دیجیتال سرو دیجیتال سرو .

دیجیتال سرو

خواص عجیب عرق نعنا!

نعنا با نام علمی Mentha)) از گیاهان داروی پرمصرفی است که به دلیل خواص طبی و دارویی فراوان آن و اسانس خاص خود از گیاهانی است که در تهیه انواع دمنوش ها صنایع غذایی محصول بهداشتی و ارایشی کاربرد دارد.عرق نعنا یک نوشیدنی است که از دم کردن برگ‌های نعنا در آب حاصل می‌شود. نعنا (Mentha) یکی از گیاهان دارویی محبوب است که خواص طبی و دارویی فراوانی دارد. این گیاه به دلیل اسانس خاص خود در صنایع غذایی، محصولات بهداشتی و ارایشی و تهیه انواع دمنوش‌ها کاربرد دارد. با خرید عرق نعنا از خواص بی نظیر این گیاه دارویی استفاده کنید.

 شهر کاشان در ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای تولید عرق نعنا شناخته می‌شود .عرق نعنا دارای طعمی خنک و گوارا است و به دلیل خواص درمانی خود از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.تاریخچه عرق نعنا به مصر باستان باز می‌گردد. در آن زمان، عرق نعنا به عنوان یک نوشیدنی محبوب و همچنین یک داروی گیاهی استفاده می‌شد. در قرن دهم میلادی، عرق نعنا به اروپا معرفی شد و به سرعت در بین مردم محبوب شد.

ویتامین های نعناع
گیاه نعناع یک منبع غنی از ویتامین C و A است و همچنین شامل فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. این ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و به پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کنند. همچنین، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان مفید عمل می‌کند و به حفظ سلامتی پوست و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. به همین دلیل، مصرف نعناع می‌تواند به مبارزه با مشکلات مربوط به نور خورشید مانند برنزه شدن پوست و آفتاب سوختگی کمک کند.

نعناع یکی از گیاهان دارویی پرمصرف در جهان است که حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم، آهن، منگنز، پتاسیم، منیزیم و مس است.کلسیم یکی از مواد معدنی حیاتی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها است که در نعناع نیز به صورت قابل توجهی وجود دارد. عرق بدست آمده از این گیاه کاربردی از جمله محصولات گیاهی پرمصرف است که خرید آن سهم زیادی در فروش بازار محصولات و عرقیات گیاهی دارد. این گیاه کاربردی و طبی دارای ویتامین های زیر است :

آهن : آهن نیز برای تولید هموگلوبین در خون، حفظ سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از کمبود آهن اهمیت دارد و در نعناع نیز مقداری آهن وجود دارد.
منگنز :منگنز نیز برای جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو، حفظ سلامت استخوان‌ها، سلامت مغز و افزایش سطح انرژی بدن اهمیت دارد و در نعناع نیز مقداری منگنز وجود دارد.
پتاسیم : پتاسیم نیز یکی از مواد معدنی حیاتی است که برای حفظ سلامت عضلات، کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق اهمیت دارد و در نعناع نیز به مقادیر قابل توجهی وجود دارد.
منیزیم :منیزیم نیز برای حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش استرس و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از کمبود منیزیم مانند دیابت، اهمیت دارد و در نعناع نیز مقداری منیزیم وجود دارد.
مس : مس نیز برای حفظ سلامت استخوان‌ها، سلامت پوست و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از کمبود مس اهمیت دارد و در نعناع نیز مقداری مس وجود دارد.


عرق نعنا با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی خود در درمان بسیاری از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و گرفتگی سینه نیز به کار میرود.عرق نعنا به دلیل خواص خوش بو کننده و اسانس خاص ان در تولید ادامس عطرهای ارایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.برای تولید عرق نعنا برگ های این گیاه را با اب جوشانده و پس از سرد کردن بخار ان با استفاده از دستگاه های مخحصوص تقطیر مایع تقطیر شده این گیاه را جمع آوری میکنند.

به مایعی که با استفاده از تقطیر گیاه نعنا به دست می اید عرق نعنا میگویند.برای خرید عمده عرق نعنا و اطلاع از قیمت این محصول وارد سایت هایار شده و این گیاه دارویی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بدون واسطه دریافت کنید.


تاثیر عرق نعنا در اختلالات گوارشی

عرق نعنا با خواص ضد درد و ضد گرفتگی یا اسپاسم بدن در درمان بیماری ها و اختلالات ریوی کلیوی و بهبود دردهای معده نقش دارد. عرق نعنا یک گزینه ی درمانی در اختلالات گوارشی مانند نفخ معده درد معده و رفع میکروب های مضر گوارشی به التهاب ان کمک میکند.

تاثیر عرق نعنا در کاهش اضطراب

نوشیدن یک فنجان عرق نعنا به بهبود درد معده و متعادل کردن درد های گوارشی و کاهش التهابات آن تنظیم ارامش و کاهش اضطراب کمک زیادی میکند. عرق نعنا با داشتن فیبر بالای خود درد معده و علایم یبوست را تسکین میدهد.

خرید عرق نعنا برای برطرف بوی بد دهان

نعنا خشک یا تازه ان برای طعم دار کردن غذا کاربرد زیادی دارد.نعنا گیاهی به دلیل خواص خوشبو کننده ان از زمان قدیم به عنوان روشی برای برطرف کردن بوی بد دهان استفاده میشد. استفاده از عرق نعنا به شکل اسانس به شکل طولانی مدت تاثیر زیادی در برطرف کردن بوی بد دهان دارد.برای برطرف کردن بوی بد دهان با استفاده از عرق نعنا باید چند مرتبه در روز به عنوان دهان شویه مصرف شود.استفاده از ادامس نعنا روش دیگری در برطرف کردن این مشکل است. استفاده زیاد از عرق نعنا باعث حساس شدن و تحریک سیستم گوارشی میشود.

خرید عمده عرق نعنا


قیمت عرق نعنا تحت تاثیر عوامل مهمی مانند نوع عرق نعنا قیمت کیفیت عطر و طعم ان تعیین میشود. عوامل زیادی مانند افزایش قیمت ارز فصل برداشت محصول میزان عرضه و تقاضا میزان صادرات در تعیین قیمت عمده عرق نعنا نقش دارند.میزان حجم تقاضا برای خرید عمده عرق نعنا از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت محصول نقش دارند. بازار خرید و فروش عرق نعنا به دلیل استفاده زیاد ان در سراسر کشور رونق زیاد و سود فراوانی به همراه دارد و این مورد باعث سرمایه گذاری افراد در زمینه خرید و فروش نعنا شده است.

مجموعه کشاورزی هایار طب با فراهم کردن امکان خرید عمده عرق نعنا به صورت اینترنتی و غیر حضوری به شکل مستقیم خرید از تولید کننده عرق نعنا دریافت این محصول را در سراسر کشور با قیمت مناسب فراهم کرده است.برای خرید عمده عرق نعنا و اطلاع از قیمت روز ان به قسمت فروشگاه هایار مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود این محصول پر کاربرد را در بسته بندی های متفاوت و با کیفیت دریافت کنید.

خواص عرق نعنا


عرق نعنا یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی است که از آن در سراسر جهان استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص زیادی است که به عنوان دارو، درمانی و گیاه خوراکی استفاده می‌شود. برخی از خواص عرق نعنا شامل موارد زیر می‌شود:

تسکین درد: عرق نعنا به عنوان یک داروی طبیعی برای تسکین درد مفاصل، درد سر، درد عضلانی، درد قاعدگی و دردهای دیگر استفاده می‌شود.

ضد التهاب: عرق نعنا دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز، التهاب دستگاه گوارش و التهاب دستگاه تنفسی موثر باشد.

ضد استرس: عرق نعنا دارای خواص آرامش‌بخشی است و می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب و استرس استفاده شود.
تقویت هضم: عرق نعنا دارای خواص تقویت کننده هضم است و می‌تواند در درمان علائم مختلف دستگاه گوارشی مانند درد شکم، اسهال و سوء هاضمی مفید باشد.

ضد عفونی کننده: عرق نعنا دارای خواص ضد عفونی کننده است و می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان عفونت‌های مختلف استفاده شود.

تقویت سیستم ایمنی: عرق نعنا می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد.

مسکن: عرق نعنا دارای خواص مسکنی است و می‌تواند در درمان سردردها، درد‌های عصبی و سایر دردها از خواص نوشیدن عرق نعنا میباشد.

افزایش سطح تعریق: استفاده از عرق نعنا می تواند باعث افزایش تولید عرق در بدن شود که می تواند به تعریق بیشتر، تخلیه سموم بیشتر و کاهش دمای بدن کمک کند.

ضد التهابی: مطالعات نشان داده اند که عرق نعنا می تواند به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل کند و در درمان برخی از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و التهاب ریه مفید باشد.

رفع تنش و اضطراب: برخی مطالعات نشان داده اند که استفاده از عرق نعنا می تواند به کاهش تنش و اضطراب کمک کند و در کنترل سطح استرس در بدن موثر باشد.

بهبود عملکرد مغزی: برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف عرق نعنا می تواند بهبود حافظه و تمرکز را در برخی افراد بهبود بخشد.

ضدعفونی کننده: عرق نعنا می تواند باعث کاهش رشد باکتری ها و ویروس ها شود و برای پیشگیری از بیماری های عفونی مفید باشد.

تسکین درد معده

عرق نعناع حاوی مقدار زیادی فیبر است که مصرف آن در تسکین مشکلات معده ناشی از یبوست یا سوء هاضمه مفید تاثیر زیادی دارد. فیبر باعث تسهیل عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش شده و مصرف آن در رفع تنگی و ناراحتی معده ، بهبود عملکرد روده‌ها و حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است.عرق نعناع به دلیل خواص ضد التهابی و آرامش بخشی که دارد،  باعث تسکین درد معده شده و  نعناع  موجود در آن،  به عنوان یک ضد اسپاسمودیک در کنترل تشنج‌های عضلانی در معده موثر است.

افزایش فرایند گوارش

عطر و مواد معطر موجود در عرق نعناع باعث تحریک  غدد بزاقی در دهان شده و به ترشح آنزیم‌های گوارشی کمک کنند. این مسئله در تحریک فعالیت گوارش و تسریع فرآیند گوارش، افزایش ترشح و گردش صفرا نقش موثری دارد..صفرا یک ماده مهم در فرآیند گوارش است و به فرایند هضم و جذب چربی‌ها کمک می‌کند.نعناع به دلیل خاصیت ضد اسپاسمودیک و ضد تشنجی خود، باعث کنترل تشنج عضلانی در دستگاه گوارش شده و این امر باعث بهبود علائم مربوط به تجمع گاز در دستگاه گوارش و تسهیل خروج آنها میشود.

کاهش وزن

مصرف عرق نعنا به دلیل داشتن فیبر رژیمی موجود در آن، باعث احساس سیری در افراد شده و با افزایش حرارت معده روند هضم غذا را افزایش داده و باعث کاهش توده چربی بدن میشود. جهت مصرف عرق نعنا برای کاهش وزن، یک ربع قبل از مصرف و بعد از مصرف غذا به میزان نصف استکان عرق نعنا را مصرف کنید.

درمان سرماخوردگی

عرق نعناع حاوی منتول است که یک دکونژستانت معروف است. منتول اثرات مثبتی بر بینایی و حساسیت ناشی از خلط و مخاط دارد. با تحریک رسپتورهای سرد در بینی، منتول باعث تحریک احساس خنکی و توسعه مجدد عروق در ناحیه بینی می‌شود. این امر باعث باز شدن مجرای هوایی بینی و بهبود تنفس میشود.

رفع آبریزش بینی

عرق نعناع به دلیل اثر خنک‌کننده‌اش حساسیت و التهاب بینی را کاهش داده و علائمی مانند آبریزش بینی و احتقان را تسکین میدهد. خنک‌کنندگی منتول و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی عرق نعناع به تسکین علائم گلو درد کمک کرده و نوشیدن آن توسط افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند بسیار موثر است .

حفظ سلامت دهان:

منتول موجود در عرق نعناع، خواص ضد میکروبی و ضد التهابی داشته و به همین دلیل، از عرق نعناع و منتول در تهیه برخی از دهانشویه‌ها استفاده می‌شود. منتول باعث تسکین التهاب و خشکی در دهان شده و باعث آرامش مری شود.

دهانشویه‌های حاوی منتول، بر خلاف دهانشویه‌های الکلی، معمولاً باعث خشکی دهان نمی‌شوند و التهاب و خشکی دهان را کاهش میدهند. این دهانشویه‌ها معمولاً شامل عوامل مرطوب‌کننده و ضد التهابی هستند که به تسکین علائم مرتبط با التهاب و خشکی دهان کمک می‌کنند.

بهبود مشکلات تنفسی

استفاده از عرق نعناع در تسکین برخی از مشکلات تنفسی مانند احتقان بینی، گلو، نازیوژ، و سایر مشکلات ریوی تاثیر زیادی دارد. این اثرات بیشتر به عوامل خنک‌کننده و ضد التهابی منتول موجود در عرق نعناع نسبت داده می‌شوند.اضافه شدن عرق نعناع به رژیم غذایی و مصرف آن به صورت مداوم و صحیح می‌تواند به جسم و ذهن شما انرژی و تازگی بخشیده و سیستم گردش اکسیژن را بهبود میبخشد.

 

رفع خستگی جسمی و روحی با عرق نعناع:

 عطر و مزه عرق نعناع ، باعث ایجاد احساس تازگی و شادابی شما شده و به آرامش و رفع خستگی کمک میکند. مصرف عرق نعناع به عنوان یک روش آرام‌بخش طبیعی، جایگزین مناسبی برای داروها و مواد شیمیایی آرامش بخش بوده و به تسکین اضطراب و افسردگی کمک میکند.

روش تهیه عرق نعناع
برای تهیه عرق نعناع، برگ‌های تازه نعناع را جوشانده و سپس آب را تبخیر کنید تا مایع غلیظی به دست آید که عرق نعناع نامیده می‌شود. این مایع حاوی ترکیبات فعال و خواص گیاهی نعناع است.برای نگهداری عرق نعناع، بهتر است از ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی استفاده کنید. این ظروف باید پاک و بدون بو باشند تا عرق نعناع را از آلودگی و تغییر در طعم و بو حفظ کنند. همچنین، عرق نعناع را در یک محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا خواص آن حفظ شود.


 قیمت عرق نعنا

قیمت عرق نعنا تحت تاثیرهای عوامل موثری مانند خالص بودن محصول بسته بندی عطر تازگی محصول منطقه تولید شده برند محصول است. برندهایی که نعنا را دربسته بندی های متفاوت به بازار عرضه میکنند کیفیت متفاوتی دارند.نوع برند تولید کننده عرق نعنا نیز از موارد موثر در تعیین قیمت عمده عرق نعنا است.میزان عرضه و تقاضا به عنوان یک فاکتور مهم و فصل برداشت محصول به دلیل میزان عرضه ی بالای عرق نعنا در بازار فاکتور مهمی در تعیین قیمت این محصول است.

در صورت افزایش میزان تقاضا و عرضه ی پایین عرق نعنا در بازار قیمت این محصول افزایش چشمگیری خواهد داشت.افزایش میزان تورم و نرخ ارز به دلیل افزایش هزینه های تولید بسته بندی حمل و نقل و هزینه ی مربوط به نیرو انسانی از سایر عوامل موثر در تعیین قیمت عمده عرق نعناست اطلاع از قیمت عمده نعنا به دلیل تغییرات قیمت ارز قابل بیان به شکل ثابت و دقیق نیست.بهترین راه استعلام قیمت عمده عرق نعنا مراجعه به صفحه ی فروشگاه خرید نعنا در سایت هایار به عنوان مجموعه ی فعال در زمینه ی فروش محصولات گیاهی است.

عرق نعنا دارای انواع مختلفی مانند عرق نعنا معمولی عرق نعنا فلفلی عرق نعنا دو اتیشه است که کیفیت و طعم متفاوت ان باعث تفاوت قیمت ان است. عرق نعنای دو اتیشه به عرق نعنایی گفته میشود که میزان حجم گیاه در مقایسه با میزان اب بیشتر است. و محصول بدست امده عرق نعنای دو اتشه در مقایسه با سایر انواع دیگر عرق نعنا عرق نعنای دو اتیشه به دلیل کیفیت ان از قیمت بالاتری برخوردار است.

عرق نعنا را باید دور از دسترس نور خورشید و در دمای مناسب نگهداری شود.متقاضیان خرید نعنا دو اتیشه به دلیل دخالت واسطه ها در بازار با قیمت متفاوتی رو به رو شده اند. اضافه شدن هزینه های جانبی به عرق نعنا توسط واسطه ها باعث افزایش قیمت انواع عرق نعنا میشود. خرید انواع عرق نعنا به صورت مستقیم از سایت هایار باعث کم شدن هزینه ی تمام شده این محصول به دلیل نبود واسط شده است.

عرق نعنا به دو صورت صنعتی و خانگی تولید شده و به بازار عرضه میشود. قیمت عرق نعنا خانگی به دلیل مواردی مانند کم بودن هزینه های تولید و نگهداری محصول در مقایسه با عرق نعنا صنعتی پایین تر است.

در هنگام تولید عرق نعنا خانگی باید استانداردهای تولید محصول را رعایت کرده تا محصول بدست آمده بدون میکروب و الودگی باشد. نکته ی مهم در هنگام خرید عرق نعنا استانداردها و شکل تولید شدن محصول و اطمینان از کیفیت ان است.با استفاده از فروشگاه هایار طب قیمت عمده عرق نعنا را به صورت مستقیم از فروشنده استعلام بگیرید.

متقاضیان خرید عرق نعنا میتوانند این محصول دارویی گیاهی را از سایت هایار با قیمت مناسب سفارش بدهند.برای دریافت راهنمایی از سایت هایار با شماره زیر تماس گرفته و از پشتیبانی سایت استفاده کنید.

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱
آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک

سوالات متداول

خرید عمده عرق نعنا را چطور انجام بدهیم؟

با مراجعه به سایت هایار و ثبت سفارش خود ، خرید عمده عرق نعنا را از سراسر ایران با بسته بندی و قیمت مناسب دریافت کنید.

چگونه استعلام قیمت عرق نعنا را بگیریم؟

خرید عرق نعنا مانند سایر محصولات گیاهی بر اساس قیمت ارز محاسبه میشود. برای استعلام قیمت خرید عرق نعنا وارد سایت هایار شده و از قیمت عمده عرق نعنا مطلع شوید

خواص عرق نعنا چیست؟

عرق نعنا دارای خواص ضد التهاب، ضد عفونی، بهبود عملکرد مغزی ، رفع تنش و اضطراب، ضد عفونی کننده است


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۴:۳۲ توسط:دیجیتال سرو موضوع: نظرات (0)