ديجيتال سرو ديجيتال سرو .

ديجيتال سرو

مقايسه بنز ولوو و اسكانيا

از بين برند هاي مشهور مرسدس بنز، اسكانيا، ولوو، داف، مان (ام اي ان)، رنو، اويكو و سايرين،  نام سه برند ولوو، اسكانيا و مرسدس بنز به طور مشخص در بازار كشنده‌هاي ايران به‌عنوان برندهاي مورد علاقه و پرمتقاضي شناخته ميشوند. برندهاي مرسدس بنز، ولوو و اسكانيا با قدرت و توان پيشرانه‌هاي قوي‌ترشان به‌عنوان برندهاياز بين برند هاي مشهور مرسدس بنز، اسكانيا، ولوو، داف، مان (ام اي ان)، رنو، اويكو و سايرين،  نام سه برند ولوو، اسكانيا و مرسدس بنز به طور مشخص در بازار كشنده‌هاي ايران به‌عنوان برندهاي مورد علاقه و پرمتقاضي شناخته ميشوند. برندهاي مرسدس بنز، ولوو و اسكانيا با قدرت و توان پيشرانه‌هاي قوي‌ترشان به‌عنوان برندهاي برتر و قدرتمند در اين بازار شناخته مي‌شوند.دو برند ولوو و اسكانيا تلاش زيادي براي بهبود قابليت‌هاي خود انجام داده‌اند و موتورهاي با توان و قدرت بيشتري ارائه مي‌دهند.

 مقايسه كشنده بنز، ولوو و اسكانيا

با اين وجود نسبت به موتورهاي مرسدس بنز مصرف سوخت بالاتري دارند. در مقابل، مرسدس بنز با بهره‌گيري از موتورهاي با توان متوسط اما كارآمد و كم‌مصرف، به‌عنوان يك گزينه اقتصادي و عملكردي شناخته شده است.به طور كلي، برندهاي ولوو، اسكانيا و مرسدس بنز به‌عنوان توليدكنندگان اروپايي موفق در مدل‌هاي 4 محوره سنگين بار عملكرد برجسته‌اي داشته‌اند و در بين بازار جهاني از محبوبيت بالايي برخوردار هستند. در ادامه قصد داريم تا به بررسي و مقايسه بين كاميون هاي بنز، ولوو و اسكانيا بپردازيم.

ولوو
برند ولوو يكي از برندهاي مشهور در زمينه ي توليد كاميون است كه در منطقه آمريكاي شمالي با چندين نام تجاري معتبر در زمينه  ساخت خودروهاي سنگين فعاليت دارد. اين برند به واسطه برندهايي مثل Western Star، Thomas Built، Freightliner و غيره، كه تحت مالكيت كمپاني دايملر به بازار عرضه مي‌شوند، نقش مهمي در بازار خودروهاي سنگين آمريكاي شمالي دارد. ولوو به عنوان صاحب برند Mack نيز در اين منطقه شناخته مي‌شود، كه نشان‌دهنده تاثيرگذاري و حضور گسترده اين برند در صنعت خودروسازي سنگين آمريكاي شمالي است.

مدل ولوو FH يا به اختصار “اِف اچ”، يكي ازمشهور ترين كاميون‌هاي كشنده ولوو است. مدل ولوو FH از زماني كه در سال 1993 وارد خط توليد ولوو شد به صورت پيوسته در بازار حاضر بوده و از آن زمان تا به امروز جايگاه ويژه‌اي در دنياي كاميون‌ها به خود اختصاص داده است. مدل FH با ويژگي‌ها و خصوصيات فوق‌العاده‌اي كه دارد، برجسته‌ترين ويژگي‌اش را در قدرت پيشرانه و اجراي عالي به نمايش مي‌گذارد.از زمان عرضه، مدل FH ولوو چندين بار به‌عنوان قوي‌ترين و پرفروش‌ترين كاميون سال در بازارهاي مختلف جهان شناخته شده است.

كيفيت ساخت عالي، تكنولوژي‌هاي پيشرفته، تجهيزات مدرن در كابينه و قدرت پيشرانه، مدل FH ولوو را به يك كاميون برجسته در سطح جهاني تبديل كرده است. اين مدل در بسياري از كشورها و مناطق در سراسر دنيا عرضه ميشود. مدل FH به عنوان نمادي از اعتبار و توانايي اين برند در دسته‌ي كاميون‌هاي كشنده شناخته مي‌شود. كاميون FH به‌عنوان يكي از پيشوايان در اين صنعت به جايگاه ويژه‌اي دست يافته و توانسته با تركيب طراحي، عملكرد و امكانات، طرفداران زيادي را جذب كند.

مدل FH از خانواده ولوو يكي از مشهور ترين مدل هاي برند ولوو است كه، به دو نسخه FH13 و FH16 تقسيم مي‌شود. مدل FH13 با موتور D13 با حجم 13 ليتر عرضه مي‌شود و توان‌هاي مختلفي مانند 420، 460، 500 و 540 اسب بخار را دارد. از طرف ديگر، مدل FH16 با موتور 16 ليتري به قدرت‌هاي 550، 650 و حتي 750 اسب بخار و 3550 نيوتن متر گشتاور دست مي‌يابد، كه به خصوص براي حمل بارهاي سنگين به كار مي‌رود. اين مدل به‌ويژه نسخه 750 اسب بخاري، به خاطر صداي قوي موتور، تسريع قوي و عملكرد مطلوب حتي در شرايط حمل بارهاي سنگين، تجربه قدرت و راحتي بي‌نظيري را براي راننده ايجاد مي‌كند.

يكي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد مدل FH از ولوو، استفاده از سيستم تعليق مجزا در چرخ‌هاي جلو است. اين ويژگي امكان حركت مستقل و عمودي چرخ‌ها را به اين صورت كه هر چرخ به صورت مستقل از ديگر چرخ‌ها حركت كرده به اين كاميون ميدهد. اين خصوصيت باعث جلوگيري از لرزش‌هاي ناشي از نامتوازني بار و بهبود استحكام رانندگي در هنگام رانندگي ميشود.

و در نهايت، به منظور بهبود عملكرد و شتاب، ولوو از جعبه‌دنده پيشرفته i-Shift با دو كلاچه هوشمند و فناوري ريتاردر (ريتاردركتر) استفاده مي‌كند. اين تركيب تكنولوژي‌ها به ولوو FH اين امكان را مي‌دهد تا با رانندگي دقيقتر و كم‌مصرف‌تر، با ساير رقبا مطابقت داشته باشد و تجربه‌اي بهتر را براي راننده‌ها فراهم كند. برند ولوو با ارائه مدل‌هاي متنوع و تكنولوژي‌هاي پيشرفته، جايگاه خود را در بازار خودروهاي سنگين تثبيت كرده و با تأكيد بر كيفيت، عملكرد و راحتي، انتخابي مهم براي رانندگان و مشتريان در سراسر جهان به‌ويژه در آمريكاي شمالي محسوب مي‌شود.

براي خريد لوازم ولوو كافيست كه با مراجعه به لينك مربوطه ، انواع لوازم يدكي ولوو و تجهيزات مورد نياز كاميون خود را به صورت آنلاين از سايت نمايندگي دات كام سفارش دهيد.

اسكانيا
در سال‌هاي اخير، اسكانيا به عنوان يك شركت تابعه از گروه فولكس‌واگن فعاليت مي‌كند. اين ادغام باعث ارتقاء فناوري‌ها و توانمندي‌هاي اسكانيا شده و اين شركت را به عنوان يكي از پيشروهاي صنعت خودرو به شمار مي‌آورد. اسكانيا با تاريخچه‌اي طولاني و جذاب در صنعت خودروسازي، به عنوان يكي از نام‌هاي معتبر در حوزه توليد كاميون شناخته ميشود.

.مدل‌هاي سري R اسكانيا با تنوع شاسي‌هاي 2 محور، 3 محور و 4 محور، گامي مهم در تنوع و تجهيزات مختلف اين خودروها برداشته اند. برجسته‌ترين ويژگي اين مدل‌ها، استفاده از پيشرانه‌هاي هشت سيلندر خورجيني در برخي از نسخه‌ها مانند R520، R580 و R730 مي‌باشد. اين انتخاب با توجه به كاهش هزينه‌هاي ساخت و نگهداري، تعميرات آسان‌تر و بهره‌وري بهتر، نشان‌دهنده دقت و برنامه‌ريزي دقيق اسكانيا در انتخاب تكنولوژي مناسب براي خودروهايش است.

در زمينه تعيين استانداردهاي زيست محيطي نيز، اسكانيا با عرضه مدل‌هاي سري R در پنج استاندارد مختلف از يورو 3 تا يورو 6، به خوبي به تطابق با مقررات و معيارهاي زيست محيطي پاسخ داده است. پيشرانه‌هاي شش سيلندر خطي يورو 6 با حجم 13 ليتر در مدل‌هاي مختلف از R370 تا R490 قرار دارند و پيشرانه‌ هشت سيلندر خورجيني يورو 6 نيز در نسخه‌هاي استريم لاين مانند R520، R580 و R730 با جعبه دنده اختصاصي به نام اپتي كروز به كار مي‌رود.

مدل R520 اسكانيا با پيشرانه توربو ديزل V8 و توان 520 اسب بخار و گشتاور 2700 نيوتن متر، از مدل‌هاي محبوبي است كه وارد بازار ايران شده و توانسته جا به جايي موفقيت‌آميز در اين بازار داشته باشد.در مجموع، اسكانيا با تاريخچه‌ي غني، تكنولوژي‌هاي پيشرفته، تنوع مدل‌ها و تعهد به استانداردهاي زيست محيطي، به‌عنوان يك برند مهم در صنعت خودروسازي سنگين تجربه و قدرت خود را اثبات كرده و جايگاهي محترم در بازار جهاني پيدا كرده است.

براي خريد لوازم اسكانيا به لينك مربوطه مراجعه كرده و انواع لوازم يدكي اسكانيا از سايت نمايندگي دات كام به صورت آنلاين از سراسر ايران سفارش دهيد.

مرسدس بنز
مرسدس بنز، به عنوان يكي از برندهاي معتبر و لوكس در صنعت خودروسازي، در ابتدا تمركزش را بر روي توليد خودروهاي لوكس و سواري داشت. اما در سال 1958، تصميم گرفت تا به توليد خودروهاي سنگين نيز بپردازد و وارد اين حوزه شود. اين تصميم جسورانه اين برند را به در توليد كاميون‌ها و خودروهاي سنگين اثبات كرد و با موفقيت‌هاي چشمگيري همراه شد.

با آغاز توليد خودروهاي سنگين، مرسدس بنز به سرعت در اين حوزه رشد كرد و با عملكرد برجسته‌اي خود را به عنوان يكي از شركت‌هاي موفق در توليد كاميون‌ها ثابت كرد. ورود به بازار كاميون‌ها و خودروهاي سنگين باعث توسعه اي كامل‌تر برند شد و از اين پس مرسدس بنز به عنوان يك توليدكننده چندمنظوره شناخته مي‌شد، كه علاوه بر خودروهاي لوكس، خودروهاي سنگين نيز توليد مي‌كرد.

همچنين، شركت خاور از سال 1958 با آغاز توليد كاميون‌هاي مرسدس بنز در ايران، به تدريج به يكي از پيشروهاي صنعت كاميون‌سازي در ايران تبديل شد. توليد كاميون‌هاي مرسدس بنز توسط خاور با استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته و با كيفيت، به عنوان يك گزينه محبوب در بازار ايراني جا باز كرده بود. در سال 1994، شركت خاور با شركت ايران خودرو ادغام شد و شركت ايران خودرو ديزل تأسيس شد كه تا به امروز در زمينه توليد كاميون‌ها و خودروهاي سنگين فعاليت مي‌كند.

مرسدس بنز آكتروس، به عنوان يكي از نمايندگان برجسته و محبوب در دسته‌ي كشنده‌ها، با ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد خود توانسته در بازار خودروهاي سنگين جايگاه ممتازي را به دست آورد. اين مدل كه در سال 1996 به بازار عرضه شد، به تدريج مدل‌هاي قديمي‌تر مرسدس بنز را جايگزين كرد و با طراحي مدرن و خطوط شكل‌دهي شده با دقت، نمايشي از جلوه و اعتبار برند مرسدس بنز ارائه كرد.

يكي از نكات جذاب در طراحي آكتروس، تاكيد بر راحتي و كارايي راننده است. كابين‌هاي متعددي با امكانات گوناگون براي انتخاب در اين مدل فراهم شده است. سقف بلند، تخت خواب، سيستم‌هاي راهنمايي و ارتباطي، صندلي‌هاي مرتبط با راحتي، ترمز تپه، تعليق هوايي، سيستم تهويه و سيستم صوتي و تصويري تا حد بي‌نظيري از راحتي و تجربه رانندگي لذت‌بخش برخوردار مي‌سازند.

 


استفاده از سيستم‌هاي كنترل پيشرفته مانند سامانه كنترل NOx و سامانه تزريق مستقيم سوخت (يونيت انژكتور) در موتورهاي مدل آكتروس به عملكرد بهينه موتور كمك مي‌كنند. اين تكنولوژي‌ها نه تنها به بهبود رانندگي و كارايي موتور كمك مي‌كنند، بلكه در حفظ محيط زيست و كاهش آلايندگي نيز موثر است.علاوه بر اين، طراحي بدنه‌ي مقاوم و استحكام بالاي آكتروس، به منظور تضمين پايداري و ايمني در طول رانندگي، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اين طراحي مقاوم در برابر فشارها و شرايط مختلف جاده، به راننده اطمينان مي‌دهد كه در هر شرايطي مي‌تواند به صورت ايمن حركت كند.

در زمينه پيشرانه نيز، مرسدس بنز آكتروس هيچگونه كم و كاستي ندارد. با موتورهاي ديزلي متنوع و با توان‌هاي مختلف، اين مدل انتخابي گسترده از قدرت‌هاي 360 اسب‌بخار تا 630 اسب‌بخار را به ارمغان مي‌آورد. همچنين، استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته به عنوان يك ويژگي برجسته‌ي آكتروس، باعث بهبود راندمان سوخت و كاهش آلايندگي شده است.مرسدس بنز آكتروس به عنوان يك انتخاب پرافتخار در دسته‌ي كشنده‌ها با طراحي جذاب، تكنولوژي‌هاي پيشرفته، امكانات راحتي فراوان و قدرت‌هاي متنوع خود، به يكي از گزينه‌هاي محبوب و مورد توجه در صنعت كشنده‌ها تبديل شده است.

جهت خريد لوازم بنز از نمايندگي كافيست كه وارد لينك مربوطه شده و با ثبت سفارش از طريق تماس با شماره نمايندگي دات كام انواع لوازم يدكي بنز را از سراسر ايران با بهترين قيمت به صورت آنلاين سفارش دهيد.

جمع بندي
انتخاب برندهاي ولوو، اسكانيا و آكتروس به نيازها، ترجيحات و شرايط شما بستگي دارد. هر يك از اين برندها و مدل‌ها ويژگي‌ها و مزاياي منحصر به فردي دارند كه ممكن است با شرايط شما همخواني داشته باشد. براي انتخاب مدل مناسب هر كدام از برندهايي كه ذكر شد لازم است كه چند نكته مهم  را در نظر داشته باشيد.

اگر شما در شرايط شهري و ترافيك شلوغ فعاليت مي‌كنيد و به دنبال خودرويي با قدرت و شتاب بالا براي سفرهاي شهري هستيد، ولوو FH مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اين مدل با قدرت پيشرانه و عملكرد بالا، مي‌تواند در ترافيك شلوغ به شما كمك كند.

چنانچه براي شما ظاهر ظريف و امكانات داخلي بيشتر اهميت دارد، اسكانيا مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. اسكانيا با طراحي زيبا و امكانات مدرن در كابينه گزينه ي مناسبي براي افرادي است كه به ظاهر لوكس و زيبا علاقه دارند.

اگر از حركت نرم و راحتي در جاده لذت مي‌بريد، آكتروس انتخاب مناسبي براي شماست . طراحي مقاوم بدنه آكتروس و استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته در سيستم‌هاي تعليق و كنترل، تجربه رانندگي نرم و راحت را براي شما به دنبال دارد .

در انتخاب خودرو نياز است كه به مواردي مانند مصرف سوخت، قيمت، قطعات يدكي، خدمات پس از فروش و محدوديت‌هاي جغرافيايي هر برند در مناطق مختلف توجه كنيد.

مجموعه نمايندگي دات كام به نشاني https://namayandegi.com از شركت پيشگام در زمينه ي نمايندگي بنز، ولوو و اسكانيا است كه كه امكان خريد انواع لوازم يدكي مانند: لوازم بنز، لوازم ولوو، لوازم اسكانيا، ميل لنگ بنز، ميل لنگ ولوو، بوش پيستون بنز، بوش پيستون ولوو، ياتاقان بنز، ياتاقان ولوو، لنت ترمز بنز، لنت ترمز ولوو، لنت ترمز اسكانيا، كلاچ ولوو، كلاچ اسكانيا، كلاچ دانگ فنگ، كلاچ كاميونت را با بهترين قيمت براي متقاضيان عزيز فراهم كرده است.

سايت نمايندگي دات كام در تمام مراحل خريد لوازم در كنارتان است تا بهترين قطعات را انتخاب كنيد.به كمك سايت نمايندگي دات كام مي‌توانيد قبل از وارد شدن به پروسه خريد ، درباره لوازم اطلاعات مفيدي كسب كنيد. با قطعات ، برندها و نمايندگي هاي معتبرآشنا شويد. سپس خدمات و قيمت شركت‌هاي مختلف را با هم مقايسه كنيد. در صورت نياز از كارشناسان نمايندگي دات كام مشاوره تخصصي بگيريد. در نهايت هم با كمترين زمان و بدون نياز به مراجعه حضوري ، لوازم مورد نيازتان را به‌صورت آنلاين خريداري نمائيد.

منبع: khabaryak.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۴:۱۶ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

ساخت استخر خانگي ارزان!

ساخت استخر خانگي با ايجاد محيط فوق العاده جهت استراحت و تفريح باعث ايجاد محيط بسيار مفرح براي شما و خانواده و اطرافيان شما ميشود. لذت داشتن استخر خانگي علاوه بر ايجاد آرامش و استراحت باعث ايجاد اوقات بسيار مفرح و رقم زدن لحظات بسيار لذت بخشي براي شما و اطرافيانتان است. ساخت استخر خانگي علاوه بر فراهم كردن محيطي فوق العاده باعث بالا رفتن ارزش ملك شما به طور چشمگير ميشود.فرايند ساخت استخر خانگي يك فرآيندي است كه در آن استخرهايي به ابعاد كوچكتر نسبت به استخرهاي عمومي يا مجموعه‌هاي ورزشي در محيط خصوصي خانه‌ها ساخته مي‌شوند.

ساخت استخر خانگي

ابعاد متداول اين استخرها معمولاً بين ۴.۸ تا ۹.۶ متر در طول و ۶ تا ۱۲ متر در عرض قرار مي‌گيرد. از سوي ديگر، استخرهاي عمومي عمدتاً داراي ابعادي بيشتر از ۲۵ متر هستند. البته اين ابعاد معمولاً در مراكز عمومي و تربيت‌بدني به كار مي‌روند. مجموعه آچارسي مجموعه فعال در زمينه ساخت استخر است كه با بيش از ۱۵ سال سابقه در زمينه ساخت و اجرا استخرهاي روباز و سرپوشيده آماده ارائه خدمات به متقاضيان عزيز است . جهت دريافت مشاوره خدمات ساخت استخر خانگي با شماره پشتيباني تماس بگيريد.

 

بنابراين، در استخرهاي خانگي، ابعاد و شكل مشخصي وجود ندارند و طبق نياز و محدوديت‌هاي فضايي هر خانه، استخر مورد نظر به شكل و ابعاد دلخواه مشتري طراحي و ساخته مي‌شود. اين امر به معناي اين است كه شما مي‌توانيد استخر خود را به دقت با توجه به سليقه‌ي خود و فضاي موجود در خانه طراحي كنيد.استخرهاي خانگي مي‌توانند انواع مختلفي مانند استخرهاي آزاد، استخرهاي با كاور، يا حتي استخرهاي روي پشت بام داشته باشند. همچنين، انواع مختلفي از سيستم‌هاي تصفيه آب، گرمايش، و تهويه هوا نيز در استخرهاي خانگي قابل استفاده هستند.

ضوابط طراحي استخر خانگي
رعايت ضوابط طراحي استخر در ملك‌هاي مسكوني نظير آپارتمان‌ها، برج‌ها و مجتمع‌ها، به شدت در ميزان فروش و جذابيت ملك تأثير دارد. اين ضوابط، مجموعه‌اي از نكات مهم را شامل مي‌شوند كه براي ايجاد يك استخر خانگي مطابق با استانداردها و اصول مهم هستند. اين امور شامل اخذ مجوزهاي موردنياز از شهرداري، انتخاب پيمانكار با تجربه، رعايت اصول ايمني، تطابق با ابعاد و شكل مناسب، و طراحي محيط اطراف استخر است. اين اقدامات نه تنها به تجربه ويژه كارشناسان و پيمانكاران تكيه مي‌كنند، بلكه به تضمين ارزش، كيفيت و ايمني استخرهاي خانگي كمك مي‌كنند.

نكات ساخت استخر خانگي
شنا و آب تني يكي از محبوب‌ترين ورزش‌ها و تفريحات براي هر سن و سالي به شمار مي‌رود. اما شلوغي، ازدحام و محدود بودن سانس‌ استخرهاي عمومي ممكن است بسياري از افراد را از اين سرگرمي مفيد دور كند. استخر خانگي مي‌تواند اين مشكل را به بهترين حالت حل كند و لحظات خوش و مفرحي را در منزل در كنار خانواده‌تان براي شما فراهم كند. استخر هاي خانگي به عنوان يكي از مفرح ترين تفريحات داراي فاكتورهاي زيادي است كه با استفاده از آن ميتوانيد يك محيط فوق العاده براي خود ، خانواده و دوستان خود فراهم كنيد. ساخت و طراحي استخر هاي خانگي نياز به رعايت نكات مهمي است كه در اين مطلب قصد داريم تا به بررسي كامل آن بپردازيم. با آچارسي همراه باشيد.

مهمترين جنبه‌ها در طراحي استخر خانگي شامل ابعاد استخر، عمق، شكل، انواع تجهيزات تصفيه آب، سيستم گرمايش و خنك كننده، ايمني، استفاده‌ي مداوم يا موقت، و فعاليت‌هاي مورد نظر (شنا، ورزش، تفريح و غيره) مي‌شوند. بسته به نيازهاي شما، مي‌توانيد از ابعاد معمول يا حتي ابعاد دلخواه خود براي طراحي استخر استفاده كنيد. در ادامه قصد داريم تا به بررسي روند ساخت و طراحي استخرهاي خانگي بپردازيم

انواع استخر خانگي
استخرها از نظر موقعيت در ساختمان به دو دسته كلي سرپوشيده و روباز تقسيم مي‌شوند. استخرهاي سرپوشيده در داخل ساختمان يا در فضاهاي مخصوصي مانند اتاقك‌هاي مجزا در گوشه‌ي باغ و ويلا قرار مي‌گيرند. اين نوع استخرها از نظر زيربنا، طراحي و تجهيزات به صورت دقيق‌تر و متخصصانه‌تري ساخته مي‌شوند. به دليل وجود سقف و سرپوش بر روي استخر، مي‌توانند در طول تمام فصول سال مورد استفاده قرار گيرند. همچنين، به دليل نياز به ساختار و تجهيزات بيشتر، هزينه‌ي ساخت و نگهداري اين نوع استخرها بالاتر باشد.

استخرهاي روباز در فضاهاي باز مانند باغ‌ها، حياط‌هاي ويلايي، تراس‌هاي ساختمان و حتي پشت بام قرار مي‌گيرند. اين نوع استخرها با استفاده از طبيعت و هواي باز، فضاي آزاد و تماشاي چشم‌اندازها، تجربه‌اي دلپذير و مفرح ايجاد مي‌كنند. با اين حال، از آنجا كه استخرهاي روباز تحت تأثير عوامل آب و هوايي قرار دارند، استفاده از آنها معمولاً به فصول گرم‌تر سال محدود مي‌شود.

استخرهاي روباز به دليل ساختار ساده‌تر و عدم نياز به سقف و سرپوش،  در مقايسه با استخرهاي سرپوشيده، هزينه‌ي كمتري دارند. همچنين، لذت از شنا در هواي آزاد و معتدل از جذابيت‌هاي استخرهاي روباز به حساب مي‌آيد.به طور كلي، انتخاب بين استخر سرپوشيده و روباز بسته به ترجيحات شما، محيط موجود و بودجه‌ي در اختيارتان خواهد بود. هر دو نوع استخر امكانات منحصربه‌فردي را ارائه مي‌دهند كه بسته به نياز ميتوانيد از امكانات ويژه ي آن بهره مند شويد.

مراحل ساخت و طراحي استخر خانگي
قبل از شروع به كار، بايد هدف و نيازهاي خود را از استخر مشخص كنيد. اين مرحله شامل نوع استخر (سيماني، سراميكي، پيش‌ساخته) و بودجه مورد نياز براي ساخت و نگهداري استخر است.با مطالعه و تحقيق در مورد مراحل ساخت استخر و هزينه‌هاي مرتبط با آن، مي‌توانيد بودجه‌اي مناسب براي پروژه خود تعيين كنيد. به جز هزينه ساخت اوليه، نياز است كه هزينه‌هاي ساليانه براي نگهداري، تعميرات و حفظ استخر را هم در نظر بگيريد.

در مرحله ي بعدي براي تعيين مكان استخر نياز است كه مكاني با تابش نور خورشيد مناسب براي ساخت استخر را انتخاب كنيد تا هزينه‌هاي گرمايش آب كاهش يابد.

در قدم بعدي ابعاد دقيق استخر را محاسبه كرده و مكاني انتخاب كنيد كه داراي آفتاب‌گيري مناسب باشد. در اين مرحله از درختان با ريشه‌هاي زياد در نزديكي استخر خود پرهيز كنيد تا مشكلات مرتبط با ريشه‌ها و ريزمواد از برگ‌ها را جلوگيري كنيد.درختان نزديكي به استخر مي‌توانند با ريزمواد، سايه و رسوب‌هاي خود، نگهداري و تميزي استخر را دشوار كنند. بنابراين، بهتر است در نگهداري و تميزي آن دقت كنيد.

پس از تعيين محل استخر و ابعاد آن در ابتدا طرح مورد نظر خود براي استخر خانگي را بر روي كاغذ رسم كنيد. اين طرح مي‌تواند با خطوط ساده و مختصر باشد و نيازي به حرفه‌اي بودن ندارد. اهميت اين مرحله در انتقال تصورات شما و نيازتان به متخصص يا پيمانكار است. در طراحي خود، نكات مهمي را مثل شكل و ابعاد استخر، تعداد پله‌ها، عمق‌ها، پوشش گياهي اطراف استخر و ديگر جزئيات مشخص كنيد. اين اطلاعات به پيمانكار كمك مي‌كنند تا برآورد هزينه دقيقي ارائه دهد.

پس از طراحي اوليه، به دنبال يك پيمانكار متخصص برويد. انتخاب پيمانكار از  مهم ترين مراحل روند ساخت استخر هاي خانگي است. چرا كه به او مسئوليت‌هاي گوناگون مرتبط با ساخت و اجراي استخر را مي‌سپريد.طراحي‌ها و نقشه‌هاي اوليه خود را به پيمانكار نشان دهيد و تصوير كاملي از طرح مورد نظر خود ارائه دهيد. كارشناسان مجري استخر به شما كمك خواهند كرد تا طرح شما اجرايي و قابل اجرا باشد.پيمانكار و تيم كارشناسي‌اش، بر اساس طرح شما و شرايط محل، ميزان اجرايي طرح را تعيين مي‌كنند و برآورد هزينه را ارائه مي‌دهند.

پس از تعيين اجراي ممكن و برآورد هزينه، تيم كارشناسان پيمانكار محل ساخت را بررسي و نقشه‌برداري دقيق را انجام مي‌دهند. نقشه‌هاي كارشناسي شامل جزئيات دقيق اجرايي مثل عمق‌ها، جنس كف و ديواره، مقدار خاك‌برداري و… خواهند بود.

مجموعه آچارسي مجري انواع استخرهاي روباز و سرپوشيده با بيش از ۱۵ سال در زمينه ي اجرايي انواع استخرها هستند كه قراردادهاي ساخت انواع استخر ها را با ضمانت نامه كتبي ۳۰ ساله را با مشتريان خود تنظيم ميكنند. براي تعيين دقيق قيمت ساخت و طراحي استخر خانگي با شماره پشتيباني مجموعه حرفه اي آچارسي  به شماره تلفن ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶ تماس گرفته و از قيمت دقيق ساخت و طراحي استخرهاي خانگي مطلع شويد.

طراحي استخر خانگي
طراحي استخر خانگي بر اساس اشكال مختلف استخر مانند بيضي، مستطيل، مربعي يا ساير اشكال انجام ميشود. عواملي كه در طراحي استخر دخيل هستند به طور كلي شامل عمق استخر، يكسان بودن شكل استخر يا نامتقارن بودن آن، وجود خروجي و ورودي هاي استخر انجام ميشود.

خدمات ساخت استخر خانگي
بيشتر فعاليت تيم آچارسي در طراحي و اجراي مجموعه‌هاي آبي، شامل: طراحي و اجراي استخر، استخر عمومي و استخرهاي آموزشي، تجهيزات و دستگاه‌هاي آب درماني، استخر كودك، جكوزي و حوضچه آب سرد مي‌باشد.

ساخت انواع استخر خانگي
استخر‌ها از نظر ساخت و نحوه قرارگيري، به دو دسته كلي استخر‌هاي سرپوشيده و روباز تقسيم مي‌شوند. دسته اول در داخل خانه‌ها يا محيط‌ هاي اختصاصي، در گوشه‌ اي از باغ و ويلا قرار دارند، كه به دليل هزينه‌ي بالا، داراي خواهان كمتري در ميان مردم هستند. دسته دوم، استخرهاي روباز بوده كه معمولا در باغ و حياط خانه‌هاي ويلايي، تراس ساختمان و حتي پشت بام ساخته مي‌شوند؛ كه در اين مطلب بيشتر به ساخت اين نوع از استخرها مي‌پردازيم.


مشاهده نمونه كارها


استخر خانگي سرپوشيده
ساخت استخر خانگي سرپوشيده، باعث مي شود تا يك فضاي لوكس و لاكچري بسيار كاربردي درون خانه ايجاد شود. استخرهاي سرپوشيده مكان مناسبي براي شنا به صورت انفرادي و يا خانوادگي مي باشند. معمولا هزينه ساخت استخر سرپوشيده به دليل فضاسازي، بيشتر از استخر هاي روباز مي باشد. از اين نوع استخر ها مي توان در تمام طول سال استفاده كرد.

استخر خانگي روباز
ساخت استخر خانگي روباز، در حياط خانه ها و حتي در تراس آپارتمان ها قابل انجام مي باشد. استخرهاي روباز معمولا پاي ثابت دكوراسيون خارجي خانه هاي ويلايي، و منازلي كه از فضاي كافي براي ساخت استخر برخوردار هستند، مي باشند. ساخت استخر هاي روباز خانگي به دليل عدم نياز به تهويه، گرمايش و سرمايش، هزينه كمتري نسبت به استخرهاي سرپوشيده دارند، همچنين استخرهاي روباز براي آفتاب گرفتن در فصل تابستان بسيار مناسب هستند.

هزينه ساخت استخر خانگي
هزينه ساخت استخر با توجه به عوامل مختلف، متغير است. نكته‌اي كه حائز اهميت مي باشد، توجه به برآورد هزينه، بعد از به اتمام رسيدن پروژه ساخت استخر خانگي مي باشد. به طور كلي برآورد قيمت ساخت استخر خانگي مي‌تواند به عوامل بسيار متعددي همچون: بررسي زمين منطقه و نوع خاك، طراحي و نقشه استخر، تعيين مصالح و ابزار به‌كار رفته و… بستگي داشته باشد.

البته زماني كه طرح اوليه استخر براي شما آماده مي شود، پيمانكاران آچارسي ميتوانند قيمت استخر خانگي را به صورت حدودي به شما اعلام كنند. همچنين نوع ساختار استخر نيز مي تواند تعيين كننده قيمت باشد. 

ساخت استخر خانگي ارزان قيمت
يكي از دغدغه‌هاي افرادي كه قصد ساخت استخر در فضاي باغ يا ويلا خود دارند، هزينه ساخت استخر مي باشد. لازم به ذكر است كه عوامل متعددي در هزينه ساخت استخر ارزان تاثير گذارند كه مهمترين آنها شامل ابعاد استخر، نوع طراحي استخر، متريال مورد استفاده در ساخت استخر مي باشند. شما ميتوانيد با در نطر نگرفتن بسياري از آپشن هاس استخر استخر ارزان اشته باشيد. اگر به دنبال ساخت استخر خانگي ارزان قيمت هستيد، بهتر است از كارشناسان ساخت استخر كمك بگيريد.

ساخت استخر خانگي كوچك
ساخت استخر خانگي كوچك يكي از خدماتي است كه توسط تيم اچارسي ارائه داده ميشود. از جمله دلايلي كه مي تواند باعث شود شما تصميم به ساخت استخر خانگي كوچك بگيريد، هزينه و فضاي ساخت آن مي باشد اما استخرهاي خانگي بر خلاف تصور خيلي از افراد داراي ويژگي‌هايي هستند كه بسياري از افراد را ترغيب به ساخت استخر مي كنند. يكي از دلايل محبوبيت استخرهاي كوچك، زمان كم براي ساخت آنها مي باشد؛ همچنين اينگونه استخرها نيازمند صرف هزينه زياد براي خريد تجهيزات و نگهداري نيستند.

نكات مهم قبل از ساخت استخر خانگي
قبل از ساخت استخر بايد به نكاتي توجه كرد كه شامل موارد زير ميشود:

هدف از ساختن استخر
بررسي خاك بستر
قوانين منطقه اي قبل از ساخت استخر
پيش بيني تعداد افرادي كه از استخر استفاده مي كنند
سيستم گردش آب مناسب براي استخر
شناخت پيمانكار مناسب
هدف از ساخت استخر

شما بايد هدف از ساخت استخر را معلوم كنيد و بتوانيد هزينه آن را تامين كنيد. هدف از ساخت ميتواند براي ورزش، آرامش، سرگرمي، افزايش ارزش دارايي و زيبايي خانه به كاربرود.

برسي بستر خاك

بررسي بستر خاك از نكات مهم قبل از ساخت استخر مي باشد. ممكن است خاك حياط يا زميني كه قصد ساخت استخر در آن را داريد مناسب نباشد پس قبل از ساخت، يك گزارش مهندسي ژئوتكنيك تهيه كنيد.

قوانين منطقه اي قبل از ساخت استخر

مطمئن شويد كه اموال شما از قوانين منطقه اي كه داريد استخر را ميسازيد پيروي مي كند. بسياري از شهرها در مورد استخرها و قوانين نگهداري آن بسيار سختگيرانه عمل ميكنند.

پيش بيني تعداد افرادي كه از استخر استفاده مي كنند 

بسيار مهم است كه قبل از ساخت استخر، اندازه سازه اي كه قصد ساخت آن را داريد را برآورد كنيد. آيا آن را براي مهماني هاي بزرگ و مناسبت هاي اجتماعي مي سازيد يا براي جمع خانوادگي خود به ساخت استخر ميپردازيد.

سيستم گردش آب مناسب براي استخر

سيستم گردش مناسب آب را در صورت كار خود قرار دهيد. داشتن كلر در آب استخر باعث ميشود كه آبي زلال و با كيفيت داشته باشيد. با پيشرفت در بهره وري انرژي، اتوماسيون و گرمايش، يك تيم حرفه اي مي تواند به شما در يافتن سيستم آبي معتبر و كارآمد براي استخر، كمك كند.

مراحل ساخت استخر
كنده كاري و خاكبرداري استخر
آرماتور بندي استخر
هموار سازي خاك استخر
لوله كشي استخر يا لوله گذاري
سيم كشي استخر
بتن ريزي استخر
مراحل ساخت استخر خانگي
براي ساخت همه استخرها بايد مراحلي را طي كنيد تا در نهايت يك استخر استاندارد و اصولي داشته باشيد. قبل از شروع به ساخت استخر، بهتر است مجوزهاي لازم را دريافت كنيد؛ همچنين از ديگر كارهايي كه بايد انجام دهيد تصميم گيري در خصوص نوع متريال و طراحي است كه مي خواهيد براي ساخت استخر استفاده كنيد؛ چرا كه همه اينها در هزينه ساخت استخر تاثير گذار خواهند بود. بعد از انجام كارهاي ذكر شده، نوبت به زير سازي استخر به كمك ماشين آلات حفاري ميرسد؛ در مرحله بعدي تاسيسات استخر نصب مي شود و در نهايت بتن ريزي انجام خواهد گرفت و در انتها نوبت به آب بندي، كاشي كاري و نصب تجهيزات استخر مي رسد.

بهترين زمان ساخت استخر خانگي
در مورد زمان ساخت استخر خانگي، بهتر است كه فاز نخست قبل از عيد نوروز انجام گيرد و ساير كارها به بعد از عيد كه هوا گرم تر است موكول شود. معمولا زمان ۳ تا ۶ ماهه براي ساخت استخر هاي خانگي در نظر گرفته مي شود كه در اين صورت شما مي توانيد در فصل تابستان از استخر خود، استفاده كنيد. البته بايد خاطر نشان كرد كه ساخت استخرهاي بتني به نسبت استخرهاي پيش ساخته فايبرگلاس كه ظرف دو هفته آماده  مي شوند، به زمان بيشتري نياز دارند.

جهت دريافت مشاوره ساخت استخر خانگي با شماره پشتيباني آچارسي تماس بگيريد:
 تلفن: ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶ 
تلفن: ۰۹۰۰۸۴۴۳۲۲۶ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۲:۱۹ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

لاغري در كمتر از يك ماه با دمنوش هاي لاغري

افزايش وزن و چاقي از شايع ترين مشكلات زندگي در عصر ماست.بسياري از ما به دليل سبك زندگي و تغذيه ، نگران از افزايش وزن ماه به ماه خود هستيم! گياهان دارويي به دليل داشتن خواص ويژه در كاهش وزن و چربي سوزي توجه بسيار زيادي را به خود جلب كرده اند.اين روش‌ها اغلب به عنوان يك جايگزين سالم براي ***‌ها و روش‌هاي ديگر كاهش وزن استفاده مي‌شوند و مي‌توانند به دستيابي به تناسب اندام مطلوب كمك كرده و براي حفظ سلامتي عمومي مفيد باشند. مصرف دمنوش ها گياهي چربي سوز در كنار رعايت رژيم غذايي و فعاليت هاي ورزشي منجر به نتيجه ي فوق العاده اي در زمينه ي تناسب اندام ، كاهش وزن و رسيدن به وزن ايده ال ميشود. در ادامه قصد داريم تا به معرفي بهترين دمنوش هاي لاغري و چربي سوز شكم و پهلو بپردازيم.

 

راهنماي مطالعه

۱ دمنوش لاغري خانگي سريع
۲ دمنوش هاي لاغري شكم و پهلو۲.۱ دمنوش چاي سبز
۲.۲ زنجبيل
۲.۳ دمنوش لاغري آويشن
۲.۴ دمنوش لاغري نعناع
۲.۵ دارچين
۲.۶ دمنوش سياه دانه و عسل
۲.۷ دمنوش لاغري با قهوه سبز
۲.۸ دمنوش لاغري زيره
۲.۹ دمنوش رزماري
۲.۱۰ دمنوش لاغري هل
۲.۱۱ دمنوش لاغري به ليمو
۲.۱۲ دمنوش لاغري برگ بو
۲.۱۳ دمنوش  مريم گلي (گل مريم)
۲.۱۴ دمنوش لاغري بلوبري
۲.۱۵ دمنوش لاغري رازيانه
۲.۱۶ دمنوش لاغري يونجه
۲.۱۷ دمنوش لاغري گزنه
۲.۱۸ دمنوش لاغري اسطوخودوس
۲.۱۹ دمنوش لاغري كرفس و چاي سبز
۲.۲۰ زمان مصرف دمنوش‌هاي لاغري
۲.۲۱ جمع بندي
دمنوش لاغري خانگي سريع
برخي از گياهان دارويي به دليل داشتن خواص افزايش متابوليسم ، به سوزاندن و كاهش توده ي چربي كمك كرده و روند سوزاندن و كاهش چربي بدن را تسهيل ميكنند. اين دسته از دمنوش ها باعث بهبود عملكرد دستگاه گوارش شده و ميزان چربي و كربوهيدارت هاي ورودي به بدن را كنترل ميكند و در نهايت باعث كاهش وزن و افزايش ميزان سوخت و ساز بدن ميشود.در اين مطلب قصد داريم تا به معرفي بهترين دمنوش هاي گياهي كاهش وزن بپردازيم. با ما همراه باشيد.

دمنوش هاي لاغري شكم و پهلو
در اين بخش به معرفي بهترين دمنوش هاي لاغري براي دست يابي سريع به كاهش وزن ميپردازيم. اين دمنوش ها را به سادگي ميتوانيد در خانه تهيه كرده و ميل كنيد.

دمنوش چاي سبز
دمنوش چاي سبز به عنوان يكي از معروف ترين نوشيدني‌هايي است كه مصرف آن داراي تاثير چشمگيري در كاهش وزن افزاد ميباشد. چاي سبز داراي مقادير زيادي از آنتي‌اكسيدان‌ها و فلاونوئيدها است كه اين مورد باعث افزايش سرعت متابوليسم بدن شده و در نتيجه روند چربي سوزي بدن را تسريع ميكند. مصرف حدود ۶ فنجان چاي سبز در روز باعث كاهش وزن و توده ي چربي بدن شده و به افراد در رسيدن به وزن ايده ال خود كمك فراواني ميكند.

براي افزايش تاثير در كاهش چربي شكم و پهلو ميتوانيد زنجبيل را به چاي سبز خود اضافه كنيد. اضافه كردن زنجبيل به دمنوش چاي سبز باعث افزايش چشمگير تاثير كاهش توده ي چربي در افراد ميشود.

زنجبيل
زنجبيل يكي از گياهاني است كه طبع گرم دارد و مصرف آن باعث افزايش سوخت و ساز در بدن ميشود. اين خاصيت گرمي زنجبيل باعث  تحريك معده و كاهش اشتها شده و ميل افراد را به پرخوري كاهش ميدهد. براي تهيه ي دمنوش زنجبيل قطعات زنجبيل را به صورت قطعات كوچك خرد كرده و پس از خشك شدن آن ، اين قطعات را به فنجان حاوي آب جوش اضافه كنيد. بهترين زمان مصرف دمنوش لاغري زنجبيل زمان هاي بين دو وعده ي غذايي است كه باعث كاهش ميزان اشتهاي افراد ميشود.

دمنوش لاغري آويشن
دمنوش آويشن يكي از بهترين دمنوش هاي لاغري است كه با افزايش مكانيزم متابوليسم در بدن در دراز مدت، باعث كاهش وزن و توده ي چربي بدن ميشود.آويشن يكي از گياهان دارويي است كه عطر و طعم دلپذير خاصي دارد و مواد موجود در آن، باعث تقويت عملكرد سيستم گوارشي و افزايش سرعت دفع سموم در بدن شده و در كاهش بسياري از مشكلات گوارشي موثر است. آويشن به گياهي است كه به صورت دمنوش، پودر و عرق آويشن توليد و عرضه ميشود.

براي تهيه دمنوش آويشن كافي است كه چند گرم از آويشن خشك را به صورت حرارت غير مستقيم در يك فنجان آب جوش بجوشانيد. پس از مدت ۱۵ دقيقه عصاره گياه را از صافي عبور داده و دمنوش را ميل كنيد.

فروشگاه هايار طب يكي از بهترين فروشگاه آنلاين خريد گياهان دارويي در ايران است است كه امكان خريد انواع آويشن دنايي ، شيرازي و باغي را به صورت آويشن و  پودر آويشن با بهترين قيمت براي متقاضيان عزيز فراهم كرده است. جهت خريد آويشن و پودر آويشن با بهترين قيمت ، وارد لينك خريد و قيمت آويشن در سايت هايار طب شويد.

دمنوش لاغري نعناع
دمنوش نعناع، يكي ديگر از دمنوش هاي معروف و محبوب لاغري است كه از برگ‌ها و گل‌هاي گياه نعناع تهيه مي‌شود. اين دمنوش داراي خواص متعددي مانند افزايش متابوليسم بدن، احساس سيري، كنترل اشتها و افزايش انرژي ميباشد. نوشيدن دمنوش نعناع در طول روز باعث افزايش سطح انرژي شده و مصرف آن در كنار رعايت رژيم غذايي و فعاليت هاي ورزشي موجب تاثير فوق العاده اي در كاهش وزن افراد ميشود.

فروشگاه هايار طب امكان خريد نعنا و عرق نعنا را به صورت عمده يا كيسه اي و با بهترين قيمت در انواع نعناع فلفلي، كوهي و معمولي براي مشتريان عزيز فراهم كرده است. جهت خريد نعنا و عرق نعنا با قيمت مناسب، وارد لينك خريد و قيمت نعنا در سايت هايار طب شويد.

دارچين
دارچين از جمله داروهاي گياهي است كه داراي خواص ويژه اي مانند كنترل قند خون است.اين خاصيت به دليل تركيبات فعال موجود در دارچين مانند كومارين‌ها ميباشد. كومارين‌ها مي‌توانند به عنوان آنتي‌اكسيدان‌ها عمل كنند و فعاليت آنزيم‌هاي مرتبط با متابوليسم قند را تنظيم كنند.با مصرف دارچين، حساسيت بدن به انسولين افزايش يافته كه اين مورد به كنترل قند خون كمك مي‌كند. براي تهيه دمنوش، مي‌توانيد چوب دارچين و كمي پودر دارچين را با آب جوش مخلوط كرده و بعد از مدتي عصاره آن را از صافي رد كرده و به عنوان دمنوش لاغري در طول روز ميل كنيد.

دمنوش سياه دانه و عسل
سياه دانه از جمله گياهاني است كه سرشار از فيبر است. وجود فيبر در اين گياه باعث كاهش اشتها، كاهش ميل به خوردن شيريني جات ، تثبيت قند خون، رفع يبوست و افزايش سطح متابوليسم بدن ميشود.مصرف يك تا سه قاشق سياه دانه در روز، به كاهش توده ي چربي بدن و افزايش سطح انرژي كمك فراواني ميكند.

متقاضيان خريد انواع سياه دانه ميتوانند اين محصول گياهي و كاربردي را در انواع سياه دانه چيني و ايراني، با بهترين قيمت از سايت هايار طب تهيه كنند.جهت خريد سياه دانه اصل با بهترين قيمت به صورت عمده يا كيسه اي ، وارد لينك قيمت و خريد سياه دانه در سايت هايار طب شويد.

 

دمنوش لاغري با قهوه سبز
قهوه سبز يا همان قهوه خام تفت داده نشده ،داراي اثرات چشمگيري در كاهش وزن و چربي سوزي است. قهوه سبز حاوي كافئين، اسيد كلروژنيك و آنتي‌اكسيدان‌ها مانند اسيد كافئيك و اسيد فروليك ميباشد.كافئين موجود در قهوه سبز سرعت متابوليسم را افزايش داده و به افزايش اكسيداسيون چربي‌ها كمك ميكند. مصرف كافئين باعث كاهش اشتها در افراد شده و انرژي مصرفي بدن را افزايش ميدهد. بهترين زمان مصرف قهوه سبز صبح و قبل از ورش است. كافئين موجود در قهوه سبز باعث افزايش سطح انرژي در افراد ميشود.

دمنوش لاغري زيره
زيره يك ادويه بسيار مفيد است كه در بسياري از غذاهاي ايراني به كار مي‌رود و علاوه بر طعم و رايحه خوش، داراي خواص و مزاياي زيادي مانند افزايش متابوليسم بدن، تقويت سيستم ايمني ، حفظ سلامت قلب، كاهش وزن و تقويت پوست است.براي تهيه دمنوش چاي سفيد، مي‌توانيد يك چاشني چاي سفيد را به فنجاني آب جوش اضافه كرده و به مدت ۳-۵ دقيقه آن را دم كنيد. سپس مي‌توانيد آن را به عنوان نوشيدني داغ يا سرد مصرف كنيد.

سايت هايار طب به عنوان توليد كننده انواع گياهان دارويي، امكان خريد زيره سبز را با قيمت مناسب در فروشگاه خود به فروش ميرساند. جهت خريد زيره سبز با بهترين قيمت به صورت عمده و كيسه اي وارد سايت هايار طب  شويد.

دمنوش رزماري
رزماري يكي از ادويه‌هاي پركاربرد و محبوبي است كه به عنوان چاشني در انواع غذاها استفاده مي‌شود.مصرف رزماري باعث افزايش سرعت چربي سوزي در افراد شده و فعاليت متابوليك را در بدن تسريع ميكند. رزماري سرشار از آنتي اكسيدان ها و تركيبات فيتوشيميايي است كه مصرف آن باعث بهبود سيستم گوارشي، تنظيم فشار خون، افزايش خونرساني به مغز و افزايش انرژي ميشود.

دمنوش لاغري هل
دمنوش لاغري هل يكي از دمنوش‌هاي پركاربرد و پرطرفدار براي كاهش وزن و لاغري مي‌باشد. هل ميوه‌اي با خواص آنتي‌اكسيداني و ضد التهابي است كه به بهبود عملكرد سيستم گوارشي كمك كرده و فرايند لاغري را تسهيل نمايد.هل داراي مقادير قابل توجهي فيبر مي‌باشد كه باعث ايجاد احساس سيري و سبب كاهش مصرف غذا مي‌شود. مصرف فيبر براي عملكرد بهتر روده‌ها و كاهش جذب چربي‌ها اهميت ويژه اي داشته و اين ويژگي‌ها تاثير زيادي در كاهش وزن و لاغري در افراد است.

دمنوش لاغري به ليمو
دمنوش به ليمو از محبوب ترين دمنوش هاي گياهي است كه مصرف آن تاثير زيادي در كاهش وزن و كنترل چربي بدن  دارد. به ليمو داراي خواص ضد التهابي، ضد اضطراب و ضد اكسيداني است و  مصرف آن  باعث كاهش اشتها و كالري‌هاي دريافتي بدن ميشود.مصرف به ليمو ميل خوردن شيريني و تنقلات را كاهش داده و در كنترل پرخوري استرسي تاثير چشمگيري دارد.مصرف دمنوش به ليمو بهتر است بين وعده‌هاي غذايي انجام شود تا به ميزان مصرف كالري كمك كند و اشتها را كاهش دهد.

دمنوش لاغري برگ بو
دمنوش برگ به عنوان يك دمنوش قوي كم كننده اشتها و تسريع كننده فرآيند كاهش وزن شناخته ميشود.يكي از خواص مهم برگ بو، تقويت سيستم ايمني بدن و دفع راديكال‌هاي آزاد است. اين گياه حاوي ويتامين A بوده و در تقويت بينايي تاثير زيادي دارد. مصرف دمنوش برگ بو باعث تسريع كاهش وزن در افراد شده و از جمله دمنوش هايي است كه نوشيدن آن سرعت رسيدن افراد به وزن ايده ال  خود را افزايش ميدهد.براي تهيه دمنوش برگ بود يك ليوان آب جوش را با مقداري برگ بو تركيب كرده و اجازه دهيد كه به خوبي دم بكشيد. سپس عصاره ي اين گياه را از صافي رد كرده و ميل كنيد.

دمنوش  مريم گلي (گل مريم)
مريم گلي يكي از گياهان دارويي دارويي است كه طبع خشك و گرمي دارد. اين گياه يك گياهي با خواص آرامش بخش قوي است كه مصرف آن در كنترل اشتها و بهبود عملكرد سيستم گوارشي موثر است. مصرف دمنوش مريم گلي موجب افزايش متابوليسم و سوخت ساز شده و بدن را از سموم و آنتي اكسيدان هاي مضر پاك ميكند.

 

دمنوش لاغري بلوبري
دمنوش بلوبري از جمله دمنوش هايي است كه نوشيدن آن در كاهش وزن و سلامت جسماني تاثير زيادي دارد.. بلوبري به عنوان يك ميوه غني از فيبر و ويتامين C و پتاسيم شناخته شده و مصرف منظم آن بهبود سلامت بدن را تضمين مي‌كند. يكي از خواص مهم بلوبري افزايش سرعت متابوليسم است كه مصرف آن باعث كاهش وزن و سطح توده ي چربي در افراد ميشود.اين ميوه حاوي آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي است كه مي‌تواند در مقابله با راديكال‌هاي آزاد مضر مؤثر باشد و بخشي از خطر ابتلا به بيماري‌هايي مانند سرطان را كاهش دهد.

دمنوش لاغري رازيانه
دمنوش زاريانه از دمنوش هاي محبوبي است كه مصرف آن موجب كاهش وزن و رسيدن به وزن دلخواه ميشود.دمنوش لاغري با استفاده از رازيانه و زيره به كاهش وزن كمك زيادي ميكند. رازيانه خاصيت هضم و جذب مواد مغذي را افزايش داده و اين موضوع تاثير زيادي در جذب مواد مغذي از غذا و بهبود عملكرد گوارش در افراد دارد.

دمنوش لاغري يونجه
يونجه يك گياه با خواص بسيار متنوع است كه مصرف آن مزاياي فراواني دارد.مصرف دمنوش يونجه باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و به سم زدايي بدن كمك فراواني ميكند.يونجه سرشار از ويتامين هايي مانند كلسيم، منيزيم، پتاسيم، ويتامين K و پروتئين است كه مصرف آن به تسريع روند كاهش وزن و كمك به افزايش سطح متابوليسم منجر ميشود.

دمنوش لاغري گزنه
گزنه يك گياه علفي است كه در طب سنتي به عنوان يك داروي پرخاصيت شناخته ميشود. گزنه حاوي مقادير زياد ويتامين و آمينو اسيد است كه مصرف آن به عنوان درماني براي دردهاي مفصلي و كاهش وزن است.يكي از مهم ترين خواص گياه گزنه افزايش سطح چربي سوزي بدن و كاهش سطح چربي بدن ميباشد . با مصرف دمنوش گزنه در كنار رژيم غذايي و ورزش ميتوانيد به وزن دلخواه خود برسيد.

دمنوش لاغري اسطوخودوس
اسطوخودوس خاصيت آنتي‌اكسيداني قوي است كه به سم زدايي از روده‌ها كمك فراواني ميكند. اين خاصيت منجر باعث بهبود عملكرد گوارش و كاهش جذب چربي بدن ميشود. با كاهش جذب چربي، مصرف كالري كاهش يافتع و در نتيجه باعث رسيدن افراد به وزن ايده ال خود ميشود.

دمنوش لاغري كرفس و چاي سبز
تركيب كرفس و چاي سبز از جمله تركيبات گياهي است كه مصرف آن تاثير زيادي در كاهش وزن افراد دارد.تركيب كرفس به عنوان يك ماده مغذي با چاي سبز  تركيب گياهي فوق العاده اي است كه سرشار از آنتي اكسيدان است و مصرف آن باعث افزايش سطح متابوليسم در افراد ميشود.تركيب اين دو ماده ي گياهي با يكديگر، تاثير افزايش متابوليسم سطح بدن و افزايش سوخت ساز را دو چندان ميكند.

براي تهيه ي دمنوش كرفس و چاي سبز، نصف قاشق چاي خوري برگ كرفس را با  قاشق چاي خوري چاي سبز مخلوط كنيد و اين تركيب را داخل يك ليوان آب جوش بريزيد. سپس به مواد حدود ۵ دقيقه زمان دهيد تا خوب مخلوط شوند و دمنوش آماده شود. براي طعم دهي به دمنوش، مي‌توانيد مقداري زيره سبز يا زعفران به آن اضافه كنيد.

زمان مصرف دمنوش‌هاي لاغري
زمان مصرف دمنوش‌هاي لاغري تأثير مهمي بر نتايج آنها دارد. بهترين زمان مصرف دمنوش لاغري به نوع دمنوش و هدف شما از مصرف آن  نيز بستگي دارد. اما به طور كلي، ميتوان گفت كه مصرف دمنوش‌هاي لاغري در ساعات ميان وعده  تاثير بيشتري در كاهش اشتها و كاهش وزن در افراد دارد. دمنوش‌هاي لاغري تأثير قابل توجهي بر اشتها داشته و با كاهش اشتها و ميل به خوردن،  به كاهش كالري دريافتي و در نهايت كاهش وزن كمك مي‌كنند.

از اين رو، مصرف دمنوش‌هاي لاغري در ساعات ميان وعده، كه اغلب زماني است كه احساس گرسنگي و ميل به خوردن بيشتر را تجربه مي‌كنيم، مفيداست.نكته ي مهم در خصوص مصرف دمنوش هاي لاغري اين است كه اين دمنوش ها به تنهايي براي كاهش وزن و رسيدن شما به وزن ايده آل كافي نيست. رعايت رژيم غذايي و فعاليت هاي ورزشي در كنار مصرف اين دمنوش ها است كه باعث تاثير بيشتر دمنوش هاي لاغري شده و روند چربي سوزي و لاغري شما را تسريع ميكند.

منبع : زندگي بهتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۲:۳۲ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خواص بي نظير زيره سبز!

زيره سبز با نام علمي L. Cuminum cyminum (ال. كومينوم سمينوم) يك گياه علفي يك‌ساله است كه در خانواده‌ي چتريان (Apiaceae) قرار دارد. زيره سبز به عنوان يك ادويه عطري و طعم‌دهنده در آشپزي و داروسازي استفاده مي‌شود.زيره سبز داراي دانه‌هاي معطر است كه در صنعت آشپزي كاربرد فراواني دارد. اين گياه داراي ساقه‌هاي علفي است كه به شكل شياري و با انشعابات دو يا سه تايي رشد مي‌كند. با خريد زيره سبز از خواص بي نظير اين گياه دارويي برخوردار شويد.

خريد زيره سبز

برگهاي زيره سبز براق و با ارتفاع حدود ۵ تا ۱۰ سانتي‌متر دارند كه شكل برگهاي آن معمولاً شبيه به برگهاي گياه هويج است.زيره سبز گل‌هاي كوچكي دارد كه معمولاً به رنگ صورتي يا سفيد هستند. اين گل‌ها در مجموعه‌هاي كوچك گردآوري مي‌شوند.دانه‌هاي زيره سبز به شكل مستطيلي و با رنگ قهوه‌اي تا زرد ديده مي‌شوند. اين دانه‌ها داراي كانال‌هاي روغني هستند كه به دليل محتواي روغن، به گياه عطر و طعم خوبي مي‌دهند. اين دانه‌ها درون ميوه‌هايي جاي مي‌گيرند كه پس از خشك شدن، ميوه‌ها باقي مي‌مانند.

 

زيره سبز از تيره‌اي به نام چتريان به تازگي مي‌آيد. اين تيره شامل گياهاني با ساقه‌هاي تهي مانند هويج و جعفري مي‌شود. اين گياهان عمدتاً در مناطق آب و هواي معتدل رشد مي‌كنند. استفاده‌هاي زيره سبز بسيار متنوع است. در آشپزي، دانه‌هاي زيره سبز به عنوان طعم‌دهنده در انواع غذاها و نان‌ها به كار مي‌روند. همچنين، از عصارهٔ دانه‌ها براي تهيهٔ عطرها و روغن‌هاي ضروري استفاده مي‌شود. از نظر پزشكي، زيره سبز به عنوان دارويي محسوب مي‌شود كه خصوصيات ضد التهابي و ضد عفوني آن در درمان بسياري از بيماري ها موثر است.

تفاوت زيره سبز و زيره سياه
دانه‌هاي زيره سبز در واقع معادل ميوه‌هاي گياه زيره سبز هستند. اين دانه‌ها به شكل هلالي با پنج خط برجسته‌اي روي سطح آن‌ها، اندازهٔ حدود ۲ ميلي‌متر دارند. اين خطوط برجسته به وضوح در سطح دانه‌ها مشهود هستند و به شكل‌دهي منحصر به فردي منتهي مي‌شوند.

گياه زيره دو نوع زيره سبز با نام علمي Cuminum cyminum L و زيره سياه با نام علمي Carum carvi دارد. اين دو گونه از نظر شكل و خصوصيات ميوه‌هايشان به نظر مشابه هستند، اما تفاوت‌هاي مهمي نيز دارند. زيره سبز داراي دانه‌هايي است كه رنگ سبز روشن دارند و دانه‌هاي آن از نظر اندازه حجيم‌تر بوده و داراي عطر كمتري نسبت به زيره سياه هستند.

زيره سبز از گياهاني است كه در مناطق اروپا، آسيا و افريقا از زمان‌هاي دور كشت و كاشت مي‌شده است.بيشترين توليد زيره در ايران به ويژه در منطقه كرمان صورت مي‌گيرد. شهر بافت در استان كرمان به عنوان يكي از مراكز توليد زيره در ايران شناخته مي‌شود و زيره مرغوب‌ترين نوع زيره در اين منطقه توليد مي‌شود. زيره هندي-ايراني و زيره خاورميانه‌اي از نظر ميزان روغن و طعم تفاوت‌هايي با يكديگر دارند كه اين تفاوت‌ها ممكن است به عوامل جغرافيايي و شرايط زيستي مرتبط با هر منطقه برگرده باشند.

زيره سبز
زيره سبز با نام علمي L. Cuminum cyminum (ال. كومينوم سمينوم)، از پرطرفدارترين ادويه و از گونه نعناهاست كه براي تهيه انواع غذاها فست فودها سوپ ها به عنوان يك ادويه و طعم دهنده مورد استفاده قرار ميگيرد.زير سبز داراي دو گونه سياه و سبزه است كه در كشورهاي مختلفي مانند ايران هند سوريه تهيه و برداشت ميشود.

زيره سبز يك گياه دارويي محبوب است كه در بسياري از كشورها براي استفاده در طب سنتي و درمان بيماري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين گياه از خانواده ياسيانيان (Umbelliferae) است و در مناطق گرم و خشك آسيا و آفريقا رشد مي‌كند.دانه‌هاي زيره سبز داراي بو و طعم مطبوعي هستند و به عنوان يك ادويه در تهيه غذاهاي مختلف، به ويژه غذاهاي هندي، مصرف مي‌شوند.

 

همچنين، به عنوان يك گياه دارويي، زيره سبز در درمان بيماري‌هاي مختلف نيز استفاده مي‌شود. از جمله خواص و كاربردهاي زيره سبز در درمان بيماري‌ها مي‌توان به خواص ضد التهابي، ضد ميكروبي، ضد اسپاسموتيك، ضد اكسيداني و تقويت كننده سيستم ايمني بدن اشاره كرد.

به همين دليل، در درمان بيماري‌هاي گوناگون از جمله عفونت‌هاي باكتريايي، سينوزيت، آسم، التهاب مفاصل، ديابت، كم خوني، اضطراب و افسردگي، برخي نوع‌هاي سرطان و … مفيد استفاده مي‌شود.استفاده از اين گياه دارويي به دليل خواص زياد در آن مانند فيبر پروتئين در درمان بسياري از مشكلات و اختلالات جسمي مانند آسم بهبود مشكلات تنفسي افزايش ميل جنسي بهبود گردش خون درمان بيماري هاي گوارشي استفاده ميشود.

انواع زيره و تفاوت هاي آن
زيره سياه يا زيره كوهي نيز از گياه زيره به‌دست مي‌آيد و به‌عنوان يكي از محصولات خوشمزه و سوغاتي‌هاي مناطق كوهستاني، به‌طور خاص در استان‌هايي مانند كرمان معروف است. اين نوع زيره نيز خواص دارويي و معطر خود را دارد و ممكن است در داروهاي سنتي و آشپزي مورد استفاده قرار گيرد.زيره يك ادويه معطر و مفيد است كه در مصارف مختلف از جمله آشپزي و پزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به عنوان منبع تغذيه‌اي با خواص مفيد براي سلامتي شناخته مي‌شود.

زيره سبز و زيره سياه داراي تركيبات متفاوتي هستند كه باعث تفاوت در خصوصيات، خواص دارويي، و كاربردهايشان مي‌شوند. اين تفاوت‌ها بر اساس تركيبات شيميايي مختلف در دانه‌ها و اسانس گياه‌هاست. بزيره سبز و زيره سياه داراي تركيبات شيميايي مختلفي هستند كه باعث تفاوت در مزه، بو و خصوصيات آن‌ها مي‌شوند. تركيبات اصلي اسانس زيره سبز و زيره سياه متفاوت است كه اين موضوع به تفاوت در بوي و طعم اين دو نوع زيره منجر مي‌شود.

به دليل تفاوت در تركيبات، زيره سبز و زيره سياه خواص دارويي متفاوتي داشته بر اساس خصوصيات ضد التهابي، ضد عفوني كننده، ضد افسردگي و … متفاوت استمقدار مصرف زيره سياه در آشپزي به دليل خصوصيات و تركيبات مختلف بيشتر از زيره سبز است. اين تفاوت به تغيير در طعم و مزه غذاها منجر شده و باعث ايجاد طعم متفاوت نسبت به زيره سبز ميشود.

تفاوت زير سبز و سياه در رنگ و عطر آن است. رنگ زيره سبز همانطور كه از اسم آن مشخص است به رنگ سبز روشن است و در مقايسه با زير سياه از عطر و بوي كمتري برخوردار است.فصل برداشت زيره سبز در فصل بهار و تابستان است و به دليل عرضه ي بالاي اين محصول در اين دو فصل قيمت آن نيز كاهش ميبابد.

اين گياه به عنوان محصول صادراتي و مهم كشاورزي ايران شناخته مي‌شود و طرفداران بيشماري در سراسر جهان دارد. بهترين زيره سبز كشور مربوط به استان خراسان و شهر سبزوار است. با توجه به افزايش تقاضا و كاهش محصول در نيمه دوم سال، پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت زيره سبز با افزايش مواجه شود؛

بنابراين اگر به دنبال خريد زيره سبز مرغوب و درجه يك با قيمت مناسب هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم هرچه سريع‌تر به تهيه محصول از مراكز معتبر و مجاز محصولات گياهي و عطاري‌ها چون بازرگاني گياهينه اقدام كنيد. گياهينه انواع ادويه‌جات و خشكبار چون زيره سبز را در بسته‌بندي‌هاي متنوع به صورت عمده و جزئي به سراسر كشور ارسال مي‌كند.

خصوصيات زيره سبز
زيره سبز داراي برگ هاي شبيه به برگ پياز است كه بر روي شاخه ها به صورت رو به رو رشد مي كنند. گل هاي زيره سبز نيز به صورت گلبرگ هاي سفيد رنگ و خوشبو هستند و در كرانه هاي شاخه ها و به دور از برگ ها قرار مي گيرند. پس از گلدهي، ميوه هاي زيره سبز به شكل مشابه يك هل تشكيل مي شوند كه حاوي دو بخش است.

بخش بيروني ميوه حاوي روغن طبيعي زيره سبز است و بخش داخلي ميوه نيز دانه هايي را كه در آشپزي استفاده مي شود، شامل مي شود.در آشپزي، زيره سبز به عنوان يك ادويه در انواع غذاها، نوشيدني ها و خوراكي هايي مانند پلو، قرمه سبزي، خورشت ها و سس ها استفاده مي شود. همچنين، روغن زيره سبز نيز در برخي از غذاهايي مانند سالادها، سس ها و مرغ تركيبي به كار مي رود.

در پزشكي سنتي، زيره سبز به عنوان يك داروي طبيعي براي درمان بيماري هاي مختلف استفاده مي شود، از جمله عفونت هاي تنفسي، دردهاي مفصلي، بيماري هاي پوستي و همچنين به عنوان يك مسكن طبيعي و ضد التهابي.زيره سبز به عنوان يك ادويه در آشپزي ايراني، هندي، پاكستاني و خاورميانه به كار مي رود. آن را مي توان در انواع غذاهاي گوشتي، مرغ، سبزيجات، نان، حلوا و غذاهاي دريايي به كار برد.

مشخصات زيره سبز
زيره سبز يك گياه دانه‌دار معطر است كه داراي دو نوع زيره سبز و زيره سياه است. زيره سياه به زيره ايراني نيز معروف است. اين گياه شبيه به بوته‌هاي هويج است و برگ‌هاي آن به طول ۲۰ تا ۳۰ سانتيمتر مي‌رسد و ارتفاع آن حدود ۵۰ سانتيمتر است. ميوه زيره به اندازه دو ميليمتر و شكل هلالي داراي ۵ خط برجسته است. زيره بيشترين رشد را در شهر كرمان در ايران دارد و بهترين و مرغوب‌ترين زيره مربوط به شهرستان بافت در استان كرمان است كه به صورت خودرو رشد مي‌كند.

زيره سبز داراي مواد معطر، اسانس (كه در اثر ماندن ابتدا به رنگ زرد و سپس قهوه‌اي مي‌شود)، روغن فرار، رزين، موسيلاژ، روغن ثابت، املاح معدني، تانن و ويتامين‌هاي آ و ث است. زيره سبز به عنوان يكي از اجزاي اصلي در پودرهاي كاري و چيلي استفاده مي‌شود و در محصولات غذايي تجاري به عنوان طعم‌دهنده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.مقدار توصيه شده ي مصرف زيره سبز به عنوان يك مكمل گياهي بين ۳۰۰ تا ۶۰۰ ميلي‌گرم در روز است.

اين مقدار به عنوان يك ميزان متوسط براي مصرف روزانه است و ممكن است بسته به نياز فرد و نوع غذاهايي كه استفاده مي‌كنيد، تغيير كند.زيره سبز مي‌تواند بهترين ميزان طعم دهي را در انواع غذاها مانند سوپ، خورش، سالاد، تاكو و برنج فراهم كند. زيره سبز به دليل طبع گرم آن، در رفع سردي برنج نيز استفاده مي‌شود.علاوه بر آن، مي‌توان دانه‌هاي زيره سبز را براي تهيه چاي و دمنوش، توليد روغن زيره سبز و تهيه عرق زيره سبز استفاده كرد.

مطالعه بيشتر : خواص زيره سبز
همچنين، در غذاهايي مانند كنسرو ماهي، پاستا و سس هاي سبزيجات نيز به عنوان ادويه به كار مي رود.از نظر پزشكي سنتي، زيره سبز خواص ضد التهابي، ضد سرفه و كاهش دهنده درد را داراست. همچنين، زيره سبز مي تواند به عنوان يك درمان طبيعي براي برخي از مشكلات پوستي و چشمي نيز مورد استفاده قرار گيرد.بله، درست است كه زيره سبز در جنوب آسيا ،شمال آفريقا ،مكزيك ،شيلي و چين رشد مي كند و به بسياري از كشورها صادر مي شود.

اين گياه داراي مقاومت بالا در برابر خشكسالي و گرما است و زمان رشد آن حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز است.در ضمن، محدوده دماي مطلوب براي رشد آن بين ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتيگراد است.در ۱۰۰ گرم دانه هاي زيره سبز، حدود ۲۰ گرم چربي وجود دارد كه بيشتر آن‌ها چربي هاي غير اشباع شده هستند.

مواد مغذي موجود در زيره سبز
مواد مغذي موجود در يك قاشق غذاخوري (حدود ۲.۱ گرم) زيره سبز عبارتند از:

كالري: ۲۲
پروتئين: ۱ گرم
كربوهيدرات: ۳ گرم
قند: صفر گرم
چربي: ۱ گرم
كلسترول: صفر گرم
سديم: ۱۰ ميلي‌گرم
فيبر رژيمي: ۱ گرم
آهن: ۴ ميلي‌گرم (۲۲ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
كلسيم: ۵۶ ميلي‌گرم (۶ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
فسفر: ۳۰ ميلي‌گرم (۳ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
پتاسيم: ۱۰۷ ميلي‌گرم (۳ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
منيزيم: ۲۲ ميلي‌گرم (۵ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
روي: ۰.۳ ميلي‌گرم (۲ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
مس: ۰.۱ ميلي‌گرم (۳ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
تيامين (ويتامين B1): 0.1 ميلي‌گرم (1 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
نياسين (ويتامين B3): 0.3 ميلي‌گرم (1 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
ويتامين آ (A): 76 واحد بين‌المللي (2 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
ويتامين سي (C): 0.5 ميلي‌گرم (1 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
ويتامين اي (E): 0.2 ميلي‌گرم (1 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
ريبوفلاوين (ويتامين B2): 0.1 ميلي‌گرم (1 درصد مقدار روزانه توصيه شده)
منگنز: ۰.۲ ميلي‌گرم (۱۰ درصد مقدار روزانه توصيه شده)
قيمت زيره سبز
زيره سبز به عنوان يكي از مهم ترين محصولات كشاورزي و محصول صادراتي در ايران به حساب مي ايد. اين گياه پر طرفدار به دليل خواص درماني آن در سراسر دنيا طرفدار زيادي دارد. عمده دليل تعيين قيمت زير سبز به ميزان عرضه ي اين محصول و افزايش تقاضا براي خريد زيره سبز بستگي دارد.عدم تطابق ميزان عرضه و تقاضا يكي از عوامل مهم افزايش قيمت زير سبز است. به دليل عرضه كم زير سبز در فصل هاي پاييز و زمستان و افزايش تقاضا براي خريد زيره سبز اين گياه طبي با افزايش قيمت مواجه ميشود.

ميزان توليد سالانه اين گياه طبي از عوامل ديگري است كه در افزايش و تعيين قيمت زيره سبز نقش دارد .از ديگر عوامل مهم در قيمت خريد زير سبز عواملي مانند افزايش قيمت ارز افزايش تورم هزينه هاي مربوط به برداشت نگه داري انبار و عرضه ي آن است. بهترين روش اطلاع از قيمت عمده زير سبز مراجعه به بخش فروشگاه خريد محصولات گياهي در سايت هايار است. با مراجعه به بخش مربوط به خريد عمده زير سبز از قيمت اين محصول به صورت تكي و عمده مطلع شويد.

خريد زيره سبز

اگر به دنبال خريد عمده زير سبز با كيفيت اعلا و قيمت ارزان هستين توصيه ميكنيم كه با ثبت سفارش خريد در سايت هايار اين محصول طبي را با ارزان ترين و بهترين كيفيت دريافت كنيد.براي خريد عمده زير سبز ، با شماره پشتيباني سايت تماس گرفته و زيره سبز را به صورت عمده در بسته بندي هاي مختلف،  به صورت مستقيم از سراسر ايران سفارش دهيد.

با خريد عمده زيره سبز اين ادويه ي پركاربرد را در طعم ها و انواع مختلف با بسته بندي با كيفيت و متنوع دريافت كنيد.
قيمت زيره سبز به دليل برداشت اين محصول در استان كرمان و كيفيت بالاي آن معمولا بيشتر از مناطق ديگر است. خريد عمده زيره سبز به دليل نبود هزينه هاي بسته بندي به صورت فله اي قيمت كمتري نسبت به محصول بسته بندي شده ي آن دارد.افزايش ميزان حجم صادرات اين گياه به دليل نواسانات ارز قيمت زيره سبز در سال ۱۴۰۱ را با افزايش قيمت مواجه كرد.

كمبود ميزان بارش سالانه به دليل كاهش عرضه ي اين محصول از عوامل مهمي است كه در كنار عوامل ديگر باعث افزايش قيمت زير سبز ميشود.كيفيت مرغوبيت اندازه عطر و طعم از ديگر فاكتورهاي مهمي است كه در تعيين و افزايش قيمت زيره سبز موثر است..زير سبز علاوه بر شكل برداشت آن به صورت طبيعي به شكل پرورشي نيز توليد ميشود.تفاوت در نوع برداشت و توليد اين گياه نيز از ديگر عواملي است كه قيمت زير سبز را افزايش ميدهد .

زيره سبز هندي در مقايسه با زيره سبز ايراني مرغوبيت و كيفيت پايين تري دارد .توجه به نوع منطقه توليد شده ي اين گياه در هنگام خريد زيره سبز از مواردي است كه بايد به آن توجه داشت زيره سبز مرغوب بايد كاملا خالص و دست چين شده باشد .نداشتن مواد زايد مانند چوب ساقه كاه درشت بودن يا ريز بودن زيره سبز از موارد مهم در هنگام خريد زيره سبز است

خريد زيره سبز براي خواص درماني
در يك مقدار ۱۰۰ گرمي دانه هاي زيره سبز ارزش غذايي به شرح زير وجود دارد:

  آهن
منگنز
پتاسيم
كلسيم
منيزيم
روي
مس
ريبوفلاوين
فسفر
نياسين
تيامين
ويتامين‌هاي:

A
C
E
K
B6
 زيره سبز و درمان بيماري
زيره سبز يك گياه دارويي است كه در طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري‌ها استفاده مي‌شود و داراي خواص زير است:

ضد عفوني كننده: تركيبات زيره سبز داراي خواص ضد باكتري و ضد قارچي هستند كه مي‌تواند در درمان عفونت‌هاي مختلف بدن مانند عفونت‌هاي ادراري و گوش مفيد باشد.
تقويت سيستم ايمني: زيره سبز مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني كمك كند و به دفاع بدن در برابر بيماري‌ها و عفونت‌ها كمك كند.
ضد افسردگي: تحقيقات نشان داده است كه زيره سبز مي‌تواند در كاهش افسردگي و اضطراب مفيد باشد و به بهبود خلق و خو مانند محسن‌كننده وضعيت روحي و اعصاب كمك كند.
تسكين دهنده سردرد: تحقيقات نشان داده است كه زيره سبز مي‌تواند در كاهش سردردهاي مختلف مانند سردرد‌هاي ميگرني مفيد باشد.
كاهش دهنده قند خون: تحقيقات نشان داده است كه زيره سبز مي‌تواند به كاهش قند خون در بيماران ديابتي كمك كند.
با اين حال، قبل از استفاده از زيره سبز براي درمان بيماري خاصي، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد و از رعايت دوز و نحوه مصرف آن اطمينان حاصل كنيد.

درمان بيماري با زيره سبز
زيره سبز يك گياه دارويي است كه در درمان بسياري از بيماري‌ها و مشكلات سلامتي مفيد است. در زير به برخي از استفاده‌هاي زيره سبز در درمان بيماري‌هاي مختلف اشاره شده است:

سينوزيت: استفاده از زيره سبز به عنوان يك داروي ضد التهاب مي‌تواند در درمان سينوزيت ( التهاب لايه‌هاي دروني بيني) مفيد باشد. براي استفاده از زيره سبز درماني، مي‌توانيد يك قاشق چايخوري از پودر زيره سبز را با آب يا عسل مخلوط كرده و مصرف كنيد.
آسم: تحقيقات نشان داده است كه زيره سبز مي‌تواند در بهبود علائم آسم مفيد باشد. شما مي‌توانيد از كپسول‌هاي زيره سبز يا يكي از محصولات ديگري كه شامل اين گياه دارويي هستند، استفاده كنيد.
التهاب مفاصل: زيره سبز مي‌تواند در كاهش التهاب مفاصل و بهبود درد و سفتي مفاصل مفيد باشد. براي استفاده از زيره سبز در درمان التهاب مفاصل، مي‌توانيد از روغن زيره سبز استفاده كنيد و آن را به مناطق دردناك ماليد يا آن را به عنوان افزودني در غذاهاي خود به كار ببريد.
سرطان: تحقيقاتي نشان داده‌اند كه برخي تركيبات زيره سبز، مي‌توانند در كاهش خطر ابتلا به برخي از نوع‌هاي سرطان مانند سرطان سينه، سرطان كبد و ساير نوع‌هاي سرطان مفيد باشد. با اين حال، براي استفاده درماني از زيره سبز براي سرطان، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد.
خواص ضد سرطاني زيره سبز
تحقيقات نشان داده است كه زيره سبز داراي خواص ضد سرطاني است. بررسي‌هايي نشان داده‌اند كه تركيباتي كه در زيره سبز يافت مي‌شود، مي‌توانند به عنوان آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي عمل كنند و از فرايند اكسيداسيون سلولي جلوگيري كنند. اين تركيبات شامل فلاوونوئيدها، فنل‌ها، تانن‌ها و ترپنوئيدها مي‌شوند.

همچنين، برخي مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف زيره سبز مي‌تواند به كاهش خطر بروز برخي نوع سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان و سرطان پروستات كمك كند. به علاوه، مصرف زيره سبز ممكن است باعث تحريك سيستم ايمني بدن شده و با افزايش فعاليت سلول‌هاي ايمني، به مبارزه با سلول‌هاي سرطاني كمك كند.

مطالعه بيشتر: معرفي ۸ داروي گياهي معجزه آور
ويتامين هاي زيره سبز
يك قاشق زيره سبز داراي ويتامين ها و تركيبات معدني مانند» 9 گرم پروتئين، 7 گرم فيبر غذايي، ويتامين B، ويتامين E، چندين مواد معدني از جمله آهن، منيزيم و منگنز و همچنين حاوي اسيد پتروزلينيك است. بنابراين، دانه هاي زيره سبز مي‌توانند به عنوان يك منبع غذايي مفيد و متنوع در برنامه غذايي ما مطرح شوند.

زيره سبز به دليل داشتن تركيبات فيتوشيميايي مانند فلاوونوئيدها، تانين‌ها، فنول‌ها، اسيدهاي آلي و اسانس‌هاي مختلف، به عنوان يك گياه دارويي مفيد شناخته شده است كه خواص درماني و پيشگيري‌اي براي بسياري از بيماري‌ها دارد.

خواص بي نظير زيره سبز
زيره سبز به عنوان يكي از محصولات طبي گياهي داراي خواص زيادي است كه در ادامه قصد داريم به بررسي برخي از اين خواص بپردازيم .برخي از خواص ديگر زيره سبز عبارتند از:

ضد التهاب و ضد عفوني كننده
كاهش دهنده سطح كلسترول خون
جلوگيري از سرطان و تحريك سيستم ايمني بدن براي مبارزه با سرطان
كمك به كاهش علائم آرتروز و التهاب مفاصل
كاهش خطر بروز بيماري هاي قلبي و عروقي
بهبود عملكرد مغز و حافظه
كمك به كنترل ديابت و مقاومت به انسولين
كاهش درد و التهاب دستگاه گوارش
كاهش خطر بروز بيماري هاي نوروتوكسينيك
ضد اضطراب و افسردگي
هموروئيد

زيره سبز به عنوان يك راهكار طبيعي در درمان هموروئيد يا يبوست مفيداست. فيبر بالاي موجود در زيره سبز  باعث بهبود فرايند هضم شده و  سيستم گوارش را تحريك ميكند. اين امر باعث كاهش فشار روي رگهاي انس و ركتوم مي‌شود كه باعث كاهش تورم، درد و خونريزي ناشي از هموروئيد ميشود.

ضد نفخ

زيره سبز داراي خواص ضد قارچ و ضد ميكروبي است كه مي‌تواند در درمان عفونت‌هاي ناشي از هموروئيد مفيد باشد.استفاده از زيره سبز مي‌تواند به هضم غذا كمك كند و باعث جلوگيري از تشكيل گاز در دستگاه گوارش ميشود. اين خاصيت مي‌تواند در كاهش نفخ شكم كه ممكن است باعث درد شكم و فشار شكمي شود، بسيار مفيد باشد.

 

كاهش وزن

زيره با افزايش سرعت متابوليسم و بهبود هضم مي‌تواند به سوزاندن سريع‌تر كالري‌ها در بدن كمك كند. با داشتن يك سيستم گوارشي سالم و متابوليسم سريع، وزن بدن به طور طبيعي كاهش مي‌يابد.تيموكينون، ماده فعال موجود در زيره، داراي خواص ضد اكسيداني و ضد التهابي است كه باعث كاهش توده چربي بدن ميشود. اين ماده مانع ايجاد راديكال‌هاي آزاد شده و باعث تميز شدن سموم بدن ميشود. زيره سبز با كمك به سلول‌هاي بدن براي پاسخ به انسولين و گلوكز، ميزان قند خون را كنترل مي‌كند.

روش تهيه عرق زيره سبز
عرق زيره سبز يكي از فراورده هاي زيره سبز است كه مصرف آن براي تقويت سيستم ايمني و افزايش متابوليسم بدن تاثير چشمگيري دارد. تهيه عرق زيره سبز  شامل مراحل زير است:

تقطير: در اين مرحله، تخم زيره سبز به وسيله بخار آب تقطير مي‌شود. بخار آب با فشار روي تخم زيره سبز عبور مي‌كند و مواد معطر و درماني آن را از آن استحصال مي‌كند.
تبخير آب: پس از تقطير، بخار آب همراه با مواد معطر و درماني زيره سبز به صورت مايع (عرق) تبخير مي‌شود. در اين مرحله، آب تبخير مي‌شود و مواد فعال گياه در عرق تركيب مي‌شوند.
سرد كردن بخار: مايع حاصل از تبخير بخار به مرور زمان سرد مي‌شود تا به حالت مايع خنك برگردد.
تقطير صنعتي يا سنتي: در مرحله نهايي، تقطير عرق زيره سبز به صورت صنعتي يا سنتي انجام مي‌شود. اين فرآيند با استفاده از دستگاه‌هاي تقطير صنعتي يا با روش سنتي انجام مي‌شود تا مواد معطر و درماني زيره سبز به طور كامل استحصال شوند.
قيمت زيره سبز
در اين بخش قصد داريم تا به بررسي قيمت زيره سبز در وزن مختلف بپردازيم:
خريد عمده زيره سبز
خريد زيره سبز به دليل دارا بودن انواع مواد و ويتامين هاي اساسي براي بدن مانند ويتامين بي اي منيزيم اهن پروتئين فيبر و ساير مواد مورد نياز بدن در بهبود و كاهش اختلالات جسمي مانند درمان نفخ شكم درد قاعدگي كمك به كاهش وزن افزايش خون رساني به بدن تنظيم و تقويت سيستم ايمني كمك به هضم غذا ايمني بدن  نقش مهمي دارد.

مصرف زياد زير سبز در كنار خواص درماني زياد آن مضر بوده و باعث ايجاد اسيب در كبد كليه و آلرژي در افراد ميشود.

سايت هايار طب به عنوان يكي از فعال ترين مجموعه ها در زمينه ي توليد و عرضه ي محصولات گياهي و كشاورزي مرغوب ترين و بهترين نوع زيره سبز را در اختيار متقاضيان عزيز قرار داده است.براي خريد عمده زير سبز يا نوع بسته اي آن وارد سايت هايار شده و سفارش خود را ثبت كنيد.

همچنين ميتوانيد براي اطلاع از قيمت عمده زير سبز از فروشگاه هايار استعلام قيمت بگيريد. با ثبت سفارش خريد زيره سبز اين گياه را به شكل مرغوب و ارزان ترين قيمت در كوتاه ترين زمان دريافت كنيد.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، كوچه شيخ مفيد، پلاك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۱:۳۱ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خواص گل گاوزبان كه هرگز نميدانستيد!

گل گاو زبان گياهي است كه به صورت يكساله و علفي رشد مي‌كند و به تيره گاو زبانيان (Boraginaceae) تعلق دارد. اين گياه معمولاً به ارتفاع حدود ۰.۶ متر رشد مي‌كند و ساقه‌هايش داراي خارهاي ريزي هستند.برگ‌هاي گل گاو زبان بافت مخملي دارند و تارهاي خشن بر روي آن‌ها پوشيده شده‌اند. به همين دليل، وقتي برگ‌هاي اين گياه در دست گرفته مي‌شوند، حسي مشابه گزيدگي خفيف احساس مي‌شود. با خريد گل گاوزبان از خواص بي نظير اين گياه دارويي برخوردار شويد

گل‌هاي گياه گل گاو زبان داراي رنگ لاجوردي مشابه گل انار هستند. تخم‌هاي اين گياه اگر در آب خيس بخورند، لعابي را ايجاد مي‌كنند و شكلي دايره‌اي دارند. اين گياه از لحاظ خواص و فوايد در طب سنتي كاربرد بسيار زيادي دارد. گلبرگ‌ها و برگ‌هاي گل گاو زبان با خشك كردن گلبرگ هاي آن و به عنوان دمنوش و شربت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از خواص معروف اين گياه در طب سنتي، تاثير آرامش‌بخش بر اعصاب است.

 خريد گل گاوزبان

گل گاوزبان در زبان عاميانه به “بلوويد” يا “افعي گياه” نيز مشهور است. در كتب طب سنتي، با نام لسان الثور از اين گياه ياد شده است و نام علمي آن “Echium vulgare” است. علاوه بر اين، اين گياه به انگليسي با نام‌هاي “viper’s bugloss” و “blueweed” نيز شناخته مي‌شود.

از نظر شيميايي، گياه گل گاو زبان داراي طبيعت گرمي است و غني از موادي مانند آنتي‌اكسيدان‌ها، فلاوونوئيدها، آنتوسيانين، اسيد گاما لينولئيك، كولين، ويتامين‌هاي گروه B و C، منيزيم، كلسيم، آهن و پتاسيم مي‌باشد.عصاره گل گاو زبان بيشترين ماده شيميايي آن، نيترات دو پتاس است كه بسياري از خصوصيات و فوايد اين گياه به اين ماده مرتبط هستند.

كشت گل گاو زبان
گل گاو زبان يك گياه خودرو است كه در دامنه‌هاي كوه‌هاي البرز رشد مي‌كند. فصل برداشت گل گاو زبان از اوايل ارديبهشت آغاز مي‌شود و تا مهرماه ادامه دارد.گل گاو زبان مختلف گونه‌ها دارد و گاهي اشتباه مي‌شود كه گونه ايراني آن با گونه اروپايي‌اش اشتباه گرفته شود. اصطلاحاً گل گاو زبان ايراني و اروپايي نيز در دسته‌هاي مختلف به كار مي‌رود. گونه ايراني از گل گاو زبان در دامنه‌هاي البرز و در مناطق مشخصي از ايران رشد مي‌كند و گل‌هاي آن به طور معمول بزرگ‌تر از گونه اروپايي است.

گل گاو زبان اگر چه يك گياه خودرو است، اما امكان كشت آن نيز وجود دارد. به خصوص در مناطقي مانند الموت و اشكورات در استان گيلان (در دامنه‌هاي كوه‌هاي البرز)، مردم به كشت گل گاو زبان مشغول هستند و از اين راه درآمدزايي مي‌كنند.نكته جالب در مورد رشد گل گاوزبان اين است كه گل گاو زبان ايراني تنها در زادگاه اصلي‌اش (ايران) به خوبي رشد مي‌كند و امكان رشد آن در مناطق مشابه در كشورهاي ديگر وجود ندارد. تلاش‌هايي انجام شده تا بذر اين گياه به كشورهاي ديگر منتقل شود، اما به دليل تطابق ناكافي با شرايط زيستي، موفقيت‌آميز نبوده است.

 

 

گل گاوزبان چه گياهي است؟
گل گاو زبان (Borage) يك گياه علفي با رنگ ارغواني است كه اصولاً در مناطق شمال ايران، به‌ويژه در دامنه‌هاي البرز، و نيز در برخي مناطق اروپا كشت مي‌شود. اين گياه به خانواده Borage تعلق دارد. به دليل رنگ براق و رايحه دلپذيري كه دارد، معمولاً از گل و برگ‌هاي آن براي تهيه چاي گياهي استفاده مي‌شود. در طب سنتي ايران نيز، دمنوش گل گاو زبان كاربردهاي فراواني دارد و از نوشيدني‌هاي محبوب در ميان مردم است.

گونه ايراني گل گاو زبان، به خصوص در شهرهاي اصفهان، آذربايجان و مناطق ديگر ايران، توليد مي‌شود و از نظر خصوصيات و خواص با نمونه‌هاي اروپايي اين گياه تفاوت‌هايي دارد.از جمله خصوصيات گل گاو زبان ايراني مي‌توان به كاربردهاي دارويي آن اشاره كرد. اين گياه در طب سنتي ايران براي تسكين التهابات، كمك به تنفس آسان‌تر، افزايش اشتها، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان مشكلات معده و گوارش كاربرد فراواني دارد.

مناطق رشد گل گاوزبان
گل گاو زبان، كه به علمي به نام Echium amoenum شناخته مي‌شود، يك گياه دارويي است كه در دامنه كوه‌هاي البرز در ايران رشد مي‌كند. اين گياه به صورت طبيعي در مناطقي از استان‌هاي گيلان، آذربايجان شرقي و اصفهان يافت مي‌شود. برداشت گل گاو زبان از اوايل ارديبهشت آغاز مي‌شود و تا شهريور ادامه دارد.گل گاو زبان داراي گونه‌هاي مختلفي است و گونه ايراني آن كه در دامنه‌هاي البرز رشد مي‌كند، از گونه اروپايي آن كه در استان‌هاي آذربايجان و اصفهان يافت مي‌شود، متفاوت است.

 

  ارتفاع رشد اين گياه معمولاً در محدودهٔ ۶۰ تا ۲٬۲۰۰ متر از سطح دريا قرار دارد. گل گاو زبان ايراني داراي گل‌هاي بزرگ‌تري نسبت به گل‌هاي گونه اروپايي است.از آنجا كه رشد گل گاو زبان تنها در شرايط خاص آب و هوايي مناطق البرز ايران امكان‌پذير است، امكان كشت آن در كشورهاي ديگر وجود ندارد. اين مسئله باعث شده است كه بذر اين گياه به كشورهاي ديگر صادر شود، اما در تلاش براي كشت و تكثير گل گاو زبان در محيط‌هاي مشابه، موفقيتي به دست نياورده است.

بنابراين، كشت گل گاو زبان به صورت گسترده و تجاري فقط در مناطقي از ايران كه شرايط آب و هوايي لازم را دارند، انجام مي‌شود. بسياري از مردم مناطقي مانند الموت و اشكورات در استان گيلان به كشت گل گاو زبان در مقياس گسترده مشغول هستند و اين فعاليت براي آنها منبع درآمدي مهم است.

مطالعه بيشتر : ۳۵ خواص گل گاوزبان
تركيبات گل گاوزبان
گل گاوزبان ايراني حاوي اسيد گاما-لينولنيك (GLA)، آلفالينولنيك اسيد (ALA)، اسفنگوليپيد، آلكالوئيدهاي پيروليزيدين، موسيلاژ، رزين، پتاسيم نيترات، كلسيم و اسيدهاي معدني است. اين تركيبات ممكن است به خواص دارويي و سلامتي گل گاوزبان كمك كنند.اسيد گاما-لينولنيك (GLA) يك اسيد چرب اساسي است كه در برخي روغن‌هاي گياهي مانند روغن گاوزبان وجود دارد. اين اسيد چرب ممكن است به بهبود سلامت قلب، كنترل التهاب‌ها، تسكين درد، بهبود عملكرد مغز و سيستم عصبي كمك كند.

آلفالينولنيك اسيد (ALA) نيز يك نوع اسيد چرب اساسي است كه در گياهان پيدا مي‌شود. اين اسيد چرب ممكن است به عملكرد بهتر قلب و عروق، كاهش التهاب‌ها، بهبود سطح چربي‌هاي خون، و حفظ سلامت پوست و مو كمك كند.اسفنگوليپيد، آلكالوئيدهاي پيروليزيدين، موسيلاژ، رزين، پتاسيم نيترات، كلسيم و اسيدهاي معدني ديگر نيز به عنوان تركيبات موجود در گل گاوزبان شناخته شده‌اند. هر كدام از اين تركيبات ممكن است خواص و كاربردهاي دارويي و تغذيه‌اي متنوعي داشته باشند.

اسفنگوليپيد، آلكالوئيدهاي پيروليزيدين، موسيلاژ، رزين، پتاسيم نيترات، كلسيم و اسيدهاي معدني ديگر نيز به عنوان تركيبات موجود در گل گاوزبان شناخته شده‌اند. هر كدام از اين تركيبات ممكن است خواص و كاربردهاي دارويي و تغذيه‌اي متنوعي داشته باشند.

خواص گل گاوزبان
گل گاو زبان با خواص بي نظير درماني خود از جمله گياهان دارويي محبوبي است كه در سراسر دنيا از محبوبيت بالايي برخوردار است.اين گياه دارويي معمولا در مناطق كوهستاني و دشت ها رشد ميكند و گل هاي آن به رنگ بنفش است.

گل‌هاي گياه گل گاوزبان پس از برداشت، خشك شده و به عنوان چاي يا دمنوش گياهي مصرف مي‌شود كه از خواص درماني آن، مي‌توان به بهبود آرامش اعصاب، سلامت پوست و مو، درمان تنگي نفس و آسم، التهاب ريه، خاصيت ضد روماتيسم مفصلي، تعديل ميزان خونريزي، كاهش استرس و اضطراب، پيشگيري از سرطان و … اشاره كرد.

براي مصرف گل گاو زبان اين گياه را پس از برداشت خشك كرده و به عنوان چاي يا دمنوش استفاده ميكنند. از خواص ويژه ي درماني ان ميتوان به كاهش استرس آرامش اعصاب درمان آسم نفس تنگي پيشگيري از سرطان تعديل خونرساني و.. اشاره كرد.

 

 

گل گاو زبان گياهي دارويي است كه يكي از گونه هاي سردهٔ گاوزبان محسوب ميشود. اين گياه دارويي با خواص فراوان خود گياهي بسيار مهم در طب سنتي ايران است. گياه گل گاوزبان داراي خواص آرام بخش، ضد التهاب و ضد درد است و براي درمان سرماخوردگي نيز استفاده مي شود.گل گاو زبان حاوي فلاونوئيدها، آنتي اكسيدان هايي است كه مي توانند به محافظت از سلول هاي شما در برابر آسيب كمك كنند. فلاونوئيدها همچنين مي توانند به كاهش التهاب و درد كمك كنند.

گل گاو زبان همچنين حاوي اسيد گاما لينولئيك است، يك اسيد چرب امگا ۶ كه داراي خواص ضد التهابي است. اسيد گاما لينولئيك در بهبود سلامت قلب و عروق، كاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت پوست و مو تاثير زيادي دارد.گل گاو زبان را مي توان به صورت چاي، دمنوش يا عرق مصرف كرد. همچنين مي توان از آن به عنوان يك گياه دارويي در غذاها استفاده كرد.

اگر به دنبال يك گياه دارويي آرام بخش، ضد التهاب و ضد درد هستيد، گل گاو زبان يك گزينه عالي است. اين گياه داراي خواص متعددي است كه مي تواند به بهبود سلامت شما كمك كند.مصرف گل گاوزبان داراي خواص بي نظيري مانند : آرام بخش، ضد التهاب،ضد درد،بهبود سرماخوردگي،بهبود سلامت قلب و عروق،كاهش خطر ابتلا به سرطان،بهبود سلامت پوست و مو ميباشد

خواص گل گاوزبان براي پوست
گل گاو زبان در واقع داراي خواص ضد التهابي و ضدعفوني كننده است و ممكن است در ترميم و زيبايي پوست و موها كمك كند. اما بايد توجه داشت كه تأثيرات آن بر هر فرد ممكن است متفاوت باشد و نتايج قطعي و يكساني در همه افراد حاصل نشود. همچنين، تحقيقات علمي در اين زمينه هنوز كامل نشده است و نياز به مطالعات بيشتر دارد.اگر قصد استفاده از گل گاو زبان براي ترميم و زيبايي پوست و موها را داريد، پيشنهاد مي‌شود از محصولات تجاري حاوي عصاره يا روغن گل گاو زبان استفاده كنيد.

خواص گل گاوزبان براي قلب
گل گاوزبان يك گياه دوساله يا چندساله است كه در طب سنتي ايراني بسيار مهم است. خواص دارويي اين گياه شامل خواصي مانند: درمان مشكلات قلبي، مسائل تنفسي، التهاب‌ها، اختلالات عصبي و استرس مي‌شود. از طريق خواص ضد التهابي، ضد اسپاسموديك و ضد استرسي كه در گل گاوزبان وجود دارد، استفاده از آن در تسكين علائم بيماري‌هاي مختلف به خصوص بيماري‌هاي قلبي و عروقي توصيه مي‌شود.

معمولاً براي استفاده دارويي از گل گاوزبان، اسانس گل و عصارهٔ آبي آن به‌كار مي‌رود. اين محصولات معمولاً در قالب قطره‌ها، كپسول‌ها و يا عصاره‌هاي سيال مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

خريد گل گاو زبان
براي خريد گل گاو زبان مرغوب بسياري از مراكز توزيع محصولات گياهي و عطاري با فروش گل گاو زبان اين گياه دارويي را در دسترس عموم قرار ميدهند. هايار طب به عنوان مجموعه ي فعال در زمينه ي خريد و فروش انواع گياه دارويي مانند گل گاو زبان در استان اصفهان فعاليت دارد. خريداران و متقاضيان خريد عمده و جزئي انواع محصولات گياهي مانند گل گاوزبان ميتوانند با ثبت سفارش خود در سايت هايار گياه مرغوب و اعلاي مورد نظرشان را تهيه كنند.

هايار طب يكي از مجموعه هاي كشاورزي فعال شهر اصفهان مي باشد كه محصولات توليد شده را به صورت مستقيم به دست مصرف كننده مي رساند. اين فرايند باعث شده تا قيمت تمام شده محصولات نسبت به فروشگاه هاي ديگر كاهش پيدا كند و تجربه خريد به صرفه را براي مشتري به وجود بياورد

گل گاو زبان از دسته گياهان حساس گياهان دارويي محسوب شده و بر اين اساس بايد اين گياه دارويي را بايد تحت شرايط خاصي خشك كرده و با بسته بندي مناسب به مراكز ادويه جات و خشكبار در سراسر كشور عرضه كرد.
در ادامه سعي ميكنيم كه اطلاعات كاملي را در رابطه با روش هاي خشك كردن گل گاوزبان شرايط و روش نگهداري و بسته بندي اين گياه مهم دارويي را با شما به اشتراك بگذاريم.

 

خشك كردن گل گاوزبان
نحوه خشك كردن گل گاوزبان پس از برداشت به شيوه‌هاي مختلف انجام مي‌شود، اما يكي از شيوه‌هاي متداول، خشك كردن گل‌ها تحت سايه مي‌باشد. براي انجام اين كار، ابتدا گل‌هاي گاوزبان بايد با دقت و به شيوه‌اي كه در برداشت آنها به كار برده شده است، جدا شده و از بن‌بست‌ها و خاك‌هاي موجود روي آن‌ها پاك شوند. پس از اين مرحله، گل‌ها را در يك سبد يا سيني روي كاغذ روزنامه براي خشك شدن قرار دهيد.

در اين مرحله مي‌توانيد سيني را در آفتاب نيز قرار دهيد، اما بايد مطمئن شويد كه گل‌ها به دور از نور مستقيم آفتاب قرار دارند.بهترين روش براي خشك كردن گل گاوزبان، استفاده از دستگاه خشك‌كن است. در اين روش، گل‌هاي گاوزبان به داخل دستگاه خشك‌كن قرار مي‌گيرند و در دماي مناسب و با سرعت مناسب خشك مي‌شوند. با استفاده از اين روش، مي‌توانيد گل‌هاي گاوزبان را به سرعت خشك كرده و از از بين رفتن تركيبات موثر در آنها جلوگيري كنيد.

گل گاو زبان از جمله گياه دارويي پر كاربرد و محبوبي است كه در سراسر دنيا و ايران به دليل خواص درماني ويژه ي خود محبوب است اين محصول پر كاربرد پس از برداشت اين محصول به صورت دمنوش يا چاي مصرف ميشود.اين گياه دارويي علاوه بر مصرف ان به شكل دمنوش و چاي به صورت ادويه در بسياري از غذاها مانند سوپ آش و سالاد استفاده ميشود. عرق گل گاو زبان از ديگر محصولاتي است كه از اين گياه دارويي بدست آمده و مصرف آن براي سلامت بدن مفيد است.

 

گل گاو زبان به دليل برخوردار بودن از طبع گرم و تر خود بسيار حساس بوده و خشك كردن آن با دستگاه هاي مخصوص خشك كن انجام ميشود تا رطوبت آن از بين برود.گل گاو زبان پس از برداشت رطوبت زيادي دارد و بايد حداقل به مدت يك سال پس از عرضه به بازار ماندگاري داشته باشد بر اين اساس خشك كردن گل گاو زبان از مراحل بسيار مهم برداشت و عرضه ي اين محصول به بازار است.

خشك كردن گل گاو زبان به شكل اصولي و صحيح باعث ميشود كه اين محصول گياهي علاوه بر حفظ زيبايي ظاهري خود كيفيت و خواص خود را از دست ندهد. در نتيجه امكان مصرف و خريد گل گاوزبان حداقل به مدت يك سال بعد از برداشت وجود داشته باشد.

گياه فوق العاده ي گل گاو زبان توسط مجموعه ي كشاورزي هايار كه در زمينه ي تهيه و توزيع انواع گياهان دارويي فعاليت دارد با بهترين كيفيت و ارزان ترين قيمت در دسترس متقاضيان و مشتريان قرار داده ميشود. خريداران گياه گل گاو زبان ميتوانند براي اطلاع از قيمت و خريد عمده گل گاوزبان با مراجعه به صفحه ي محصول در فروشگاه هايار طب از قيمت روز گل گاو زبان مطلع شوند و از طريق تماس با شماره پشتيباني اين محصول كاربردي را سفارش دهيد.

انواع گل گاوزبان
گل گاو زبان داراي دو نوع گل گاوزبان ايراني (Echium) و گل گاوزباني اروپايي (Borage) است.اين دو نوع فقط گل هاي شبيه به هم دارند ولي در خواص بسيار تفاوت دارند. گل هاي ايران بزرگتر از نوع اروپايي است.گل گاوزبان ايراني با رنگ آبي تيره و شكل دايره‌اي شبيه به گل انار شناخته مي‌شود و تخم گل گاوزبان ايراني نيز شكل گردي دارد و حالت لعابي دارد. اين گياه بيشتر در مناطق كوهستاني البرز در ايران يافت مي‌شود و در طب سنتي ايران نيز بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

همچنين اين گياه به عنوان منبع غني از اسيدهاي چرب ضروري مانند اسيد گاما لينولنيك نيز شناخته شده است. در مقابل، گل گاوزبان اروپايي كه از افريقا به اسپانيا رواج دارد، داراي رنگ آبي روشن‌تري است و در طب سنتي اروپا نيز استفاده مي‌شود.با توجه به تفاوت‌هايي كه بين دو نوع گل گاوزبان ايراني و اروپايي وجود دارد، در طب سنتي از هر دو نوع استفاده مي‌شود.

 

گل گاوزبان ايراني به دليل دارا بودن تركيبات مفيدي مانند اسيدهاي چرب ضروري، فلاونوئيدها، ويتامين‌ها و مواد معدني، براي درمان بيماري‌هاي روده، روماتيسم، سرطان و اضطراب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين، خواص ضد التهابي و آرامش‌بخشي آن به عنوان دمنوش بسيار مشهور است. در مقابل، گل گاوزبان اروپايي به دليل دارا بودن خواص تعريق‌آور و آرامش‌بخشي، براي درمان علائم پيش‌قاعدگي، اضطراب، استرس و افزايش حافظه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

خواص گل گاوزبان
گل گاوزبان يك گياه دارويي است كه به دليل داشتن ويتامين هاي سرشار و مواد معدني موجود در آن از ديرباز مورد توجه طبي سنتي در درمان گياهي بوده است. اين گياه در بسياري از نقاط جهان رشد مي‌كند و در طب سنتي از آن به عنوان يك درمان براي بيماري‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. برخي از خواص گل گاوزبان عبارتند از :

خواص ضد التهاب: مواد موجود در گل گاوزبان مي‌توانند به عنوان ضد التهاب عمل كنند و به كاهش التهاب در بدن كمك كنند.
ضد اضطراب: برخي تحقيقات نشان داده‌اند كه گل گاوزبان مي‌تواند به عنوان يك درمان طبيعي براي افرادي كه با اضطراب مواجه هستند، مفيد باشد.
ضد درد: بعضي از تركيبات گل گاوزبان مي‌توانند به عنوان يك مسكن طبيعي براي درد استفاده شوند.
بهبود خواب: برخي تحقيقات نشان داده‌اند كه مصرف گل گاوزبان مي‌تواند به بهبود كيفيت خواب كمك كند.
تقويت سيستم ايمني: مواد موجود در گل گاوزبان مي‌توانند به تقويت سيستم ايمني بدن كمك كنند و در برخي موارد به پيشگيري از بيماري‌ها كمك كنند.
تسكين دهنده سرماخوردگي: مصرف گل گاوزبان مي‌تواند به عنوان يك راهكار طبيعي براي تسكين سرماخوردگي و علائم آن مانند سرفه و عطسه مفيد باشد.
ويتامين هاي گل گاوزبان

گل گاوزبان يك گياه دارويي است كه برخي از ويتامين‌هاي حياتي را شامل مي‌شود. برخي از ويتامين‌هايي كه در گل گاوزبان يافت مي‌شوند عبارتند از:

ويتامين C: گل گاوزبان حاوي مقدار قابل توجهي از ويتامين C است كه به عنوان يك آنتي‌اكسيدان قوي عمل مي‌كند و سلامت پوست، مو، لثه‌ها و بافت‌هاي بدن را تقويت مي‌كند.

ويتامين A: اين گل شامل ويتامين A نيز مي‌باشد كه براي حفظ سلامت چشم، پوست، مو و سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است.

ويتامين K: گل گاوزبان به مقدار قابل توجهي ويتامين K دارد كه به عنوان عاملي براي انعقاد خون و بهبود سلامت استخوان‌ها عمل مي‌كند.

ويتامين B6: اين گياه داراي مقاديري از ويتامين B6 است كه در فرآيندهاي متابوليك و عصبي بدن نقش مهمي ايفا مي‌كند.

ويتامين B9 (اسيد فوليك): گل گاوزبان همچنين شامل مقداري از ويتامين B9 يا اسيد فوليك است كه براي سلامت سيستم عصبي، قلب، مغز و جنين در دوران بارداري بسيار حائز اهميت است.

مطالعه بيشتر : معرفي ۳ دمنوش گياهي

نكات خريد گل گاوزبان
زمان برداشت:
بهترين زمان براي برداشت گل گاوزبان، زماني است كه گل‌ها در حال باز شدن هستند و هنوز به پايين نيفتاده‌اند. در اين زمان، گل‌ها داراي رنگ بنفش پررنگ و زيبايي بيشتري هستند و از كيفيت بالاتري برخوردارند. به علاوه، اگر گل‌ها در همان سال برداشت شوند، كيفيت آن‌ها بيشتر است. در مقابل، گل‌هاي كهنه داراي رنگ بنفش كم‌رنگتر و در برخي موارد روشن‌تر هستند.

با اين حال، هر چه گل گاوزبان كهنه‌تر باشد، با افزايش زمان برداشت، ممكن است دچار كيفيت پايين‌تري شود. بنابراين، بهترين گزينه براي خريد گل گاوزبان، گل‌هاي تازه و باز شده است كه همچنين در همان سال برداشت شده باشند.

خشك بودن محصول: دستگاه خشك‌كن يكي از بهترين روش‌هاي خشك كردن گل گاوزبان است زيرا با استفاده از اين روش، مي‌توانيد محصول را به صورت كاملاً خشك و با حفظ شكل و رنگ آن به دست آوريد. در واقع، دستگاه خشك‌كن با كاهش رطوبت محصول، باعث حفظ شكل و رنگ آن مي‌شود. از طرفي، خشك كردن گل گاوزبان در سايه نيز يك روش خوب است، اما با استفاده از اين روش، ممكن است شكل و رنگ گل‌ها دچار تغيير شود.

براي خريد گل گاوزبان با كيفيت، بهتر است محصولي را انتخاب كنيد كه به درستي خشك شده و هيچ علائم رطوبت را نداشته باشد.

ميزان ناخالصي گل گاوزبان: هر چقدر گل گاوزبان تميزتر باشد، به احتمال بيشتري خالص و باكيفيت‌تر است. محصولي را انتخاب كنيد كه شاخه‌ها و برگ‌هاي آن به حداقل خود برسند و تميز باشند.

بسته‌بندي گل گاوزبان: محصولي را انتخاب كنيد كه به صورت مناسب و با دقت بسته‌بندي شده باشد تا در حين حمل و نقل آسيب نبيند و ناخالصي جديدي به آن اضافه نشود.

منطقه برداشت گل گاوزبان : محل برداشت گل گاوزبان از نكات مهم خريد اين داروي گياهي است. برداشت گل گاوزبان در شهر قزوين به دليل كيفيت بالاتر و رنگ و درشت تر بودن آن در مقايسه با بار شهرهاي ديگر قيمت بالاتري دارد.

بسته‌بندي و نگهداري گل گاوزبان

گل گاو زبان گياه محبوب دارويي است كه به روش هاي مختلفي براي درمان بيماري ها استفاده ميشود.گل گاو زبان به دليل رطوبت بالاي خود در مرحله ي برداشت بايد با استفاده از دستگاه خشك كن خشك شود تا قابل استفاده به شكل دمنوش باشد.گياه گل گاو زبان پس از خشك كردن ممكن است كه مقداري رطوبت در داخل خود داشته باشد .

براي از بين بردن اين مقدار رطوبت بايد گل گاو زبان را در كيسه هاي نخي يا پارچه اي بسته بندي كرده تا با جريان هوا رطوبت كم آن از بين رفته و ميزان ماندگاري اين محصول افزايش پيدا كند.مشترياني كه قصد خريد عمده گل گاوزبان را دارند ميتوانند با مراجعه به فروشگاه هايار طب از قيمت روز گل گاوزبان مطلع شوند و با ثبت سفارش خود اين گياه كاربردي را به شكل اعلا و درجه يك را دريافت كنند.

 

قيمت گل گاوزبان
گل گاوزبان در كشور ايران علاوه بر عرضه در بازار داخلي سهم چشمگيري در بازارهاي خارجي نيز دارد. گياه گل گاوزبان به دليل تهيه و توليد آن بيش از نياز داخلي بخشي از اين محصول گياهي پرطرفدار به بازارهاي خارج از كشور نيز صادر ميشود.قيمت گل گاوزبان معمولا بر اساس محل توليد به دو دسته تقسيم بندي ميشود : ۱-گل گاوزبان قزوين و گل گاو زباني كه در مناطق و شهرهاي شمالي ايران تهيه و عرضه ميشوند.گل گاو زبان قزوين از نظر مرغوبيت و كيفيت معمولا در رده ي بالاتري نسبت به گل گاو زبان قزوين قرار ميگيرد.

قيمت گل گاو زبان بر اساس محل توليد و عرضه ي آن تعيين قيمت ميشود. از نكات مهمي كه در هنگام خريد گل گاوزبان بايد به آن توجه داشت خصوصيات ظاهري محصول محل و منطقه ي برداشت زمان برداشت خشك بودن محصول ميزان ناخالصي محصول و نحوه ي نگهداري محصول گل گاوزبان است. همانطور كه پيشتر اشاره كرديم گل گاو زبان قزوين به دليل كيفيت بالاتر آن نسبت به ساير گل گاوزبان ها از كيفيت بالاتري برخوردار است.

در ادامه قصد داريم تا به بررسي قيمت گل گاوزبان در اندازه و وزن هاي مختلف بپردازيم:

قيمت گل گاوزبان
۱ كيلوگرم
۵۰۰ گرم
۲۰۰ گرم
۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان
۶۰۰.۰۰۰ تومان
۳۰۰.۰۰۰ تومان
روش مصرف گل گاوزبان
براي استفاده از گل گاو زبان به عنوان يك گياه آرامبخش و تقويت كننده اعصاب، مي‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

جوشانده گل گاو زبان: مي‌توانيد برگ‌هاي گل گاو زبان را در آب جوش جا دهيد و به مدت چند دقيقه اين جوشانده را در حرارت پايين نگه داريد. سپس آن را صاف كرده و ميل كنيد. اين جوشانده مي‌تواند به عنوان يك نوشيدني آرامش‌بخش مصرف شود.
عصاره گل گاو زبان: مي‌توانيد عصاره برگ‌هاي گل گاو زبان را استخراج كرده و آن را به عنوان روغن موضعي يا عصاره خوراكي مصرف كنيد.
ماساژ با روغن گل گاو زبان: مي‌توانيد روغن گل گاو زبان را به طور ملايم به نقاط استرس و اعصابي در بدن خود ماساژ دهيد. اين كار مي‌تواند به آرامش روحي و كاهش تنش و استرس كمك كند.
خريد عمده گل گاوزبان
براي خريد گل گاوزبان و اطلاع از قيمت روز گل گاوزبان درسال ۱۴۰۱ ميتوانيد با مراجعه به صفحه ي فروشگاه هايار وب از قيمت و نحوه ي خريد عمده گل گاوزبان مطلع شويد. قيمت اين محصول گياهي علاوه بر مرغوبيت و كيفيت ان به ميزان برداشت محصول مقدار عرضه ي محصول و ميزان بارندگي در سال بستگي دارد. براي اطلاع و استعلام قيمت گل گاوزبان در سال ۱۴۰۱ با مراجعه به دسته ي محصول يا تماس با پشتيبان سايت هايار طب از قيمت روز گل گاوزبان مطلع شويد.

گل گاوزبان به صورت عمده نيز توسط مجموعه ي هايار طب در بسته هاي يك تا پنج كيلويي عرضه ميشود. متقاضيان خريد عمده گل گاوزبان ميتوانند با ثبت درخواست و سفارش خود از طريق تماس با شماره پشتيباني اين گياه دارويي محبوب را به صورت عمده دريافت كنند.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، كوچه شيخ مفيد، پلاك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۹:۰۵ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

خريد لوازم ولوو با بهترين قيمت

ولوو (Volvo) يكي از شركت‌هاي معروف در زمينه توليد كاميون‌ها و وسايل نقليه سنگين است. اين شركت از سوئد به عنوان يكي از پيشروهاي صنعت كاميون‌سازي در جهان شناخته مي‌شود.كاميون‌هاي ولوو به طور ويژه براي شرايط آب و هواي سرد و خشك طراحي شده‌اند. اين ويژگي باعث مي‌شود كه در مناطقي با آب و هواي سخت و دشوار همچون مناطق شمالي و كوهستاني عملكرد بسيار خوبي داشته باشند. براي خريد لوازم ولوو وارد لينك مربوطه شويد.

لوازم ولوو

.ولوو به طور مداوم در حال تحقيق و توسعه تكنولوژي‌هاي جديد براي بهبود كارايي، ايمني و محيط زيست كاميون‌هاي خود است. اين تلاش‌ها منجر به ارائه محصولات پيشرفته‌تر با ويژگي‌هاي مدرن شده است.ولوو مدل‌هاي متعددي از كاميون‌ها مانند كاميون‌هاي باري، كاميون‌هاي سنگين، كاميون‌هاي كشاورزي را ارائه مي‌دهد كه به نيازهاي مختلف حمل و نقل و باربري پاسخ مي‌دهند.ولوو به ايمني در كاميون‌هاي خود بسيار اهميت مي‌دهد. از تكنولوژي‌هاي ايمني فعال مانند سيستم‌هاي جلوگيري از تصادف گرفته تا سيستم‌هاي كمك به ترمز و كنترل استحكام سيستم‌ها استفاده مي‌كند.

شركت بزرگ ولوو در سال ۱۹۲۷ تأسيس شد بيشتر محصولات اين شركت خودروهاي تجاري با مقياس هاي گوناگون و كاربري هاي متنوع مي باشند . هرچند خودروهاي سبك اين شركت نيز ميزان قابل توجهي از فروش شركت ولوو را تشكيل مي دهند اما شهرت ولوو به توليدات خودرو سنگين آن است. اين شركت تا به امروز در شكل دادن به صنعت حمل و نقل پايدار و توجه به چشم انداز آينده نگري توانسته است با توليد محصولات باكيفيت راه حل هاي زيرساختي مدرن و كارآمد در صعنت حمل ونقل را بنام خود رقم بزند.

بطوريكه برند ولوو در صنعت حمل و نقل جزو برترين ، جديد ترين، قدرتمند ترين و گاها بهترين برند توليد خودروهاي تجاري بوده است.شركت ولوو محصولات خود را با برندهاي Volvo، Volvo Penta، Rokbak، Renault Trucks، Prevost، Nova Bus، Mack و Arquus به فروش مي رساند.

اغلب اين توليدات خودروهاي تجاري سنگين ، نيمه سنگين ، اتوبوس ، راه سازي ، دريايي و معدني مي باشند.
بيايد برخي از پركاربردترين توليدات ولوو كه اتفاقا در كشور ما نيز از گذشته تا به حال بكار گرفته مي شوند بررسي نمائيم . در ادامه با تيم بررسي و مقايسه خودروهاي تجاري نمايندگي دات كام همراه باشيد.

كاميون هاي ولوو در كل به چند سري F, FM , FH , N , NL , NH تقسيم بندي ميشوند.

بررسي انواع كاميون كاميونت و اتوبوس ولوو volvo
كاميون هاي ولوو موجود در بازار ايران در كل به دو نسل قديم و جديد تقسيم ميشوند
در ذيل به معرفي و بررسي اين مدل هاي خواهيم پرداخت

ولوو سري F
ولوو سري اف نسل قديم كه ما آنها را در مدل هاي F12 intercooler , F12 turbo بيشتر مي شناسيم. ولوو سري FM ازنسل جديد محسوب ميشود كه مدلهاي بار تجاري و كمپرسي آنها را با مدلهاي FM9 و FM13 در جاده هاي ايران بيشتر ديده ايد.

ولوو سري FH كه اينها هم از سري جديد و پر طرفدار كاميونهاي ولوو محسوب ميشود . برخي مدلهاي آن مانند : FH 12 FH460, FH480 ,و FM 500 و FH540 در ايران شناخته شده و بسيار محبوب رانندگان هستند. البته بايد متذكر شويم بيشتر اتوبوس هاي ولوو نيز كه در زمينه حمل مسافر در سطح كشور فعال و خوش نام هستند از موتور هاي همين سري جديد F يعني FM , FH در پيشرانه خود استفاده مي كنند .

ولوو سري N 

ولوو سري N نسل قديم از سري كاميون هاي با دماغ و دوست داشتني اين شركت است كه واردات و مونتاژ آن از قبل انقلاب شروع و تا اواخر دهه شصت ادامه داشته است . ولوو ان 10 و ان 12 دو مدل معروف اين سري مي باشند.

ولوو ان 10 با نشان روي كاپوت N10 در دو سري مونتاژ قبل انقلاب و بعد انقلاب وارد شدند و تا همين الان در جاده هاي ايران به وفور تردد دارد. سري وارداتي شركت نفتي اين مدل جزو مدل هاي محبوب آن است.

ولوو ان 12 با نشان N12 روي كاپوت كه بيشتر با رنگ زيباي زرد قناري شناخته ميشوند . از اين سري ولوو دماغ دار چند مونتاژ بسيار با كيفيت تاكنون به ايران وارد شده كه جزو محبوب ترين مدل ها نزد رانندگان مي باشند . مدل هاي توپ طلا و وارداتي استانداري اغلب دو كابين ، محبوب تر و مدرن تر از ساير مدلهاي آن هستند.اين مدل در سال هاي دهه شصت وارد ايران شدند و بهترين نوع ولوو هاي با دماغ قديمي مي باشند و البته مدل هاي جديد با دماغ كه در زير به آنها مي پردازيم.

 

لوو سري NL

ولوو سري NL كه اين مدل هم از مدل هايي است كه به نسل قديم تعلق دارد اما در دهه هفتاد وارد بازار ايران شده و نسخه بهبود يافته نسل قديم با كمي تفاوت ظاهري است . مدل ان ال 12 تنها مدل عرضه شده در بازار ايران از اين سري است. ولو ان ال 12 با نشان روي كاپوت NL12 دهه هفتاد در تعداد كمي وارد كشور شد . اين مدل هاي اغلب به رنگ سفيد مي باشند و علاوه بر رنگ چراغ ها بر خلاف مدل هاي قديمي به شكل مسطيل كشيده در آمده است.

ولوو سري NH

ولوو سري NH از سري جديد مدلهاي دماغ دار است كه مدل ان هاش 12 آن از مدهاي محبوب كاميون داران ايراني است. ولو ان هاش 12 با نشان روي كاپوت NH12 دهه هشتاد وارد كشور شد . اين مدل نيز با رنگ سفيد و چراغ هاي مسطيل كشيده و باريك و همچنين كاپوت شيك و مدرنتر عرضه شده است. ان هاش 12 نيز همانند ان 12 قديمي از محبوبيت بسيار زيادي برخوردار است ، بطوريكه در معادن و مكانهاي پر فشار كاري همانند بنز ده تن و مايلر اين مدل ولوو دماغ دار نيز پر استفاده است ، همين موضوع استقامت و قدرت فراوان ان هاش در حمل بار را نشان مي دهد.

لازم به ذكر است تيم بررسي و مقايسه نمايندگي دات كام بزودي مقاله جامعي در زمينه بررسي و مقايسه كاميون هاي موجود در جاده هاي ايران از لحاظ مقايسه موتور ، گيربكس ، ديفرانسيل ، زير بندي ، استحلاك و دوام در كار و همچنين دسترسي آسان به لوازم يدكي با كيفيت ، تهيه و ارائه نمايد.

خصوصيات لوازم يدكي ولوو
شركت ولوو به عنوان يكي از برندهاي معتبر و معروف در زمينه توليد خودروها و قطعات مرتبط با آن شناخته مي‌شود. اين برند در زمينه توليد ماشين‌هاي سنگين، كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و تجهيزات نقليه ديگر فعاليت مي‌كند. به عنوان يكي از پيشروهاي صنعت خودروسازي، ولوو به دليل كيفيت و عملكرد بالاي محصولات خود، در سطح جهاني شناخته و تحسين مي‌شود.

وجود قطعات و لوازم يدكي ولوو به‌راحتي در بازار ايران نشان از پشتيباني و تعامل اين برند با بازار ايران دارد. اين موضوع به مشتريان ايراني كمك مي‌كند تا براي تعمير و نگهداري خودروهاي ولوو خود به راحتي به قطعات مورد نياز دسترسي داشته باشند.

علاوه بر كاميون‌ها، ولوو نيز در زمينه توليد اتوبوس‌هاي مسافربري و ساير وسايل نقليه سنگين فعاليت دارد. همچنين، تمركز بر تكنولوژي‌هاي پيشرفته و ايمني در توليدات خود نيز از عوامل مهم موفقيت اين شركت است.

جايگاه ولوو در توليد كاميون‌ها به عنوان دومين توليدكننده كاميون در جهان، نشان‌دهنده تلاش‌ها و كيفيت محصولات اين برند در بازار جهاني است. همچنين، رقابت در اين صنعت بسيار فشرده است و به‌طور واضح به نيروهاي توليدكننده معتبري نياز دارد تا بتوانند جايگاه خود را حفظ كرده و توسعه دهند.

 

لوازم ولوو
محصولات موجود و لوازم يدكي ولوو در نمايندگي ولوو از لوازم موتور ولوو كه شامل ميل لنگ ، سيلندر ، سر سيلندر ، كيت تعمير موتور حاوي بوش سيلندر ، پيستون ، رينگ موتور، اورينگ و ساير اقلام تعمير موتور ، واشر كامل ، ياتاقان، شاتون ، ميل سوپاپ ، سيت ، گايد ، اويل پمپ ، لوازم گيربكس و ديفرانسيل ، پمپ فارسونگا ، پمپ باد ، رادياتور و لوازم چرخ گرفته تا قطعات بدنه ولوو شامل اتاق ، داشبورد ، كامپيوتر اي سي يو ، شاسي ، باك ، اگزوز ، جلو پنجره و … همگي بصورت نو و استوك اصلي موجود مي باشند .

 

در فروشگاه نمايندگي داتكام ، لوازم زير عرضه ميشوند:

مدل هاي موجود:
⦁ F 12
⦁ F 12 اينتر كولر دار
⦁ FM 9
⦁ FM 13
⦁ FH 420
⦁ FH 460
⦁ FH 480
⦁ FH 500
⦁ FH 540
⦁ N 10
⦁ N 12
⦁ N 140 جديد
⦁ NL 12
⦁ NH 12
⦁ اتوبوس ولوو

در ادامه قصد داريم تا به معرفي اجزاي موتور بپردازيم.

اجزاي موتور
اجزاي موتور به طور كلي شمامل بلوك سيلندر ، سرسيلندر ، ميل لنگ ، لوازم داخل و جانبي موتور ميباشد. بلوك موتور ستون فقرات موتور خودرو است و اغلب از آلومينيوم يا آهن ساخته شده است. تقريباً تمام اجزاي اصلي موتور مانند پيستون ها، ميل لنگ و ميله هاي اتصال را در خود جاي داده و به سه بخش ثابت تقسيم مي شود: سرسيلندر، بلوك و ميل لنگ.

بلوك سيلندر
ساختار اساسي موتور بلوك سيلندر يا بلوك موتور است. جزء مهمي از قطعات موتور است. سه جزء تشكيل دهنده بلوك سيلندر موتور، سرسيلندر و ميل لنگ به عنوان ساختار و بدنه ثابت اصلي آن عمل مي كنند. اين قسمت موتور داراي سوراخ هاي متعددي است كه سيلندرها را در خود جاي داده و مسيرهاي جريان آب و روغن را براي خنك كردن و روانكاري موتور فراهم مي كند. اغلب از آلومينيوم يا آهن ساخته مي شود.

بسته به طراحي خودرو، چهار تا دوازده سيلندر در يك خط قرار مي‌گيرند كه گاهي به صورت خطي، تخت يا V شكل شناخته مي‌شود. عملاً تمام اجزاي موتور به آن متصل شده است. جادوي احتراق در داخل بلوك اتفاق مي افتد.

 

سر سيلندر
سرسيلندر جزء ضروري موتور خودرو است كه بر روي بلوك سيلندر نصب مي شود. سرسيلندر نقش مهمي در محفظه احتراق دارد، زيرا وظيفه تبديل گرما به انرژي را دارد.معمولاً براي ايجاد سرسيلندر از چدن و آلياژ آلومينيوم استفاده مي شود. واشرها براي ايجاد يك اتصال محكم و ضد نشتي بين سر سيلندر و بلوك استفاده مي شوند كه توسط ناوداني نصب شده به بلوك متصل مي شوند.

بالاي هر سيلندر، سر سيلندر حاوي يك محفظه احتراق است. علاوه بر اين، داراي سوراخ هاي رزوه اي براي سوزن فارسونگا و همچنين گايد سوپاپ ، سيت سوپاپ ها، كانال هاي ورودي و خروجي هاي آب و … و احتمالا محفظه خنك كننده است كه شامل كانال هايي براي گردش آب است كه جهت خنك كردن بهتر تعبيه ميشوند.

ميل لنگ
قسمتي از موتور كه از آن نيرو گرفته مي شود ميل لنگ است. تمام قطعات موتور از آن به عنوان يكي از منابع اصلي انتقال نيرو استفاده مي كنند. جزء اصلي سيستم انتقال قدرت كه در آن حركت رفت و برگشتي پيستون با كمك شاتون به حركت چرخشي تبديل مي شود، ميل لنگ است.انرژي حركت توسط ميل لنگ به انرژي دوراني تبديل مي شود و متعاقباً چرخ را به حركت در مي آورد. ميل لنگ همچنين عملكردي براي حفظ حركت پيستون دارد تا بتواند به درستي كار كند. در طول فرآيند، ميل لنگ به طور همزمان با ميله پيستوني كه در زير بلوك سيلندر نصب شده است حركت مي كند.

ميل سوپاپ
شفتي كه بادامك ها روي آن نصب شده اند و باعث حركت سوپاپ ها ميشود ميل بادامك يا ميل سوپاپ ناميده مي شود. بادامك قطعه اي است كه حركت چرخشي ميل بادامك را به حركت خطي دنباله دار تبديل مي كند. سوپاپ ها با عمل ميل بادامك باز مي شوند. چندين بادامك در طول اين قسمت از موتور خودرو وجود دارد كه دو تا براي هر سيلندر، يكي براي سوپاپ ورودي و يكي براي سوپاپ اگزوز قرار دارد. ميل بادامك همچنين داراي يك دستگاه براي راه اندازي پمپ سوخت و چرخ دنده براي راه اندازي پمپ روغن و توزيع كننده احتراق مي باشد.

ميل لنگ ميل بادامك را تغذيه مي كند. تعداد دندانه هاي چرخ دنده ميل لنگ نصف دنده ميل بادامك است. از فولاد آلياژي براي ساخت ميل بادامك استفاده مي شود. وظيفه ميل بادامك اين است كه حركت چرخشي ميل لنگ را به يك حركت بالا و پايين تبديل كند كه حركت بالابرها، ميله‌هاي فشار، راكرها و سوپاپ‌ها را كنترل مي‌كند. همچنين زمان باز و بسته شدن سوپاپ را كنترل مي كند.

ميل بادامك جزئي از بدنه اصلي موتور است و نقش اصلي آن تنظيم زمان باز و بسته كردن ورودي هاي محفظه بين سرسيلندر و موتور است كه محفظه احتراق ناميده ميشود ، اين كار با فشار دادن برجستگي هاي بادام شكل روي ميل سوپاپ به انتهاي سوپاپ ها انجام مي پذيرد. بدون انجام اين كار روشن كردن موتور غيرممكن خواهد بود. و جالب است بدانبد نيروي خطي ميل سوپاپ از حركت چرخشي ميل لنگ كه توسط دنده سر ميل لنگ به ميل سوپاپ منتقل ميشود انجام مي گيرد.

 

پيستون
پيستون ها وظيفه انتقال انرژي ايجاد شده در چرخه احتراق و انتقال آن به ميل لنگ را بر عهده دارند و ماشين ما را به حركت در مي آورند. در حقيقت نيروي چرخشي كه روي چرخ ها ايجاد مي شود با حركت پيستون شروع مي شود.پيستون قلب موتور است كه نقش مستقيمي در فرآيند احتراق براي توليد نيرو دارد. پيستوني كه به سمت بالا و پايين حركت مي كند به تمام قسمت هاي موتور ، از ميل لنگ و دنده فلايويل گرفته تا گيربكس ، انرژي توليد مي كند. سر پيستون چندين شكل دارد، برخي محدب و برخي مسطح هستند.

پيستون ها مهمترين جزء موتور در مقايسه با ساير قطعات هستند. پيستون يك پلاگين استوانه اي است كه در داخل يك سيلندر مي چرخد. اين كار به تبديل انرژي فشار احتراق سوخت به نيروي مكانيكي مفيد كمك مي كند كه سپس از طريق شاتون به ميل لنگ ارسال مي شود. پيستون ها در سيلندر براي هر چرخش دو بار بالا و پايين حركت مي كنند. موتورهايي با سرعت پيستون ۱۲۵۰ دور در دقيقه ۲۵۰۰ بار در دقيقه بالا و پايين مي روند. پيستون برروي خود داراي رينگ هايي است كه باعث افزايش فشار و كاهش اصطكاك ناشي از مالش مداوم پيستون به سيلندر مي‌شود.

پيستون ها اين كار را با حركت به سمت بالا و پايين در داخل سيلندرها انجام مي دهند كه توسط گرما و گازها منبسط مي شوند. ميل لنگ موتور نيز از طريق شاتون به پيستون‌ها متصل مي‌شود، سپس چرخ‌هاي محرك خودرو را مي‌چرخاند و به حركت در مي‌آورد. شاتون يا ميله اتصال وظيفه اصلي اتصال ميل لنگ و پيستون را دارد. شاطون نيروي آزاد شده توسط پيستون را دريافت كرده و آن را به انرژي دوراني تبديل مي كند. اين قطعات بايد با كيفيت و در يك مرحله ماشينكاري دقيق توليد شوند تا بتوانند در يك عملكرد صحيح كه به تعادل بسيار دقيق نياز دارد ،بخوبي كار كنند .

رينگ

رينگ عملكرد بسيار مهمي دارد. رينگ براي جلوگيري از نشتي بين پيستون با بلوك سيلندر بين شيارهاي پيستون قرارميگيرد و از تداخل روغن پائيين موتور و دود احتراق ناشي از احتراق بالاي سيلندر جلوگيري ميكند . رينگ با جنس فنري وجود حركت آسان پيستون در بوش هاي سيلندر را نيز تضمين مي نمايد. جنس رينگ موتور از كروم و آلياژهاي سخت فلزي مشابه فولاد است .نشت گاز در حين فشرده سازي و روغني كه وارد محفظه احتراق مي شود مي تواند براي موتور خودرو مشكلاتي بدي ايجاد كند. علاوه بر اين، هدف رينگ پيستون كاهش روغن اضافي روي ديواره‌هاي سيلندر است.

اينها اجزاي مهمي هستند كه در موتور خودرو يافت مي شوند. اگرچه هر يك از اين اجزا عملكرد متفاوتي دارند، اما با يكديگر در ارتباط هستند. هر يك از اين قطعات با نگهداري مناسب، قدرت بهينه موتور شما را تضمين مي كنند. اگرچه عملكرد صحيح تمام قطعات اصلي موتور خودرو كه در بالا ذكر شد ، وضعيت موتور خودروي شما را تعيين مي كند، اما عناصر حياتي ديگري مانند سيستم خنك كننده براي كاركرد صحيح موتور وجود دارد.

وقتي موتور روشن مي شود به دليل احتراق و حركت مداوم اجزاي آن مي تواند به دماي بالايي برسد. تداوم اين امر بدون يك سيستم خنك كننده كارآمد امكان پذير نيست و مهمترين قطعات در سيستم خنك كننده ماشين رادياتور ، واتر پمپ و  روغن سرد كن  مي باشند.

در پايان اين بخش ، تيم توليد محتواي نمايندگي داتكام ضمن بررسي و مقايسه لوازم ولوو و ساير برند ها در تلاشند تا با ارائه مقالات اينچنين ، موجب افزايش آگاهي ، ارتباط بهتر بين متوليان ، صاحبان و تمامي كساني كه در عرصه خودرو هاي تجاري و لوازم يدكي در سطح كشور چه به عنوان مصرف كننده و تامين كننده و همچنين سرويس دهنده فعاليت دارند ، خدمتي هر چند ناچيز ارائه نمايد .

 

خدمات ولوو در نمايندگي
ما در نمايندگي دات كام با توجه به نياز هاي شما هر آنچه كه در بخش لوازم يدكي ماشين هاي سنگين نياز داريد فراهم كرده ايم.
شما ميتوانيد انواع قطعات يدكي ماشين خود را از بين انواع برندهايي كه در فروشگاه هاي لوازم ولوو وجود دارند سفارش دهيد.
همچنين يكي از مشكلاتي كه در خريد لوازم يدكي ماشين هاي سنگين وجود دارد بعد مسافت ميباشد كه اين موضوع را ما به سادگي حل كرده ايم به اين صورت كه شما تنها كاري كه انجام ميدهيد با توجه به نياز و محصول موجود در سايت نمايندگي دات كام قطعه مورد نظر خود را سفارش ميدهيد و آن را درب منزل تحويل ميگيريد.

در نمايندگي ما اكثر برندهاي معتبر در توليد لوازم ولوو را موجود كرده ايم از اينرو شما به راحتي ميتوانيد با توجه به بودجه خود يكي از اين محصولات را خريداري كنيد.

محصولات موجود در نمايندگي ولوو از لوازم موتور ولوو كه شامل ميل لنگ ، سيلندر ، سر سيلندر ، كيت تعمير موتور حاوي بوش سيلندر ، پيستون ، رينگ موتور، اورينگ و ساير اقلام تعمير موتور ، واشر كامل ، ياتاقان، شاتون ، ميل سوپاپ ، سيت ، گايد ، اويل پمپ ، لوازم گيربكس و ديفرانسيل ، پمپ فارسونگا ، پمپ باد ، رادياتور و لوازم چرخ گرفته تا قطعات بدنه ولوو شامل اتاق ، داشبورد ، كامپيوتر اي سي يو ، شاسي ، باك ، اگزوز ، جلو پنجره و … همگي بصورت نو و استوك اصلي موجود مي باشند .

شما مي توانيد جهت بازديد از فروشگاه لوازم موتوري ، تجهيزات مصرفي و قطعات بدنه ولوو وارد لينك هاي فروش زير شويد

فروش لوازم موتور
فروش قطعات بدنه
فروش لوازم مصرفي
در پايان بايد عرض شود كه در اين مقاله ما سعي كرده ايم تا ضمن ارائه اطلاعاتي مختصر در خصوص كاميون هاي ولوو و لوازم يدكي آن ها ، شما را با اين بخش از سايت بيشتر آشنا سازيم ، همچنين با معرفي و بررسي برند هاي موجود در بازار ايران و اطلاعاتي كه در مورد قطعات موتور ارائه مي نمائيم ، انتخابي بهتر در خريد لوازم داشته باشيد.

قطعات مربوط به چرخ ولوو
قطعات مرتبط با چرخ يكي از جزء‌هاي مهم خودروها هستند و عملكرد صحيح و ايمني خودرو را تأثير مي‌دهند. برخي از قطعات مرتبط با چرخ در خودروهاي ولوو عبارت‌اند از:

پيستون پالوني ترمز: اين پيستون‌ها در سيستم ترمز هيدروليكي عملكرد دارند و فشار را به كاليپر ترمز انتقال مي‌دهند تا ترمز‌ها كار كنند.
كاسه نمد: اين قطعه معمولاً در اطراف ترمز‌هاي ديسكي وجود دارد و به تميز نگه داشتن ناحيه ترمز از گرد و غبار كمك مي‌كند.
بلبرينگ دنده: اين بلبرينگ‌ها در سيستم‌هاي انتقال قدرت (گيربكس) استفاده مي‌شوند تا انتقال دور موتور به گيربكس را به خوبي انجام دهند.
روغن چرخ: روغن چرخ (گريس) به عنوان يك ماده ضد سايش و محافظ براي بلبرينگ‌ها و قطعات حركتي در چرخ‌ها استفاده مي‌شود.
بوستر ترمز: اين قطعه در سيستم ترمز خودرو براي افزايش فشار هيدروليكي ترمز‌ها به كار مي‌رود و عملكرد ترمز‌ها را بهبود مي‌بخشد.
پليت مربوط به ترمز: اين قطعه در سيستم ترمز هيدروليكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و فشار توليد شده توسط پمپ ترمز را منتقل مي‌كند.
دنده خورشيدي و دنده سر پلوس: اين دنده‌ها در سيستم‌هاي انتقال قدرت (گيربكس) به عنوان اجزاي اصلي براي تغيير دنده‌ها به كار مي‌روند.
روبلرينگ: اين قطعه براي محافظت از قطعات حركتي در چرخ‌ها از آب، گرد و غبار و عوامل مختلف محيطي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
چهارشاخه: چهارشاخه (معمولاً در مدل‌هاي سنگين) براي تقسيم قدرت موتور به چرخ‌ها در خودروهاي چهار چرخ محرك استفاده مي‌شود.
توصيه مي‌شود تا در تعويض قطعات مرتبط با چرخ از قطعات اصلي و معتبر استفاده كنيد تا كيفيت عملكرد و ايمني خودرو حفظ شود.

نمايندگي لوازم ولوو
تهيه لوازم يدكي و قطعات جايگزين براي خودروها از اهميت بالايي برخوردار است. وجود تأمين كنندگان قوي و مناسب براي لوازم يدكي به شدت تأثيرگذار است تا به مشكلاتي كه ممكن است در طول عمر خودرو به وجود آيد، پاسخ داده شود.شركت‌هاي مانند ولوو معمولاً شبكه گسترده‌اي از توزيع‌كنندگان و نمايندگان خدمات پس از فروش در سراسر جهان دارند

اين شبكه از توزيع‌كنندگان به معناي فراهم كردن لوازم يدكي و خدمات تعمير و نگهداري در نقاط مختلف كمك مي‌كند تا مالكان خودروهاي اين شركت به راحتي به خدمات مورد نياز دسترسي داشته باشند. براي خريد لوازم ولوو از سايت نمايندگي كافي است كه با شماره پشتيباني نمايندگي دات كام تماس گرفته و انواع لوازم يدكي ولوو را با بهترين قيمت از سراسر ايران از بخش فروشگاه نمايندگي دات كام سفارش دهيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۱۲:۰۵ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

كاميون اسكانيا سلطان جاده ها!

كمپاني Scania AB  توليد كننده بزرگ سوئدي است كه دفتر مركزي آن در Södertälje قرار دارد و بر توليد وسايل نقليه تجاري ، به ويژه كاميون هاي سنگين ، نيمه سنگين و اتوبوس تمركز دارد. همچنين موتورهاي ديزلي براي وسايل نقليه سنگين با كاربرد دريايي و صنعتي توليد مي كند. اين شركت جزو مبتكران و پيشرويان صنعت حمل و نقل زميني محسوب ميشود. براي خريد لوازم اسكانيا وارد لينك مربوطه شويد.

اسكانيا از بهترين برندها در زمينه توليدات ماشين هاي سنگين ، نيمه سنگين و سبك ميباشد كه علاوه بر اقتصادي بودن بسيار كيفيت است . نكته جالب توجه در اين شركت ميزان دانشي ميباشد كه در طي اين سالها تقريبا از تمامي كسب و كارها به دست آورده است به طوريكه تقريبا براي هر كسب و كاري  مدل هاي متنوعي از كاميونها را روانه بازار كرده است. اين شركت بزرگ با راه حل ها ي مناسب مانند به حداقل رساندن هزينه ها ، ارسال محصولات در زمان كوتاه تر و همچنين ايمن نگه داشتن رانندگان تبديل به يكي از بهترين برندها در اين زمينه باشد.

لوازم اسكانيا

فهرست مطالب
⦁ بررسي مدلها
⦁ نمايندگي لوازم اسكانيا
⦁ قطعات يدكي كاميون
⦁ لوازم يدكي مهم

بررسي مدلهاي اسكانيا
كاميون‌هايي كه اين شركت روانه بازار ميكند چهار نوع و كاميونت يك نوع ميباشد هر كدام از اين دسته ها مناسب حمل و نقل خاصي ميباشند. اين چهار نوع عبارتند از R، P، S، G و سري L كه تيپ كاميونت ميباشد. هر كدام از مدل هاي كاميون اسكانيا خصوصيات و مزيت‌هاي خاص خود را دارند. در ادامه اين مقاله با بررسي اين مدل ها در نمايندگي دات كام همراه ما باشيد.

سري P
شركت اسكانيا كاميون هاي سري P خود را از سال 2004 توليد و عرضه نمود. ويژگي هايي كه اين سري را نسبت به بقيه مدل ها متمايز ميكند اين است كه موتور اين مدل ها نسبت به ساير مدلها از قدرت كمتري برخوردار است. موارد استفاده از اين مدل در مواردي مانند كاميون‌هاي آتشنشاني و امدادي است زيرا كه اين مدلها اتاق بزرگ‌تري دارند. دليل ديگر هم جا گرفتن تعداد نفرات بيشتر در اتاق كاميون ميباشد. البته همچنين شاسي اين كاميون براي تانكر سوخت ، ميكسر، كمپرسي و ترانسپورتر هم قابل استفاده ميباشد.

مدل هاي سري P كه در كشور ما از آنها زياد استفاده ميشود به نام هاي  p 310  , p 340 scania p 360 , p 380 شناخته ميشوند.
شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم اسكانيا  p310 , Scania p340,  P380 از طريق لينك زير اقدام نمائيد

سري G
يكي ديگر از مدل هاي اسكانيا سري G ميباشد كه گروهي ديگر از رانندگان را هدف ميگيرد. شركت اسكانيا در ساخت اين سري از موتور هاي قدرتمند تر نسبت به سري P استفاده كرده است موارد مصرف اين كاميونها براي طي كردن مسافت‌هاي طولاني ميباشد به همين دليل در نظر گرفتن اتاق‌هايي كه راحتي و رفاه راننده و سرنشين را فراهم مي كند  و اين مورد در اين سري به خوبي كار شده است. از جمله استفاده ديگر آن ميتوان به استفاده در بخش‌هاي آتشنشاني، صنعت و معدن و كارهاي ساخت و ساز (ساختماني) اشاره كرد. شركت اسكانيا توليد اين سري را از سال 2007 آغاز كرده است.

سري R
ميرسيم به بررسي يكي از بهترين سري هاي كاميون هاي اسكانيا يعني سري R. شركت اسكانيا توليد اين سري را اولين بار در سال 2004 شروع كرد. در ادامه در سال هاي 2005 و 2010 تواست عنوان بين المللي بهترين كاميون سال را به خود اختصاص دهد. از اين سري تقريبا در تمامي حوزه هاي كاري نيز ميتوان استفاده كرد.

يكي از پرطرافدار ترين مدل هاي سري R در ايران مدل Scania R 420 ميباشد.
شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم اسكانيا Scania R420 از طريق لينك زير اقدام نمائيد.

سري S

كاميون‌هاي سري S اسكانيا واقعاً براي حمل و نقل طولاني مسافت طراحي شده‌اند و به عنوان يك گزينه مناسب براي رانندگاني كه به صورت مداوم در جاده‌ها حضور دارند، شناخته مي‌شوند. اين سري از كاميون‌ها برخلاف ديگر مدل‌ها، بر روي بهبود عملكرد ايرو ديناميكي تمركز كرده‌اند تا مصرف سوخت را كاهش داده و رانندگي بهينه‌تري را فراهم كنند.

ويژگي‌هاي مهم كاميون‌هاي سري S اسكانيا عبارتند از:

از لحاظ موتور: اين سري از كاميون‌ها از موتورهاي قدرتمندي استفاده مي‌كنند. موتورهاي 6 سيلندر با حجم 13 ليتر و 8 سيلندر با حجم 16 ليتر در اين مدل‌ها استفاده مي‌شوند. قدرت موتورهاي 6 سيلندر بين 370 تا 500 اسب بخار متغير است. اين موتورها از فناوري SCR براي كاهش آلاينده‌ها استفاده مي‌كنند.

از لحاظ گيربكس: مشتريان مي‌توانند بين گيربكس‌هاي 8 سرعته و 12 سرعته يكي را براي كاميون‌هاي سري S انتخاب كنند. اين گيربكس‌ها باعث بهبود كارايي و راندمان اين خودروها در مسافت‌هاي طولاني مي‌شوند.

از لحاظ بدنه و طراحي: كابين‌هاي كاميون‌هاي سري S بزرگ و فضايي را براي استراحت رانندگان فراهم مي‌كنند. اين كابين‌ها با نمايشگر (تلويزيون بزرگ جهت تماشاي راحت ) ، سيستم‌هاي ايمني مدرن، كمد ، تخت و امكانات ذخيره‌سازي  ارگونومي بالايي را براي راننده فراهم مي‌كند.
كاميون‌هاي سري S اسكانيا با تركيب قدرت، كارايي، راحتي و بهبود عملكرد آيرو ديناميكي، گزينه مناسبي براي حمل و نقل طولاني مسافت و صنعت حمل و نقل بار هستند.

سري L

كاميون‌هاي سري L اسكانيا براي بخش‌هاي توزيع و شهرداري طراحي شده‌اند و براي حمل و نقل درون شهري و شرايط پر ترافيك مناسب هستند. ويژگي‌هاي اصلي اين سري از كاميون‌ها عبارتند از:

از لحاظ موتور: كاميون هاي سري L اسكانيا از موتورهاي 9 ليتري 5 سيلندر با قدرت 280 تا 360 اسب بخار استفاده شده است. اين موتورها با بهره‌وري سوخت بهتر، تا 4% كاهش مصرف سوخت نسبت به مدل‌هاي قبلي دارند. همچنين، برخي از مدل‌هاي اين سري داراي موتورهاي 280 و 340 اسب بخار (نوع گازي) هستند.

از لحاظ جعبه دنده: كاميون‌هاي سري L با استفاده از جعبه دنده‌هاي 8 سرعته و 12 سرعته، انتخاب گسترده‌اي از نسبت دنده‌ها را فراهم مي‌كنند. اين ويژگي بهبود كارايي و عملكرد كاميون در شرايط شهري را تسهيل مي‌كند.

ازلحاظ بدنه: كابين كاميون‌هاي سري L داراي دو صندلي اضافي در مركز كابين و پنجره ايمني شهري در قسمت درب مسافر است. طراحي كابين با رعايت استانداردهاي ارگونوميك و مبله شدن آن، راحتي و كارآيي را براي راننده افزايش مي‌دهد.

كاميون‌هاي سري L اسكانيا با توجه به طراحي خاص و قابليت‌هاي منحصر به فردشان، براي حمل و نقل در شهرها و مناطق شهري بسيار مناسب بوده و مي‌توانند عملكرد اقتصادي و كارآمدي را در اين شرايط فراهم كنند.

 

اتوبوس مارال

اتوبوس اسكانيا نوع مارال مونتاژ ايران از بهترين توليدات اين شركت ميباشد كه در كشور ما توليد ميشود. شركت عقاب افشان اين مدل را در ايران توليد ميكند. اتوبوس هاي مارال داراي سيستم سرمايش و گرمايش خوبي ميباشد كه در تمامي وضعيت شرايط محيطي آب و هواي داخل اتاق را به صورت مطبوع نگه ميدارد.ي كي ديگر از ويژگي هاي اين اتوبوس مي توان به سيستم اتومات بودن آن، داشتن ديد خوب در حين رانندگي ، استفاده از آينه هاي برقي و به كار بردن بهترين مواد اوليه در ساخت اين اتوبوس اشاره كرد.

مشخصات فني اتوبوس مارال اسكانيا  عبارتند از:

موتور:

نوع موتور: ۱۳ ليتري، ۶ سيلندر
توان موتور: ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور موتور: ۲۱۵۰ نيوتن متر
سيستم سوخت رساني: ايكس پي اي (XPi)
اينتركولر و سوپرشارژ: دارد
گيربكس:

نوع گيربكس: GR875R Scania
تعداد دنده به جلو: ۸ دنده
سيستم تعويض دنده: اپتي كروز، قابل تنظيم دستي و اتوماتيك
خنك كننده روغن گيربكس: دارد
سيستم تعليق:

قسمت جلو: ۲ بالشتك هواي فشرده و ۲ كمك فنر
قسمت عقب: ۴ بالشتك هواي فشرده و ۴ كمك فنر
قابليت تنظيم ارتفاع: دارد، با انتقال به حالت استاندارد در سرعت بالاتر از ۳۰ كيلومتر
در ساعت به دليل مسائل ايمني.
مشخصات فني فوق از جمله نيروي موتور، سيستم سوخت رساني، نوع و تعداد دنده‌ها در گيربكس، سيستم تعليق و قابليت تنظيم ارتفاع اتوبوس، در افزايش امنيت و راحتي سفر تأثير بسزايي دارند.
نمايندگي لوازم اسكانيا قطعات تشكيل دهنده خودرو كه شامل موتور، باتري، دينام، گيربكس، رادياتور، لنت ترمز ميل لنگ ، ميل سوپاپ ، سيت ، گايد ، سيلندر، سر سيلندر و … را تشكيل ميدهد. شما مي توانيد جهت بازديد از فروشگاه لوازم موتوري ، تجهيزات مصرفي و قطعات بدنه اسكانيا وارد لينك هاي فروش زير شويد

فروش لوازم موتور

فروش قطعات بدنه

فروش لوازم مصرفي

لوازم يدكي اسكانيا
قطعه يدكي خودرو قطعه اي است كه فرد مي تواند از آن براي تعويض بخش خراب دستگاه استفاده كند. معمولاً از فروشگا هاي لوازم يدكي ميتوان انها را تهيه كرد . فروشگاه هاي فروش لوازم يدكي  جزء ضروري مديريت زنجيره تامين هستند .با رقابت شديد مداوم در صنعت خودرو، مفاهيمي مانند حفاظت از محيط زيست دست بالا را گرفته اند. نگرش دوستدار محيط زيست نيازمند ارتقاء مداوم و فناوري پيشرفته براي جايگزيني قطعات ماشين آلات مصرف كننده سوخت با قطعات دوستدار محيط زيست ميباشد.

 

صنعت قطعات يدكي خودرو در سال هاي اخير شاهد پيشرفت هاي زيادي بوده است كه در زير به تعدادي از انها اشاره خواهيم كرد:

⦁ پشتيباني و ارتقاء تامين مداوم  نمايندگي خدمات قطعات خودرو
⦁ ترويج استفاده جهاني از خدمات نمايندگي و تهيه قطعات يدكي خودرو
⦁ سرعت انتقال لوازم يدكي خودرو در صنايع تبديلي در حال افزايش است

انواع مختلفي از قطعات يدكي خودرو وجود دارد. امروزه با افزايش برندهاي خودرو و عرضه هميشگي انواع ماشين ها ، خودروها را مي توان به ۲ گروه «خودروهاي مسافري» يا «خودروهاي تجاري» طبقه بندي كرد.  كسي ممكن است بپرسد تفاوت چيست؟
خودروهاي مسافري وسايل نقليه‌اي با كمتر از 9 صندلي هستند كه شامل صندلي راننده مي‌شود و هدف اصلي حمل مسافر است. با در نظر گرفتن ضرورت ها، خودروهاي سواري به مدل هاي SUV، مدل هاي MPV و مدل هاي ديگر مانند پيكاپ تفكيك مي شوند.

وسايل نقليه تجاري وسايل نقليه اي هستند كه صندلي آنها نسبتاً بزرگتر از صندلي هاي اتومبيل ۹ سرنشين (از جمله صندلي راننده) است. هدف اصلي وسايل نقليه تجاري مانند كاميونت ها  و كاميون هاي بزرگ حمل و نقل كالا است. بر اين اساس به واگن هاي باري، كاميون ها، واگن هاي سواري، نيمه تريلر، واگن هاي مسافري غير يكپارچه و واگن هاي باري غير يكپارچه طبقه بندي مي شود.

با بهبود سطح زندگي مردم، ميزان خريد ماشين نيز در حال افزايش است.  بازار قطعات يدكي به دليل رشد صنعت خودرو هر روز در حال گسترش است. اكنون كه با قطعات يدكي ماشين و دليل استفاده از آنها آشنا شديد، اجازه دهيد جزئيات خاص را مورد بحث قرار دهيم و با عملكرد آنها در بدنه ماشين آشنا شويد.

 

انواع لوازم اسكانيا
انواع مختلفي از قطعات يدكي خودرو براي خريد موجود است. مسئوليت خريدار اين است كه تعيين كند كدام قسمت از بدنه يا موتور ماشين نياز به تعويض دارد. به عنوان مثال، گزينه هاي قابل تعويض مي توانند لنت ها، فيلتر ها ، دنده ها، پيچ و مهره ها، قطعات الكتريكي خودرو، قطعات داخل موتورها (ميل لنگ ميل سوپاپ توربو شارژ سيلندر  واترپمپ  سرسيلندر گيت اويل پمپ ياتاقان سوپاپ ها بوش موتور بقل ياتاقان و ….)، ترمز(ديسك چرخ  لنت ترمز  پمپ و …..) لوله سوخت  باك گازوئيل  و ساير قسمتها اشاره كرد  .برخي از كاربردهاي اوليه قطعات يدكي خودرو در زير ارائه شده است.

شما ميتوانيد براي اطلاع از قيمت و خريد لوازم موتور ، گيربكس ، بدنه و ساير قطعات اسكانيا انواع مدل هاي آن از سايت نمايندگي دات كام خريد كنيد.

موتور
بخشي كه  مهمترين قسمت خودرو محسوب ميشود و در زير كاپوت وسيله نقليه قرار دارد موتور نام دارد . اكثر خودروهاي مدرن با موتورهاي احتراق داخلي كار مي كنند كه با احتراق مخلوطي از هوا و سوخت كه پيستون ها را به حركت در مي آورد، انرژي توليد مي كنند.
موتورهاي الكتريكي نيز وجود دارند كه انرژي را در باتري هاي قابل شارژ ذخيره مي كنند. وسايل نقليه با موتورهاي الكتريكي سريعتر از خودروهاي با موتورهاي سوختي شتاب مي گيرند. ماشين شما چه موتور سنتي يا برقي داشته باشد، بدون آن نمي تواند كار كند!

باتري
باتري ماشين شما چندين كار مهم دارد، از جمله تامين برق وسيله نقليه شما براي استارت .
هنگامي كه متوجه مواردي مانند صداي كليك در حين چرخاندن كليد يا كم نور شدن چراغ هاي جلو مي شويد، خوب است كه به باتري خود نگاه كنيد.

دينام
دينام وظيفه توليد برق را بر عهده دارد. با تبديل انرژي مكانيكي به انرژي الكتريكي در حين كاركرد خودرو، باتري شما را شارژ نگه مي دارد. با شارژ مداوم باتري در طول هر سفر، ماشين و تمام قطعات الكتريكي به درستي كار خواهند كرد.
علائم خرابي يا فرسودگي دينام مشابه علائم باتري در حال مرگ است، از جمله كم نور شدن چراغ جلو و مشكل در راه اندازي. ناديده گرفتن مشكلات دينام مي تواند باعث مشكلات باتري شود كه به نوبه خود مي تواند شما را سرگردان كند.

ترمز
ترمز ماشين شما براي كمك به كاهش سرعت و توقف وسيله نقليه شما و همچنين نگه داشتن آن در زمان پارك در جاي خود استفاده مي شود. اكثر خودروها داراي سيستم ترمز ديسكي يا درام هستند.

قطعات سيستم ترمز ديسكي شامل كاليپر، روتور و لنت مي باشد. سيستم هاي ترمز كاسه اي از درام ترمز و كفشك تشكيل شده است. همه اين قطعات به مرور زمان فرسوده مي شوند و هر گونه تغيير در نحوه صدا يا احساس ترمز شما بايد باعث شود كه آنها را بررسي كنيد.

رادياتور
موتور خودروي شما هنگام كار كردن، گرماي زيادي ايجاد مي كند، بنابراين منطقي است كه يك سيستم خنك كننده براي مديريت آن وجود داشته باشد. رادياتور يكي از اجزاي اصلي اين سيستم است. اين كار براي حذف گرما از طريق مايع خنك كننده قبل از بازگشت به موتور شما كار مي كند.
رادياتور تضمين مي كند كه موتور شما بيش از حد گرم نمي شود و باعث افزايش كارايي و طول عمر مي شود. شما مي توانيد با بررسي سطح مايع خنك كننده حداقل دو بار در سال به حفظ رادياتور خود كمك كنيد.

گيربكس
گيربكس ، چيزي است كه نيروي موتور را گرفته و از طريق اجزاي مختلف به چرخ ها منتقل مي كند. بدون آن، شما به سادگي ماشين شما قادر به حركت نخواهد بود.
گيربكس‌هاي دستي توسط راننده با استفاده از اهرم دنده يا دسته دنده در داخل خودرو كنترل مي‌شوند، در حالي كه گيربكس‌هاي اتوماتيك به تغيير ورودي راننده براي تعويض دنده نياز ندارند. چه گيربكس دستي باشد و چه اتوماتيك، در داخل گيربكس اتفاقات زيادي در جريان است!
تعويض روغن گيربكس در فواصل زماني توصيه شده توسط سازنده به شما كمك مي كند تا اين قطعه مهم را حفظ كرده و از فرسودگي آن جلوگيري كنيد.

 

كمك فنر
سيستم تعليق در ماشين شما به تثبيت آن در حين رانندگي كمك مي كند. به اين ترتيب، سواري نرمي خواهيد داشت و هر بار كه به يك دست انداز يا شيب برخورد مي كنيد، به اطراف نمي پريد. قسمت هاي زيادي سيستم تعليق را تشكيل مي دهند و كمك فنرها نقش مهمي در اين سيستم دارند.

عملكرد اصلي كمك فنرها اطمينان از تماس لاستيك هاي شما با جاده است. اين به شما امكان مي دهد تا با خيال راحت و كارآمد رانندگي كنيد. آنها همچنين به ترمزها كمك مي كنند تا كار خود را به درستي انجام دهند و هميشه لاستيك ها را با سطح جاده در تماس نگه مي دارند. شوك هاي زياد مي تواند منجر به لرزش هنگام رانندگي و فرسودگي ناهموار لاستيك، از جمله مسائل ديگر شود.


قطعات اسكانيا
قطعات اسكانيا از جمله كاميون‌ها و خودروهاي صنعتي داراي اهميت بسياري در عملكرد و كارايي اين خودروها هستند. قطعات خودروهاي سنگين به دليل شرايط سخت ترافيك، باربري، شرايط آب و هوايي و مسافت‌هاي طولاني كه طي مي‌كنند، نياز به مقاومت و عملكرد بهينه دارند.استفاده از قطعات اصلي و با كيفيت، نگهداري و تعمير منظم، و جلوگيري از شكستن و خرابي قطعات از موارد مهمي است كه تاثير مستقيم بر كارايي و عمر مفيد ماشين‌هاي سنگين دارد. هرگونه خرابي يا اشكال در قطعات مي‌تواند تأثير مخربي بر رانندگي ايمن و كارايي خودرو داشته باشد.

اگر قطعات ماشين سنگين شما به هر دليلي خراب شده يا نياز به تعمير دارند، بهتر است بلافاصله به تعميرگاه معتبر و متخصص در تعمير و نگهداري اين نوع خودروها مراجعه كنيد. تعميرگاه‌هاي تخصصي ماشين‌هاي سنگين داراي تجهيزات و دانش لازم براي تشخيص و رفع مشكلات احتمالي هستند و مي‌توانند كارايي و عملكرد خودروي شما را به حالت بهينه بازگردانند. همچنين، تأمين قطعات اصلي و با كيفيت نيز براي تعميرات بسيار حائز اهميت است تا از بهينه‌سازي كارايي و ايمني خودرو اطمينان حاصل كرد.

تاخوگراف
تاخوگراف (Tachograph) يك دستگاه ضروري و حياتي براي حمل و نقل ماشين‌هاي سنگين مي‌باشد. اين دستگاه به راننده و مقامات نظارتي اطلاعات مهمي را درباره عملكرد و وضعيت راننده و خودرو فراهم مي‌كند. تاخوگراف علاوه بر اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، وظايف استراحت و خواب راننده را نيز ثبت و نمايش مي‌دهد.

تاخوگراف به دو نوع ديجيتال و آنالوگ تقسيم مي‌شود:

تاخوگراف ديجيتال: در اين نوع تاخوگراف، اطلاعات به صورت ديجيتال ذخيره و نمايش داده مي‌شود. اين دستگاه به صورت خودكار اطلاعات مربوط به سرعت، مسافت، زمان كاري، استراحت و خواب را ثبت مي‌كند. اين اطلاعات از طريق كارت رانندگي ديجيتالي در دستگاه ذخيره مي‌شود كه بعداً مي‌تواند توسط مقامات نظارتي خوانده شود. تاخوگراف ديجيتال دقت بيشتري در ثبت اطلاعات دارد و سرعت و دقت در پردازش اطلاعات را بهبود مي‌بخشد.

تاخوگراف آنالوگ: اين نوع تاخوگراف از تكنولوژي كمپاني‌هاي آنالوگ پيشين استفاده مي‌كند. اطلاعات به صورت مكانيكي بر روي ديسك‌هاي نقشه و نوارهاي كاغذي ذخيره مي‌شود. اين نوع تاخوگراف نسبت به ديجيتال داراي محدوديت‌هايي در دقت و ذخيره اطلاعات است.

تاخوگراف تأمين كننده اطلاعات حياتي براي راننده، شركت‌هاي حمل و نقل و مقامات نظارتي است. اين اطلاعات به كمك بهبود كارايي حمل و نقل، رفع نقاط ضعف و افزايش ايمني و نظم در جاده‌ها كمك مي‌كند.

 

توربو شارژ
سيستم توربوشارژ يكي از اصولي‌ترين نكاتي است كه در مورد بهبود عملكرد و كارايي ماشين‌هاي سنگين و حتي سواري بحث مي‌شود. اين سيستم باعث مي‌شود كه هوا با فشار بالا وارد محفظه سيلندر و اتاق احتراق شود. اين امر باعث افزايش حجم هوا و سوخت در داخل سيلندر مي‌شود، كه در نتيجه عملكرد و قدرت موتور افزايش مي‌يابد.

يكي از مزاياي اصلي توربوشارژ، بهينه‌سازي مصرف سوخت است. با اين سيستم، موتور مي‌تواند مقدار بيشتري از هوا را به داخل محفظه احتراق جذب كند، كه اين امر باعث كاهش نياز به مقدار زياد سوخت مي‌شود. همچنين، بهبود راندمان موتور نيز يكي از نتايج مثبت توربوشارژ است. با افزايش حجم هوا و سوخت در محفظه احتراق، تبديل انرژي به قدرت مكانيكي بهتر انجام مي‌شود كه در نهايت به افزايش راندمان خودرو منجر مي‌شود.

توربوشارژ در ماشين‌هاي سنگين به علت وزن بالا و نياز به قدرت بيشتر براي حمل بار، اهميت بيشتري پيدا كرده است. با كاهش وزن موتور و افزايش راندمان، اين خودروها مي‌توانند مصرف سوخت را بهبود دهند و به شكل مؤثرتري در مسائل محيط‌زيستي نيز عمل كنند. در حال حاضر، اين سيستم در برخي از ماشين‌هاي سواري نيز استفاده مي‌شود كه باعث افزايش كارايي و اقتصادي اين خودروها مي‌شود.

اينتركولر
اينتركولر (Intercooler) يك قطعه كليدي در سيستم توربوشارژ موتورهاي داخلسوز است كه به منظور خنك كردن هواي ورودي به موتور استفاده مي‌شود. ماشين‌هاي سنگين كه توربوشارژ دارند، به دليل فشرده كردن هوا توسط توربين، دماي هواي ورودي به موتور را افزايش مي‌دهند. اين دماي بالا مي‌تواند منجر به مشكلاتي مانند افزايش احتمال اشتعال خودبخودي، كاهش كارايي موتور و آسيب به قطعات داخلي موتور شود.

اينتركولر به عنوان يك واحد خنك‌كننده عمل مي‌كند. وظيفه آن اين است كه هواي فشرده شده از توربين را از طريق يك مبدل حرارتي عبور داده و خنك كند. به اين ترتيب، دماي هواي ورودي به موتور كاهش مي‌يابد و در نتيجه عملكرد موتور بهبود مي‌يابد. اين اهميت به ويژه در فصول گرم سال و مناطق با دماي بالا بيشتر مشهود است، زيرا در اين شرايط، دماي هواي ورودي به موتور به سرعت افزايش مي‌يابد و بدون خنك‌كننده موثر مي‌تواند مشكلاتي ايجاد كند.

به طور معمول، اينتركولر در قسمت جلويي خودرو، كنار رادياتور قرار مي‌گيرد. اين موقعيت به آن امكان مي‌دهد كه هواي خنك از رادياتور به آن وارد شده و هواي گرم از توربين را خنك كند. با اين كار، مانع از افزايش غيرقابل كنترل دماي هوا مي‌شود و بهبود عملكرد موتور تضمين مي‌شود. نقش اينتركولر در بهبود عملكرد موتورهاي توربوشارژ و خنك كردن هواي ورودي به موتور در شرايط داغ و گرم، بسيار مهم است و براي ماشين‌هاي سنگين از اهميت بالايي برخوردار است.

كروز كنترل
كروز كنترل يا به انگليسي “Cruise Control” يك ويژگي اتوماتيك در خودروهاست كه به راننده اجازه مي‌دهد تا سرعت خودرو را بدون لمس پدال‌هاي گاز و ترمز كنترل كند. اين ويژگي به واسطه يك سيستم الكترونيكي كنترل مي‌شود كه تغييرات سرعت خودرو را مي‌تواند به طور خودكار تنظيم كند. تمامي اين تغييرات با حفظ سرعت مورد نظر انجام مي‌شوند.

كروز كنترل به ويژه در ماشين‌هاي سنگين مانند كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و خودروهاي مسافري با طول مسير بلند بسيار مفيد است. اين ويژگي به راننده اجازه مي‌دهد كه در جاده‌هاي طولاني و يكنواخت، بدون نياز به استفاده مداوم از پدال گاز، سرعت خودرو را تنظيم و حفظ كند. اين بهبود در راحتي رانندگي مخصوصاً در مسافت‌هاي طولاني و كمك به كاهش خستگي راننده از مزاياي اصلي كروز كنترل است.

براي استفاده از كروز كنترل، راننده معمولاً سرعت مورد نظر خود را انتخاب مي‌كند و سيستم به طور خودكار موتور و گيربكس را كنترل مي‌كند تا سرعت مطلوب را حفظ كند. در صورتي كه راننده تصميم به تغيير سرعت يا ترمز زدن داشته باشد، مي‌تواند با فشار به پدال ترمز يا پدال گاز، كنترل خودرو را به دست گيرد و سپس پس از ترمز زدن يا تغيير سرعت، مجدداً كروز كنترل را فعال كند.

در كل، كروز كنترل يك ابزار مفيد در خودروهاي سنگين و مسافري است كه به رانندگان در كاهش خستگي و افزايش راحتي رانندگي در مسافت‌هاي طولاني كمك مي‌كند.

سيستم ترمز ebs يا الكترونيكي
سيستم ترمز EBS يا الكترونيكي (Electronic Braking System) يك نوع پيشرفته از سيستم ترمز است كه با استفاده از فناوري‌هاي الكترونيكي پيشرفته، عملكرد بهبود يافته‌اي در مقايسه با سيستم‌هاي ترمز معمولي ارائه مي‌دهد. اين سيستم به واسطه سيگنال‌هاي الكترونيكي، اطلاعات ترمز را به صورت دقيق‌تر و سريع‌تر انتقال مي‌دهد و براي راننده‌ها و خودروها قابليت‌هاي پيشرفته‌تري فراهم مي‌كند.

سيستم tcs يا كنترل كشش
سيستم كنترل كشش يا TCS (Traction Control System) يكي ديگر از تكنولوژي‌هاي پيشرفته در خودروهاست كه به كنترل و مديريت بهينه كشش چرخ‌ها و جلوگيري از لغزش غيرمطلوب آن‌ها در شرايط زمين‌هاي ليز و لغزنده كمك مي‌كند. اين سيستم به واسطه فناوري‌هاي الكترونيكي، اطلاعاتي مانند سرعت چرخ‌ها، ميزان گشتاور موتور و تغييرات تراكم هوا را به‌طور مداوم ارزيابي مي‌كند و در صورت اندازه‌گيري لغزش، توانايي كنترل و تعديل كشش چرخ‌ها را دارد.

وظيفه اصلي TCS در شرايط جاده‌هاي ليز، برفي، يخبندان و شرايط غيرمطلوب از ايجاد لغزش غيركنترلي و احتمالي چرخ‌ها جلوگيري مي‌كند. با كاهش كشش لغزشي در يك يا چند چرخ، TCS با كمك ترمز‌ها يا كنترل گشتاور موتور، تلاش مي‌كند تا چرخ لغزشي را تعديل كرده و پايداري خودرو را حفظ كند.

 

انواع قطعات اسكانيا
قطعات مختلف در خودروهاي سنگين اسكانيا از جمله اجزاي حياتي هستند كه به طور تركيبي و هماهنگ با يكديگر، عملكرد و عمليات اين نوع خودروها را تضمين مي‌كنند. در زير توضيحات كاملتري درباره هر يك از قطعات آورده شده است:

شاسي: شاسي، اسكلت اصلي خودرو است كه تمامي قطعات ديگر مانند موتور، كابين، مخزن سوخت و غيره روي آن نصب مي‌شوند. شكل و اندازه شاسي تاثير مستقيمي بر طراحي و ابعاد كاميون دارد.
بلبرينگ: بلبرينگ‌ها از دو قسمت غلطك و ياتاقان تشكيل شده‌اند. آن‌ها در مكان‌هايي كه اصطكاك بين دو قسمت در حال حركت ايجاد مي‌شود، نصب مي‌شوند. اين قطعات اصطكاك را كاهش داده و حركت را آرام مي‌كنند.
سوپاپ: سوپاپ‌ها بر روي سرسيلندر نصب شده و وظيفه كنترل ورود هوا، سوخت و خروج دود را دارند. اين قطعات اساسي براي عملكرد صحيح موتور و احتراق مناسب سوخت است.
گيربكس: گيربكس نقش حياتي در انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها ايفا مي‌كند. اين قطعه توانايي تنظيم دور موتور و سرعت خودرو را دارد و بين سرعت چرخ‌ها و موتور تناسب ايجاد مي‌كند.
ميل گاردان: ميل گاردان وظيفه انتقال نيرو از گيربكس به ديفرانسيل را دارد. اين قطعه در انتقال حركت به چرخ‌ها مهم است.
سپر: سپر نقش ضربه‌گير را در خودرو ايفا مي‌كند و در صورت تصادفات مي‌تواند خسارات وارد شده به خودرو را كاهش دهد.
گلگير: گلگير‌ها نيم دايره و قوسي شكل هستند و نقش نگهدارنده از چرخ‌ها را دارند.
هود: هود يك وسيله كاربردي و قابل مشاهده است كه از موتور و ديگر اجزاي مهم كاميون محافظت مي‌كند.
بوش ريش هوو ژله‌اي: اين قطعه كوچك تاثير زيادي در سلامت كاميون دارد.
بوش كروي ميل خروسك: اين بوش‌ها در ارتباط با ميل‌ها و خروسك‌ها در كاميون‌ها كاربرد دارند.
واشر لقي‌دار: اين واشرها كوچك ولي كاربردي‌اند و در انواع قسمت‌ها استفاده مي‌شوند.
درب SAF: اين درب به صحت و سلامت فيزيكي خودروي سنگين اهميت مي‌دهد.
رينگ: رينگ‌ها حلقه‌هاي فلزي هستند كه تاير روي آنها قرار مي‌گيرد و به تعادل تاير كمك مي‌كنند.
ساير قطعات: اين شامل گاردان دامپتراك، صفحه پرافيت گيربكس، جك باكت، صندلي، بخاري، فول چرخ عقب، رله، پلوس، دنده كارير،‌ هاب‌ها، هاب چرخ جلو، مانيتور و … است. همگي اين قطعات به عملكرد، ايمني و عمر خدمتي كاميون‌ها مي‌پردازند.
همانطور كه قبلا به آن اشاره شد هر كدام از اين لوازم و قطعات يدكي ماشين سنگين و كاميون نقش بسيار اساسي در كيفيت خودرو و ايمني راننده دارند. در نتيجه چنانچه هر كدام از اين لوازم يدكي ماشين خراب يا فرسوده شود، بايد در اولين فرصت اقدام به تعويض يا تعمير آن‌ها كرد.

سخن پاياني
ماشين‌هاي سنگين نقش بسيار مهمي در حمل و نقل و باربري بر عهده دارند. اين ماشين‌ها ساعات زيادي از شبانه روز را در جاده‌ها سپري مي‌كنند به همين دليل قطعات و لوازم آن‌ها نسبت به ساير خودرو‌ها زودتر فرسوده مي‌شود. لازم و ضروري است كه براي حفظ سلامت و ايمني سرنشينان و همچنين سالم رسيدن بار به مقصد قطعات مهم ماشين مرتب چك شده و از سلامت اين لوازم اطمينان حاصل نمود.

نمايندگي لوازم اسكانيا

حالا كه شما با انواع لوازم يدكي و مدل هاي اسكانيا آشنايي بيشتري پيدا كرديد با خيال راحت ميتوانيد برند دلخواه لوازم كاميون يا اتوبوس خود را در بخش فروشگاه لوازم نمايندگي دات كام  مقايسه كرده و قيمت آنرا از كارشناسان شركت استعلام نمائيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۴:۵۹ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)