ديجيتال سرو ديجيتال سرو .

ديجيتال سرو

مهم ترين نكات تصفيه استخر با روش ارزان!

تصفيه استخر از مهم ترين شرايط استفاده از استخر است. استخر ها به دليل استفاده هاي مكرر، ورود مواد آرايشي و بهداشتي به آب، ذرات معلق موجود در هوا به تدريج آلوده شده و محيط مناسبي براي رشد انواع باكتري ها ميشود. برگ‌ها و شاخه‌هاي درختان ممكن است وارد آب استخرهاي روباز شده و مشكلاتي از جمله تغيير pH آب، افزايش كلسيم موجود در آب، و بهم ريختن تعادل كلر آزاد ايجاد كنند. رطوبت استخر در كنار ورود مواد اضافي به آن باعث رشد جلبك و قارچ شده كه اين اتفاق موجب تغيير رنگ آب استخر ميشود.

 تصفيه استخر

تصوير آب كدر و جلبك بسته ي استخر، استخر آلوده اي كه منشا انتقال انواع بيماري هاست براي همه ي ما ناخوشايند است.جهت جلوگيري از اين اتفاق و جلوگيري از تبديل شدن محيط استخر به محيط عفوني و سرشار از آلودگي، نياز است كه از تجهيزات تصفيه استخر استفاده كنيم. تصفيه آب استخرها معمولاً به وسيله تجهيزات فيزيكي و شيميايي انجام مي‌شود.

چرا بايد آب استخر را تصفيه كرد؟
استخرها به عنوان محيطي كه مستقيماً با انسان ها در تماس است در صورت عدم تصفيه ميتوانند محل انتقال انواع آلودگي ها، بيماري هاي پوستي بين آب استخر و انسان باشد. به همين دليل تصفيه و گندزدايي آب استخرها بايد به صورت دوره‌اي و دائمي انجام شود. فرايند تصفيه آب استخر با استفاده از فيلتراسيون كه شامل عبور آب از فيلترهاي درشت مانند آشغالگير و سپس فيلترهاي ريز مانند فيلتر شني كربني با هدف حذف ذرات معلق در آب آغاز مي‌شود.

سپس فرآيند گندزدايي و زلال سازي آغاز مي‌شود كه در آن از مواد شيميايي مانند كلر، برم، يا ازن براي از بين بردن ميكروارگانيسم‌ها در آب استفاده مي‌شود.براي حفظ شفافيت آب استخر و جلوگيري از رشد جلبك‌ها و تغيير رنگ آب، بايد از روش‌هاي مختلفي استفاده كرد. اگر اين فرآيند به درستي انجام نشود آب استخر به علت رشد جلبك‌ها تغيير رنگ كرده و به محيطي مناسب براي تكثير باكتري‌ها تبديل ميشود.

روش متداول براي تصفيه آب استخر
تصفيه آب استخر از روش‌هاي مختلفي تشكيل شده است كه انتخاب روش و تجهيزات مناسب بر اساس كيفيت آب ورودي و اندازه استخر انجام ميشود. براي تصفيه آب استخر نياز به انجام تمامي مراحل  نيست بلكه دو يا سه يا چند روش معين مي‌توانند جهت رسيدن به سطح فيلتراسيون مطلبوب آب كافي باشند. در ادامه قصد داريم تا به طور كامل به بررسي روش ها و تجهيزات تصفيه استخر به همراه بررسي مزايا و معايب هر كدام بپردازيم.

تجهيزات تصفيه آب استخر
تجهيزات تصفيه آب استخر تجهيزاتي هستند كه به منظور فيلتراسيون آب استخر و رسيدن آب به كيفيت مطلبوب استفاده ميشوند. تجهيزات تصفيه استخر به طور كلي شامل تجهيزات زير است.

فيلتر شني
تصفيه آب با استفاده از فيلتر شني از راحت ترين و متداول ترين روش تصفيه استخر است. در روش تصفيه آب استخر با استفاده از فيلتر شني، يك پمپ آب آب را به درون بستر شني هدايت مي‌كند. بستر فيلتر شني از شن‌هاي دانه‌بندي شده و سيليس تشكيل شده است. آب با عبور از بين دانه‌ها، آلاينده‌هاي معلق را حذف مي‌كند. مزاياي استفاده از فيلتر شني شامل قيمت پايين ساخت، توانايي تصفيه آب به حد قابل قبول، عدم نياز به تعويض شن و سيليس به طور مكرر، و كار به شكل اتوماتيك است. از معايب آن مي‌توان به گرفتگي فيلتر شني، نياز به پمپ براي عملكرد، مصرف انرژي براي پمپ، و نياز به شستشوي دوره‌اي فيلتر اشاره كرد.

اسكيمر
تعبيه اسكيمر دستي در اطراف استخر باعث حذف جامدات بزرگ از آب مي‌شود. اين كار باعث بهبود ظاهر آب شده و همچنين از گرفتگي لوله‌ها و طولاني شدن مراحل بعدي جلوگيري مي‌كند. مزاياي اين روش شامل حفظ ظاهر مناسب آب، جلوگيري از گرفتگي لوله‌ها، و جلوگيري از آسيب رسيدن به تجهيزات تصفيه بعدي است. از معايب آن مي‌توان به عدم توانايي حذف آلاينده‌ها، راندمان تصفيه تا حداكثر ۲۰ درصد، و نياز به نيروي انساني براي تميز كردن سبد به شكل دوره‌اي اشاره كرد.

فيلتر كربني
در روش تصفيه آب استخر با استفاده از فيلتر كربني، آب با استفاده از يك پمپ به درون مخزن فيلتر كربني هدايت مي‌شود. از كربن فعال يا كربن اكتيو با خاصيت جذب بالا استفاده مي‌شود تا آلاينده‌هاي مختلفي را از آب حذف كند. اين فرايند مي‌تواند رنگ، بو، و مزه نامطلوب آب را از بين ببرد به‌طوري‌كه كيفيت آب خروجي از فيلتر كربني به سطح قابل قبولي برسذ. مزاياي اين روش شامل حذف رنگ و بو از آب، راندمان بالا و قيمت پايين است. از معايب آن مي‌توان به نياز به تعويض فيلتر كربني، انجام محاسبات پيچيده، و نياز به دفع آلاينده‌ها اشاره كرد.

سختي گير رزيني
در برخي موارد به علت عبور آب از بسترهاي آهكي، مقادير زيادي از يون‌هاي كلسيم و منيزيم با آب تركيب ميشود. به طوريكه در لوله‌ها و كف استخر رسوب و سفيدك ايجاد ميشود. اين مشكل به ويژه در استخرهايي كه از آب چاه يا آب سطحي پر مي‌شوند رخ ميدهد. سختي آب در برخي مواقع در اثر تماس مستقيم با پوست انسان، موجب ايجاد بيماري هاي پوستي در انسان ميشود.دستگاه سختي‌گير رزيني با استفاده از فرايند تبادل يوني، يون‌هاي كلسيم و منيزيم را از آب حذف مي‌كند. مزاياي اين روش شامل حذف كامل يون‌هاي كلسيم و منيزيم، قيمت پايين و هزينه تعويض رزين كم است. از جمله معايب آن مي‌توان به عدم توانايي در حذف ساير آلاينده‌ها و نياز به احياي و شستشو پس از هر مرحله اشاره كرد.

دستگاه تصفيه آب صنعتي RO
دستگاه تصفيه آب صنعتي شامل فيلترهاي شني، كربني، كارتريجي، و ممبران‌هاي اسمز معكوس است و يك پكيج كامل براي تصفيه آب استفاده مي‌شود. اين دستگاه توانايي تصفيه كامل آب را دارد و معمولاً براي آبهاي با كيفيت پايين و آلاينده‌هاي متنوع مورد استفاده قرار مي‌گيرد. مزاياي آن شامل تصفيه كامل آب، راندمان بالا، و حذف تمام آلاينده‌ها مي‌شود. اما معايب آن شامل قيمت بالا، نياز به روشن ماندن دائمي دستگاه، هزينه بهره‌برداري بالا، و نياز به اپراتور مي‌باشد.

كلر زني
كلر يكي از مواد شيميايي رايج براي ضد عفوني و گندزدايي آب استخر است. اين ماده معمولاً از طريق پكيج تزريق كلر به آب استخر افزوده مي‌شود. كلر قيمت پايين، ماندگاري بالا در آب، و توانايي حذف تمام ويروس‌ها و باكتري‌ها را دارد. اما معايب آن شامل امكان تشكيل مواد شيميايي واسطه كه به شدت خطرناك براي انسان هستند و همچنين خطر استفاده از خود كلر در آب مي‌باشد.

ازن زني
ازن يك ماده شيميايي جديد است كه براي ضد عفوني و تصفيه آب استخر استفاده مي‌شود. ازن داراي قدرت بالاي اكسيداسيون است و مي‌تواند ميكروارگانيسم‌ها و ويروس‌ها را در چند ثانيه از بين ببرد. براي ازن زني نياز به يك سيستم ازن ژنراتور براي توليد ازن از هوا يا اكسيژن داريد و سپس ازن به آب استخر دوز مي‌شود. ازن معمولاً به عنوان جايگزيني ايمن‌تر و با قدرت بيشتر نسبت به كلر در تصفيه آب استخر به كار ميرود اما نياز به دستگاه‌هاي پيشرفته‌تري دارد . از معايب ازن ميتوان به ماندگاري كم آن در آب و  امكان تشكيل مواد شيميايي واسط مضر براي سلامتي انسان ها اشاره كرد.

لامپ UV
استفاده از لامپ UV يكي از سريع‌ترين و كم خطرترين راه‌ها براي از بين بردن ويروس‌ها، باكتري‌ها و عوامل بيماري‌زا در آب است. اين روش مي‌تواند به سرعت و در كمتر از چند ثانيه ويروس‌ها را از بين ببرد. اگرچه استفاده از لامپ‌هاي UV هنوز در استخرها به ميزان كافي رواج نيافته است، اما ممكن است در آينده به بخش جدايي‌ناپذيري از تصفيه آب تبديل شود.گندزدايي با لامپ UV بسيار سريع انجام مي‌شود و داراي ضريب اطمينان بالايي است، همچنين قيمت آن نسبت به ديگر روش‌ها مناسبتر است. اما بايد توجه داشت كه لامپ‌هاي UV ممكن است با مرور زمان كدورت پيدا كنند و نياز به شستشو داشته باشند.

روش هاي تصفيه آب استخر خانگي
براي تصفيه آب استخرهاي خانگي با ظرفيت كم، معمولاً از دستگاه‌هاي با ظرفيت پايين استفاده مي‌شود. در بيشتر موارد براي استخرهاي خانگي پيشنهاد ميشود كه از يك فيلتر شني متناسب با حجم و اندازه ي استخر خود استفاده كرده و از آشغال گيرهاي دستي يا اسكيمر در گوشه هاي استخر استفاده كنيد. در اين نوع استخرها كه حجم آب كمتري دارند ضدعفوني معمولاً با استفاده از كلر انجام مي‌شود.

منبع: بامردم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۴:۳۵ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)

تعمير موتور ef7

 تعمير ef7 در كلينيك موتور در سريع ترين زمان ممكن ...موتور ملي EF7 در سال ۱۳۸۶ با كمك آلماني ها تمام شد و اين موتور از اواخر سال ۱۳۸۷ روي سمند قرار گرفت تا اين محصول ايران خودرو با پيشرانه جديدتر و بهتري وارد بازار شود. با ورود سمند اي اف ۷ به بازار، از يك طرف، بيش تر مردم تمايل به خريد سمند با موتور جديد نداشتند و تقاضا براي خريد سمند با موتور XU7 بيش تر بود و از طرفي ديگر، تيراژ توليد اين موتور پايين بود و نمي توانست پاسخ‌گوي بيش تر سمندهاي توليدي باشد.

در سال ۱۳۸۸ ايران خودرو تصميم گرفت موتور EF7 را به عنوان موتور پايه سمند معرفي كند و موتور XU7 را از خط توليد خارج كند. اين تصميم با واكنش منفي بسياري از مشتريان روبرو شد و آنها معتقد بودند كه موتور XU7 بهتر و قابل اعتمادتر است. ايران خودرو در پاسخ به اين اعتراضات اعلام كرد كه موتور EF7 ويژگي هاي بهتري مانند مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتر دارد.

 

در نهايت، ايران خودرو موفق شد مردم را متقاعد كند كه موتور EF7 گزينه بهتري است و فروش سمند با موتور EF7 افزايش يافت. امروزه موتور EF7 به عنوان موتور استاندارد سمند شناخته مي شود و موتور XU7 ديگر توليد نمي شود.موتور EF7 يك موتور مدرن و پيشرفته است كه مزاياي بسياري نسبت به موتور XU7 دارد. اين موتور به دليل مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتر، يك انتخاب عالي براي كساني است كه به دنبال يك خودروي اقتصادي و قابل اعتماد هستند.

تاريخچه EF7
اولين EF7ها در سال ۱۳۸۷ توليد شدند و ايران خودرو تصميم گرفت خودروهاي توليدشده با اين موتور را به ادارات و ارگان هايي مثل نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي بفروشد. مردم در آن زمان آشنايي خوبي با اين موتور نداشتند و تقاضا براي خريد سمند با موتور XU7 بيش تر بود.

اما از سال ۱۳۸۹ مردم آشنايي خوبي با موتور EF7 پيدا كردند و از طرفي ديگر، تيراژ توليد موتور اي اف ۷ بيش تر شد. به دنبال اين قضيه سمندهاي بيش تري با موتور اي اف ۷ توليد شدند و تعداد آن ها در بازار زياد شد. در نهايت، موتور EF7 به عنوان موتور استاندارد سمند شناخته شد و موتور XU7 ديگر توليد نمي شود.

موتور EF7 يك موتور مدرن و پيشرفته است كه مزاياي بسياري نسبت به موتور XU7 دارد. اين موتور به دليل مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتر، يك انتخاب عالي براي كساني است كه به دنبال يك خودروي اقتصادي و قابل اعتماد هستند.

مطالعه بيشتر: تعمير موتور
مشخصات فني موتور EF7
موتور EF7 يك موتور چهار سيلندر خطي با حجم ۱.۷ ليتر است كه ۱۱۳ اسب بخار توان و ۱۵۵ نيوتن متر گشتاور توليد مي كند. اين موتور داراي دريچه گاز برقي و ۱۶ سوپاپ است كه سوپاپ هاي ورودي آن داراي تكنولوژي زمان بندي متغير (VVT) هستند. VVT بودن سوپاپ هاي ورودي موجب مي شود تا موتور، هم در دورهاي پايين و هم در دورهاي بالا مكش هوا و به دنبال آن توليد توان خوبي داشته باشد.

موتور EF7 در مقايسه با موتورهاي XU7 و TU5 داراي مزاياي بسياري است. اين موتور مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتري دارد. همچنين، موتور EF7 قابل اعتمادتر و تعمير و نگهداري آن آسان تر است.

موتور EF7 در حال حاضر بر روي برخي محصولات ايران خودرو مانند سمند، سورن و دنا نصب مي شود. اين موتور يك انتخاب عالي براي كساني است كه به دنبال يك خودروي اقتصادي، قابل اعتماد و قدرتمند هستند.

در اينجا برخي از مزاياي موتور EF7 نسبت به موتورهاي XU7 و TU5 آورده شده است:

مصرف سوخت كمتر
قدرت بيشتر
آلايندگي كمتر
قابليت اطمينان بيشتر
تعمير و نگهداري آسان تر
موتور EF7 يك موتور مدرن و پيشرفته است كه مزاياي بسياري نسبت به موتورهاي XU7 و TU5 دارد. اين موتور به دليل مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتر، يك انتخاب عالي براي كساني است كه به دنبال يك خودروي اقتصادي و قابل اعتماد هستند.

انواع موتورهاي اي اف ۷
موتور EF7 در دو نوع تنفس طبيعي و توربوشارژ موجود است. موتور EF7 تنفس طبيعي، نسخه پايه است كه براي اولين بار بر روي سمند قرار گرفت. اين موتور توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نيوتن متر را توليد مي كند. موتور EF7 توربوشارژ، نسخه قدرتمندتر است كه براي اولين بار بر روي سورن قرار گرفت. اين موتور توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نيوتن متر را توليد مي كند.

موتور EF7 توربوشارژ داراي مزاياي بسياري نسبت به موتور EF7 تنفس طبيعي است. اين موتور قدرت بيشتري دارد، شتاب بهتري دارد و مصرف سوخت آن كمتر است. همچنين، موتور EF7 توربوشارژ آلايندگي كمتري دارد.

با اين حال، موتور EF7 توربوشارژ داراي معايبي نيز است. اين موتور قيمت بالاتري دارد، تعمير و نگهداري آن دشوار تر است و احتمال خرابي آن بيشتر است.

در نهايت، تصميم گيري در مورد اينكه از كدام نوع موتور EF7 استفاده كنيد، به نيازها و بودجه شما بستگي دارد. اگر به دنبال يك خودروي اقتصادي و قابل اعتماد هستيد، موتور EF7 تنفس طبيعي گزينه خوبي است. اگر به دنبال يك خودروي قدرتمند و سريع هستيد، موتور EF7 توربوشارژ گزينه بهتري است.

موتور EF7 يك موتور مدرن و پيشرفته است كه مزاياي بسياري نسبت به موتورهاي قديمي تر مانند XU7 و TU5 دارد. اين موتور مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر و آلايندگي كمتري دارد. همچنين، موتور EF7 قابل اعتمادتر و تعمير و نگهداري آن آسان تر است.

اگر به دنبال يك خودروي اقتصادي، قابل اعتماد و قدرتمند هستيد، موتور EF7 يك گزينه عالي است.

چرا ايران خودرو ازموتور EF7به جاي XU7 استفاده كرد؟
ايران خودرو از موتور EF7 به جاي XU7 به دلايل زير استفاده كرد:

موتور EF7 مصرف سوخت كمتري دارد. اين به دليل استفاده از فناوري هاي پيشرفته تر مانند زمان بندي متغير سوپاپ (VVT) و سيستم سوخت رساني انژكتوري است.
موتور EF7 قدرت بيشتري دارد. اين به دليل استفاده از حجم موتور بزرگتر و نسبت تراكم بالاتر است.
موتور EF7 آلايندگي كمتري دارد. اين به دليل استفاده از فناوري هاي پيشرفته تر مانند سيستم كنترل احتراق الكترونيكي (ECU) است.
موتور EF7 قابل اعتمادتر است. اين به دليل استفاده از قطعات با كيفيت بالاتر و طراحي پيشرفته تر است.
موتور EF7 يك موتور مدرن و پيشرفته است كه مزاياي بسياري نسبت به موتور XU7 دارد. اين موتور مصرف سوخت كمتر، قدرت بيشتر، آلايندگي كمتر و قابليت اطمينان بيشتري دارد.

چرا EF7 در حالت گاز توان و گشتاور كم تري توليد مي كند؟
EF7 در حالت گاز توان و گشتاور كمتري توليد مي كند. اين به دليل ارزش حرارتي كمتر گاز نسبت به بنزين است. ارزش حرارتي يك سوخت، مقدار انرژي آزاد شده در هنگام احتراق آن است. گاز ارزش حرارتي كمتري نسبت به بنزين دارد، به اين معني كه در هنگام احتراق، مقدار انرژي كمتري آزاد مي كند. اين باعث مي شود كه موتور EF7 در حالت گاز، توان و گشتاور كمتري توليد كند.

مقدار دقيق توان و گشتاور توليدي EF7 در حالت گاز، به نوع گاز و تنظيمات موتور بستگي دارد. با اين حال، به طور كلي، EF7 در حالت گاز حدود 10 تا 15 درصد توان و گشتاور كمتري نسبت به حالت بنزين توليد مي كند.

با وجود اين، EF7 هنوز هم يك موتور دوگانه سوز عالي است. اين موتور مصرف سوخت كمتري نسبت به موتورهاي بنزيني دارد و آلايندگي كمتري توليد مي كند. همچنين، EF7 قابل اعتماد و تعمير و نگهداري آن آسان است.

اگر به دنبال يك خودروي دوگانه سوز هستيد كه مصرف سوخت كمتري داشته باشد و آلايندگي كمتري توليد كند، EF7 يك گزينه عالي است.

تعمير موتور EF7
در اين بخش قصد داريم تا به بررسي مراحل تعمير موتور EF7 بپردازيم. به طور كلي تعمير موتور EF7 شامل موارد زير است:

عيب يابي سيستم سوخت رساني: اين سيستم مسئول تامين سوخت به موتور است. اگر اين سيستم به درستي كار نكند، موتور نمي تواند به درستي كار كند. برخي از علائم خرابي سيستم سوخت رساني عبارتند از: روشن نشدن موتور، كار نكردن موتور به درستي، خاموش شدن موتور در حين كار، و مصرف سوخت بالا

عيب يابي سيستم خنك كاري: اين سيستم مسئول خنك نگه داشتن موتور است. اگر اين سيستم به درستي كار نكند، موتور مي تواند بيش از حد گرم شود و آسيب ببيند. برخي از علائم خرابي سيستم خنك كاري عبارتند از: بالا رفتن دماي موتور، جوش آوردن موتور، و نشتي آب از سيستم خنك كاري

عيب يابي سيستم روغن كاري: اين سيستم مسئول روانكاري قطعات موتور است. اگر اين سيستم به درستي كار نكند، قطعات موتور مي توانند فرسوده شوند و آسيب ببينند. برخي از علائم خرابي سيستم روغن كاري عبارتند از: صداي غير طبيعي از موتور، روشن شدن چراغ روغن، و كاهش سطح روغن موتور

عيب يابي سيستم برق رساني: اين سيستم مسئول تامين برق به موتور است. اگر اين سيستم به درستي كار نكند، موتور نمي تواند به درستي كار كند. برخي از علائم خرابي سيستم برق رساني عبارتند از: روشن نشدن موتور، كار نكردن موتور به درستي، خاموش شدن موتور در حين كار، و جرقه نزدن شمع ها

عيب يابي سيستم اگزوز: اين سيستم مسئول خروج گازهاي خروجي موتور است. اگر اين سيستم به درستي كار نكند، گازهاي خروجي موتور مي توانند به محيط زيست آسيب برسانند. برخي از علائم خرابي سيستم اگزوز عبارتند از: صداي غير طبيعي از موتور، خروج گازهاي سياه از اگزوز، و نشتي گازهاي اگزوز

 

تعمير خصصي موتور ef7
كلينيك موتور به عنوان يكي از بهترين كلينيك هاي تخصصي تعمير موتور خودرو ، تعمير فني انواع خودرو ها با موتور EF7 و ايرادات فني آن و تمامي موارد مربوط به ايرادات موتور را با استفاده از پيشرفته ترين دستگاه ها انجام ميدهد. جهت دريافت خدمات كلينيك موتور با شماره پشتيباني تماس بگيريد:


شماره تماس : ۰۹۳۷۵۰۰۱۴۷۰
آدرس : تهران – شهر قدس – روبه روي حضرتين- مجتمع خدمات خودرويي -پلاك ۳۶۲


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۵:۳۴ توسط:ديجيتال سرو موضوع: نظرات (0)