلودگي‌ها، از دورريز و هدررفت آب جلوگيري مي‌كند.

از طرفي، در استخرهاي جديد و زيبا، براي جذب آلودگي‌هاي موجود در سطح آب از روش اجراي كانال سرريز و نصب گريل استخر استفاده مي‌شود. در اين روش، به جاي نصب اسكيمر، كانال سرريز در سطح استخر ايجاد مي‌شود و گريل استخر بر روي آن نصب مي‌شود. اين گريل قادر است آلودگي‌ها را جمع‌آوري كند و به سيستم تصفيه آب منتقل كند. استفاده از اين روش به ظاهر زيبا و طراحي مدرن استخر كمك مي‌كند و همچنين از نياز به نصب اسكيمر جداگانه جلوگيري مي‌كند.

در هر دو روش استفاده از اسكيمر يا كانال سرريز، هدف اصلي جمع‌آوري آلودگي‌هاي سطحي و حفظ كيفيت آب استخر مي‌باشد، ولي استفاده از هركدام بستگي به نيازها و طراحي استخر دارد.

 

كاركرد اسكيمر استخر
برخي از اسكيمرهاي استخر روي ديواره عرضي قسمت عميق استخر نصب مي‌شوند. آب بندي اسكيمر در زمان اجرا بسيار مهم است تا جلوي نشتي آب و نفوذ آب به داخل ديوار استخر را بگيرد.

در ساخت اسكيمرهاي استخر امروزي، از جنس پليمر فشرده استفاده شده و اين جنس به صورت يكپارچه ساخته مي‌شود تا از ايجاد ترك و نشتي در بدنه اسكيمر جلوگيري كند. جنس پليمر استفاده شده در اين اسكيمرها قابليت مقاومت در برابر انبساط و انقباض ناشي از تغييرات دما را دارند.

بعضي از اسكيمرها داراي يك شير كنترل سطح آب هستند و اين شير براي تنظيم سطح آب استخر استفاده مي‌شود. اسكيمر استخري به طور معمول داراي دو ورودي و خروجي هستند كه يكي از ورودي‌ها براي رفت آب به مدار تصفيه استفاده مي‌شود و ديگري براي پركردن سطح آب استخر استفاده مي‌شود.

 اسكيمرهاي استخر با استفاده از جنس پليمر فشرده و با امكانات متنوعي مانند شير كنترل سطح آب يا دو ورودي و خروجي، طراحي و ساخته مي‌شوند تا بتوانند عملكرد بهتري در جمع‌آوري و تصفيه آب سطحي استخر داشته باشند.

 

انواع اسكيمر استخر
اسكيمرها، داراي مدل‌هاي مختلفي است كه بر اساس طراحي و عملكردشان تفاوت‌هايي دارند. در ادامه قصد داريم تا به بررسي مدل هاي مختلف اسكيمر بپردازيم:

اسكيمر بوردر (Skimmer Border): در اين مدل، اسكيمر روي ديوار استخر نصب شده و لبه‌ي آن به طور مستقيم در تماس با آب استخر است. آب سطحي از لبه‌هاي اسكيمر جمع‌آوري مي‌شود و به وسيله يك پمپ به سيستم تصفيه آب استخر هدايت مي‌شود.

اسكيمر فلوتينگ (Floating Skimmer): در اين نوع اسكيمر، ساختاري شبيه به يك تيشه يا سطل فلوتينگ در آب سطحي استخر قرار مي‌گيرد. اين ساختار به طور خودكار با حركت آب بر روي سطح تغيير مكان مي‌دهد و ذرات معلق را جمع‌آوري مي‌كند.

اسكيمر بالايي (Top-Mount Skimmer): در اين مدل، اسكيمر در بخش بالايي ديوار استخر نصب مي‌شود. آب سطحي از اين اسكيمر جمع‌آوري شده و به سيستم تصفيه آب منتقل مي‌شود. اين نوع اسكيمرها معمولاً براي استخرهاي بزرگتر استفاده مي‌شوند.

اسكيمر زيرين (Bottom-Mount Skimmer): در اين نوع اسكيمر، جعبه اسكيمر در قسمت زيرين استخر نصب مي‌شود. آب سطحي از طريق يك لوله در زير استخر جمع‌آوري مي‌شود و به سيستم تصفيه آب هدايت مي‌شود. اين مدل اسكيمرها در استخرهايي با طرح‌بندي خاص و زيرساخت مناسب استفاده مي‌شوند.

اجزاي اسكيمر
اسكيمر ها از اجراي مختلفي تشكيل ميشوند كه هر كدام وظيفه ي خاصي را برعهده دارند. اجزاي اسكيمر استخر عبارتند از :

اكولايزر: اكولايزر در اسكيمرها به منظور جلوگيري از ورود هوا به سيستم تصفيه استخر و افزايش بازدهي اسكيمر استفاده مي‌شود. هنگامي كه سطح آب استخر پايين مي‌آيد و دهانه ورودي اسكيمر به هوا آشكار مي‌شود، هوا به داخل سيستم مي‌رود و مي‌تواند به فيلترها و پمپ ها آسيب برساند. با نصب اكولايزر در اسكيمر، جلوگيري مي‌شود كه هوا به داخل سيستم وارد شود و براي بررسي و تعويض اكولايزر بهتر است با تامين كننده مربوطه تماس گرفته شود.

سبد: سبد يكي از اجزاي اصلي اسكيمر است كه در آن ذرات و مواد مختلفي كه بر روي سطح آب شناور هستند جمع‌آوري مي‌شوند. سبد معمولاً از پلاستيك با بافت باز و مقاوم ساخته مي‌شود.

پروانه: پروانه در قسمت پاييني سبد قرار دارد و به وسيله جريان آب به چرخش در مي‌آيد. اين حركت پروانه باعث جمع‌آوري بيشتر ذرات و مواد مختلفي كه بر روي سطح آب شناور هستند مي‌شود.

دريچه خروجي: دريچه خروجي اسكيمر اجازه خروج آب تصفيه شده را به استخر مي‌دهد و همچنين به وسيله آن ميزان جريان آب تصفيه شده كنترل مي‌شود.

سيستم مكش: سيستم مكش يكي از اجزاي مهم اسكيمر است كه با استفاده از پمپ، آب استخر به داخل سيستم مكش كشيده مي‌شود. سپس اين آب توسط سبد و پروانه تصفيه شده و از طريق دريچه خروجي به استخر باز مي‌گردد.

كانكشن: كانكشن يا اتصال اسكيمر به سيستم تصفيه آب استخر متصل مي‌شود و براي كنترل جريان آب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

فلت: فلت به عنوان يكي از اجزاي اسكيمر، به منظور جلوگيري از بازگشت ذرات جمع شده در سبد به استخر و همچنين جلوگيري از ورود هوا به سيستم تصفيه از طريق دهانه ورودي اسكيمر نصب مي‌شود. اين قطعه با آغاز مكش آب توسط اسكيمر باز شده و پس از خاتمه مكش دوباره بسته مي‌شود.

 

نحوه كار اسكيمر
اسكيمر با استفاده از پمپ تصفيه، آب را از سطح استخر مكش مي‌كند و از طريق دريچه‌اي كه در بالاي آن قرار دارد، ذرات معلق موجود در آب را جمع‌آوري مي‌كند. اين ذرات شامل مواد آلي، پوسته‌هاي حشرات، برگ‌ها، مواد ناخالص و ذراتي از اين دست هستند كه به آساني روي سطح آب قرار مي‌گيرند. پس از جمع‌آوري، اين ذرات به داخل سبد اسكيمر ريخته مي‌شوند و در صورت نياز، سبد اسكيمر خالي شده و عمل تميزكاري اسكيمر تكرار مي‌شود.

 

در برخي اسكيمرهاي تميزكن استخر، مي‌توان از آن‌ها براي جمع‌آوري ذرات روي سطح آب و همچنين جارو كردن كف استخر استفاده كرد. در اين حالت، اسكيمر از يك شلنگ خروجي براي اتصال به جاروي استخر بهره مي‌برد. با ايجاد جريان آب به كمك پمپ، ذرات روي سطح آب جمع‌آوري شده و با استفاده از جارو، مي‌توان كف استخر را نيز تميز كرد.

خريد اسكيمر استخر

اسكيمر استخر مانند همه ي محصولات ، داراي جنس انداره و روش هاي نصب متفاوتي است . براي خريد اسكيمر مناسب بايد نكات زير را در نظر داشته باشيد :

جنس اسكيمر:
جنس اسكيمر استخر مي‌تواند از پلاستيك يا استيل باشد. در صورتي كه از پلاستيك ساخته شده باشد، مي‌تواند ارزان‌تر باشد ولي در برابر نور خورشيد و آب حاوي كلر حساسيت بيشتري دارد و به راحتي قابل آسيب‌ديدگي است. در عوض اسكيمر ساخته شده از استيل، مقاوم‌تر در برابر شرايط آب و هوايي و نور خورشيد است و معمولاً براي استخرهاي بزرگتر استفاده مي‌شود، اما هزينه بيشتري نيز دارد. در نهايت، براي انتخاب جنس مناسب اسكيمر، بايد نيازهاي خود را مد نظر قرار داده و بر اساس آن‌ها تصميم گيري كرد.

نصب اسكيمر
نصب اسكيمر از نكات مهم ديگري اس تكه در زمان خريد آن بايد به ان توجه داشت . نصب اسكيمر ها هر چه قدر كه ساده تر باشد كارامد تر و بهينه تر است

اندازه
اندازه اسكيمر استخر بايد با توجه به اندازه و دبي آب استخر تعيين شود. در واقع، هدف استفاده از اسكيمر استخر، حذف آلودگي و املاح زائد از آب استخر است. بنابراين، تعداد و اندازه اسكيمر بايد براي پوشش كامل سطح آب استخر كافي باشد.

براي محاسبه اندازه مناسب اسكيمر، بايد حجم آب استخر را به ليتر محاسبه كنيد و سپس با توجه به دبي آب استخر و ميزان جريان هوا در اسكيمر، تعداد و اندازه مناسب اسكيمر را مشخص كنيد. بهترين روش محاسبه اندازه مناسب اسكيمر، مشاوره گرفتن از يك متخصص در اين زمينه است.

كاربرد اسكيمر استخر
استفاده از اسكيمر در استخرها براي تميز كردن سطح آب و جلوگيري از ورود آلاينده‌ها به سيستم تصفيه آب و لوله‌ها بسيار مفيد است. كاربردهاي اسكيمر در استخر عبارتند از:

جمع‌آوري برگ‌ها و حشرات: برگ‌ها و حشراتي مانند كرم‌ها، مورچه‌ها و حشرات سطحي ديگر ممكن است بر روي سطح آب استخر شناور شوند. اسكيمر با مكش آب، اين آلاينده‌ها را جمع‌آوري كرده و از ورود آنها به سيستم تصفيه آب جلوگيري مي‌كند.
حذف مو و لوسيون‌ها: موها، لوسيون‌ها و مواد شيميايي مورد استفاده در استخر نيز ممكن است بر روي سطح آب استخر جمع شوند. اسكيمر اين مواد را از آب جمع‌آوري كرده و به تميزي آب كمك مي‌كند.
جلوگيري از ته‌نشيني آلاينده‌ها: با جمع‌آوري آلاينده‌ها از سطح آب، اسكيمر جلوگيري مي‌كند تا اين آلاينده‌ها به صورت ته‌نشين در استخر بمانند و براي رشد و نمو جلبك‌ها و قارچ‌ها مناسب باشند. اين كار باعث حفظ شفافيت و كيفيت آب استخر مي‌شود.
حمايت از عملكرد تجهيزات تصفيه آب: با جلوگيري از ورود آلاينده‌ها به سيستم تصفيه آب و لوله‌ها، اسكيمر به حفظ كاركرد بهينه پمپ و فيلترهاي تصفيه آب كمك مي‌كند. ورود آلاينده‌ها به اين تجهيزات مي‌تواند باعث افزايش فشار و كاهش عملكرد آنها شود.
حفظ شفافيت آب: اسكيمر با جمع‌آوري برگ‌ها، حشرات و آلاينده‌هاي شناور ديگر، از رخنه آنها به سطح آب جلوگيري مي‌كند. اين كار باعث حفظ شفافيت و صفاي آب استخر مي‌شود و به شما اجازه مي‌دهد در يك محيط تميز و دلپذير شنا كنيد.
كاهش بار آلاينده‌ها در سيستم تصفيه آب: با جمع‌آوري و حذف آلاينده‌ها از سطح آب، اسكيمر مانع ورود آنها به سيستم تصفيه آب و لوله‌ها مي‌شود. اين امر باعث كاهش بار آلاينده‌ها در سيستم تصفيه مي‌شود و عمر مفيد تجهيزات تصفيه آب را بالا مي‌برد.
حمايت از عملكرد تجهيزات تصفيه: ورود آلاينده‌ها به سيستم تصفيه آب مي‌تواند منجر به مسدود شدن فيلترها و لوله‌ها شود و عملكرد آنها را كاهش دهد. با استفاده از اسكيمر، مي‌توانيد از كاهش عملكرد تجهيزات جلوگيري كنيد و نياز به تعمير و تميزي مكرر آنها را كاهش دهيد.
بهبود كيفيت آب: با حذف برگ‌ها، حشرات و آلاينده‌هاي شناور از سطح آب، اسكيمر بهبود كيفيت آب استخر را فراهم مي‌كند. اين به معناي كاهش ميزان جلبك‌ها، قارچ‌ها و ساير ميكروب‌ها در آب استخر است كه در نتيجه باعث بهبود كيفيت آب استخر ميشود.
اهميت اسكيمر استخر

هدف اصلي و اهميت استفاده از اسكيمر استخر بهبود كيفيت آب است .بهبود كيفيت آب استخر توسط اسكيمر به اين معناست كه آلاينده‌هاي شناوركه شامل برگ‌ها، حشرات و ساير آلاينده‌هاي جامد هستند، از سطح آب جمع‌آوري و حذف مي‌شوند. اين آلاينده‌ها مي‌توانند باعث رشد و نمو جلبك‌ها، قارچ‌ها و ميكروب‌ها در آب استخر شوند. با حذف اين آلاينده‌ها، ميزان جلبك‌ها و قارچ‌ها كاهش يافته و باعث حفظ كيفيت آب استخر ها ميشود

جلبك‌ها مي‌توانند به صورت سبز، آبي، سبز آبي و قهوه‌اي در آب استخر رشد كنند و به شكل لايه‌ها و رگه‌هايي روي سطح آب شكل بگيرند. با جمع‌آوري برگ‌ها و ساير آلاينده‌ها توسط اسكيمر، منابع تغذيه جلبك‌ها كاهش مي‌يابد و رشد آنها را محدود مي‌كند.

 

قارچ‌ها نيز ممكن است روي سطح آب استخر شكل رشد كرده و باعث ايجاد لكه‌هاي قهوه‌اي و زنگ زده در آب شوند. با استفاده از اسكيمر و حذف آلاينده‌هاي شناور، ميزان قارچ‌ها در آب كاهش مي‌يابد و كيفيت آب بهبود مي‌يابد.

 حذف آلاينده‌ها باعث كاهش ميزان ميكروب‌ها در آب استخر شده و از ورود حشرات و آلاينده‌هاي شناور حامل ميكروب‌ها به آب استخر جلوگيري ميكند. با استفاده از اسكيمر و حذف آلاينده‌ها، ميزان ميكروب‌ها كاهش يافته و  شرايط استفاده از آب سالم استخر مهيا ميشود.

راهنماي خريد اسكيمر استخر
نوع و ابعاد استخر، ظرفيت آب، ميزان آلايش و نيازهاي شخصي و حجم استخر از موارد مهمي است كه در زمان خريد اسكيمر استخر بايد به آن توجه داشت. براي انتخاب نوع اسكيمر مناسب، مي‌توانيد با يك متخصص استخر يا توليدكننده تجهيزات استخر مشورت كنيد.

مجموعه ي آچارسي به عنوان يكي از مجموعه هاي تخصصي اجرا كننده استخر در زمينه ي مشاوره خريد انواع تجهيزات استخر مانند اسكيمر ها در خدمت متقاضيان عزيز است . جهت دريافت مشاوره خريد اسكيمر با شماره پشتيباني آچارسي تماس بگيريد.

قيمت اسكيمر استخر

قيمت اسكيمر استخر  به عواملي از قبيل سايز، جنس و مدل آنها  بستگي دارد. اسكيمرها و گريل‌هاي استخر معمولاً از جنس‌هاي مختلفي مانند پلاستيك، استيل، وينيل و آلومينيوم توليد مي‌شوند و هر كدام قيمت هاي متفاوتي دارند.

برند و مدل اسكيمر و گريل نيز يكي از عوامل موثر بر قيمت اسكيمر استخري است. بازار اسكيمرها و گريل‌هاي استخر پر از انواع و مدل‌هاي مختلفي است كه قيمت‌هاي متفاوتي داشته و طبيعتا مدل‌هاي پيشرفته‌تر، با ويژگي‌هاي خاص و عملكرد بهتر، قيمت بالاتري دارند.

بهترين راه براي دريافت قيمت دقيق و به‌روز اسكيمر استخر، مراجعه به فروشگاه‌ تخصصي استخر آچارسي است. فروشگاه آچارسي مي‌توانند شما را در خريد اسكيمر و گريل مناسب با بودجه خود راهنمايي كنند.

سايت فروشگاهي آچارسي ، بهترين برند اسكيمر ها را با قيمت مناسب در اختيار متقاضيان عزيز قرار داده است.جهت اطلاع از قيمت اسكيمر استخر وارد فروشگاه آچارسي شويد.جهت دريافت مشاوره خريد اسكيمر استخر با شماره پشتيباني آچارسي تماس بگيريد:

 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۶:۲۳ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خريد تجهيزات موتورخانه با بهترين قيمت و ضمانت

مجموعه آراز صنعت به نشاني https://arazindustry.ir به عنوان شركت پيشگام در زمينه ي توليد تجهيزات استخر و تجهيزات موتورخانه است كه در فروشگاه خود انواع تجهيزات گرمايشي و تصفيه استخر را با بهترين قيمت به همراه ضمانت عرضه ميكند. در ادامه قصد داريم تا به معرفي تجهيزات موتورخانه بپردازيم

ديگ موتورخانه

ديگ‌ موتورخانه يا بويلر از مهم ترين تجهيزات گرمايشي موتورخانه است كه براي تبديل آب به بخار آب با فشار بالا استفاده مي‌شوند. عملكرد اصلي يك ديگ بخار، تامين حرارت لازم براي تبخير آب است.كه اين حرارت از طريق احتراق سوخت مصرفي ديگ (مانند نفت، گاز طبيعي، ذغال سنگ و …) تأمين مي‌شود.در يك ديگ بخار، سوخت مصرفي در داخل يك بشكه يا اتاق احتراق قرارگرفته و در آن ميسوزد. حرارت توليد شده به آب موجود در بخشهاي ديگ منتقل مي‌شود و باعث تبخير آب و تبديل آن به بخار مي‌شود. بخار توليد شده از طريق يك لوله خروجي به خارج ديگ منتقل مي‌شود و براي انتقال حرارت، تأمين انرژي براي دستگاه‌ها و فرآيندها، توليد برق و يا مصارف ديگر در صنايع مختلف استفاده ميشود. 

خريد تجهيزات موتورخانه

ديگ‌ موتورخانه را بر اساس جنس ساختار آن‌ها به دو دسته اصلي ديگ فولادي و ديگ چدني تقسيم ميشوند .

ديگ آب گرم فولادي
ديگ آب گرم فولادي يا آبداغ، يكي از انواع ديگ موتورخانه ديگ است كه براي توليد آب گرم در سيستم‌هاي گرمايشي ساختمان استفاده مي‌شود. ديگ آب گرم فولادي از جنس فولاد ساخته شده و قادر به توليد حرارت و انتقال آن به آب است.

ديگ‌هاي فولادي به دو نوع فاير تيوب و واتر تيوب تقسيم مي‌شوند.

ديگ فاير تيوب (Fire Tube Boiler): در ديگ فولادي آتش خوار يا فايرتيوپ، آتش درون لوله‌هايي كه درون مخزن آب قرار دارند ايجاد شده و گازهاي دودي حاصل از احتراق ، از طريق لوله‌ها عبور كرده و حرارت خود را به آب منتقل مي‌كنند. اين حرارت باعث تبديل آب به بخار مي‌شود و بخار توليد شده در توليد گرمايش ساختمان يا برق به كار ميرود.

ديگ واتر تيوب (Water Tube Boiler): در ديگ فولادي لوله آبي يا واترتيوب ، آب درون لوله‌ها قرار دارد و آتش در كناره‌هاي اين لوله‌ها ايجاد مي‌شود. گازهاي دودي از سوخت در كناره‌هاي لوله‌ها عبور كرده و حرارت خود را به آب منتقل مي‌كنند. اين حرارت باعث توليد بخار شده و در گرمايش ساختمان و توليد برق استفاده مي‌شود.

 


ديگ چدني
ديگ چدني يكي از انواع ديگ موتورخانه است كه در بدنه ي آن چدن به كار رفته است . انرژي حاصل از احتراق سوخت (مانند گاز طبيعي، نفت، چوب و غيره) در ديگ هاي چدني با استفاده از مشعل درون ديگ به سيال (معمولاً آب) انتقال داده مي‌شود تا آب را گرم كند.پس از گرم شدن آب در ديگ چدني، آب گرم به وسيلهٔ پمپ‌ها به سيستم گرمايشي (مانند فن كويل، شوفاژ، رادياتور و غيره) منتقل مي‌شود. در اين سيستم‌هاي گرمايشي، حرارت از آب گرم به هوا يا فضاي اطراف منتقل مي‌شود و به عنوان گرما به محيط اطراف منتشر مي‌شود. سپس آب سردتر به ديگ بازمي‌گردد و چرخه راه اندازي مجدد مي‌شود.

منبع كويل دار
منبع كويل دار يا منابع كويلي يكي از تجهيزات مهم موتورخانه است كه شامل يك بدنه استوانه‌اي و چندين لوله مسي است كه به عنوان كويل شناخته مي‌شوند. وظيفه منبع كويلي در سيستم گرمايش و سرمايش ساختمان يا محيط‌هاي صنعتي، انتقال حرارت بين آب داغ يا بخار خروجي از ديگ بويلر و آب سرد ورودي به مخزن استوانه‌اي است. آب داغ يا بخار به كويل ها وارد مي‌شود و از طريق لوله‌هاي مسي، حرارت خود را به آب سرد منتقل مي‌كند. اين عمل باعث گرم شدن آب سرد ورودي به مخزن مي‌شود.

منبع دوجداره
منبع دوجداره يكي از لوازم ضروري موتورخانه است كه براي تأمين گرمايش آب مصرفي ساختمان‌ها از آن استفاده مي‌شود. در اين منبع، با استفاده از جريان آب گرم درون جداره‌ها، آب ورودي به منبع گرم شده و فرايند تأمين حرارت مورد نياز آب انجام شود.در ساخت منبع دوجداره ، از ضخامت مخصوصي در جداره‌هاي داخلي و خارجي آن استفاده ميشود. جداره داخلي به دليل تحمل فشار كاري در آن، ضخامت بيشتري نسبت به جداره خارجي دارد. اين طراحي باعث مي‌شود كه آب گرم از ديگ در جريان جداره داخلي جريان پيدا كند.استفاده از منبع دوجداره به عنوان يك راهكار مؤثر در تأمين گرمايش آب مصرفي ساختمان‌ها به دليل طراحي خاص جداره‌ها و انتقال حرارت بهينه آب، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

منبع انبساط
منابع انبساط به عنوان يكي ديگر از تجهيزات اصلي موتورخانه، براي مديريت اثرات انبساط حرارتي در سيستم‌هاي آب استفاده مي‌شوند. زماني آب گرم شده و حرارت ميبيند، به دليل انبساط حرارتي، حجم آن افزايش مي‌يابد. اين پديده در صورت عدم مديريت مناسب مي‌تواند منجر به افزايش فشار در سيستم شود كه به نوبه خود مي‌تواند خطرناك و آسيب‌زا باشد. به منظور جلوگيري از افزايش فشار بيش از حد، از منابع انبساط استفاده مي‌شود. منابع انبساط در تقسيم بندي انواع خود به دو دسته ي منبع انبساط باز و منبع انبساط بسته تقسيم بندي ميشوند.

چيلر
از چيلرها به عنوان ماشين‌هاي توليد سرما، در سيستم‌هاي تهويه مطبوع و تأمين سرمايش در ساختمان‌ها استفاده ميشود. چيلرها وظيفه ي توليد سرما و خنكي مورد نياز در فصل‌هاي گرم سال را بر عهده دارند. چيلر ها در تقسيم بندي انواع آن به دو نوع اصلي چيلرهاي تراكمي و چيلرهاي جذبي تقسيم ميشوند. هر دو نوع چيلر تراكمي و جذبي، بسته به نياز سيستم تهويه مطبوع و شرايط محيطي، مورد استفاده قرار مي‌گيرند و قابليت‌ها و محدوديت‌هاي خاص خود را دارند.

پمپ هاي برج خنك كننده
پمپ‌هاي برج خنك‌كننده وظيفه انتقال آب از چيلر (كندانسر و ابزوربر) به برج خنك‌كننده و پاشش آب روي پكينگ‌هاي برج را بر عهده دارند. پمپ‌هاي برج خنك‌كننده، داراي نقش مهمي در چرخه خنك‌كننده داخلي سيستم دارند. پمپ هاي برج خنك كننده آب گرم را از چيلر به برج منتقل كرده و با پاشش آب بر روي پكينگ‌هاي برج، سطح تعريق آب را افزايش مي‌دهند تا در اثر تماس با هواي خنك، حرارت آب كاهش يابد. سپس آب خنك شده به چيلر بازگشت داده مي‌شود تا مجدداً گرمايش ببيند.

سختي گير
سختي گير (Water Softener) يكي از تجهيزات موتورخانه است كه براي كاهش سختي آب كه شامل موادي مانند كلسيم، منيزيم، كاتيونهاي فلزي موجود در آب هستند استفاده مي‌شود. سختي آب به ميزان مواد جامد معدني محلول در آب (مانند كربنات كلسيم و منيزيم) اطلاق مي‌شود. سختي آب به طور طبيعي به دليل فرآيندهاي صنعتي و زمينه هاي ديگر در آب وجود دارند. كار سختي گير رزيني فراهم كردن شرايطي درون بدنه ي تحت فشار فلزي يا فايبرگلاس است كه با استفاده از آن زمينه تبادل يوني را امكان پذير ميكند.

پمپ هاي آبرساني
پمپ هاي آبرساني معمولاً براي تأمين آب مصرفي ساختمان‌ها استفاده مي‌شوند. وظيفه اصلي اين پمپ ها، افزايش فشار آب و تأمين آب با فشار كافي به سيستم آب مصرفي ساختمان است.

 


پمپ حوله خشك كن
پمپ حوله خشك‌كن (يا پمپ خشك‌كن حمام) نوعي پمپ است كه معمولاً براي انتقال آب گرم از ديگ تا حوله خشك‌كن‌هاي سرويس بهداشتي و حمام‌ها استفاده مي‌شود. اين پمپ‌ها عموماً در سيستم‌هاي گرمايشي و تهويه مطبوع استفاده مي‌شوند.

داريوهاي كنترل بار
درايوهاي كنترل بار (Load Control Drives) يا درايوهاي كنترل ظرفيت (Capacity Control Drives) در سيستم‌هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا ظرفيت يك دستگاه را با توجه به نياز مصرف‌كننده كنترل كنند. اين درايوها به طور خاص براي كنترل دور موتورها استفاده مي‌شوند و با استفاده از آن ميتوان دور موتور را تنظيم كرده و باعث ايجاد تغيير ظرفيت دستگاه متصل به موتور شد.

پمپ هاي فن كويل
پمپ‌هاي فن كويل در سيستم‌هاي تهويه مطبوع و تأمين سرمايش و گرمايش در ساختمان‌ها استفاده ميشوند. وظيفه اصلي اين پمپ‌ها، پمپاژ آب سرد از چيلر در فصل تابستان و آب گرم از ديگ‌ها در فصل زمستان به دستگاه‌هاي فن كويل و هواساز را بر عهده دارند.

مشعل
مشعل‌ها در سيستم‌هاي گرمايش مختلف استفاده مي‌شوند و با سوختن گاز طبيعي يا گازوئيل، حرارت را توليد مي‌كنند. مشعل‌ها بر اساس كاربردهاي خاص خود به انواع مختلفي مانند مشعل آتش باز، مشعل هاي پره اي، مشعل هاي جت و مشعل هاي ماهوني تقسيم مي‌شوند.

كندانسور (Condenser)
كندانسور (Condenser) يك قطعه مهم در سيستم خنك كننده است كه در موتورخانه‌ها و صنايع ديگر استفاده مي‌شود. وظيفه كندانسور، تبديل بخارها يا گازهايي به حالت مايع است كه در طول عملكرد تجهيزات موتوري توليد مي‌شوند .

هواساز (HVAC)
هواسازها (HVAC) يا سيستم‌هاي گرمايش، تهويه و تهويه مطبوع، مجموعه‌اي از تجهيزات است كه براي كنترل و مديريت شرايط حرارتي، رطوبتي و تهويه هوا در يك ساختمان استفاده مي‌شوند. اين سيستم‌ها به صورت كارخانه‌اي ساخته مي‌شوند و شامل تجهيزاتي همچون فن‌ها، دمنده‌ها، چيلرها، بخاري‌ها، كولرها، هواسازهاي رطوبتي و تجهيزات ديگر است.

تابلو برق
تابلو برق، به عنوان قسمتي از سيستم برق ساختمان يا صنعتي، وظيفه كنترل و مديريت تجهيزات الكتريكي و مكانيكي را بر عهده دارد. اين تجهيزات شامل تاسيسات برقي مختلف مانند لامپ‌ها، پريزها، موتورها، پمپ‌ها و دستگاه‌هاي ديگر مي‌شود.

متقاضيان خريد تجهيزات استخر و تجهيزات موتورخانه ميتوانند با ثبت سفارش خود وارد بخش فروشگاه آراز صنعت شده و انواع محصولات را مانند ديگ موتورخانه، ديگ فولادي ، ديگ آب گرم فولادي، منبع كويل دار، منبع دوجداره، مبدل حرارتي استخر استيل، فيلتر شني استخر، فيلتر شني گالوانيزه، آبنما استخر، رينگ جكوزي و تجهيزات گرمايش استخر را با قيمت مناسب به همراه گارانتي و ارسال فوري براي متقاضيان گرامي فراهم كرده است. با قيمت مناسب به همراه ضمانت از سراسر ايران دريافت كنند. جهت دريافت مشاوره و راهنمايي نيز ميتوانيد با شماره پشتيباني تماس گرفته و از راهنمايي كارشناسان ما استفاده كنيد.

پشتيباني فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش)

آدرس شركت آراز صنعت :كرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهاي جاده عباس آباد، نبش سه راه كانال، آرازصنعت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۹:۲۷ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خريد لوازم استخر

مجموعه آچارسي به نشاني https://achar30.com از مجموعه هاي پيشگام فروشگاهي در زمينه ي تهيه و توليد انواع تجهيزات استخر است كه محصولات خود را با بهترين كيفيت و قيمت در فروشگاه خود عرضه ميكند. لوازم و تجهيزات ضروري استخر ، وسايلي هستند كه مجهز نبودن استخر به آن مساوي با بي مصرف بودن استخر است. لوازم ضروري استخر شرايط استفاده از استخر را براي شناگران از نظر تصفيه و بهداشتي كردن آب و تامين حرارت مورد نياز آب فراهم ميكند.تجهيزات و لوازمي كه باعث فراهم كردن شرايط لازم براي استخر است در زير مجموعه ي لوازم استخر طبقه بندي ميشود.

تجهيزات استخر

لوازم ضروري براي استخر عبارتند از:

پمپ استخر

پمپ استخر در حوضچه‌ها و استخرها نقش بسيار مهمي در حركت و تصفيه آب دارد. وظيفه اصلي پمپ آب استخر، جابجايي آب استخر را برعهده دارد تا آب به صورت مداوم در حركت باشد و از طريق سيستم تصفيه آب عبور كند.

پمپ تصفيه آب استخر عموماً داراي يك موتور قدرتمند است كه با ايجاد جريان قوي آب، آلودگي‌ها و ذرات معلق را از آب استخر جدا كرده و به سيستم تصفيه منتقل مي‌كند. اين پمپ‌ها بايد قدرت و ظرفيت مناسبي داشته باشند تا بتوانند حجم آب استخر را به طور كامل جابجا كرده و آب را به صورت موثر تصفيه كنند.

علاوه بر حركت آب و تصفيه ذرات معلق و آلودگي‌ها، پمپ آب استخر براي ايجاد جريان آب در برخي اجزاي استخر نيز كاربرد دارد. به عنوان مثال، در سيستم‌هاي تصفيه با استفاده از فيلترهاي شني، پمپ آب به عنوان منبع جريان مورد نياز براي شستشوي فيلترها استفاده مي‌شود.

به طور كلي، انتخاب پمپ آب مناسب براي استخر وابسته به عواملي مانند ابعاد استخر، نوع و حجم آب، سيستم تصفيه و نيازهاي خاص استخر است.

فيلتر استخر

فيلتر استخر يكي از انواع فيلترهاي استفاده شده در سيستم‌هاي تصفيه آب استخر است. اين نوع فيلترها براي جدا سازي و حذف ذرات معلق بزرگتر از آب استفاده مي‌شوند.عملكرد فيلتر شني بر اساس پديده تخلخل ميان شن‌هاست. درون فيلتر شني، يك لايه از شن‌هاي خشك و قطعه‌هاي شني وجود دارد. آب استخر از طريق لوله‌هاي ورودي به فيلتر شني جاري مي‌شود. در اين مسير، شن‌ها باعث جمع‌آوري ذرات معلق و آلودگي‌ها در آب مي‌شوند. ذرات بزرگتر از سايز بازوبندي شن‌ها توسط آنها جذب و جمع‌آوري مي‌شوند و آب تميز‌شده از شن‌ها عبور كرده و از طريق لوله‌هاي خروجي به استخر بازمي‌گردد.

فيلتر شني emaux

از بهترين فيلتر هاي شني ميتوان به فيلتر شني emax اشاره كرد كه فيلتر شني استخر ايمكس Emax از جمله محصولات پرفروش و با دوام شركت ايمكس است. اين فيلترها با استفاده از تكنولوژي روز و با استفاده از جنس فايبرگلاس ضد زنگ ساخته مي‌شوند، كه مقاومت بالا در برابر خوردگي را دارا مي‌باشند. طراحي بدنه اين فيلترها به گونه‌اي است كه براي كارهاي سنگين و در شرايط حاكم بر استخرها، عملكرد بهتري را ارائه مي‌دهند.

ايمكس Emax ارائه شده در چهار سري MFV، P، MFS و NL است. اين سري‌ها احتمالاً ويژگي‌ها و قابليت‌هاي متفاوتي داشته باشند كه ممكن است شامل سطوح فيلتراسيون، ظرفيت تصفيه آب، نوع و سايز اتصالات و ديگر جزئيات فني باشد. در صورت نياز به اطلاعات دقيقتر درباره هر سري، منابع وبسايت رسمي شركت ايمكس يا مشاوران فروش آن مي‌توانند به شما كمك كنند.

كلر زن

دستگاه كلر زن يا دستگاه تزريق كلر وظيفه تزريق كلر به آب استخر را براي ضدعفوني و حفظ بهداشت آب استخر دارد. با استفاده از اين دستگاه، كلر به طور متناسب و به صورت مداوم به آب استخر تزريق مي‌شود. اين كلر سپس با باكتري‌ها، ويروس‌ها، قارچ‌ها و ساير ميكروارگانيسم‌ها در آب تعامل مي‌كند و آن‌ها را نابود مي‌كند.

استفاده از كلر در آب استخر، به عنوان يك ماده ضدعفوني كننده، بهداشت آب را تضمين مي‌كند و از شيوع بيماري‌ها و عفونت‌ها جلوگيري مي‌كند. ضرورت استفاده مداوم از كلر در آب استخر به اين دليل است كه ميكروب‌ها ممكن است به طور مداوم وارد آب شوند و براي حفظ بهداشت آب استخر لازم است كلر به صورت پيوسته در آب تزريق شود.

مقدار كلر مورد استفاده در آب استخر بايد به طور دقيق تنظيم شود تا ميزان كافي براي كشتن ميكروارگانيسم‌ها و حفظ بهداشت آب ولي در عين حال مقدار زيادي كلر نيز استفاده نشود كه ممكن است براي بهداشت پوست و چشم‌هاي افراد استخري آزاردهنده باشد. براي تنظيم صحيح ميزان كلر، از تجهيزات مختلفي مانند سنسورها و كنترلرها استفاده مي‌شود.

اسكيمر

اسكيمر عمدتاً در بخش بالايي استخر نصب مي‌شود و وظيفه جمع آوري ذرات سطحي و آلودگي‌هاي سطحي را دارد. اين وسيله داراي يك بازوي كشويي يا فيلتر است كه به طور مداوم روي آب حركت مي‌كند. با حركت اين بازو، ذرات سطحي مانند برگ‌ها، حشرات، مواد آلي و ديگر آلودگي‌هاي سطحي از آب جمع آوري و به يك سبد يا يك فيلتر خاص هدايت مي‌شوند. از اين جا، مي‌توان آن‌ها را به راحتي جمع آوري و دور ريخت.

استرينر يا صافي (strainer) :

استرينر يا صافي (Strainer) در واقع يك نوع فيلتر است كه براي جداسازي و تصفيه مايعات از ذرات جامد و اجسام خارجي استفاده مي‌شود. اين وسيله معمولاً در سيستم‌هاي لوله‌كشي و خطوط لوله‌ها استفاده مي‌شود، اما مي‌تواند در استخرها نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

استرينرها در انواع و اشكال مختلف موجود هستند، اما عملكرد اصلي آنها يكسان است. ذرات جامد و مواد اضافي درون مايع (مانند آلودگي‌ها، بقاياي برگ‌ها، مواد آلي و …) توسط استرينر جمع آوري مي‌شوند و از مايع جدا مي‌شوند. اين باعث مي‌شود تا مايع تصفيه شده از ذرات جامد و مواد اضافي پاك باشد و در مسير خود به درستي جريان پيدا كند.

استرينرها در مقادير مختلفي در دسترس هستند، كه انتخاب درست بستگي به نوع و اندازه ذرات جامد مورد نظر دارد. برخي از استرينرها مجهز به فيلترهاي متحرك هستند كه مي‌توانند ذرات با اندازه‌هاي مختلف را تصفيه كنند. استفاده از استرينر در استخرها به منظور حفظ كيفيت آب و جلوگيري از ورود ذرات جامد و مواد اضافي به سيستم تصفيه و تجهيزات ديگر استفاده مي‌شود. اين وسيله مي‌تواند به شكل جاسازي در خطوط لوله‌كشي استخر يا حتي در سكوي تصفيه قرار گيرد و مايعات را در حين عبور از آنها تصفيه كند.

لوازم گرمايشي و كنترل دما: در برخي مناطق و در فصول سرد سال، استخر نياز به سيستم گرمايشي دارد. اين شامل بخاري‌هاي گازي، بخاري‌هاي الكتريكي، پمپ حرارتي و سيستم‌هاي گرمايشي ديگر است. همچنين، سيستم كنترل دما نيز به منظور حفظ و كنترل دماي آب استخر استفاده مي‌شود.

به علاوه، لوازمي مانند پوشش استخر، نورپردازي، تجهيزات ايمني و لوازم شناگري نيز مي‌توانند جزء تجهيزات مفيد براي يك استخر باشند.

مجموعه ي آچارسي به عنوان يكي از بهترين فروشگاه خريد لوازم استخر و مجموعه ي برتر در زمينه ي ساخت استخر است كه در فروشگاه خود تجهيزات ضروري را با بهترين قيمت عرضه ميكند.

فروشگاه آچارسي امكان خريد محصولاتي مانند: پمپ استخر، فيلتر استخر، ديگ آبگرم فولادي، فيلتر شني گالوانيزه، فيلتر شني emax، لوله و اتصالات پيمتاش، پمپ استخري ۲ اسب ۲ اينچ، واتر استاپ، كلرزن، استرينر، اسكيمر استخر را با بهترين قيمت براي متقاضيان عزيز فراهم كرده است.

جهت خريد تجهيزات استخر از فروشگاه آچارسي ميتوانيد سفارش خريد خود را از طريق تماس با شماره پشتيباني ثبت كنيد:

تلفن پشتيباني: ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶

تلفن شركت: ۰۹۰۰۸۴۴۳۲۲۶


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۴:۴۰ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خريد گياهان دارويي ناياب!

هايار طب ، سايت خريد و فروش گياهان دارويي است كه با مديريت حيدر عزيزي راه اندازي شده است. در فروشگاه هايار محصولاتي همچون موسير، زعفران، اسطوخودوس، آويشن، سياه دانه، گل محمدي، بادرنجبويه، گل گاو زبان، بادام، نعناع، زيره سبز، زرين گياه و … در بيش از ۲۰ هكتار زمين، كشت مي دهد. اين مجموعه به تازگي با برند هايار طب شرايطي را فراهم كرده تا به صورت مستقيم محصول را از كشاور به مصرف كننده برساند.

 مجموعه هايار طب، با مديريت حيدر عزيزي راه اندازي شده است. آقاي عزيزي متولد سال ۱۳۶۸ مي باشد و در شهرستان علي عرب چادگان استان اصفهان به دنيا آمده است. از سال ۹۱ فعاليت تخصصي خود را در حوزه كشاورزي شروع كرده و در سال ۹۷ موفق به كسب رتبه كشاورز نمونه در صنعت گياهان دارويي در منطقه فريدن شده است. حيدر عزيزي با استفاده از شيوه آبياري قطره اي، شناخت خاك، بهره وري درست و فعاليت در فصول مختلف، قادر به صرفه جويي حداكثري در بحث آبياري و مالي شده است.در حال حاضر محصولاتي همچون موسير، زعفران، اسطوخودوس، آويشن، سياه دانه، گل محمدي، بادرنجبويه، گل گاو زبان، بادام، نعناع، زيره سبز، زرين گياه و … در بيش از ۲۰ هكتار زمين، كشت مي دهد. اين مجموعه به تازگي با برند هايار طب شرايطي را فراهم كرده تا به صورت مستقيم محصول را از كشاور به مصرف كننده برساند.

خريد گياهان دارويي

جهت خريد و سفارش عمده گياهان دارويي مانند خريد محصولاتي مانند موسير، زعفران، اسطوخودوس، آويشن، سياه دانه، گل محمدي، بادرنجبويه، گل گاو زبان، بادام، نعناع، زيره سبز، زرين گياه با بهترين قيمت وارد فروشگاه هايار طب شويد.

متقاضيان خريد عمده گياهان دارويي ميتوانند با ثبت سفارش خود در سايت هايار طب اين محصول محبوب گياهي را در سراسر ايران دريافت كنند.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱

آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، كوچه شيخ مفيد، پلاك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۱:۵۷ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

منبع كويل دار

منبع كويل دار (Coiled tank) يك تجهيزات حرارتي است كه براي توليد آب گرم در مصارف خانگي و صنعتي استفاده مي‌شود. اين منبع حرارتي از يك بدنه استوانه‌اي و چند لوله مسي (كويل) تشكيل شده است. وظيفه اصلي منبع كويلي، تبادل حرارت بين آب گرم و بخار خروجي از ديگ بويلر با آب سرد ورودي به مخزن استوانه‌اي مي‌باشد تا آب سرد گرم شده و براي استفاده آماده شود.

منبع كويل دار

نكته مهمي كه بايد توجه داشته باشيد اين است كه منبع كويلي يك نوع از منابع دوجداره است، اما تفاوت اصلي آن با منابع دوجداره در وجود دو بدنه استوانه‌اي تو در تو است. در منبع كويلي، تبادل حرارت با كويل‌ها انجام مي‌شود و تنها يك بدنه استوانه‌اي براي مخزن استفاده مي‌شود.

منبع كويل دار يك نوع سيستم گرمايشي يا خنك‌كننده است كه از طريق آب گرم يا بخاري حرارت را از يك منبع گرمتر به آب سردتر منتقل مي‌كند. اين سيستم معمولاً در ساختمان‌ها، صنعت‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع استفاده مي‌شود.

طرز كار منبع كويل دار
در اين بخش قصد داريم تا به بررسي روند و طرز كار منبع كويل دار بپردازيم.طرز كار منبع كويل دار به شكل زير است:

تهويه منبع حرارت: در اين مرحله، بخار يا آب گرم از ديگ بويلر يا سيستم توليد بخار به منبع كويل وارد مي‌شود. منبع كويل داراي يك سيستم لوله‌كشي است كه بخار يا آب گرم از آن به كويل‌ها تحويل مي‌شود.

انتقال حرارت: در اين مرحله، حرارت از بخار يا آب گرم به كويل‌ها منتقل مي‌شود. كويل‌ها معمولاً از لوله‌هاي فلزي تشكيل شده‌اند كه در اطراف آن‌ها آب سرد مي‌گذرد. انتقال حرارت باعث گرم شدن كويل‌ها و در نتيجه گرم شدن آب سرد درون لوله‌هاي كويل مي‌شود.

تهويه آب سرد: آب سرد به منبع كويلي وارد مي‌شود تا حرارت از آب سرد جذب شود و به صورت آب گرم خروجي از منبع كويلي خارج شود. آب گرم خروجي مي‌تواند براي مصارف مختلف مانند گرمايش ساختمان، تهويه مطبوع، يا استفاده در فرآيندهاي صنعتي به كار برود.

چرخه تكرار: اين فرآيند به صورت چرخه‌اي ادامه مي‌يابد تا حرارت مورد نياز براي مصارف مختلف تامين شود. منبع گرمتر (بخار يا آب گرم) به منبع كويل وارد مي‌شود، حرارت به آب سرد منتقل مي‌شود و آب گرم خروجي به مصارف مورد نياز ارسال مي‌شود.

در اين چرخه، منبع كويل داراي نظامي است كه حرارت را از منبع گرمتر به منبع سردتر منتقل مي‌كند و از اين طريق مصارف مختلف از آن استفاده مي‌شود. اين سيستم به عنوان يك راه‌حل مؤثر و اقتصادي براي تأمين حرارت يا خنك كردن در محيط‌هاي مختلف استفاده مي‌شود.

 

تفاوت اصلي بين منبع دوجداره و منبع كويلي
تفاوت اصلي بين منبع دوجداره و منبع كويلي در ساختار و طراحي آن‌ها وجود دارد. مخزن دوجداره داراي دو بدنه استوانه‌اي تو در تو است كه بين اين دو بدنه فضاي مياني وجود دارد. آب سرد ورودي در اين فضاي مياني گرم مي‌شود و از آنجا به صورت گرم‌تر به مصارف مختلف تأمين مي‌شود. اين ساختار دوجداره و ايزوله بودن بين دو بدنه، بهبود كارايي و كاهش اتلاف حرارت را در اين نوع منابع امكان‌پذير مي‌سازد.

از طرف ديگر، منبع كويلي داراي يك بدنه استوانه‌اي است كه داخل آن يك كويل مسي يا استيل وجود دارد. حرارت به وسيله بخار يا آب گرم از داخل كويل به آب سرد درون مخزن منتقل مي‌شود. اين نوع منابع كمترين مقدار فضا را اشغال مي‌كنند و به صورت معمول در نيازمندي‌هاي خانگي و تجاري كوچكتر استفاده مي‌شوند.

با توجه به ساختار مختلف اين دو نوع منابع، هر يك براي شرايط و نيازهاي مختلف ممكن است مناسب باشند. منبع دوجداره به علت طراحي خاص و دو بدنه‌اي كه دارد، بيشتر در صنايع بزرگتر و برخي موارد خاص كه نياز به ظرفيت بالاتر دارند، استفاده مي‌شود. اما منبع كويلي به دليل ساختار ساده‌تر و كاربرد آسان‌تر، براي مصارف خانگي و تجاري كوچكتر، كارآمدتر خواهد بود.

علاوه بر اين توجه به مشخصات فني هر نوع منبع، انتخاب مناسبي را تسهيل مي‌كند. اين مشخصات شامل ظرفيت، نوع كويل (مسي يا استيل)، فشار كاري، راندمان انتقال حرارت و مصرف انرژي مي‌شود. همچنين، در انتخاب منبع مناسب، به عوامل ايمني و نگهداري آن نيز توجه كنيد.

منبع كويل دار و تامين گرمايش آب
منبع كويل دار يك دستگاه مبدل حرارتي است كه براي گرم‌كردن سيال (معمولاً آب) استفاده مي‌شود. اين منبع داراي يك مخزن گالوانيزه با ظرفيت‌هاي مختلف، از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ليتر است كه داراي يك كويل مسي يا استيل نيز مي‌باشد. اين كويل با هدف تأمين آب گرم مصرفي در واحدهاي خانگي، صنعتي و تجاري از آب گرم يا بخار خروجي از ديگ يا بويلر استفاده مي‌شود.

منابع كويل دار به عنوان يك جايگزين مكانيزمي براي آبگرمكن‌ها عمل مي‌كنند. با اين حال، يك تفاوت كليدي بين آبگرمكن‌ها و منابع كويل دار وجود دارد. در آبگرمكن‌ها، شعله آتش مستقيم به بدنه مخزن نمي‌خورد، اما در منابع كويل دار از يك كويل حرارتي (مسي يا استيل) استفاده مي‌شود كه با بخار يا آب گرم از درون داغ مي‌شود و سپس آب سرد ورودي به مجاورت اين كويل قرار گرفته و گرم مي‌شود. سپس آب گرم به وسيله پمپ به درون واحدهاي مختلف پمپاژ مي‌شود تا از آب گرم براي مصارف مختلف استفاده شود.

 

منابع كويل دار به عنوان يك راه حل كارآمد در تأمين آب گرم براي مصارف مختلف به كار مي‌روند و به علت قابليت نصب در انواع محيط‌ها و ظرفيت‌هاي متنوع، در صنايع مختلف، از جمله صنايع شيميايي و نفت، به كار مي‌روند. همچنين، در استفاده خانگي و تجاري نيز مي‌توان از اين نوع منابع براي تأمين آب گرم نيازمندي‌هاي مختلف استفاده كرد.

منبع دوجداره داراي دو بدنه استوانه‌اي تو در تو است كه بين اين دو بدنه فضاي مياني وجود دارد كه آب سرد ورودي در آن گرم مي‌شود. اين نوع منبع دوجداره به علت داشتن دو بدنه جداگانه و ايزوله بودن از هم، براي كاربردهاي صنعتي بزرگتر و برخي موارد خاص مناسب است.

بنابراين، اصلي‌ترين تفاوت بين منبع دوجداره و منبع كويلي در وجود دو بدنه استوانه‌اي تو در تو در نوع دوجداره و استفاده از يك بدنه استوانه‌اي و چند لوله مسي (كويل) در منبع كويلي مي‌باشد كه اين امر تأثير زيادي بر روي كارايي و كاربرد آنها دارد.

منبع كويل دار چيست؟
منبع كويل دار يا منبع كويلي يك دستگاه مبدل حرارتي است كه براي توليد آب گرم استفاده مي‌شود. اين منبع داراي دو مولفه اصلي، يعني بدنه و كويل است. براي ساخت بدنه از ورقه‌هاي گالوانيزه استفاده مي‌شود و ضخامت ورق بر اساس فشار كاري، ظرفيت و دماي آب مورد نظر انتخاب مي‌شود.

كويل در انواع حلزوني، مارپيچ و U شكل و از مواد مس، استيل و فولادي ساخته مي‌شود. از بين اين مواد، كويل مسي به عنوان بهترين گزينه براي منابع كويل دار محسوب مي‌شود. اين به دليل داشتن ضريب انتقال حرارت بالاتر و مقاومت در برابر رسوب است.

كويل در داخل منبع نصب شده و حرارتي كه از آب گرم يا بخار خروجي از بويلر دريافت مي‌كند، آب سرد درون منبع را كه در بين لوله‌هاي كويل جريان دارد، گرم و آماده استفاده مي‌كند. براي موارد استفاده از بويلر بخار، كويل مسي با ضخامت ۰.۹ ميليمتر و براي استفاده از بويلر آب گرم، كويل با ضخامت ۰.۷ ميليمتر نصب مي‌شود.

ضخامت كويل به طور كلي بر اساس شرايط پروژه انتخاب مي‌شود. در بعضي از منابع كويلي كه از حرارت ديگر تجهيزات مثل بويلر استفاده مي‌كنند، يك كويل دارند، اما در سيستم‌هاي گرمايش خورشيدي از منبع كويل داراي دو كويل استفاده مي‌شود.

 

انواع منبع كويل دار
منابع كويلي به طور كلي به دو دسته تقسيم مي‌شوند:

منبع كويل دار افقي يا خوابيده
منبع كويل دار افقي يا خوابيده، يك نوع منبع كويل دار است كه به صورت افقي روي زمين با پايه‌هاي خوابانده مي‌شود و كويل حرارتي درون مخزن به صورت افقي قرار دارد. اين نوع منابع كويل دار از ورقه‌هاي گالوانيزه با ضخامت 16 ميليمتر و با استفاده از استانداردهاي 17MN4 و DINI17155 طراحي و توليد مي‌شود.

 

كويل حرارتي در اين منبع داراي لوله‌هاي مسي به ضخامت ۰.۷ و ۰.۹ ميليمتر است كه سايزهاي ۳/۴ و ۵/۸ اصولاً در نظر گرفته مي‌شود. ظرفيت منبع كويل دار افقي براي هر واحد در يك ساختمان مسكوني حداقل ۱۰۰ ليتر در نظر گرفته مي‌شود. براي ظرفيت‌هاي بالاتر از ۲۰۰۰ ليتر، منبع كويل دار افقي ممكن است داراي دريچه بازديد باشد و عدسيهاي داخلي آن به صورت لبه دار مي‌باشد.

پيشنهاد مي‌شود كه در مواردي كه سطح كلكتور ديگ بخار از كويل بالاتر است، از پمپ سير كولاتور استفاده شود. اين پمپ براي بهبود جريان آب در كويل حرارتي استفاده مي‌شود و باعث افزايش كارايي و كاربرد اين منبع كويل دار افقي مي‌شود.

منبع كويلدار عمودي يا ايستاده
منبع كويل دار عمودي يا ايستاده، يك نوع منبع كويل دار است كه به صورت عمودي يا ايستاده نصب مي‌شود و معمولاً به دليل اشغال فضاي كمتر، بيشتر از مدل افقي استفاده مي‌شود. اين نوع منابع كويل دار داراي برخي تفاوت‌ها با منابع كويل دار افقي هستند:

اشغال فضاي كمتر: مخازن كويل دار عمودي يا ايستاده نسبت به مخازن افقي كمتري از فضاي موتورخانه اشغال مي‌كنند.
فشار سيال: مخازن كويل دار عمودي يا ايستاده باعث ايجاد فشار سيال بيشتري جهت گردش آب مي‌شوند.
حمل و نقل: مخازن كويل دار عمودي به دليل شكل ايستاده‌شان، حمل و نقل آسان‌تري دارند.
قيمت: مخازن كويل دار عمودي معمولاً قيمتي مناسب‌تر و ارزان‌تر نسبت به مدل‌هاي افقي دارند.
كاربرد: مخازن كويل دار افقي بيشتر در مبدل‌هاي حرارتي شل‌تيوب كاربرد دارند، در حالي كه مخازن كويل دار عمودي قابليت توليد در سايزهاي بالاتري را دارند (تا طول ۱۲ متر).
شير يكطرفه: مخازن كويل دار عمودي داراي شير يكطرفه بوده و به لحاظ كاركرد با آب گرم مناسب‌تر هستند.
نواسانات حجمي: در مخازن كويل دار عمودي نواسانات حجمي آب گرم كمتر است كه باعث مي‌شود در سيكل آب گرم گردشي نيازي به منبع انبساط نداشته باشند.

 

عملكرد منبع كويل دار
وجود منبع كويل دار باعث مي‌شود كه همواره مقدار معيني از آب گرم در مخزن موجود باشد و آماده مصرف باشد. در صورت عدم مصرف آب گرم، آبگرم موجود در لوله‌ها به مخزن بازگردانده مي‌شود تا آب موجود در لوله‌ها سرد نشود و همچنان آب گرم آماده مصرف باقي بماند. اين ويژگي منبع كويل دار باعث صرفه‌جويي در زمان و انرژي مي‌شود و از اتلاف آب جلوگيري مي‌كند.

در انتخاب و طراحي منبع كويل دار، مواردي نظير حجم منبع و ظرفيت حرارتي كويل از اهميت بالايي برخوردار هستند. بايد حجم منبع به درستي محاسبه شود تا هميشه مقدار كافي از آب گرم بهداشتي در دسترس باشد و با در نظر گرفتن ميزان مصرف آب گرم در ساعات مختلف، از منبع كويل دار با حجم مناسب استفاده شود. همچنين، براي ساعات با دبي آبگرم مصرفي بالا، ظرفيت حرارتي كويل بايد افزايش يابد تا تأمين حرارت لازم جهت گرمايش آبگرم مورد نياز صورت پذيرد. افزايش سطح كويل نيز به عنوان يك روش ديگر جهت افزايش ظرفيت حرارتي منبع كويل دار مطرح شده است.

با توجه به اين توصيه‌ها، منبع كويل دار به عنوان يك راهكار كارآمد و مؤثر براي توليد و تأمين آب گرم مصرفي در ساختمان‌ها و صنايع به شدت توصيه مي‌شود. به‌طور كلي، استفاده از منبع كويل دار مي‌تواند به صرفه‌جويي در زمان، انرژي و انجام بهينه‌تر فرآيند تأمين آب گرم كمك كند.

 

مقايسه منابع كويل­ دار و مبدل­ هاي­ صفحه ­اي
در اين بخش قصد داريم تا به مقايسه منبع كويل دار و مبدل هاي صفحه اي بپردازيم.مبدل‌هاي صفحه‌اي داراي مزايا و معايب خاص خود هستند و براي انتخاب نوع مبدل گرما بايد موارد زير در نظر گرفته شوند:

مزايا مبدل هاي صفحه اي:

ابعاد و وزن كمتر: مبدل‌هاي صفحه‌اي به دليل طراحي مستقيم و كوچك‌تر، نياز به فضاي كمتري دارند و از اين رو در مكان‌هاي محدود مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

تبادل حرارت غيرمستقيم: مبدل‌هاي صفحه‌اي با استفاده از آبگرم كننده بويلر و آب سرد مصرفي، تبادل حرارت غيرمستقيم را انجام مي‌دهند كه منجر به افزايش دماي آبگرم مصرفي مي‌شود.

معايب مبدل هاي صفحه اي:

عدم ذخيره آبگرم: مبدل‌هاي صفحه‌اي توانايي ذخيره آبگرم را ندارند و با قطع برق يا گاز يا خرابي موتورخانه، آبگرم نيز قطع مي‌شود.

عدم پايداري در مصرف آبگرم: در مكان‌هايي كه مصرف آبگرم داراي پيك مي‌باشد، استفاده از مبدل صفحه‌اي به دليل نداشتن ذخيره آبگرم و بروز نوسان در دماي آبگرم مصرفي توصيه نمي‌گردد.

رسوب‌گذاري: فاصله كم بين صفحات مبدل‌هاي صفحه‌اي ممكن است باعث رسوب‌گذاري در مدت زمان كوتاهي شود و اين رسوب مي‌تواند باعث كاهش راندمان و جريان مبدل شود كه نياز به اسيدشويي دارد.

عدم كارآيي صحيح براي تبادل حرارت بخار به آب: مبدل‌هاي صفحه‌اي ممكن است براي تبادل حرارت بين بخار و آب به طور مطلوب عمل نكنند و افت فشار بالا ايجاد كنند.

به طور كلي، انتخاب نوع مبدل گرما بستگي به شرايط و نيازهاي خاص هر موقعيت دارد. در صورتي كه نياز به ذخيره‌سازي آبگرم و پايداري در مصرف آبگرم داريد، ممكن است مبدل‌هاي كويل‌دار مناسب‌تر باشند. اما اگر ابعاد و وزن كمتر و عدم نياز به عايقكاري را ترجيح مي‌دهيد، مبدل‌هاي صفحه‌اي مي‌توانند گزينه مناسبي باشند. همچنين، اهميت نگهداري و تعميرات منظم در كاهش مشكلات احتمالي مرتبط با مبدل‌هاي صفحه‌اي نيز بايد در نظر گرفته شود.

مزاياي منبع كويل­ دار نسبت به منبع دو جداره
منبع كويل‌دار  نسبت به منبع دوجداره برخي مزايايي دارد كه مي‌توان به آنها اشاره كرد:

راندمان بالاتر: با وجود كويل مسي در منبع كويل‌دار، انتقال حرارت به آب سريع‌تر اتفاق مي‌افتد و اين باعث مي‌شود كه آبگرم مصرفي سريع‌تر به دماي مطلوب برسد و راندمان دستگاه افزايش يابد.

سهولت تعميرات و رسوب‌زدايي: در منبع كويل‌دار، امكان رسوب‌زدايي و تعويض كويل به راحتي وجود دارد. اين امر باعث افزايش عمر مفيد دستگاه و كاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري مي‌شود.

انعطاف‌پذيري بيشتر: منابع كويل‌دار معمولاً براي مصارف مختلف در اندازه‌ها و ظرفيت‌هاي مختلف توليد مي‌شوند. اين امر به كاربران امكان مي‌دهد منبعي را انتخاب كنند كه بهترين تطابق را با نيازهاي خود دارد.

امكان استفاده به عنوان بخارپز: برخي از منابع كويل‌دار قابليت تبديل به بخارپز را دارند كه مي‌توانند توسط كاربران براي پخت و آشپزي هم استفاده شوند.

هزينه اقتصادي: منابع كويل‌دار معمولاً هزينه كمتري نسبت به منابع دو جداره دارند و اين باعث مي‌شود كه جذابيت اقتصادي بيشتري داشته باشند.

به هر حال، همانطور كه ذكر شد، هر نوع منبع گرما مزايا و معايب خود را دارد و انتخاب مناسب‌ترين گزينه بستگي به نيازها و شرايط خاص هر مكان و كاربرد دارد. همچنين، توصيه مي‌شود قبل از انتخاب هر نوع منبع گرما، به دقت و با مشاوره كارشناسان مجموعه آراز صنعت، مزايا و معايب آن را مورد بررسي قرار داده و بهترين تصميم را متناسب با نياز خود بگيريد.

 

كاربرد پمپ برگشت در منابع كويل­ دار
در منابع كويل‌دار يا مبدل‌هاي صفحه‌اي، پمپ برگشت (Circulation Pump) معمولاً براي حل مشكلات اتلاف آب و زمان در خروج آبگرم به كار مي‌رود. اين پمپ با ايجاد جريان مداوم در خط برگشت آبگرم مصرفي، از تجمع آب سرد در لوله‌ها جلوگيري مي‌كند و باعث مي‌شود آبگرم به طور مستمر در دسترس باشد.

عملكرد پمپ برگشت در منابع كويل‌دار به اين صورت است:

باز كردن شير آبگرم: زماني كه شير آبگرم مصرفي باز مي‌شود، آب گرم از منبع (كويل دار يا مبدل صفحه‌اي) به سمت مصرف كننده (نظير حوضچه شيرآلات، دوش و…) جريان پيدا مي‌كند.

جريان پمپ برگشت: پمپ برگشت كه در خط برگشت آبگرم مصرفي نصب شده است، شروع به كار مي‌كند و جريان مداومي از آب سرد از مصرف كننده به سمت منبع (كويل دار يا مبدل صفحه‌اي) ايجاد مي‌كند.

اتلاف آب كاهش مي‌يابد: با اين جريان مداوم، آب سرد كه در لوله‌ها جمع مي‌شد و باز شدن شير آبگرم زمان طولاني مي‌برد تا جايگزين شود، به سرعت به منبع برگشته و جريان آب گرم به دسترس قرار مي‌گيرد. اين امر باعث كاهش هدررفت آب و زمان مصرفي براي رسيدن به آبگرم مي‌شود.

استفاده از پمپ برگشت به ويژه در مكان‌هايي كه فاصله بين منبع كويل‌دار يا مبدل صفحه‌اي تا مصرف كننده زياد است، مي‌تواند مشكلاتي مانند اتلاف آب و زمان را به شدت كاهش دهد و راحتي و كارآيي در استفاده از آبگرم را افزايش دهد. همچنين، توجه به قدرت و ظرفيت پمپ برگشت بر اساس نيازهاي مصرفي نيز مهم است تا عملكرد مناسبي داشته باشد.

 

منبع كويل دار
منبع كويل دار يا منبع كويلي از محصولات پر طرفدار مجموعه آراد صنعت است كه در نقشه هاي تاسيساتي با نام DHWG (Domestic Hot Water Generator) مشخص ميشود. منبع كويل دار يك منبع دوجداره اي است كه به منظور تامين اب گرم در موتورخانه ها استفاده ميشود.براي گرم كردن اب روش هاي مختلفي وجود دارد كه استفاده از منبع كويل دار براي اين منظور يكي از مناسب ترين روش هاست .روش گرم كردن آب در منبع كويل دار به اين صورت است كه دماي سرد اب با ورود از طريق سيستم لوله كشي وارد منبع كويل دار شده و با قرار گرفتن در مجاورت اب گرم بويلر در اثر حرارت ان گرم ميشود.

منبع كويل دار از يك مخزن گالوانيزه و يك مبدل مسي تشكيل شده است كه روند گرم كردن و نگهداري اب گرم در ان با قرار گرفتن اب سرد در مجاورت غير مستقيم اب گرم بويلر گرم ميشود.

خريد انواع منبع كويل دار
منبع كويل دار يكي از مهم ترين تاسيسات موتور خانه و مبدل حرارتي است كه براي روند گرم كردن آب مورد استفاده قرار ميگيرد. منبع كويل دار در دو نوع متحرك يا ثابت به شكل افقي و عمودي براي مصارف خانگي و صنعتي عرضه ميشود.منبع كويل دار ثابت با دو فاكتور اصلي در آن بدنه و كويل در ظرفيت هاي ۲۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ليتر براي گرم كردن آب توليد شده و ورقهاي گالوانيزه در توليد منبع كويل دار ثابت بر اساس ضخامت فشاركاري و دماي اب ساخته ميشوند.

منبع كويل دار متحرك در صنايع شيميايي و نفتي براي گرم نگه داشتن سيال ها مبتني بر حركت كويل در مخرن گرما به شكل مداوم و يكنواخت مورد استفاده قرار ميگيرد.كويل ها بر اساس نوع شكل آن از موادي مانند فولاد مس و استيل ساخته ميشوند و منبع كويل دار مسي به دليل ضريب بالاي انتقال حرارت در ان و مقاومت بالاي ان در برابر رسوب نسبت به ديگر كويل ها كيفيت بالاتري دارد.

نحوه كار منبع كويل دار
نحوه ي گرم شدن آب در منبع كويل دار به اين صورت است كه منبع كويل از طريق دريافت حرارت اب گرم يا بخارهاي خارج شده از بويلر اب سرد جاري در ميان لوله هاي منبع كويل را آب را با درجه ي گرم مناسب اماده ي استفاده ميكند. از مهم ترين مزيت استفاده از منبع كويل دار وجود اب گرم ذخيره شده ي كافي در ان است.

در صورتي كه از اب گرم ذخيره شده در منابع كويل استفاده نشود با بازگشت ابگرم موجود در لوله ها به منبع از سرد شدن اب جلوگيري كرده و باعث ميشود كه اب گرم اماده مصرف باشد. وجود لوله هاي خط برگشت باعث فراهم شدن اين مسير شده و از تلف شدن انرژي و زمان جلوگيري ميكند.منبع كويل دار در تمامي انواع آن دربرگيرنده ي دو فاكتور مهم يعني ميزان تبادل حرارت و ميزان حجم منبع است. محاسبه دقيق حجم منبع باعث ميشود كه ميزان اب گرم موجود در منبع بر اساس حجم و نوع مصرف ان مورد استفاده قرار گيرد.

 

ظرفيت بالاي حرارتي كويل باعث ميشود كه ميزان حرارت مورد نياز براي روند گرمايشي آب سرد داخل آن تامين شود. افزايش سطح يا حجم منبع بر اساس شرايط استفاده از آن تعيين ميشود. افزايش سطح كويل باعث افزايش ظرفيت حرارتي آن ميشود.انتخاب ضخامت كويل بر اساس موارد استفاده از ان مورد كاربرد قرار ميگيرد. منابع كويلي تك كويلي منابعي هستند كه براي ايجاد و انتقال حرارت از تجهيزاتي مانند بويلر مورد استفاده قرار ميگيرند در حالي كه منابع كويلي دو كويلي بيشتر مختص به سيستم گرمايشي خورشيدي است.

به طور كلي ضخامت كويل بر اساس شرايط پروژه انتخاب مي‌شود. منابع كويلي كه از حرارت ايجاد شده توسط ديگر تجهيزات مانند بويلر استفاده مي‌كنند معمولا تك كويل مي‌باشند اما در سيستم گرمايش خورشيدي از منبع كويلي با دو كويل استفاده مي‌شود.

نحوه عملكرد منبع كويل دار
منبع كويل دار با معادل انگليسي “domestic hot water” (DHW) به عنوان يك نوع مبدل حرارتي عمل كرده و در اين نوع سيستم‌ها، آب سرد از يك سمت وارد كويل شده و در داخل آن از چند شاخه لوله حرارتي رفت و برگشتي عبور كرده و با تماس با ديواره داخلي كويل، گرم شده و به عنوان آب گرم خروجي به كاربر ارائه مي‌شود. اين سيستم براي تأمين آب گرم در مسكن‌ها و ساختمان‌ها استفاده مي‌شود و در بسياري از بويلرهاي گازي و الكتريكي به عنوان يكي از قسمت‌هاي اصلي استفاده مي‌شود.

مكانيزيم منبع كويل دار نوعي از مبدل حرارتي پوسته لوله است كه با استفاده از سيال حرارت ديده در مجاورت مايع سرد باعث انتفال گرما و حرارت به آن ميشود. نحوه عملكرد منبع كويل دار مشابه با عملكرد آبگرمكن هاست. به عنوان مثال زماني كه در فصل زمستان موبايل خود را در فضاي باز قرار ميدهيد، پس از گذشت چند دقيقه با در دست گرفتن موبايل متوجه تفاوت اختلاف دما دست و موبايل خود ميشود. پس از در دست گرفتن موبايل به مدت چند دقيقه ، گرماي دستتان به بدنه گوشي منتقل ميشود. اين مثال نمونه ي ساده اي از آشنايي با نحوه كار مبدل حرارتي است.

 

محفظه ي منبع كويل دار داراي دو سيال با دماهاي مختلف است كه در مجاورت هم به صورت نزديك قرار گرفته و با استفاده از يك رسانا روند تبادل حرارت در آن انجام ميشود. اب حرارت ديده ناشي از حرارت ديگ بخار به صورت بخار درآمده و با جريان داشتن درون كويل به داخل منبع نفوذ كرده و در مجاورت با كويل روند انتفال حرارت به اب سرد درون منبع را انجام ميدهد.منبع كويلي يكي از اجزاي مهم سيستم‌هاي گرمايشي است كه براي انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر به كار مي‌رود. اين منابع عموماً شامل دو قسمت اصلي، يعني مخزن اصلي و كويل هستند.

مخزن اصلي منبع كويلي به عنوان محفظه‌اي براي نگهداري محيط حامل حرارت، معمولاً از ورقهاي گالوانيزه، استيل و يا فولادي ساخته مي‌شود. ضخامت اين ورقها بسته به نوع كاربري منبع كويلي متفاوت است و مي‌تواند در بازه ۴ تا ۱۶ ميليمتر باشد.كويل‌هاي منبع كويلي نيز به منظور انتقال حرارت به محيط ديگر در داخل مخزن قرار مي‌گيرند. اين كويل‌ها عموماً از لوله‌هاي حرارتي رفت و برگشتي ساخته شده‌اند و معمولاً از جنس مس، استيل و يا فولادي هستند. ضخامت اين لوله‌ها وابسته به نوع كاربري منبع كويلي و فشار كاري آن است.

منابع كويلي به طور كلي از جنس ورقهاي گالوانيزه، استيل و يا فولادي و لوله‌هاي حرارتي رفت و برگشتي از جنس مس، استيل و يا فولادي ساخته مي‌شوند. ضخامت اين قطعات نيز بسته به نوع كاربري و فشار كاري منبع كويلي متفاوت است.

مطالعه بيشتر: تجهيزات موتورخانه

منبع كويل دار عمودي يا ايستاده در فضاهايي كه ظرفيت محدودي دارنند استفاده شده و با استفاده از كويل در قسمت زيرين ان توليد ميشوند. منبع كويل دار ايستاده در ظرفيت هاي ۲۰۰ ليتر تا ۱۰۰۰۰ طراحي و توليد ميشوند. افزايش فشار در قسمت انتهايي مخرن باعث به كار رفتن ضخامت بيشتر عدسي در ان نسبت به بدنه ميشود.اين نوع منبع، شامل يك كويل دار آهني با شكل استوانه‌اي بوده كه به صورت عمودي در سطح زمين قرار مي‌گيرد.

جريان الكتريكي درون اين كويل دار، ميدان مغناطيسي را ايجاد مي‌كند كه با عبور از سنگ‌هاي زير سطح زمين، از تغيير جهت و شدت ميدان مغناطيسي درون سنگ‌ها به دست مي‌آيد. اين تغييرات ميدان مغناطيسي، توسط يك سيستم دتكتور به دست آورده مي‌شود و در نتيجه اطلاعاتي از ساختار زيرسطحي به دست مي‌آيد.مزاياي استفاده از منابع كويل دار عمودي شامل داشتن قدرت نفوذ بالا در سنگ‌ها، امكان تشخيص ساختار زيرسطحي بدون نياز به نفوذ داخل سنگ‌ها و قابليت تحليل ساختار در عمق‌هاي مختلف است.

تفاوت منبع كويل دار عمودي و افقي
خريد منبع كويل دار عمودي عمودي يا افقي بر اساس ميزان فضاي موجود در موتورخانه انجام ميشود.منبع كويل دار عمودي به دليل اشغال كردن فضاي كم نسبت به حالت افقي ان بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرد. تفاوت هاي كلي منابع كويل دار شامل موارد زير است”

ميزان فضاي اشغال شده توسط منبع كويل داري عمودي يا ايستاده كم تر از مدل افقي ان است
ميزان فشار سيال در منبع كويل دار عمودي براي گردش آب بيشتر از مدل افقي ان است
جابه جايي و حمل و نقل منبع كويل دار عمودي در مقايسه با حالت افقي ان راحت تر است
قيمت منبع كويل دار اعمودي در مقايسه با مدل افقي ان ارازن تر است
منبع كويل دار افقي ميتوانند در سايز هاي بالاتري نسبت به مدل عمودي ان توليد شونند.
منبع كويل دار عمودي به دليل تعبيه شير يكطرفته در ان در روند گرم سازي اب كارامد تر است
منبع كويل دار عمودي به دليل داشتن ميزان بالاي نوسانات حجم اب گرم در خود نيازي به منبع انبساط ندارند.
انواع ديگر منبع كويل دار
در ادامه به بررسي انواع ديگر منبع هاي كويل دار ميپردازيم:

منبع كويل دار ( تعداد كويل)
منابع كويل دار عموما به شكل تك كويلي ساخته ميشوند و نوع ديگر آن يعني منبع دوكويلي براي دو هدف ساخته و استفاده مي‌شوند:

استفاده از سيستم گرمايش خورشيدي: در اين حالت، يكي از كويل‌ها به سيستم خورشيدي متصل مي‌شود و كويل ديگر به ديگ متصل مي‌شود. در صورتي كه پنل‌هاي خورشيدي نتوانند دماي آب گرم مصرفي را به دماي مورد نياز برسانند، كويل دوم كه به بويلر متصل است، آب گرم مورد نياز را تأمين مي‌كند.

ظرفيت بالاي منابع كويل دار: در منابع با ظرفيت بالا، استفاده از كويل تك به دليل ابعاد بزرگ و وزن سنگين مشكلاتي را در عمليات سرويس و نگهداري ايجاد مي‌كند. بنابراين، با استفاده از دو يا حتي سه كويل، سرويس و نگهداري آسانتر مي‌شود و مشكلات كويل، مانند اسيدشويي، بهبود مي‌يابد.
با استفاده از ساختار دو كويل، اين منابع كويل دار توانايي تأمين آب گرم با دماي مورد نياز را در شرايط مختلف، بهبود مي‌بخشند.

 

انواع منابع كويل دار ( جنس مخزن)
منابع كويل دار از دو نوع جنس مختلف براي مخزن ساخته ميشود:

ورق گالوانيزه گرم: مخزن منبع كويل دار در اين مورد از ورق گالوانيزه گرم ساخته مي‌شود. اين ورق‌ها از روي ورق‌هاي فولادي ساخته مي‌شوند كه با يك لايه رويه گالوانيزه پوشش داده مي‌شوند. اين پوشش مقاومت بالايي در برابر زنگ زدگي و خوردگي ايجاد مي‌كند و به عمر طولاني‌تر منبع كمك مي‌كند.

ورق فولادي سياه: در اين حالت، مخزن منبع از ورق فولادي سياه ساخته مي‌شود. براي جلوگيري از زنگ زدگي و خوردگي، ابتدا سطوح داخلي منبع با استفاده از فرآيند سندبلاست تميز شده و سپس با سه لايه رنگ اپوكسي بهداشتي پوشش داده مي‌شود. اين پوشش باعث افزايش مقاومت منبع در برابر زنگ زدگي و خوردگي مي‌شود.

همچنين، در برخي پروژه‌ها، منابع كويل دار از جنس استنلس استيل نيز توليد مي‌شوند. استنلس استيل يك جنس با كيفيت و مقاوم در برابر زنگ زدگي است، اما به دليل هزينه بالاتر، كمتر در مقايسه با ورق‌هاي فولادي استفاده مي‌شود.

انواع منبع كويل‌ دار (سيال)
منابع كويل‌دار از نظر نوع سيال گرم‌كننده به دو دسته آب به آب و بخار به آب تقسيم مي‌شوند.

آب به آب: در اين نوع، سيال گرم كننده آبگرم براي تأمين آبگرم مصرفي از آبگرم بويلر استفاده مي‌شود. آب گرم مصرفي از طريق كويل‌هاي موجود در منبع كويل‌دار عبور كرده و حرارت مورد نياز را از بويلر دريافت مي‌كند. اين نوع منابع كويل‌دار زماني استفاده مي‌شوند كه آبگرم مورد نياز به صورت مستقيم توسط آبگرم بويلر تأمين مي‌شود.

بخار به آب: در اين نوع، سيال گرم كننده بخار براي تأمين آبگرم مصرفي استفاده مي‌شود. بخار گرم به كويل‌هاي منبع كويل‌دار ارسال مي‌شود و در آنجا حرارت خود را به آبگرم منتقل مي‌كند. اين نوع منابع كويل‌دار بيشتر در پروژه‌هاي صنعتي يا بيمارستاني كه از بخار براي مصارف ديگر نيز استفاده مي‌شود، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

انتخاب منبع كويل دار از نظر سيال با توجه به نياز و نوع سيستم گرمايشي انجام ميشود. براي دريافت مشاوره و راهنماي خريد منبع كويل دار ، با شماره پشتيباني آراز صنعت تماس بگيريد.

منبع كويلي U شكل

در منبع كويلي U شكل، لوله‌هاي مسي به شكل حرف U در داخل منبع قرار مي‌گيرند. تعداد لوله‌ها بسته به نياز مشخص مي‌شود و معمولاً بيشتر از يك لوله استفاده مي‌شود. يكي از دلايل اصلي استفاده از اين نوع كويل‌ها، افزايش عملكرد و كارايي دستگاه است. به اين صورت كه در صورت بسته شدن يا خراب شدن يك لوله، عملكرد منبع تحت تأثير قرار نمي‌گيرد و آب گرم و بخار مي‌توانند از ساير لوله‌ها عبور كرده و آب گرم را تأمين كنند. اين ويژگي باعث مي‌شود كه در صورت وقوع خرابي در يك لوله، عملكرد سيستم حفظ شده و همچنان امكان تأمين آب گرم وجود داشته باشد.

منبع كويل دار حلزوني
در منبع كويل دار حلزوني، جريان آب داغ تنها در يك لوله با ساختار حلزوني قرار دارد و اين باعث مي‌شود آب سرد مخزن گرم شود. اما يكي از بزرگترين معايب اين نوع منبع كويل دار، از كار افتادن دستگاه در صورت خرابي لوله كويل است. زيرا با تنها وجود يك كويل حلزوني در داخل بدنه، در صورت خرابي يا مسدود شدن آن، جريان آب داغ و بخار بويلر قادر به عبور از آن نخواهد بود. اين مشكل باعث مي‌شود كه منبع كويل دار حلزوني در صورت بروز خرابي لوله، دچار از كار افتادن و توقف كاركرد منبع شود.

 

مقايسه منابع كويل‌دار و مبدل‌هاي صفحه‌اي
منابع كويل‌دار و مبدل‌هاي صفحه‌اي هر كدام داراي مزايا و معايب خاصي هستند. در ادامه به مقايسه اين دو نوع منبع مي‌پردازيم:

مزايا و معايب منابع كويل‌دار:

مزيت اصلي منابع كويل‌دار در داشتن ذخيره آبگرم است. به دليل حجم مخزني كه دارند، در صورت قطع برق يا گاز، آبگرم موجود در آنها براي مدتي قابل استفاده است. اين امر مي‌تواند در مواقعي كه برق يا گاز براي مدتي قطع مي‌شود يا در صورت بروز مشكلات فني مفيد باشد.
منابع كويل‌دار معمولاً داراي ابعاد و وزن بزرگتري هستند و نياز به عايقكاري دارند. اين موضوع ممكن است در عمليات سرويس و نگهداري و اسيدشويي كويل‌ها مشكلاتي را ايجاد كند.
در منابع كويل‌دار با استفاده از سيستم گرمايش خورشيدي، مي‌توان با اتصال يكي از كويل‌ها به سيستم خورشيدي و كويل ديگر به ديگ، آبگرم مورد نياز را تأمين كرد.
در منابع كويل‌دار با ظرفيت بالا، از تك كويل به دليل ابعاد بزرگ و وزن سنگين استفاده مي‌شود. اما با استفاده از دو يا سه كويل، سهولت سرويس و نگهداري بهبود مي‌يابد.
مزايا و معايب مبدل‌هاي صفحه‌اي:

مبدل‌هاي صفحه‌اي با تعداد زيادي صفحه كنار هم ساخته مي‌شوند و تبادل حرارت غيرمستقيم بين آبگرم مصرفي و آب سرد در داخل صفحات رخ مي‌دهد. اين نوع مبدل‌ها آبگرم را به صورت لحظه‌اي تامين مي‌كنند.
مبدل‌هاي صفحه‌اي عمدتاً براي مصارفي با پيك مصرف آبگرم مفيد هستند. به دليل عدم ذخيره‌سازي آبگرم، در صورتي كه مصرف آبگرم در زمان‌هاي محدودي اتفاق مي‌افتد، مبدل‌هاي صفحه‌اي پيشنهاد نمي‌شوند.
مبدل‌هاي صفحه‌اي ممكن است به علت فاصله كم بين صفحات، در مدت زمان كوتاهي رسوب گرفته و راندمان و جريان آبگرم را كاهش دهند. براي بازيابي راندمان، مبدل نياز به اسيدشويي دارد.
مبدل‌هاي صفحه‌اي داراي ابعاد و وزن كمتري نسبت به منابع كويل‌دار هستند و نياز به عايقكاري ندارند. اين امر مي‌تواند در برخي موارد بهبود راه‌اندازي و نصب آنها را فراهم كند.
در مبدل‌هاي صفحه‌اي، تبادل حرارت بين بخار و آب به صورت مستقيم انجام نمي‌شود و اين موضوع مي‌تواند باعث افت فشار بالا در سيستم شود.
به طور كلي، انتخاب بين منابع كويل‌دار و مبدل‌هاي صفحه‌اي بستگي به نيازها و شرايط مخصوص هر پروژه و مصرف كننده دارد.بهترين روش انتخاب تجهيزات گرمايشي مورد نياز شما، استفاده از مشاوره متخصصين اين زمينه است. مجموعه آراز صنعت به عنوان مجموعه ي پيشتاز در زمينه ي توليد انواع منبع كويل دار و تجهيزات گرمايشي، همه روزه آماده ارائه مشاوره خريد منبع كويل دار به متقاضيان عزيز است. جهت دريافت مشاوره با شماره پشتيباني تماس بگيريد.


طرز كار منبع كويل دار
منبع كويلي يكي از نوع منابع دوجداره براي تأمين آب گرم است. اين منبع شامل يك بدنه استوانه اي است كه داخل آن چندين لوله مسي (كويل) قرار دارند. آب داغ و بخار خروجي از ديگ بويلر به كويل ها وارد مي‌شود و حرارت خود را به آب سرد ورودي انتقال مي‌دهد تا آن را گرم كند. اين فرآيند تكرار مي‌شود تا آب سرد به دماي مورد نظر رسيده و به سيستم تأمين آب گرم ساختمان تزريق شود.

در واقع، منبع كويل دار به عنوان يك سيستم گرمايشي، آب سردي كه از شبكه تامين آب شهري وارد مخزن منبع مي شود، به دليل اختلاف دماي آن با آب داغ و بخار خروجي از ديگ بويلر، از طريق لوله هاي كويل دار به گرمايش درمي آيد. سپس آب گرم شده توسط كويل هاي نصب شده در داخل بدنه استوانه اي، از طريق شيرهاي خروجي براي استفاده در سيستم گرمايشي ساختمان يا صنعتي، ارسال مي شود.

در اين فرآيند، پمپ سيركولاتور براي جابجايي آب درون سيستم كاربرد دارد و همچنين شيرهاي يك طرفه در محل ورود و خروج آب به منبع كويل دار نصب شده اند تا جلوي برگشت آب داغ به ديگ بويلر را بگيرند. بدين ترتيب، سيستم كويل دار براي افزايش كارايي و كاهش مصرف انرژي در مقايسه با سيستم هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد.

منبع كويلي به دليل ساختار ساده‌اي آن و همچنين امكان تأمين آب گرم به صورت مستقل از سيستم ديگ و مشعل، در صنعت و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين اين نوع منبع، به دليل عدم نياز به دو مخزن استوانه‌اي كه در منابع دوجداره وجود دارد، فضاي كمتري را اشغال مي‌كند و مناسب براي نصب در فضاهاي محدود است.

 

مزاياي منبع كويل دار
منبع كويل دار داراي مزاياي فراواني است كه استفاده از اين دستگاه كاربردي را تبديل به گزينه ي اصلي براي تامين حرارت مورد نياز آب گرم ميكند. مزاياي منبع كويل دار شامل موارد زير است:

آب گرم فوري: يكي از مزاياي اصلي منبع كويل دار، توليد آب گرم فوري است. با اين دستگاه، مي‌توان به سرعت و در هر زماني به آب گرم دسترسي پيدا كرد.
ساده و قابل حمل: منبع كويل دار بسيار ساده و قابل حمل است و مي‌توان آن را به راحتي از يك محل به محل ديگر منتقل كرد.
هزينه كم: منبع كويل دار براي توليد آب گرم از جريان برق استفاده مي‌كند كه هزينه آن نسبتاً كمتر از ساير روش‌هاي گرمايش آب است.
قابليت تنظيم دما: برخي از منابع كويل دار، داراي قابليت تنظيم دما هستند كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد كه دماي آب را به دلخواه خود تنظيم كنند.
كارايي بالا: منبع كويل دار، براي توليد آب گرم با كارايي بالا طراحي شده است و به طور معمول، مصرف برق كمي دارد.
مصرف كم فضا: منبع كويل دار براي نصب نياز به فضاي كمي دارد و به راحتي در هر جايي قرار داده مي‌شود.
مانع از ايجاد انباشت گاز CO2: منبع كويل دار براي توليد آب گرم از جريان برق استفاده مي‌كند و استفاده از آن مانع انباشت گاز CO2 ميشود.
خريد منبع كويل دار از آراز صنعت
آراز صنعت به عنوان يكي از بهترين و پيشتاز ترين شركت ها در زمينه توليد انواع تجهيزات موتورخانه و استخر، امكان خريد انواع منبع كويل دار( دوجداره منابع آب گرم كويلي منابع ذخيره آب گرم منابع ذخيره سوخت) را به همراه گارانتي و خدمات پس از فروش براي مشتريان خود فراهم كرده است.

شركت ارزا صنعت با فراهم كردن امكان استعلام قيمت منبع كويل دار و مشخصات فني ان به همراه رزومه فروش محصولات خود به صورت آنلاين همه روزه آماده ارائه خدمات به مشتريان خود است. اين مجموعه پيشتاز امكان بازديد از انواع منبع كويل دار و ساير تاسيسات موتورخانه را جهت اطمينان از خريد براي متقاضيان خود فراهم كرده است.

براي اطلاع از قيمت خريد منبع كويل دار و استعلام قيمت روزانه وارد فروشگاه سايت شده يا از طريق شماره هاي مندرج در سايت با پشتيباني مجموعه تماس گرفته و از شرايط خريد منبع كويل دار و ساير محصولات مطلع شويد.

پشتيباني فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش)
آدرس شركت آراز صنعت :كرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهاي جاده عباس آباد، نبش سه راه كانال، آرازصنعت

سوالات متداول
خريد منبع كويل دار را چطور سفارش دهيم؟

با ثبت سفارش خود در سايت آراز صنعت، خريد منبع كويل دار را به همراه گارانتي از سراسر ايران سفارش دهيد.

چگونه استعلام قيمت منبع كويل دار را انجام دهيم؟

با ورود به سايت آراز صنعت و مراجعه به صفحه محصولات منبع كويل دار، از قيمت منبع كويل دار در ظرفيت هاي مختلف با خبر شويد.

منبع كويل دار چه كاربردي دارد؟

منبع كويل دار از مهم ترين تجهيزات موتور خانه محسوب شده كه روند تامين گرمايش آب را انجام ميدهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۳:۲۴ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

تعميرگاه تخصصي خودرو

تعمير  تخصصي كلينيك موتور تعميرگاه تعمير انواع خودروهاي داخلي است كه همه روزه آماده ارائه ي خدمات به متقاضيان عزيز است.دارندگان اين دسته از خودروهاي داخلي هميشه به دنبال بهترين تعميرگاه تخصصي تعمير و عيب يابي و رفع ايرادات فني خودروي خود هستند. ما در مجموعه كلينيك موتور به عنوان بهترين تعمير خودروهاي داخلي همه روزه آماده ي ارائه خدمات به مشتريان خود هستيم.

تعميرگاه تخصصي كلينيك موتور به عنوان بهترين كلينيك خدمات تعميرات و عيب يابي موتور پژو پارس TU5 در كلينيك موتور | كلينيك تخصصي كلينيك موتور همه روزه آماده ي ارائه خدمات تعمير موتور انواع خودروها مانند 405، 206، دنا،دنا پلاس، موتور پارس TU5، سمند EF7 و L90 ميباشد.

 كلينيك موتور

تعمير موتور

خدمات كلينيك موتور به عنوان يكي از بهترين مجموعه هاي كلينيك خودرو شامل موارد زير است:

تعمير و عيب يابي موتور ۲۰۶

خودرو 206 (Peugeot 206) يك خودروي كوچك و پرفروش توليد شده توسط شركت فرانسوي پژو (Peugeot) است. اين خودرو در سال 1998 معرفي شد و در طول دوره توليد خود به يكي از پرفروش‌ترين خودروها در جهان تبديل شد. خودرو 206 در سه نسخه 3 درب، 5 درب و كابريولت توليد شد و با توجه به نوع نسخه و تجهيزات آن، مي‌تواند در بازارهاي مختلف به عنوان يك خودرو اقتصادي و كوچك يا يك خودروي ورزشي و جذاب شناخته شود.

خودروي 206 در سال ۱۳۷۷ به بازار خودروهاي ايران وارد شد. اين خودرو ابتدا توسط شركت آريا موتور وارد ايران شد و در سال ۱۳۷۸ توليد و عرضه شد. با نام “پژو ۲۰۶ SD” به بازار عرضه شد و در طي سال‌هاي بعدي نسخه‌هاي ديگري نيز از اين خودرو توسط شركت‌هاي ديگري توليد شد.از مزاياي اين خودرو مي‌توان به ظاهر جذاب و طراحي مدرن، مصرف سوخت كم و كيفيت بالاي ساختار بدنه و قطعات اشاره كرد.

اين خودرو در ميان خودروهاي خودساخت ايران خودرو بسيار محبوب شد و به يكي از خودروهاي پر فروش در ايران تبديل شد. در طول سال‌هاي توليد اين خودروي پرطرفدار ، خودروي ۲۰۶ با مشكلاتي مانند نوسان قيمت، مشكلات در تأمين قطعات يدكي و مشكلات فني مواجه شد. با اين حال، اين خودرو همچنان در بازار خودرو ايران وجود دارد و مورد استقبال برخي از مشتريان قديمي خود مي‌باشد.
تعمير موتور ۲۰۶

تعمير موتور خودرو ۲۰۶ ايراني مي‌تواند شامل چندين مورد باشد. به طور كلي، تعمير موتور شامل تشخيص و رفع خطاهاي موتور، تعويض قطعات ساينده شده، تعمير و تعويض قطعات دچار خرابي، تنظيمات سيستم انژكتور و سيستم تزريق سوخت، تعويض روغن و فيلترهاي موتور، تعويض كمپرسور و سيستم تهويه و سرويس و تعمير سيستم ترمز و جلوبندي مي‌باشد.

در مواردي كه خطاهاي موتور جدي باشد، مانند مشكل در سيستم انجين، بدنه موتور و يا سيستم تزريق سوخت، لازم است كه به تعميركار مجرب و متخصص مراجعه شود تا به درستي خطاهاي موتور را تشخيص دهد و راه حل مناسب را براي رفع آن‌ها پيشنهاد دهد. به همين دليل، مي‌توان گفت كه براي تعمير موتور خودرو ۲۰۶ به يك كارگاه تعميراتي مجهز و تخصصي نياز است.
تعمير و عيب يابي موتور دنا و دناپلاس

دنا از دسته محصولات پرفروش و پرطرفدار ايران خودرودرو است كه در سال 91 با هدف جايگزيني خودروهاي سمند و سمند سورن طراحي و به بازار عرضه شد.خودرو دنا در سال 93 با تاخير دو ساله وارد بازار خودرو ايران شد. خودرو دنا با موتور EF7 بنزيني بر پايه پلتفرم سمند با تغييراتي در بخش شاسي و بدنه طراحي و توليد شده است.

تعمير موتور دنا و دناپلاس

دنا پلاس يا دنا ELX مدل بهبود يافته و تقويت شده دنا معمولي است كه در انواع و مداهاي دنا پلاس، توربوشاژ و توربو اتوماتيك در سال 95 طراحي و به بازار عرضه شد. نسخه دنا پلاس تغييرات عمده اي در بخش ظاهري داشته است و به آپشن هايي مانند : سقف بازشو، 4 كيسه هوا، دي لايت ومجهز شده است.
تعمير موتور دنا و دناپلاس

تعمير موتور خودرو دنا و دناپلاس به دليل پيچيدگي و تعداد زيادي از قطعات مختلف، نياز به تخصص و تجربه فني دارد. برخي از مراحلي كه تعمير موتور دنا و دناپلالس در كلينيك موتور عبارتند از :

۱- بررسي و تشخيص مشكل موتور : ابتدا مشكلات موتور شامل مشكلات الكتريكي، سوخت، روان كاري، ضربه و ساير مشكلات احتمالي بررسي شده و تشخيص داده مي‌شود.

۲- تعمير يا تعويض قطعات: پس از تشخيص مشكل، قطعاتي كه نياز به تعمير دارند تعمير يا در صورت نياز تعويض مي‌شوند. اين قطعات ممكن است شامل سيلندرها، كلاچ، ترمزها، ولو‌ها، پمپ‌ها، شيرها، روغن‌ها و ساير قطعات باشند.

۳- تنظيم و تعادل دهي: پس از تعمير و تعويض قطعات، تنظيمات موتور شامل تعادل دهي بخش‌هاي مختلف مانند سوخت، هوا و بخار آب انجام مي‌شود. تعادل دهي و تنظيمات دقيق موتور مي‌تواند باعث بهبود عملكرد، كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا شود.

۴- آزمايش و تست: در نهايت، پس از تعمير و تنظيم موتور، آزمايش‌هاي مختلفي براي اطمينان از عملكرد صحيح موتور انجام مي‌شود. اين آزمايش‌ها ممكن است شامل تست سرعت، تست توان و ساير تست‌هاي مربوط به موتور باشند.

تعمير و عيب يابي موتور L90

خودرو L90 يك خودروي سدان كوچك است كه توسط شركت ايران خودرو توليد شده است. اين خودرو در سال 2010 معرفي شد و بر اساس پلتفرم خودرو سمند (Samand) طراحي و ساخته شده است. اين خودرو با موتور‌هاي بنزيني 1600 سي سي و دنده‌هاي دستي يا اتوماتيك به بازار عرضه شده است.از ويژگي‌هاي خودرو L90 مي‌توان به ظاهري جذاب و داشتن امكانات رفاهي نسبتاً خوب در داخل خودرو اشاره كرد.

تعمير موتور L90

تعمير موتور خودرو L90 ممكن است شامل چندين مورد باشد. به طور كلي، تعمير موتور شامل تشخيص و رفع خطاهاي موتور، تعويض قطعات ساينده شده، تعمير و تعويض قطعات دچار خرابي، تنظيمات سيستم انژكتور و سيستم تزريق سوخت، تعويض روغن و فيلترهاي موتور، تعويض كمپرسور و سيستم تهويه، سرويس و تعمير سيستم ترمز و جلوبندي و ممكن است شامل تعميرات ديگري همچون تعميرات گيربكس و شاسي نيز باشد.

بهترين روش براي تعمير موتور خودرو L90 اين است كه به يك كارگاه تعميراتي مجهز و تخصصي مراجعه كنيد. كلينيك تخصصي كلينيك موتور همه روزه آماده ارائه ي خدمات تعمير و عيب يابي موتور L90 به دارندگان اين خودروي محبوب ايراني است .تعميرات موتور خودرو به دليل پيچيدگي آن، به دست كارشناسان مجرب و متخصص بسپاريد تا مشكلات موجود را به درستي تشخيص دهند و راه حل مناسب را براي رفع آن‌ها پيشنهاد دهند.

تعمير موتور سمند

تعمير موتور سمند ، از جمله خدماتي است كه در كلينيك موتور با استفاده از تيم مجرب و جديدترين دستگاه ها به متقاضيان عزيز ارائه ميشود. سمند سدان پرطرفدار ايراني است كه اواخر سال 79 توسط شركت ايران خودرو وارد بازار شد.در آغاز توليد، اين خودرو با نام “آيسوزو زوم روئر” به بازار عرضه شد. در سال ۱۳۶۶، مدل‌هاي ديگري از خودرو سمند توليد شدند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سمند LX و سمند SE اشاره كرد.

در سال ۱۳۷۴، ايران‌خودرو مجوز توليد مستقل سمند را از شركت ايسوزو ژاپن دريافت كرد و شروع به توليد مدل‌هاي جديدي از سمند كرد.در دهه ۸۰، ايران با تحريم‌هاي اقتصادي مواجه شد و در نتيجه قطعي صادرات خودروهاي وارداتي به اين كشور صورت گرفت.

به همين دليل، توليد خودرو در داخل كشور افزايش يافت و خودرو سمند نيز به دليل هزينه‌ي پايين توليد و نيز سازگاري با آب و هواي ايران، به عنوان يكي از خودروهاي محبوب در بازار ايران شناخته شد.خودروي سمند علاوه بر تقاضاي بالا در داخل كشور، در بازار خودروهاي خارجي نيز متقاضي دارد. در سال ۱۴۰۱ با جايگزين كردن خودرو سورن پلاس با خودرو سمند، خط توليد اين خودرو محبوب ايراني به پايان رسيد.

هدف شركت ايران خودرو از طراحي خودرو سمند جايگزن كردن آن با خودرو پيكان بود كه به دليل هزينه بالاي توليد آن، پروژه ي آن ناموفق ماند.

خودروي سمند در اثر كاركرد زياد و استهلاك مانند تمامي خودروها نياز به تعمير موتور و قطعات مختلف ان دارد..خودروي سمند مانند همه ي خودروها در اثر كار زياد مستهلك شده و موتور و قطعات خودرو نياز به تعمير و تعويض دارد.ما در كلينيك تخصصي خودروي كلينيك خودرو انواع خدمات تعمير موتور سمند EF7 را همه روزه به مشتريان عزيز ارائه ميكنيم

تعمير موتور ۴۰۵

خودروي پژو ۴۰۵، يكي از خودروهايي است كه در ايران بسيار محبوب شده و به عنوان يكي از خودروهاي محبوب دهه ۹۰ ميلادي در اين كشور شناخته مي‌شود.در سال ۱۳۶۶، شركت ايران‌خودرو قراردادي با شركت پژو فرانسه امضا كرد و به توليد خودروهاي پژو در ايران پرداخت. در اين زمينه، پژو ۴۰۵ نيز از سال ۱۳۶۸ در ايران توليد شد.

در آغاز توليد، قطعات اين خودروها بصورت كامل وارد كشور مي‌شدند اما بعد از مدتي، تعدادي از قطعات آن در داخل كشور نيز توليد شد. پژو ۴۰۵ به دليل طراحي زيبا، اقتصادي و همچنين داشتن قابليت‌هايي مانند مصرف كم سوخت و قابليت حمل بار، بسيار محبوب شد. بنابراين، توليد اين خودرو در ايران به صورت گسترده‌اي انجام شد و در بين مردم بسيار پرطرفدار شد.

تعمير موتور خودرو ۴۰۵
تعمير موتور خودرو پژو ۴۰۵ مي‌تواند شامل چندين مرحله و فعاليت باشد كه در زير به توضيح مختصري از آن‌ها مي‌پردازم:

تشخيص مشكلات: ابتدا بايد با مشكلات موتور آشنا شد و با استفاده از ابزارهاي تعميراتي، مانند اسكنرهاي خودرو، مشكلات را تشخيص داد.
تعويض قطعات: بسته به نوع مشكل، قطعاتي كه عيب دارند مي‌توانند تعويض شوند، مانند سيم‌هاي شمع، شمع‌ها، فيلترهاي هوا و سوخت، روغن موتور و غيره.
تعمير قطعات: در برخي موارد، قطعات موتور شايد نياز به تعمير داشته باشند، به عنوان مثال تعويض يا تعمير مجدد شيرهاي سوخت يا دستگاه تزريق سوخت.
تعمير اجزاي داخلي موتور: قطعات داخلي موتور بر اثر استهلاك نيز نياز به تعمير داشته باشند، از جمله تعمير و تنظيم سيستم سوپاپ‌ها، كمپرسور و يا كاربوراتور.
تعمير سيستم انتقال قدرت: در صورت وجود مشكلات در سيستم انتقال قدرت، مانند جعبه‌دنده و كلاچ، نياز به تعمير دارد.
تعويض روغن و فيلترها: تعويض روغن و فيلترها نيز يكي از فعاليت‌هاي مهم در تعمير موتور خودرو مي‌باشد كه با توجه به زمان تعويض آن‌ ميبايست عمل تعويض روغن و فيلترها را انجام داد. بي توجهي به زمان تعويض روغن و فيلتر ها باعث بروز خسارات جدي به خودرو شما ميشود.
تعمير سيستم خنك كننده: سيستم خنك كننده موتور در صورت نياز، تعمير و تعويض قطعات آن انجام شود.
تعمير سيستم انتقال قدرت: در صورت وجود مشكلات در سيستم انتقال قدرت، مانند جعبه‌دنده و كلاچ، نياز به تعمير دارد.

تعمير موتور موتور پژو پارس

پژو پارس، يكي از محصولات شركت ايران خودرو است كه اولين بار در سال ۱۳۶۵ معرفي شد. اين خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۰۵ طراحي شده و با همكاري شركت پژو فرانسه در ايران توليد مي‌شود.در سال‌هاي ابتدايي توليد پژو پارس، اين خودرو با نام‌هاي مختلفي مانند پژو ۱۶۰۰، پژو RD، پژو RD1 و پژو RD2 شناخته مي‌شد. اما در نهايت به نام پژو پارس شناخته شد.

پژو پارس در طول دوران توليد خود تحت تأثير تحريم‌هاي اقتصادي قرار گرفت. در سال ۱۳۹۲، پس از برقراري توافق هسته‌اي، تحريم‌ها برداشته شدند و با افزايش واردات قطعات، كيفيت پژو پارس نيز بهبود يافت.توليد پژو پارس تا سال ۱۳۹۸ ادامه داشت و در اين مدت بسياري از مدل‌هاي مختلفي از آن توليد شد.

پژو پارس يكي از محبوب ترين خودروهاي شركت ايران خودرو است كه در بين قشر جوان از محبوبيت بسيار بالايي برخودار است .پژو پارس در مدل هاي مختلفي مانند مشخصات انواع مدل هاي پژو پارس (پرشيا، ELX، LX، توليد و روانه ي بازار شده است .

تعمير موتور خودرو پژو پارس

تعمير موتور خودرو پژو پارس به طور كلي شامل اقدامات مختلفي است كه در جهت عيب يابي و رفع ايرادات موتور پژو پارس انجام ميشود. برخي از اقدامات تعمير موتور عبارتند از :

تعميرات معمول: شامل تعويض روغن موتور، فيلتر هوا و روغن، كمپرسور و پمپ بنزين و ساير قطعات معمول موتور است.
تعميرات سيستم انتقال قدرت: شامل تعميرات جعبه دنده، كلاچ، تعويض روغن جعبه دنده، روغن گيربكس و ساير قطعات مرتبط است.
تعميرات سيستم خنك كننده: شامل تعويض آنتي فريز و تعميرات مرتبط با سيستم خنك كننده موتور است.
تعميرات سيستم الكتريكي: شامل تعويض باتري، ژنراتور، سيستم روشنايي و ساير قطعات مرتبط است.
تعميرات سيستم تزريق سوخت: شامل تعميرات مرتبط با سيستم تزريق سوخت و تعويض قطعات مرتبط از جمله پمپ سوخت، تزريق كننده‌ها و سنسورها است.
تعميرات سيستم تعليق: شامل تعميرات مربوط به سيستم تعليق، شاسي، تعويض روغن و قطعات مرتبط است.
تعميرات سيستم ترمز: شامل تعميرات مرتبط با سيستم ترمز، تعويض سيلندر ترمز، كفي و ساير قطعات مرتبط است.

نكته ي مهم در زمينه ي تعمير موتور پژو پارس سال توليد خودر و ميزان آسيب وارده به موتور است. كلينيك تخصصي تعمير خودرو كلينيك موتور، همه روزه آماده ارائه ي خدمات تعمير موتور و عيب يابي موتور پژو پارس است. جهت تعمير موتور خودرو با شماره پشتيباني كلينيك موتور تماس بگيريد:

سخن آخر
خدمات تعمير موتور در كلينيك موتور شامل خودروهاي داخلي است. تيم مجرب كلينيك موتور همه روزه آماده ارائه خدمات تعمير و عيب يابي انواع خودروهاي داخلي است. جهت دريافت نوبت با شماره پشتيباني تماس بگيريد:


شماره تماس : ۰۹۳۹۳۹۵۹۴۸۰
آدرس : تهران – شهر قدس – روبه روي حضرتين- مجتمع خدمات خودرويي -پلاك ۳۶۲


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۳:۵۰ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

فيلتر شني ايمكس emaux

فيلتر شني ايمكس يكي از محبوب‌ترين انواع فيلترهاي استخر است كه به دليل كيفيت بالا و قيمت مناسب شناخته مي‌شود. اين فيلترها از يك مخزن استوانه‌اي شكل ساخته شده‌اند كه توسط يك شير ورودي و خروجي آب و يك دريچه تخليه آب بسته مي‌شود. داخل مخزن با شن پوشانده شده است كه آب را از ذرات معلق و آلاينده‌ها پاك مي‌كند.فيلترهاي شني ايمكس در انواع مختلف و با ظرفيت‌هاي مختلف توليد مي‌شوند و مي‌توانند براي انواع استخرها و جكوزي‌ها استفاده شوند. اين فيلترها بسيار آسان در نصب و استفاده هستند و مي‌توانند به خوبي آب استخر و جكوزي را تميز و شفاف نگه دارند.

فيلتر شني ايمكس

فيلتر شني ايمكس از يك مخزن استوانه‌اي شكل ساخته شده‌اند كه توسط يك شير ورودي و خروجي آب و يك دريچه تخليه آب بسته مي‌شود. داخل مخزن با شن پوشانده شده است كه آب را از ذرات معلق و آلاينده‌ها پاك مي‌كند.فيلترهاي شني ايمكس در انواع مختلف و با ظرفيت‌هاي مختلف توليد مي‌شوند و مي‌توانند براي انواع استخرها و جكوزي‌ها استفاده شوند. اين فيلترها بسيار آسان در نصب و استفاده هستند و مي‌توانند به خوبي آب استخر و جكوزي را تميز و شفاف نگه دارند.
فيلترهاي شني ايمكس به دليل كيفيت بالا و قيمت مناسب شناخته مي‌شوند. اين فيلترها همچنين داراي ويژگي‌هاي مختلفي مانند سيستم‌هاي خود تميز شونده و شيرهاي تخليه هستند كه استفاده از آنها را آسان مي‌كند.

ويژگي فيلتر شني ايمكس
فيلتر شني ايمكس (Emaux) يك برند معتبر و پرطرفدار در صنعت استخر و آب‌شنا است. اين برند متعلق به كشور اسپانيايي بوده و دفتر مركزي آن در هنگ كنگ و چين قرار دارد. فيلترهاي شني ايمكس به عنوان يكي از پرفروش‌ترين فيلترهاي در ايران و جهان شناخته مي‌شوند.

يكي از ويژگي‌هاي برجسته فيلترهاي شني ايمكس، نسبت ميزان عبور آب بالاي آن بر سطح سيليس (ماده جذب كننده ناخالصي‌ها) است .  اين فيلترها در ابعاد كوچك نيز دبي بالايي داشته و قدرت تصفيه بيشتري را در فضاي كوچكتر ارائه مي‌دهند.

شركت ايمكس
شركت ايمكس يك توليدكننده برجسته تجهيزات استخر و جكوزي است كه از دهه ۱۹۸۰ فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرده است. محصولات ايمكس مورد تاييد و استقبال گسترده‌اي در بازارهاي جهاني قرار گرفته‌اند و به عنوان يك برند معتبر و شناخته‌شده در صنعت استخر، سونا و جكوزي شناخته مي‌شوند.

محصولات اصلي ايمكس عبارتند از:

فيلتر تصفيه آب استخر و جكوزي: اين فيلترها از تصفيه آب استخر و جكوزي‌ها مسئول هستند تا آب را از ذرات معلق و آلودگي‌ها پاك‌سازي كنند و كيفيت آب را بهبود بخشند. مشخصات فني، ظرفيت و ويژگي‌هاي اين فيلترها بايد به‌طور جداگانه بررسي شوند.

پمپ تصفيه آب استخر ايمكس: اين پمپ‌ها مسئول جابه‌جايي آب استخر و جكوزي‌ها هستند و به منظور حفظ كيفيت آب و ايجاد جريان مناسب، نقش مهمي ايفا مي‌كنند. ظرفيت و ويژگي‌هاي هر پمپ نيز مي‌تواند متفاوت باشد.

تجهيزات جانبي استخر: علاوه بر فيلتر و پمپ، ايمكس احتمالاً محصولات جانبي ديگري نيز براي استخرها و جكوزي‌ها توليد مي‌كند. اين محصولات ممكن است شامل تجهيزات نورپردازي، سيستم‌هاي گرمايشي، پوشش‌هاي حفاظتي و…

براي كسب اطلاعات دقيق‌تر درباره مشخصات فني، ويژگي‌ها، ظرفيت‌ها و قيمت‌هاي مناسب انواع فيلترهاي استخر و جكوزي ايمكس، بهتر است با كارشناسان آچارسي تماس گرفته و از مشاوره كارشناسان ما استفاده كنيد.

انواع فيلتر شني ايمكس emaux
فيلتر شني ايمكس Emaux مدل MFV35 يكي از پرفروش‌ترين و با كيفيت‌ترين فيلترهاي شني شركت ايمكس است. اين فيلتر داراي كارايي بالا است و براي حذف ذرات معلق و ناخالصي‌هاي فيزيكي آب استخر استفاده مي‌شود. شركت ايمكس چهار سري اصلي فيلتر شني را توليد و عرضه مي‌كند: در ادامه قصد داريم به بررسي مدل هاي اصلي فيلتر شني ايمكس بپردازيم:

سري MFV: اين سري شامل فيلترهاي شني يكپارچه است كه با استفاده از پلي‌اتيلن فشرده ساخته شده‌اند و مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگي و تغييرات جوي را دارند. فيلتر شني استخر ايمكس Emaux مدل MFV35 نيز جزء اين سري به شمار مي آيد.

سري P: اين سري شامل فيلترهاي شني پلي‌پروپيلن متصل به يك بدنه پلي‌اتيلن است و طراحي آنها به منظور بهبود عملكرد و بهره‌وري بيشتر است.

سري MFS: اين سري شامل فيلترهاي شني مالتي‌پورت است كه امكان استفاده از حالت‌هاي مختلف فيلتر را فراهم مي‌كنند. طراحي آنها براي راحتي در عمليات بك‌واش و نظافت آسان است.

سري NL: اين سري شامل فيلترهاي شني با لايه‌ي نانوفايبر است كه عملكرد بسيار بالا در حذف ذرات ريز و معلق دارند.
محصولات ايمكس، شامل فيلترهاي شني و ساير تجهيزات استخر، سونا و جكوزي ، در فروشگاه آچارسي با كيفيت بالا و قيمت مناسب عرضه مي‌شوند.

ويژگي هاي فيلتر شني ايمكس (Emaux)
فيلتر شني ايمكس (Emaux) داراي ويژگي‌هاي زير است:

كاربردهاي گسترده: فيلتر شني ايمكس قابل استفاده در تصفيه آب استخرهاي خانگي، جكوزي و استخرهاي عمومي است. به همين دليل اغلب به عنوان “فيلتر شني استخر ايمكس” شناخته مي‌شود.
محدوده دماي مناسب: حداكثر دماي مناسب براي استفاده از فيلتر شني ايمكس ۵۰ درجه سانتي‌گراد است. اين فيلترها حساسيت زيادي نسبت به افزايش دما دارند، بنابراين توصيه مي‌شود براي خطوط گرمايش از شير برقي و ترموستات استفاده شود.
نسبت عبور آب: فيلتر شني استخر ايمكس داراي نسبت بالايي از عبور آب از سطح سيليس و شن است.
دبي بيشتر: فيلتر شني ايمكس با ابعاد كوچكتر نسبت به فيلترهاي ديگر، دبي بيشتري دارد.
كيفيت بالا: فيلتر شني ايمكس از فيلتر شني‌هاي سيليس كمتري استفاده مي‌كند، اما با همان كيفيت عالي عمل مي‌كند و تصفيه آب استخر را به خوبي حفظ مي‌كند.
ساختار مقاوم: بدنه فيلتر شني ايمكس از پلي‌اتيلن فشار قوي ساخته شده است، كه مقاومت بالايي دارد.
وزن سبك: فيلتر شني ايمكس بدون وجود سيليس، وزن سبكي دارد كه در حمل و نقل آسان آن موثر است.
لايه‌بندي سيليس: لايه‌هاي سيليس در فيلتر شني ايمكس به ترتيب ذرات درشت، متوسط و ريز قرار مي‌گيرند.
شير چند راه: فيلتر شني ايمكس داراي شير چند راه در قسمت بالا و كنار خود است كه براي پخش بهتر آب بر روي سطح ذرات شني قرار داده شده است.
نازل جمع‌آوري آب: جهت جمع‌آوري آب جريان‌يافته از آخرين لايه سيليس، نازل‌هايي در فيلتر شني قرار داده شده‌اند.
مقرون به صرفه: فيلتر شني ايمكس از پلي‌اتيلن با چگالي بالا ساخته شده است كه اين ويژگي باعث مقرون به صرفه بودن خريد آن است.
عملكرد در شرايط سخت: فيلتر شني ايمكس قادر به عملكرد در شرايط دشوار و سخت است.
فشار سنج: فيلتر شني ايمكس داراي فشارسنجي است كه ميزان فشار را به راحتي قابل مشاهده و بررسي مي‌كند.
سايت گلاس: براي بررسي آب خروجي در بك واش فيلتر شني ايمكس، يك سايت گلاس در نظر گرفته شده است.
گذر سريع: فيلتر شني ايمكس به عنوان يكي از فيلترهاي گذر سريع شناخته مي‌شود.
استفاده در تصفيه آب: فيلتر شني ايمكس در مرحله اوليه تصفيه آب استخرها براي زلال سازي آب استفاده مي‌شود.
استفاده از شن و سنگ ريزه: در فيلتر شني ايمكس، به جاي استفاده از خاك دياتومه، از شن و سنگ ريزه به عنوان فيلتر طبيعي استفاده مي‌شود.
حداكثر فشار كاري: فشار كاري حداكثري در فيلترهاي شني ايمكس ۳.۴۴ بار (۵۰ پوند بر اينچ مربع) است. لذا در انتخاب پمپ مناسب بايد دقت لازم را به عمل آوريد.
فيلتر شني ايمكس مدل P
فيلتر شني ايمكس مدل P در قالب مدل‌هاي زير توليد و عرضه مي‌شود:

فيلتر شني ايمكس مدل P350
فيلتر شني ايمكس مدل P400
فيلتر شني ايمكس مدل P450
فيلتر شني ايمكس مدل P500
فيلتر شني ايمكس مدل P650
فيلتر شني ايمكس مدل P700
اين مدل‌ها احتمالاً بر اساس ظرفيت و سايز استخرها و نيازهاي مختلف طراحي شده‌اند. براي انتخاب مدل مناسب، بايد به ابعاد و نيازهاي خاص استخر خود توجه كنيد و با استفاده از مشخصات فني هر مدل، تصميم‌گيري كنيد.

مشخصات فيلتر شني Emaux سري P
فيلتر شني EMAUX مدل P از جنس فايبرگلاس ساخته شده است كه آن را در برابر خوردگي و زنگ زدگي مقاوم مي‌كند. حداكثر دماي مجاز براي كاركرد اين فيلتر 50 درجه سانتيگراد است و قطر سيليس استفاده شده در آن نبايد بيشتر از 0.5 ميليمتر باشد. وزن رزين مورد استفاده در فيلتر شني استخر ايمكس P بين 20 كيلوگرم تا 210 كيلوگرم متغير است.

اين فيلتر شني داراي يك شير چند راهه (پنج راهه) است كه امكان اجراي بك‌واش (Backwash) را براي بهبود عملكرد فراهم مي‌كند. حجم تصفيه آب اين فيلتر در بازه 34.4 تا 153.6 متر مكعب بر ساعت است. سايز اتصالات فيلتر شني ايمكس P از نوع ½ و 1 اينچ است. علاوه بر اين، حجم آبدهي فيلتر شني استخر ايمكس P بين 4.3 تا 19.2 متر مكعب در ساعت متغير است.

قطر فيلتر شني ايمكس سري P بين 35 تا 71 سانتيمتر و ارتفاع آن بين 55 تا 85 سانتيمتر است. همچنين، فيلتر شني ايماكس ساخته شده در كشور چين بوده و تحت ليسانس Based استراليا توليد مي‌شود.

فيلتر شني ايمكس مدل MFV
فيلتر شني ايمكس MFV يا فيلتر تصفيه شني استخر ايمكس نيز با مدل‌هاي زير عرضه مي‌شود:

فيلتر شني ايمكس MFV17
فيلتر شني ايمكس MFV20
فيلتر شني ايمكس MFV24
فيلتر شني ايمكس MFV27
فيلتر شني ايمكس MFV31
فيلتر شني ايمكس MFV35

مشخصات فني فيلتر شني Emaux سري MFV
مشخصات فني فيلتر شني ايمكس سري MFV عبارتند از:

جنس بدنه: فايبرگلاس
جنس بدنه از فايبرگلاس ساخته شده است كه در برابر خوردگي و زنگ زدگي در محيط مرطوب مقاوم است.
حداكثر دما: ۵۰ درجه سانتيگراد
حداكثر دماي كاري كه براي فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV مجاز است، 50 درجه سانتيگراد است.
حداكثر فشار كاري: ۲.۵ بار
حداكثر فشار كاري براي فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV بايد حداكثر 2.5 بار باشد.
حجم تصفيه آب استخر: از ۶۰ تا ۲۴۷ متر مكعب بر ساعت
فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV قادر به تصفيه آب استخر با حجم بين 60 تا 247 متر مكعب بر ساعت مي باشد.
وزن رزين: از ۲۰ كيلوگرم تا ۲۱۰ كيلوگرم
وزن رزين استفاده شده در فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV ميانگيناً بين 20 كيلوگرم تا 210 كيلوگرم است.
سايز اتصالات: ½MFV 1 تا 2 اينچ
سايز اتصالات فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV در بازه ½MFV 1 تا 2 اينچ قرار دارد.
آبدهي: از ۷.۵ تا ۳۰.۹ متر مكعب بر ساعت
فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV قادر به آبدهي با مقدار بين 7.5 تا 30.9 متر مكعب بر ساعت است.
قطر فيلتر شني: از ۴۳ تا ۸۷ سانتيمتر
قطر فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV در محدوده 43 تا 87 سانتيمتر قرار دارد.
ارتفاع فيلتر شني: از ۶۲ تا ۱۰۵ سانتيمتر
ارتفاع فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV در بازه 62 تا 105 سانتيمتر واقع مي‌شود.
قابليت‌هاي ويژه: شير چند راهه (پنج راهه) و بك واش (Back wash)
فيلتر شني استخر ايمكس سري MFV با شير چند راهه (پنج راهه) مجهز شده است كه عملكرد و كارايي فيلتر را بهبود مي‌بخشد و همچنين امكان بك واش (Back wash) را فراهم مي‌كند.
فيلتر شني ايمكس مدل NL
فيلتر شني ايمكس NL در سه مدل مختلف براي استخرها عرضه مي‌شود:

فيلتر شني استخر ايمكس NL1400: اين مدل فيلتر شني براي استخرهايي با ابعاد كوچكتر و حجم آب كمتر مناسب است. اندازه آن به عرض ۱۴۰۰ ميليمتر مي‌رسد.

فيلتر شني استخر ايمكس NL1600: اين مدل براي استخرهايي با حجم آب بزرگتر مناسب است. اندازه آن به عرض ۱۶۰۰ ميليمتر مي‌رسد و قابليت پاكسازي و فيلتر كردن حجم بيشتري از آب را داراست.

فيلتر شني استخر ايمكس NL1800: اين مدل بزرگترين نسخه از سري فيلترهاي شني ايمكس NL است. اندازه آن به عرض 1800 ميليمتر مي‌رسد و براي استخرهاي بزرگ و حجم آب قابل توجه مناسب است. با اين مدل مي‌توان حجم بالايي از آب را پاكسازي و فيلتر كرد.

توجه داشته باشيد كه مشخصات فني هر مدل ممكن است با توجه به شركت سازنده و نسخه‌هاي مختلف متفاوت باشد. براي اطلاعات دقيقتر و تأييد مشخصات فني، به منابع و وب‌سايت‌هاي مربوطه مراجعه نماييد.

مشخصات فيلتر شني ايمكس مدل NL
مشخصات فيلتر شني ايمكس سري NL عبارتند از:

جنس بدنه: بدنه فيلتر شني ايمكس سري NL از فايبرگلاس تقويت شده با رزين ساخته شده است. اين جنس بدنه باعث مي‌شود فيلتر در مقابل خوردگي و زنگ زدگي در محيط مرطوب مقاوم باشد.
حداكثر فشار كاري: فيلتر شني ايمكس سري NL بايد تحت فشار كاري حداكثر 2.5 بار عمل كند.
حداكثر دماي كاري: دماي كاري مجاز براي فيلتر شني ايمكس سري NL حداكثر 50 درجه سانتيگراد است.
مقاومت در برابر اشعه UV: فيلتر شني ايمكس سري NL داراي مقاومت بالا در برابر اشعه UV خورشيد است.
وزن رزين: وزن رزين مورد استفاده در فيلتر شني ايمكس سري NL بين 1350 تا 2900 كيلوگرم است.
قطر بدنه: قطر بدنه فيلتر شني ايمكس سري NL بين 140 تا 170 سانتيمتر است.
ارتفاع بدنه: ارتفاع بدنه فيلتر شني ايمكس سري NL بين 157 تا 204 سانتيمتر است.
شير چند راهه و قابليت بك واش: فيلتر شني ايمكس سري NL داراي يك شير چند راهه (پنج راهه) است و قابليت اجراي بك واش (Backwash) را دارد كه باعث بهبود عملكرد فيلتر مي‌شود.
سايز اتصالات: اتصالات فيلتر شني استخري ايمكس سري NL در سايز 4 تا 6 اينچ است.
دبي فيلتر: دبي فيلتر شني استخر ايمكس سري NL بين 76 تا 125 متر مكعب بر ساعت است.
فيلتر شني ايمكس مدل MFS
فيلتر شني ايمكس با طراحي كاربر پسندانه و بدنه‌اي از جنس پلي‌اتيلن با چگالي بالا توليد مي‌شود. اين ويژگي‌ها مزايايي از قبيل مقاومت در برابر خوردگي، زنگ زدگي و تأثيرات محيطي را به همراه دارد. اين فيلتر شني در اندازه‌ها و مدل‌هاي متنوعي عرضه مي‌شود، از جمله:

فيلتر شني استخر ايمكس MFS17
فيلتر شني استخر ايمكس MFS20
فيلتر شني استخر ايمكس MFS24
فيلتر شني استخر ايمكس MFS27A
فيلتر شني استخر ايمكس MFS27
فيلتر شني استخر ايمكس MFS31A
فيلتر شني استخر ايمكس MFS31
فيلتر شني استخر ايمكس MFS35
مشخصات فيلتر شني ايمكس مدل MFS
مشخصات فيلتر شني ايمكس سري MFS عبارتند از:

گيره يك تكه: فيلتر شني ايمكس MFS داراي گيره‌اي است كه به صورت يك تكه ساخته شده است، كه اين امر نصب آسان و ساده‌تر را فراهم مي‌كند.
فشار سنج: فيلتر شني ايمكس MFS داراي فشار سنجي است كه به شما امكان مي‌دهد فشار عملياتي فيلتر را نظارت كنيد و مطمئن شويد كه در محدوده صحيح قرار دارد.
گيره منحصر به فرد: فيلتر شني ايمكس MFS داراي يك گيره خاص است كه با قفل رزوه اي براي نصب آسان و سرويس كاري بدون نياز به ابزار ارائه مي‌شود.
حداكثر فشار عملياتي: فيلتر شني استخر ايمكس MFS قادر است تا با حداكثر فشار عملياتي 2.8 بار يا 40 پوند بر اينچ مربع كار كند.
حداكثر دما: فيلتر شني استخر ايمكس MFS قادر است تا در دماي حداكثر 50 درجه سانتيگراد عمل كند.
دريچه چند منظوره: اين فيلتر شني با يك دريچه چند منظوره (multi-port) مجهز شده است كه امكان تنظيمات و عمليات مختلف را فراهم مي‌كند.
PVC و ABS جانبي: فيلتر شني استخر ايمكس MFS از جنس PVC و ABS جانبي ساخته شده است.
سايز سيليس بكار رفته: سيليس بكار رفته در اين فيلتر شني با ضخامتي بين ۰.۵ تا ۰.۸ ميليمتر است. سيليس بكار نوعي رس و سنگ سيليسيوم است كه براي تصفيه آب در فيلترهاي شني استفاده مي‌شود.
فيلتر شني ايمكس مدل V
فيلتر شني ايمكس سري V ارائه مي‌شود در انواع و سايزهاي مختلف، شامل:

فيلتر شني ايمكس V350
فيلتر شني ايمكس V400
فيلتر شني ايمكس V450
فيلتر شني ايمكس V500
فيلتر شني ايمكس V650 و V650PB
فيلتر شني ايمكس V650(B)
فيلتر شني ايمكس V700
فيلتر شني ايمكس V700(B)
فيلتر شني ايمكس V900
فيلتر شني ايمكس V900(c)
فيلتر شني ايمكس V1000
فيلتر شني ايمكس V1200
فيلتر شني ايمكس V1200(c)
فيلتر شني ايمكس V1400
ويژگي فيلتر شني ايمكس مدل V
فيلتر شني برند Emaux سري V داراي بدنه‌اي از جنس فايبر گلاس (Fiber Glass) است كه غير خورنده و ضدزنگ مي‌باشد. همچنين، اين جنس داراي خاصيت ضد UV است كه منجر به دوام و كارايي بالا در شرايط آب و هوايي سخت مي‌شود. اين ويژگي‌ها باعث مي‌شود كه فيلتر شني برند Emaux سري V بتواند به خوبي در استخر و جكوزي استفاده شود.

همچنين، اين فيلتر به شير 6 حالته مجهز است كه در بالاي فيلتر قرار دارد. اين شير به شما امكان مي‌دهد از حالت‌هاي مختلفي مانند Backwash و ساير عمليات فيلتراسيون استفاده كنيد. اين ويژگي امكان كنترل و عملكرد بهتر فيلتر را فراهم مي‌كند و براي نگهداري و تميزكاري مناسب است.

مشخصات  فيلتر شني ايمكس مدل V
مشخصات فني فيلتر شني ايمكس سري V عبارتند از:

تكنولوژي سيم پيچي تقويت شده اتوماتيك: فيلتر شني ايماكس سري V با استفاده از تكنولوژي سيم پيچي تقويت شده اتوماتيك عملكرد بهتري در تصفيه آب ارائه مي‌دهد.
بدنه يكپارچه و تحمل بالا در برابر فشار: بدنه فيلتر شني ايماكس سري V به صورت يكپارچه طراحي شده است و براي تحمل بالاتر در مقابل فشارهاي مختلف مناسب است.
گيج فشار: فيلتر شني ايماكس سري V مجهز به گيج فشار است كه امكان نمايش فشار كاري را فراهم مي‌كند.
حداكثر فشار كاري مجاز: حداكثر فشار كاري مجاز براي اين فيلتر برابر با ۲.۵ بار است.
حداكثر دماي كاري مجاز: حداكثر دماي كاري مجاز براي فيلتر شني ايماكس سري V برابر با 43 درجه سانتي‌گراد است.
سايز اتصالات: سايز اتصالات اين فيلتر در محدوده ۱½ تا ۲½ اينچ قرار دارد.
وزن سيليس: وزن سيليس استفاده شده در اين فيلتر ميان ۲۰ تا ۱۳۵۰ كيلوگرم متغير است.
قطر بدنه: قطر بدنه فيلتر شني ايماكس سري V در محدوده 36 تا 140 سانتي‌متر قرار دارد.
ارتفاع بدنه: ارتفاع بدنه فيلتر شني ايماكس سري V در محدوده 73 تا 179 سانتي‌متر قرار دارد.
فيلتر شني ايمكس Volumetric
فيلتر شني ايمكس Volumetric از پلي اتيلن ساخته شده است و يكي از ويژگي‌هاي مهم آن استفاده از ماده HDPE در بدنه آن است. اين ماده باعث مقاومت بالاتر فيلتر در برابر تغييرات آب و هوا مي‌شود و همچنين داراي 30 درصد حجم بيشتري است. اين ويژگي‌ها باعث مي‌شود فيلتر بيشتري از آلودگي‌ها را جذب كرده و در عين حال به تعداد كمتري بك‌واش نياز داشته باشد.

مشخصات فيلتر شني ايمكس Volumetric
فيلتر شني ايمكس سري Volumetric داراي مشخصات زير است:

نصب و استفاده آسان: فيلتر شني ايمكس سري Volumetric طراحي شده است تا نصب و استفاده آساني را براي كاربر فراهم كند.
متناسب با انواع استخرها: اين مدل فيلتر شني مناسب براي استفاده در انواع استخرها مي‌باشد.
حداكثر فشار كاري: فيلتر شني ايمكس سري Volumetric قادر است با حداكثر فشار كاري 4 بار كار كند.
حداكثر دما: حداكثر دماي قابل تحمل براي اين مدل فيلتر شني ۵۰ درجه سانتي‌گراد است.
سنگ شني: اين مدل فيلتر شني استخر از سيليس با سايز ۰.۵ تا ۰.۸ ميليمتر براي تصفيه آب استفاده مي‌كند.
فشارسنج: فيلتر شني ايمكس سري Volumetric داراي فشارسنج است كه به كاربر اطلاع مي‌دهد.
مواد ساخت جانبي: فيلتر شني Volumetric داراي قطعات جانبي ساخته شده از PVC و ABS است.
توصيه مي‌شود براي اطلاعات دقيقتر در مورد مشخصات فني و نحوه استفاده از فيلتر شني ايمكس سري Volumetric، با توليدكننده يا نماينده رسمي ايمكس تماس بگيريد.
ويژگي فيلتر شني ايمكس Volumetric
نصب و استفاده آسان: فيلتر شني ايماكس Volumetric طراحي شده است تا نصب و استفاده آن بسيار آسان باشد.
قابليت استفاده در انواع استخرها: اين مدل فيلتر شني ايماكس مناسب براي استفاده در انواع استخرها مي‌باشد.
حداكثر فشار كاري: حداكثر فشار كاري مجاز براي فيلتر شني ايماكس Volumetric برابر با 4 بار است.
حداكثر دماي كاري: حداكثر دماي كاري مجاز براي اين مدل فيلتر شني ايماكس ۵۰ درجه سانتي‌گراد است.
سايز تصفيه شني: در اين مدل فيلتر شني استخر، از سيليس با سايز ۰.۵ تا ۰.۸ ميلي‌متر براي تصفيه آب استخر استفاده مي‌شود.
فشارسنج: فيلتر شني ايماكس Volumetric داراي فشارسنج مي‌باشد كه امكان نمايش و كنترل فشار را فراهم مي‌كند.
جنبه‌هاي جانبي PVC و ABS: اين مدل فيلتر شني ايماكس Volumetric داراي جنبه‌هاي جانبي ساخته شده از PVC و ABS است.

اجزاء  فيلتر شني ايماكس Volumetric
اجزاء تشكيل‌دهنده فيلتر شني ايماكس Volumetric عبارتند از:

شير چند راهه ۶ حالته: اين شير طراحي منحصر به فردي دارد كه امكان نگهداري و سرويس بدون استفاده از ابزار را فراهم مي‌كند. اين شير قابليت تنظيم و استفاده از ۶ حالت مختلف را دارد.
بستر فيلتراسيون: بستر فيلتراسيون فيلتر شني ايماكس Volumetric نسبت به مدل‌هاي معمولي 30 درصد بالاتر است. اين ويژگي باعث مي‌شود فيلتراسيون آب به صورت عميق‌تر انجام شود و كيفيت آب بهبود يابد.
كاور فاضلاب: فيلتر شني ايماكس Volumetric داراي كاور فاضلابي است كه محكم و قابل اطمينان است. اين كاور كمك مي‌كند هزينه‌هاي نگهداري و عملياتي را كاهش دهد.
قفل گيره آسان: فيلتر شني ايماكس Volumetric داراي گيره آساني است كه به لوله‌هاي لولا دار اجازه مي‌دهد شير را به آساني در 360 درجه چرخاند و نصب آسان را فراهم مي‌كند.
مخزن فيلتر: مخزن فيلتر اين مدل فيلتر شني به شكل تي طراحي شده است و نوآوري جديدي است. اين مخزن از جنس HDPE ساخته شده است كه قابليت تحمل دماي آب با فشار بالاتر را دارد.
سيستم جانبي دو لايه: فيلتر شني ايماكس Volumetric داراي سيستم جانبي دو لايه است كه به جمع آوري آب از طريق فيلتر يكپارچه كمك مي‌كند و بك واش كاملي از ذرات فيلتر كننده ارائه مي‌دهد.
اين اجزاء باعث بهبود كارايي و دوام فيلتر شني ايماكس Volumetric در تصفيه آب استخر مي‌شوند.
نكات مهم خريد فيلتر شني ايمكس
در هنگام خريد فيلتر شني ايمكس نكات زير را در نظر داشته باشيد:

محدوديت دما: حداكثر دماي مجاز براي فيلتر شني ايماكس ۵۰ درجه سانتي گراد است. بنابراين، در نصب و استفاده از فيلتر شني بايد از سيستم‌هاي كنترل دما مانند شير برقي و ترموستات استفاده شود تا دما در محدوده مجاز نگه داشته شود.
محدوديت فشار: حداكثر فشار مجاز براي فيلتر شني ايماكس حدوداً 3.44 بار (50 PSI) است. بنابراين، در انتخاب تجهيزات ديگر مانند پمپ استخري، بايد مطمئن شويد كه فشار توليد شده توسط پمپ در محدوده مجاز فيلتر شني قرار دارد تا خسارات جبران ناپذير به فيلتر شني ايماكس جلوگيري شود.
جنس فيلتر: فيلتر شني ايماكس از جنس فايبرگلاس ساخته مي‌شود. بنابراين، براي حفظ كارايي و دوام فيلتر، بايد از آسيب رسيدن به آن پرهيز كرده و در صورت بروز آسيب جدي، فيلتر را تعويض كرد.
سازگاري با استخر: فيلتر شني ايماكس به طور كلي براي استفاده در انواع استخرها مناسب است. با اين حال، در انتخاب مدل و اندازه فيلتر، بايد با ابعاد و نيازهاي خاص استخر خود هماهنگ شويد.
توجه داشته باشيد كه توصيه مي‌شود قبل از انتخاب و نصب فيلتر شني، با تأييديه و راهنمايي توليد كننده يا متخصصان مربوطه مشورت كنيد تا اطمينان حاصل شود كه فيلتر شني ايماكس مناسب براي نيازهاي شماست.
مراحل نصب فيلتر شني ايمكس
مراحل نصب فيلتر شني ايمكس عبارتند از :

شير كنترل را باز كرده و سطح آب را به مركز كلاكتورها برسانيد تا ماسه در داخل كلاكتورها به طور يكنواخت توزيع شود.
بعد از تمام شدن توزيع ماسه در كلاكتورها، درپوش لوله را به آرامي روي مخزن فيلتر قرار داده و آن را بسته كنيد.
حالا بازوي بالايي (ديفيوزر) را روي مخزن قرار دهيد و به دقت در همه جهت‌ها تنظيم كنيد.
بعد از تنظيم بازوي بالايي، بازوي پاييني را روي مخزن قرار داده و به دقت در همه جهت‌ها تنظيم كنيد.
پس از تنظيم بازوي پاييني، از اتصالات شير هاي پروانه اي اطمينان حاصل كنيد و در صورت لزوم آنها را بسته و به درستي تنظيم كنيد.
بعد از انجام تمامي مراحل فوق، شير كنترل را به آرامي ببنديد.
براي اجراي عمليات راه اندازي نهايي فيلتر شني استخر ايمكس، پمپ آب استخر را روشن كنيد.
هنگام اجراي عمليات راه اندازي، از مقدار زيادي آب كثيف خروجي، بايد استفاده كنيد تا ماسه ها در داخل كلاكتورها شسته شود و آب به صورت يكنواخت از بازوي بالا به بازوي پاييني جريان پيدا كند.
بعد از اتمام عمليات راه اندازي، فيلتر شني استخر ايمكس آماده استفاده است. در طي دوره‌هاي بعدي تصفيه آب استخر، بايد مرتباً فيلتر را تميز كرده و ماسه ها را بازسازي كنيد.
بك واش فيلتر شني ايمكس
بك واش (شستشوي معكوس) فيلتر شني استخر ايمكس مي‌تواند به شما كمك كند تا ناخالصي‌ها و آلودگي‌هاي جمع‌شده در فيلتر را از بين ببريد. در زير به بررسي مراحل بك واش فيلتر شني ميپردازيم :

قبل از شروع عمليات بك واش، اطمينان حاصل كنيد كه شير چند حالته فيلتر شني را در حالت بك واش قرار داده‌ايد. براي اين كار، اهرم شير را به پايين ببريد تا به حالت بك واش برسد. همچنين، از كامل پايين بودن اهرم اطمينان حاصل كنيد.
قبل از شروع بك واش، پمپ آب را خاموش كنيد و سپس تنظيمات شير چند حالته را انجام دهيد. اين شير بايد در حالت Rinse باشد.
پس از تنظيم شير در حالت Rinse، پمپ آب را به مدت حداقل يك دقيقه روشن كنيد. اين عمل باعث خروج آب آلوده از فيلتر مي‌شود.
پس از اتمام عمليات بك واش، شير را به حالت فيلتر برگردانيد. اين كار باعث آماده شدن فيلتر شني براي تصفيه آب مي‌شود.
توجه داشته باشيد كه اين مراحل بك واش فيلتر شني استخر ايمكس به طور كلي توضيح داده شده‌اند و شما بايد دستورالعمل هاي تأمين كننده فيلتر را دقيقاً دنبال كنيد. همچنين، تنظيمات و شير چند حالته ممكن است در هر مدل فيلتر متفاوت باشد، بنابراين به دستورالعمل هاي مربوطه توجه كنيد.
خريد فيلتر شني ايمكس
فيلتر شني ايمكس داراي مدل ها و ظرفيت هاي مختلفي است كه انتخاب هر كدام از اين مدل ها ، بر اساس نياز و كارايي مربوط به هر كدام انجام ميشود. جهت خريد فيلتر شني ايمكس ميتوانيد با شماره پشتيباني آچارسي تماس گرفته و با استفاده از مشاوره خريد فيلتر شني ايمكس ، بهترين برند و مدل فيلتر شني را متناسب با نياز خود سفارش دهيد.

قيمت فيلتر شني ايمكس
قيمت فيلتر شني ايمكس بر اساس برند، نوع ظرفيت ، تحمل فشار، جنس فيلتر، محدوديت دما و … متفاوت است . جهت اطلاع از قيمت فيلتر شني ايمكس در برندهاي مختلف و ظرفيت هاي متفاوت ، وارد بخش فروشگاه آچارسي شده و با جستوجوي محصول مورد نظر خود، از قيمت روز فيلتر شني ايمكس مطلع شويد.

شماره پشتيباني و مشاوره خريد آچارسي:
تلفن: ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶
تلفن: ۰۹۰۰۸۴۴۳۲۲۶


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۳:۴۲ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خواص عجيب عرق نعنا!

نعنا با نام علمي Mentha)) از گياهان داروي پرمصرفي است كه به دليل خواص طبي و دارويي فراوان آن و اسانس خاص خود از گياهاني است كه در تهيه انواع دمنوش ها صنايع غذايي محصول بهداشتي و ارايشي كاربرد دارد.عرق نعنا يك نوشيدني است كه از دم كردن برگ‌هاي نعنا در آب حاصل مي‌شود. نعنا (Mentha) يكي از گياهان دارويي محبوب است كه خواص طبي و دارويي فراواني دارد. اين گياه به دليل اسانس خاص خود در صنايع غذايي، محصولات بهداشتي و ارايشي و تهيه انواع دمنوش‌ها كاربرد دارد. با خريد عرق نعنا از خواص بي نظير اين گياه دارويي استفاده كنيد.

 شهر كاشان در ايران به عنوان يكي از مهم‌ترين شهرهاي توليد عرق نعنا شناخته مي‌شود .عرق نعنا داراي طعمي خنك و گوارا است و به دليل خواص درماني خود از ديرباز مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.تاريخچه عرق نعنا به مصر باستان باز مي‌گردد. در آن زمان، عرق نعنا به عنوان يك نوشيدني محبوب و همچنين يك داروي گياهي استفاده مي‌شد. در قرن دهم ميلادي، عرق نعنا به اروپا معرفي شد و به سرعت در بين مردم محبوب شد.

ويتامين هاي نعناع
گياه نعناع يك منبع غني از ويتامين C و A است و همچنين شامل فولات و اسيدهاي چرب امگا ۳ مي‌باشد. اين ويتامين‌ها و مواد مغذي مفيد باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شوند و به پوست، مو و ناخن‌ها كمك مي‌كنند. همچنين، ويتامين C به عنوان يك آنتي اكسيدان مفيد عمل مي‌كند و به حفظ سلامتي پوست و جلوگيري از آسيب‌هاي ناشي از نور خورشيد كمك مي‌كند. به همين دليل، مصرف نعناع مي‌تواند به مبارزه با مشكلات مربوط به نور خورشيد مانند برنزه شدن پوست و آفتاب سوختگي كمك كند.

نعناع يكي از گياهان دارويي پرمصرف در جهان است كه حاوي مقادير زيادي از مواد معدني مفيدي مانند كلسيم، آهن، منگنز، پتاسيم، منيزيم و مس است.كلسيم يكي از مواد معدني حياتي براي سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها است كه در نعناع نيز به صورت قابل توجهي وجود دارد. عرق بدست آمده از اين گياه كاربردي از جمله محصولات گياهي پرمصرف است كه خريد آن سهم زيادي در فروش بازار محصولات و عرقيات گياهي دارد. اين گياه كاربردي و طبي داراي ويتامين هاي زير است :

آهن : آهن نيز براي توليد هموگلوبين در خون، حفظ سيستم ايمني و جلوگيري از بيماري‌هاي ناشي از كمبود آهن اهميت دارد و در نعناع نيز مقداري آهن وجود دارد.
منگنز :منگنز نيز براي جلوگيري از آسيب‌هاي اكسيداتيو، حفظ سلامت استخوان‌ها، سلامت مغز و افزايش سطح انرژي بدن اهميت دارد و در نعناع نيز مقداري منگنز وجود دارد.
پتاسيم : پتاسيم نيز يكي از مواد معدني حياتي است كه براي حفظ سلامت عضلات، كاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق اهميت دارد و در نعناع نيز به مقادير قابل توجهي وجود دارد.
منيزيم :منيزيم نيز براي حفظ سلامت قلب و عروق، كاهش استرس و جلوگيري از بيماري‌هاي ناشي از كمبود منيزيم مانند ديابت، اهميت دارد و در نعناع نيز مقداري منيزيم وجود دارد.
مس : مس نيز براي حفظ سلامت استخوان‌ها، سلامت پوست و جلوگيري از بيماري‌هاي ناشي از كمبود مس اهميت دارد و در نعناع نيز مقداري مس وجود دارد.


عرق نعنا با خواص ضد ميكروبي و ضد التهابي خود در درمان بسياري از بيماري هاي ويروسي مانند سرماخوردگي و گرفتگي سينه نيز به كار ميرود.عرق نعنا به دليل خواص خوش بو كننده و اسانس خاص ان در توليد ادامس عطرهاي ارايشي و بهداشتي نيز كاربرد دارد.براي توليد عرق نعنا برگ هاي اين گياه را با اب جوشانده و پس از سرد كردن بخار ان با استفاده از دستگاه هاي مخحصوص تقطير مايع تقطير شده اين گياه را جمع آوري ميكنند.

به مايعي كه با استفاده از تقطير گياه نعنا به دست مي ايد عرق نعنا ميگويند.براي خريد عمده عرق نعنا و اطلاع از قيمت اين محصول وارد سايت هايار شده و اين گياه دارويي را با بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت بدون واسطه دريافت كنيد.


تاثير عرق نعنا در اختلالات گوارشي

عرق نعنا با خواص ضد درد و ضد گرفتگي يا اسپاسم بدن در درمان بيماري ها و اختلالات ريوي كليوي و بهبود دردهاي معده نقش دارد. عرق نعنا يك گزينه ي درماني در اختلالات گوارشي مانند نفخ معده درد معده و رفع ميكروب هاي مضر گوارشي به التهاب ان كمك ميكند.

تاثير عرق نعنا در كاهش اضطراب

نوشيدن يك فنجان عرق نعنا به بهبود درد معده و متعادل كردن درد هاي گوارشي و كاهش التهابات آن تنظيم ارامش و كاهش اضطراب كمك زيادي ميكند. عرق نعنا با داشتن فيبر بالاي خود درد معده و علايم يبوست را تسكين ميدهد.

خريد عرق نعنا براي برطرف بوي بد دهان

نعنا خشك يا تازه ان براي طعم دار كردن غذا كاربرد زيادي دارد.نعنا گياهي به دليل خواص خوشبو كننده ان از زمان قديم به عنوان روشي براي برطرف كردن بوي بد دهان استفاده ميشد. استفاده از عرق نعنا به شكل اسانس به شكل طولاني مدت تاثير زيادي در برطرف كردن بوي بد دهان دارد.براي برطرف كردن بوي بد دهان با استفاده از عرق نعنا بايد چند مرتبه در روز به عنوان دهان شويه مصرف شود.استفاده از ادامس نعنا روش ديگري در برطرف كردن اين مشكل است. استفاده زياد از عرق نعنا باعث حساس شدن و تحريك سيستم گوارشي ميشود.

خريد عمده عرق نعنا


قيمت عرق نعنا تحت تاثير عوامل مهمي مانند نوع عرق نعنا قيمت كيفيت عطر و طعم ان تعيين ميشود. عوامل زيادي مانند افزايش قيمت ارز فصل برداشت محصول ميزان عرضه و تقاضا ميزان صادرات در تعيين قيمت عمده عرق نعنا نقش دارند.ميزان حجم تقاضا براي خريد عمده عرق نعنا از ديگر مواردي است كه در تعيين قيمت محصول نقش دارند. بازار خريد و فروش عرق نعنا به دليل استفاده زياد ان در سراسر كشور رونق زياد و سود فراواني به همراه دارد و اين مورد باعث سرمايه گذاري افراد در زمينه خريد و فروش نعنا شده است.

مجموعه كشاورزي هايار طب با فراهم كردن امكان خريد عمده عرق نعنا به صورت اينترنتي و غير حضوري به شكل مستقيم خريد از توليد كننده عرق نعنا دريافت اين محصول را در سراسر كشور با قيمت مناسب فراهم كرده است.براي خريد عمده عرق نعنا و اطلاع از قيمت روز ان به قسمت فروشگاه هايار مراجعه كرده و با ثبت سفارش خود اين محصول پر كاربرد را در بسته بندي هاي متفاوت و با كيفيت دريافت كنيد.

خواص عرق نعنا


عرق نعنا يكي از محبوب‌ترين گياهان دارويي است كه از آن در سراسر جهان استفاده مي‌شود. اين گياه داراي خواص زيادي است كه به عنوان دارو، درماني و گياه خوراكي استفاده مي‌شود. برخي از خواص عرق نعنا شامل موارد زير مي‌شود:

تسكين درد: عرق نعنا به عنوان يك داروي طبيعي براي تسكين درد مفاصل، درد سر، درد عضلاني، درد قاعدگي و دردهاي ديگر استفاده مي‌شود.

ضد التهاب: عرق نعنا داراي خواص ضد التهابي است و مي‌تواند در درمان بيماري‌هايي مانند آرتروز، التهاب دستگاه گوارش و التهاب دستگاه تنفسي موثر باشد.

ضد استرس: عرق نعنا داراي خواص آرامش‌بخشي است و مي‌تواند به عنوان يك درمان طبيعي براي اضطراب و استرس استفاده شود.
تقويت هضم: عرق نعنا داراي خواص تقويت كننده هضم است و مي‌تواند در درمان علائم مختلف دستگاه گوارشي مانند درد شكم، اسهال و سوء هاضمي مفيد باشد.

ضد عفوني كننده: عرق نعنا داراي خواص ضد عفوني كننده است و مي‌تواند به عنوان يك داروي طبيعي براي درمان عفونت‌هاي مختلف استفاده شود.

تقويت سيستم ايمني: عرق نعنا مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و در برابر بيماري‌هاي مختلف مانند سرماخوردگي و آنفولانزا مفيد باشد.

مسكن: عرق نعنا داراي خواص مسكني است و مي‌تواند در درمان سردردها، درد‌هاي عصبي و ساير دردها از خواص نوشيدن عرق نعنا ميباشد.

افزايش سطح تعريق: استفاده از عرق نعنا مي تواند باعث افزايش توليد عرق در بدن شود كه مي تواند به تعريق بيشتر، تخليه سموم بيشتر و كاهش دماي بدن كمك كند.

ضد التهابي: مطالعات نشان داده اند كه عرق نعنا مي تواند به عنوان يك ماده ضد التهابي عمل كند و در درمان برخي از بيماري هاي التهابي مانند آرتريت روماتوئيد و التهاب ريه مفيد باشد.

رفع تنش و اضطراب: برخي مطالعات نشان داده اند كه استفاده از عرق نعنا مي تواند به كاهش تنش و اضطراب كمك كند و در كنترل سطح استرس در بدن موثر باشد.

بهبود عملكرد مغزي: برخي مطالعات نشان داده اند كه مصرف عرق نعنا مي تواند بهبود حافظه و تمركز را در برخي افراد بهبود بخشد.

ضدعفوني كننده: عرق نعنا مي تواند باعث كاهش رشد باكتري ها و ويروس ها شود و براي پيشگيري از بيماري هاي عفوني مفيد باشد.

تسكين درد معده

عرق نعناع حاوي مقدار زيادي فيبر است كه مصرف آن در تسكين مشكلات معده ناشي از يبوست يا سوء هاضمه مفيد تاثير زيادي دارد. فيبر باعث تسهيل عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش شده و مصرف آن در رفع تنگي و ناراحتي معده ، بهبود عملكرد روده‌ها و حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است.عرق نعناع به دليل خواص ضد التهابي و آرامش بخشي كه دارد،  باعث تسكين درد معده شده و  نعناع  موجود در آن،  به عنوان يك ضد اسپاسموديك در كنترل تشنج‌هاي عضلاني در معده موثر است.

افزايش فرايند گوارش

عطر و مواد معطر موجود در عرق نعناع باعث تحريك  غدد بزاقي در دهان شده و به ترشح آنزيم‌هاي گوارشي كمك كنند. اين مسئله در تحريك فعاليت گوارش و تسريع فرآيند گوارش، افزايش ترشح و گردش صفرا نقش موثري دارد..صفرا يك ماده مهم در فرآيند گوارش است و به فرايند هضم و جذب چربي‌ها كمك مي‌كند.نعناع به دليل خاصيت ضد اسپاسموديك و ضد تشنجي خود، باعث كنترل تشنج عضلاني در دستگاه گوارش شده و اين امر باعث بهبود علائم مربوط به تجمع گاز در دستگاه گوارش و تسهيل خروج آنها ميشود.

كاهش وزن

مصرف عرق نعنا به دليل داشتن فيبر رژيمي موجود در آن، باعث احساس سيري در افراد شده و با افزايش حرارت معده روند هضم غذا را افزايش داده و باعث كاهش توده چربي بدن ميشود. جهت مصرف عرق نعنا براي كاهش وزن، يك ربع قبل از مصرف و بعد از مصرف غذا به ميزان نصف استكان عرق نعنا را مصرف كنيد.

درمان سرماخوردگي

عرق نعناع حاوي منتول است كه يك دكونژستانت معروف است. منتول اثرات مثبتي بر بينايي و حساسيت ناشي از خلط و مخاط دارد. با تحريك رسپتورهاي سرد در بيني، منتول باعث تحريك احساس خنكي و توسعه مجدد عروق در ناحيه بيني مي‌شود. اين امر باعث باز شدن مجراي هوايي بيني و بهبود تنفس ميشود.

رفع آبريزش بيني

عرق نعناع به دليل اثر خنك‌كننده‌اش حساسيت و التهاب بيني را كاهش داده و علائمي مانند آبريزش بيني و احتقان را تسكين ميدهد. خنك‌كنندگي منتول و خواص ضد التهابي و ضد باكتريايي عرق نعناع به تسكين علائم گلو درد كمك كرده و نوشيدن آن توسط افرادي كه دچار سرماخوردگي شده اند بسيار موثر است .

حفظ سلامت دهان:

منتول موجود در عرق نعناع، خواص ضد ميكروبي و ضد التهابي داشته و به همين دليل، از عرق نعناع و منتول در تهيه برخي از دهانشويه‌ها استفاده مي‌شود. منتول باعث تسكين التهاب و خشكي در دهان شده و باعث آرامش مري شود.

دهانشويه‌هاي حاوي منتول، بر خلاف دهانشويه‌هاي الكلي، معمولاً باعث خشكي دهان نمي‌شوند و التهاب و خشكي دهان را كاهش ميدهند. اين دهانشويه‌ها معمولاً شامل عوامل مرطوب‌كننده و ضد التهابي هستند كه به تسكين علائم مرتبط با التهاب و خشكي دهان كمك مي‌كنند.

بهبود مشكلات تنفسي

استفاده از عرق نعناع در تسكين برخي از مشكلات تنفسي مانند احتقان بيني، گلو، نازيوژ، و ساير مشكلات ريوي تاثير زيادي دارد. اين اثرات بيشتر به عوامل خنك‌كننده و ضد التهابي منتول موجود در عرق نعناع نسبت داده مي‌شوند.اضافه شدن عرق نعناع به رژيم غذايي و مصرف آن به صورت مداوم و صحيح مي‌تواند به جسم و ذهن شما انرژي و تازگي بخشيده و سيستم گردش اكسيژن را بهبود ميبخشد.

 

رفع خستگي جسمي و روحي با عرق نعناع:

 عطر و مزه عرق نعناع ، باعث ايجاد احساس تازگي و شادابي شما شده و به آرامش و رفع خستگي كمك ميكند. مصرف عرق نعناع به عنوان يك روش آرام‌بخش طبيعي، جايگزين مناسبي براي داروها و مواد شيميايي آرامش بخش بوده و به تسكين اضطراب و افسردگي كمك ميكند.

روش تهيه عرق نعناع
براي تهيه عرق نعناع، برگ‌هاي تازه نعناع را جوشانده و سپس آب را تبخير كنيد تا مايع غليظي به دست آيد كه عرق نعناع ناميده مي‌شود. اين مايع حاوي تركيبات فعال و خواص گياهي نعناع است.براي نگهداري عرق نعناع، بهتر است از ظروف شيشه‌اي رنگي يا فلزي استفاده كنيد. اين ظروف بايد پاك و بدون بو باشند تا عرق نعناع را از آلودگي و تغيير در طعم و بو حفظ كنند. همچنين، عرق نعناع را در يك محيط خشك، خنك و دور از نور مستقيم آفتاب قرار دهيد تا خواص آن حفظ شود.


 قيمت عرق نعنا

قيمت عرق نعنا تحت تاثيرهاي عوامل موثري مانند خالص بودن محصول بسته بندي عطر تازگي محصول منطقه توليد شده برند محصول است. برندهايي كه نعنا را دربسته بندي هاي متفاوت به بازار عرضه ميكنند كيفيت متفاوتي دارند.نوع برند توليد كننده عرق نعنا نيز از موارد موثر در تعيين قيمت عمده عرق نعنا است.ميزان عرضه و تقاضا به عنوان يك فاكتور مهم و فصل برداشت محصول به دليل ميزان عرضه ي بالاي عرق نعنا در بازار فاكتور مهمي در تعيين قيمت اين محصول است.

در صورت افزايش ميزان تقاضا و عرضه ي پايين عرق نعنا در بازار قيمت اين محصول افزايش چشمگيري خواهد داشت.افزايش ميزان تورم و نرخ ارز به دليل افزايش هزينه هاي توليد بسته بندي حمل و نقل و هزينه ي مربوط به نيرو انساني از ساير عوامل موثر در تعيين قيمت عمده عرق نعناست اطلاع از قيمت عمده نعنا به دليل تغييرات قيمت ارز قابل بيان به شكل ثابت و دقيق نيست.بهترين راه استعلام قيمت عمده عرق نعنا مراجعه به صفحه ي فروشگاه خريد نعنا در سايت هايار به عنوان مجموعه ي فعال در زمينه ي فروش محصولات گياهي است.

عرق نعنا داراي انواع مختلفي مانند عرق نعنا معمولي عرق نعنا فلفلي عرق نعنا دو اتيشه است كه كيفيت و طعم متفاوت ان باعث تفاوت قيمت ان است. عرق نعناي دو اتيشه به عرق نعنايي گفته ميشود كه ميزان حجم گياه در مقايسه با ميزان اب بيشتر است. و محصول بدست امده عرق نعناي دو اتشه در مقايسه با ساير انواع ديگر عرق نعنا عرق نعناي دو اتيشه به دليل كيفيت ان از قيمت بالاتري برخوردار است.

عرق نعنا را بايد دور از دسترس نور خورشيد و در دماي مناسب نگهداري شود.متقاضيان خريد نعنا دو اتيشه به دليل دخالت واسطه ها در بازار با قيمت متفاوتي رو به رو شده اند. اضافه شدن هزينه هاي جانبي به عرق نعنا توسط واسطه ها باعث افزايش قيمت انواع عرق نعنا ميشود. خريد انواع عرق نعنا به صورت مستقيم از سايت هايار باعث كم شدن هزينه ي تمام شده اين محصول به دليل نبود واسط شده است.

عرق نعنا به دو صورت صنعتي و خانگي توليد شده و به بازار عرضه ميشود. قيمت عرق نعنا خانگي به دليل مواردي مانند كم بودن هزينه هاي توليد و نگهداري محصول در مقايسه با عرق نعنا صنعتي پايين تر است.

در هنگام توليد عرق نعنا خانگي بايد استانداردهاي توليد محصول را رعايت كرده تا محصول بدست آمده بدون ميكروب و الودگي باشد. نكته ي مهم در هنگام خريد عرق نعنا استانداردها و شكل توليد شدن محصول و اطمينان از كيفيت ان است.با استفاده از فروشگاه هايار طب قيمت عمده عرق نعنا را به صورت مستقيم از فروشنده استعلام بگيريد.

متقاضيان خريد عرق نعنا ميتوانند اين محصول دارويي گياهي را از سايت هايار با قيمت مناسب سفارش بدهند.براي دريافت راهنمايي از سايت هايار با شماره زير تماس گرفته و از پشتيباني سايت استفاده كنيد.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، كوچه شيخ مفيد، پلاك

سوالات متداول

خريد عمده عرق نعنا را چطور انجام بدهيم؟

با مراجعه به سايت هايار و ثبت سفارش خود ، خريد عمده عرق نعنا را از سراسر ايران با بسته بندي و قيمت مناسب دريافت كنيد.

چگونه استعلام قيمت عرق نعنا را بگيريم؟

خريد عرق نعنا مانند ساير محصولات گياهي بر اساس قيمت ارز محاسبه ميشود. براي استعلام قيمت خريد عرق نعنا وارد سايت هايار شده و از قيمت عمده عرق نعنا مطلع شويد

خواص عرق نعنا چيست؟

عرق نعنا داراي خواص ضد التهاب، ضد عفوني، بهبود عملكرد مغزي ، رفع تنش و اضطراب، ضد عفوني كننده است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۴:۳۲ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

لوازم اسكانيا

لوازم اسكانيا

كمپاني Scania AB  توليد كننده بزرگ سوئدي است كه دفتر مركزي آن در Södertälje قرار دارد و بر توليد وسايل نقليه تجاري ، به ويژه كاميون هاي سنگين ، نيمه سنگين و اتوبوس تمركز دارد. همچنين موتورهاي ديزلي براي وسايل نقليه سنگين با كاربرد دريايي و صنعتي توليد مي كند. اين شركت جزو مبتكران و پيشرويان صنعت حمل و نقل زميني محسوب ميشود.

اسكانيا از بهترين برندها در زمينه توليدات ماشين هاي سنگين ، نيمه سنگين و سبك ميباشد كه علاوه بر اقتصادي بودن بسيار كيفيت است . نكته جالب توجه در اين شركت ميزان دانشي ميباشد كه در طي اين سالها تقريبا از تمامي كسب و كارها به دست آورده است به طوريكه تقريبا براي هر كسب و كاري  مدل هاي متنوعي از كاميونها را روانه بازار كرده است. اين شركت بزرگ با راه حل ها ي مناسب مانند به حداقل رساندن هزينه ها ، ارسال محصولات در زمان كوتاه تر و همچنين ايمن نگه داشتن رانندگان تبديل به يكي از بهترين برندها در اين زمينه باشد.

بررسي مدلهاي اسكانيا
كاميون‌هايي كه اين شركت روانه بازار ميكند چهار نوع و كاميونت يك نوع ميباشد هر كدام از اين دسته ها مناسب حمل و نقل خاصي ميباشند. اين چهار نوع عبارتند از R، P، S، G و سري L كه تيپ كاميونت ميباشد. هر كدام از مدل هاي كاميون اسكانيا خصوصيات و مزيت‌هاي خاص خود را دارند. در ادامه اين مقاله با بررسي اين مدل ها در نمايندگي دات كام همراه ما باشيد.

سري P
شركت اسكانيا كاميون هاي سري P خود را از سال 2004 توليد و عرضه نمود. ويژگي هايي كه اين سري را نسبت به بقيه مدل ها متمايز ميكند اين است كه موتور اين مدل ها نسبت به ساير مدلها از قدرت كمتري برخوردار است. موارد استفاده از اين مدل در مواردي مانند كاميون‌هاي آتشنشاني و امدادي است زيرا كه اين مدلها اتاق بزرگ‌تري دارند. دليل ديگر هم جا گرفتن تعداد نفرات بيشتر در اتاق كاميون ميباشد. البته همچنين شاسي اين كاميون براي تانكر سوخت ، ميكسر، كمپرسي و ترانسپورتر هم قابل استفاده ميباشد.

مدل هاي سري P كه در كشور ما از آنها زياد استفاده ميشود به نام هاي  p 310  , p 340 scania p 360 , p 380 شناخته ميشوند.
شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم اسكانيا  p310 , Scania p340,  P380 از طريق لينك زير اقدام نمائيد

سري G
يكي ديگر از مدل هاي اسكانيا سري G ميباشد كه گروهي ديگر از رانندگان را هدف ميگيرد. شركت اسكانيا در ساخت اين سري از موتور هاي قدرتمند تر نسبت به سري P استفاده كرده است موارد مصرف اين كاميونها براي طي كردن مسافت‌هاي طولاني ميباشد به همين دليل در نظر گرفتن اتاق‌هايي كه راحتي و رفاه راننده و سرنشين را فراهم مي كند  و اين مورد در اين سري به خوبي كار شده است. از جمله استفاده ديگر آن ميتوان به استفاده در بخش‌هاي آتشنشاني، صنعت و معدن و كارهاي ساخت و ساز (ساختماني) اشاره كرد. شركت اسكانيا توليد اين سري را از سال 2007 آغاز كرده است.

سري R
ميرسيم به بررسي يكي از بهترين سري هاي كاميون هاي اسكانيا يعني سري R. شركت اسكانيا توليد اين سري را اولين بار در سال 2004 شروع كرد. در ادامه در سال هاي 2005 و 2010 تواست عنوان بين المللي بهترين كاميون سال را به خود اختصاص دهد. از اين سري تقريبا در تمامي حوزه هاي كاري نيز ميتوان استفاده كرد.

يكي از پرطرافدار ترين مدل هاي سري R در ايران مدل Scania R 420 ميباشد.
شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم اسكانيا Scania R420 از طريق لينك زير اقدام نمائيد.

سري S

كاميون‌هاي سري S اسكانيا واقعاً براي حمل و نقل طولاني مسافت طراحي شده‌اند و به عنوان يك گزينه مناسب براي رانندگاني كه به صورت مداوم در جاده‌ها حضور دارند، شناخته مي‌شوند. اين سري از كاميون‌ها برخلاف ديگر مدل‌ها، بر روي بهبود عملكرد ايرو ديناميكي تمركز كرده‌اند تا مصرف سوخت را كاهش داده و رانندگي بهينه‌تري را فراهم كنند.

ويژگي‌هاي مهم كاميون‌هاي سري S اسكانيا عبارتند از:

از لحاظ موتور: اين سري از كاميون‌ها از موتورهاي قدرتمندي استفاده مي‌كنند. موتورهاي 6 سيلندر با حجم 13 ليتر و 8 سيلندر با حجم 16 ليتر در اين مدل‌ها استفاده مي‌شوند. قدرت موتورهاي 6 سيلندر بين 370 تا 500 اسب بخار متغير است. اين موتورها از فناوري SCR براي كاهش آلاينده‌ها استفاده مي‌كنند.

از لحاظ گيربكس: مشتريان مي‌توانند بين گيربكس‌هاي 8 سرعته و 12 سرعته يكي را براي كاميون‌هاي سري S انتخاب كنند. اين گيربكس‌ها باعث بهبود كارايي و راندمان اين خودروها در مسافت‌هاي طولاني مي‌شوند.

از لحاظ بدنه و طراحي: كابين‌هاي كاميون‌هاي سري S بزرگ و فضايي را براي استراحت رانندگان فراهم مي‌كنند. اين كابين‌ها با نمايشگر (تلويزيون بزرگ جهت تماشاي راحت ) ، سيستم‌هاي ايمني مدرن، كمد ، تخت و امكانات ذخيره‌سازي  ارگونومي بالايي را براي راننده فراهم مي‌كند.
كاميون‌هاي سري S اسكانيا با تركيب قدرت، كارايي، راحتي و بهبود عملكرد آيرو ديناميكي، گزينه مناسبي براي حمل و نقل طولاني مسافت و صنعت حمل و نقل بار هستند.

سري L

كاميون‌هاي سري L اسكانيا براي بخش‌هاي توزيع و شهرداري طراحي شده‌اند و براي حمل و نقل درون شهري و شرايط پر ترافيك مناسب هستند. ويژگي‌هاي اصلي اين سري از كاميون‌ها عبارتند از:

از لحاظ موتور: كاميون هاي سري L اسكانيا از موتورهاي 9 ليتري 5 سيلندر با قدرت 280 تا 360 اسب بخار استفاده شده است. اين موتورها با بهره‌وري سوخت بهتر، تا 4% كاهش مصرف سوخت نسبت به مدل‌هاي قبلي دارند. همچنين، برخي از مدل‌هاي اين سري داراي موتورهاي 280 و 340 اسب بخار (نوع گازي) هستند.

از لحاظ جعبه دنده: كاميون‌هاي سري L با استفاده از جعبه دنده‌هاي 8 سرعته و 12 سرعته، انتخاب گسترده‌اي از نسبت دنده‌ها را فراهم مي‌كنند. اين ويژگي بهبود كارايي و عملكرد كاميون در شرايط شهري را تسهيل مي‌كند.

ازلحاظ بدنه: كابين كاميون‌هاي سري L داراي دو صندلي اضافي در مركز كابين و پنجره ايمني شهري در قسمت درب مسافر است. طراحي كابين با رعايت استانداردهاي ارگونوميك و مبله شدن آن، راحتي و كارآيي را براي راننده افزايش مي‌دهد.

كاميون‌هاي سري L اسكانيا با توجه به طراحي خاص و قابليت‌هاي منحصر به فردشان، براي حمل و نقل در شهرها و مناطق شهري بسيار مناسب بوده و مي‌توانند عملكرد اقتصادي و كارآمدي را در اين شرايط فراهم كنند.

اتوبوس مارال

اتوبوس اسكانيا نوع مارال مونتاژ ايران از بهترين توليدات اين شركت ميباشد كه در كشور ما توليد ميشود. شركت عقاب افشان اين مدل را در ايران توليد ميكند. اتوبوس هاي مارال داراي سيستم سرمايش و گرمايش خوبي ميباشد كه در تمامي وضعيت شرايط محيطي آب و هواي داخل اتاق را به صورت مطبوع نگه ميدارد.ي كي ديگر از ويژگي هاي اين اتوبوس مي توان به سيستم اتومات بودن آن، داشتن ديد خوب در حين رانندگي ، استفاده از آينه هاي برقي و به كار بردن بهترين مواد اوليه در ساخت اين اتوبوس اشاره كرد.


سيستم تعليق:

قسمت جلو: ۲ بالشتك هواي فشرده و ۲ كمك فنر
قسمت عقب: ۴ بالشتك هواي فشرده و ۴ كمك فنر
قابليت تنظيم ارتفاع: دارد، با انتقال به حالت استاندارد در سرعت بالاتر از ۳۰ كيلومتر
در ساعت به دليل مسائل ايمني.
مشخصات فني فوق از جمله نيروي موتور، سيستم سوخت رساني، نوع و تعداد دنده‌ها در گيربكس، سيستم تعليق و قابليت تنظيم ارتفاع اتوبوس، در افزايش امنيت و راحتي سفر تأثير بسزايي دارند.
نمايندگي لوازم اسكانيا قطعات تشكيل دهنده خودرو كه شامل موتور، باتري، دينام، گيربكس، رادياتور، لنت ترمز ميل لنگ ، ميل سوپاپ ، سيت ، گايد ، سيلندر، سر سيلندر و … را تشكيل ميدهد. شما مي توانيد جهت بازديد از فروشگاه لوازم موتوري ، تجهيزات مصرفي و قطعات بدنه اسكانيا وارد لينك هاي فروش زير شويد

 

لوازم اسكانيا
قطعه يدكي خودرو قطعه اي است كه فرد مي تواند از آن براي تعويض بخش خراب دستگاه استفاده كند. معمولاً از فروشگا هاي لوازم يدكي ميتوان انها را تهيه كرد . فروشگاه هاي فروش لوازم يدكي  جزء ضروري مديريت زنجيره تامين هستند .با رقابت شديد مداوم در صنعت خودرو، مفاهيمي مانند حفاظت از محيط زيست دست بالا را گرفته اند. نگرش دوستدار محيط زيست نيازمند ارتقاء مداوم و فناوري پيشرفته براي جايگزيني قطعات ماشين آلات مصرف كننده سوخت با قطعات دوستدار محيط زيست ميباشد.

صنعت قطعات يدكي خودرو در سال هاي اخير شاهد پيشرفت هاي زيادي بوده است كه در زير به تعدادي از انها اشاره خواهيم كرد:

⦁ پشتيباني و ارتقاء تامين مداوم  نمايندگي خدمات قطعات خودرو
⦁ ترويج استفاده جهاني از خدمات نمايندگي و تهيه قطعات يدكي خودرو
⦁ سرعت انتقال لوازم يدكي خودرو در صنايع تبديلي در حال افزايش است

انواع مختلفي از قطعات يدكي خودرو وجود دارد. امروزه با افزايش برندهاي خودرو و عرضه هميشگي انواع ماشين ها ، خودروها را مي توان به ۲ گروه «خودروهاي مسافري» يا «خودروهاي تجاري» طبقه بندي كرد.  كسي ممكن است بپرسد تفاوت چيست؟
خودروهاي مسافري وسايل نقليه‌اي با كمتر از 9 صندلي هستند كه شامل صندلي راننده مي‌شود و هدف اصلي حمل مسافر است. با در نظر گرفتن ضرورت ها، خودروهاي سواري به مدل هاي SUV، مدل هاي MPV و مدل هاي ديگر مانند پيكاپ تفكيك مي شوند.

وسايل نقليه تجاري وسايل نقليه اي هستند كه صندلي آنها نسبتاً بزرگتر از صندلي هاي اتومبيل ۹ سرنشين (از جمله صندلي راننده) است. هدف اصلي وسايل نقليه تجاري مانند كاميونت ها  و كاميون هاي بزرگ حمل و نقل كالا است. بر اين اساس به واگن هاي باري، كاميون ها، واگن هاي سواري، نيمه تريلر، واگن هاي مسافري غير يكپارچه و واگن هاي باري غير يكپارچه طبقه بندي مي شود.

با بهبود سطح زندگي مردم، ميزان خريد ماشين نيز در حال افزايش است.  بازار قطعات يدكي به دليل رشد صنعت خودرو هر روز در حال گسترش است. اكنون كه با قطعات يدكي ماشين و دليل استفاده از آنها آشنا شديد، اجازه دهيد جزئيات خاص را مورد بحث قرار دهيم و با عملكرد آنها در بدنه ماشين آشنا شويد.

انواع لوازم اسكانيا
انواع مختلفي از قطعات يدكي خودرو براي خريد موجود است. مسئوليت خريدار اين است كه تعيين كند كدام قسمت از بدنه يا موتور ماشين نياز به تعويض دارد. به عنوان مثال، گزينه هاي قابل تعويض مي توانند لنت ها، فيلتر ها ، دنده ها، پيچ و مهره ها، قطعات الكتريكي خودرو، قطعات داخل موتورها (ميل لنگ ميل سوپاپ توربو شارژ سيلندر  واترپمپ  سرسيلندر گيت اويل پمپ ياتاقان سوپاپ ها بوش موتور بقل ياتاقان و ….)، ترمز(ديسك چرخ  لنت ترمز  پمپ و …..) لوله سوخت  باك گازوئيل  و ساير قسمتها اشاره كرد  .برخي از كاربردهاي اوليه قطعات يدكي خودرو در زير ارائه شده است.

شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم موتور ، گيربكس ، بدنه و ساير قطعات اسكانيا انواع مدل هاي آن از سايت نمايندگي دات كام خريد كنيد.

موتور
بخشي كه  مهمترين قسمت خودرو محسوب ميشود و در زير كاپوت وسيله نقليه قرار دارد موتور نام دارد . اكثر خودروهاي مدرن با موتورهاي احتراق داخلي كار مي كنند كه با احتراق مخلوطي از هوا و سوخت كه پيستون ها را به حركت در مي آورد، انرژي توليد مي كنند.
موتورهاي الكتريكي نيز وجود دارند كه انرژي را در باتري هاي قابل شارژ ذخيره مي كنند. وسايل نقليه با موتورهاي الكتريكي سريعتر از خودروهاي با موتورهاي سوختي شتاب مي گيرند. ماشين شما چه موتور سنتي يا برقي داشته باشد، بدون آن نمي تواند كار كند!

باتري
باتري ماشين شما چندين كار مهم دارد، از جمله تامين برق وسيله نقليه شما براي استارت .
هنگامي كه متوجه مواردي مانند صداي كليك در حين چرخاندن كليد يا كم نور شدن چراغ هاي جلو مي شويد، خوب است كه به باتري خود نگاه كنيد.

دينام
دينام وظيفه توليد برق را بر عهده دارد. با تبديل انرژي مكانيكي به انرژي الكتريكي در حين كاركرد خودرو، باتري شما را شارژ نگه مي دارد. با شارژ مداوم باتري در طول هر سفر، ماشين و تمام قطعات الكتريكي به درستي كار خواهند كرد.
علائم خرابي يا فرسودگي دينام مشابه علائم باتري در حال مرگ است، از جمله كم نور شدن چراغ جلو و مشكل در راه اندازي. ناديده گرفتن مشكلات دينام مي تواند باعث مشكلات باتري شود كه به نوبه خود مي تواند شما را سرگردان كند.

ترمز
ترمز ماشين شما براي كمك به كاهش سرعت و توقف وسيله نقليه شما و همچنين نگه داشتن آن در زمان پارك در جاي خود استفاده مي شود. اكثر خودروها داراي سيستم ترمز ديسكي يا درام هستند.

قطعات سيستم ترمز ديسكي شامل كاليپر، روتور و لنت مي باشد. سيستم هاي ترمز كاسه اي از درام ترمز و كفشك تشكيل شده است. همه اين قطعات به مرور زمان فرسوده مي شوند و هر گونه تغيير در نحوه صدا يا احساس ترمز شما بايد باعث شود كه آنها را بررسي كنيد.

رادياتور
موتور خودروي شما هنگام كار كردن، گرماي زيادي ايجاد مي كند، بنابراين منطقي است كه يك سيستم خنك كننده براي مديريت آن وجود داشته باشد. رادياتور يكي از اجزاي اصلي اين سيستم است. اين كار براي حذف گرما از طريق مايع خنك كننده قبل از بازگشت به موتور شما كار مي كند.
رادياتور تضمين مي كند كه موتور شما بيش از حد گرم نمي شود و باعث افزايش كارايي و طول عمر مي شود. شما مي توانيد با بررسي سطح مايع خنك كننده حداقل دو بار در سال به حفظ رادياتور خود كمك كنيد.

گيربكس
گيربكس ، چيزي است كه نيروي موتور را گرفته و از طريق اجزاي مختلف به چرخ ها منتقل مي كند. بدون آن، شما به سادگي ماشين شما قادر به حركت نخواهد بود.
گيربكس‌هاي دستي توسط راننده با استفاده از اهرم دنده يا دسته دنده در داخل خودرو كنترل مي‌شوند، در حالي كه گيربكس‌هاي اتوماتيك به تغيير ورودي راننده براي تعويض دنده نياز ندارند. چه گيربكس دستي باشد و چه اتوماتيك، در داخل گيربكس اتفاقات زيادي در جريان است!
تعويض روغن گيربكس در فواصل زماني توصيه شده توسط سازنده به شما كمك مي كند تا اين قطعه مهم را حفظ كرده و از فرسودگي آن جلوگيري كنيد.

كمك فنر
سيستم تعليق در ماشين شما به تثبيت آن در حين رانندگي كمك مي كند. به اين ترتيب، سواري نرمي خواهيد داشت و هر بار كه به يك دست انداز يا شيب برخورد مي كنيد، به اطراف نمي پريد. قسمت هاي زيادي سيستم تعليق را تشكيل مي دهند و كمك فنرها نقش مهمي در اين سيستم دارند.

عملكرد اصلي كمك فنرها اطمينان از تماس لاستيك هاي شما با جاده است. اين به شما امكان مي دهد تا با خيال راحت و كارآمد رانندگي كنيد. آنها همچنين به ترمزها كمك مي كنند تا كار خود را به درستي انجام دهند و هميشه لاستيك ها را با سطح جاده در تماس نگه مي دارند. شوك هاي زياد مي تواند منجر به لرزش هنگام رانندگي و فرسودگي ناهموار لاستيك، از جمله مسائل ديگر شود.

سخن آخر

حالا كه شما با انواع لوازم يدكي و مدل هاي اسكانيا آشنايي بيشتري پيدا كرديد با خيال راحت ميتوانيد برند دلخواه لوازم كاميون يا اتوبوس خود را در بخش فروشگاه لوازم نمايندگي دات كام  مقايسه كرده و قيمت آنرا از كارشناسان شركت استعلام نمائيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۷:۴۱ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)