دیجیتال سرو دیجیتال سرو .

دیجیتال سرو

لوازم اسکانیا

لوازم اسکانیا

کمپانی Scania AB  تولید کننده بزرگ سوئدی است که دفتر مرکزی آن در Södertälje قرار دارد و بر تولید وسایل نقلیه تجاری ، به ویژه کامیون های سنگین ، نیمه سنگین و اتوبوس تمرکز دارد. همچنین موتورهای دیزلی برای وسایل نقلیه سنگین با کاربرد دریایی و صنعتی تولید می کند. این شرکت جزو مبتکران و پیشرویان صنعت حمل و نقل زمینی محسوب میشود.

اسکانیا از بهترین برندها در زمینه تولیدات ماشین های سنگین ، نیمه سنگین و سبک میباشد که علاوه بر اقتصادی بودن بسیار کیفیت است . نکته جالب توجه در این شرکت میزان دانشی میباشد که در طی این سالها تقریبا از تمامی کسب و کارها به دست آورده است به طوریکه تقریبا برای هر کسب و کاری  مدل های متنوعی از کامیونها را روانه بازار کرده است. این شرکت بزرگ با راه حل ها ی مناسب مانند به حداقل رساندن هزینه ها ، ارسال محصولات در زمان کوتاه تر و همچنین ایمن نگه داشتن رانندگان تبدیل به یکی از بهترین برندها در این زمینه باشد.

بررسی مدلهای اسکانیا
کامیون‌هایی که این شرکت روانه بازار میکند چهار نوع و کامیونت یک نوع میباشد هر کدام از این دسته ها مناسب حمل و نقل خاصی میباشند. این چهار نوع عبارتند از R، P، S، G و سری L که تیپ کامیونت میباشد. هر کدام از مدل های کامیون اسکانیا خصوصیات و مزیت‌های خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله با بررسی این مدل ها در نمایندگی دات کام همراه ما باشید.

سری P
شرکت اسکانیا کامیون های سری P خود را از سال 2004 تولید و عرضه نمود. ویژگی هایی که این سری را نسبت به بقیه مدل ها متمایز میکند این است که موتور این مدل ها نسبت به سایر مدلها از قدرت کمتری برخوردار است. موارد استفاده از این مدل در مواردی مانند کامیون‌های آتشنشانی و امدادی است زیرا که این مدلها اتاق بزرگ‌تری دارند. دلیل دیگر هم جا گرفتن تعداد نفرات بیشتر در اتاق کامیون میباشد. البته همچنین شاسی این کامیون برای تانکر سوخت ، میکسر، کمپرسی و ترانسپورتر هم قابل استفاده میباشد.

مدل های سری P که در کشور ما از آنها زیاد استفاده میشود به نام های  p 310  , p 340 scania p 360 , p 380 شناخته میشوند.
شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و خرید لوازم اسکانیا  p310 , Scania p340,  P380 از طریق لینک زیر اقدام نمائید

سری G
یکی دیگر از مدل های اسکانیا سری G میباشد که گروهی دیگر از رانندگان را هدف میگیرد. شرکت اسکانیا در ساخت این سری از موتور های قدرتمند تر نسبت به سری P استفاده کرده است موارد مصرف این کامیونها برای طی کردن مسافت‌های طولانی میباشد به همین دلیل در نظر گرفتن اتاق‌هایی که راحتی و رفاه راننده و سرنشین را فراهم می کند  و این مورد در این سری به خوبی کار شده است. از جمله استفاده دیگر آن میتوان به استفاده در بخش‌های آتشنشانی، صنعت و معدن و کارهای ساخت و ساز (ساختمانی) اشاره کرد. شرکت اسکانیا تولید این سری را از سال 2007 آغاز کرده است.

سری R
میرسیم به بررسی یکی از بهترین سری های کامیون های اسکانیا یعنی سری R. شرکت اسکانیا تولید این سری را اولین بار در سال 2004 شروع کرد. در ادامه در سال های 2005 و 2010 تواست عنوان بین المللی بهترین کامیون سال را به خود اختصاص دهد. از این سری تقریبا در تمامی حوزه های کاری نیز میتوان استفاده کرد.

یکی از پرطرافدار ترین مدل های سری R در ایران مدل Scania R 420 میباشد.
شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و خرید لوازم اسکانیا Scania R420 از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

سری S

کامیون‌های سری S اسکانیا واقعاً برای حمل و نقل طولانی مسافت طراحی شده‌اند و به عنوان یک گزینه مناسب برای رانندگانی که به صورت مداوم در جاده‌ها حضور دارند، شناخته می‌شوند. این سری از کامیون‌ها برخلاف دیگر مدل‌ها، بر روی بهبود عملکرد ایرو دینامیکی تمرکز کرده‌اند تا مصرف سوخت را کاهش داده و رانندگی بهینه‌تری را فراهم کنند.

ویژگی‌های مهم کامیون‌های سری S اسکانیا عبارتند از:

از لحاظ موتور: این سری از کامیون‌ها از موتورهای قدرتمندی استفاده می‌کنند. موتورهای 6 سیلندر با حجم 13 لیتر و 8 سیلندر با حجم 16 لیتر در این مدل‌ها استفاده می‌شوند. قدرت موتورهای 6 سیلندر بین 370 تا 500 اسب بخار متغیر است. این موتورها از فناوری SCR برای کاهش آلاینده‌ها استفاده می‌کنند.

از لحاظ گیربکس: مشتریان می‌توانند بین گیربکس‌های 8 سرعته و 12 سرعته یکی را برای کامیون‌های سری S انتخاب کنند. این گیربکس‌ها باعث بهبود کارایی و راندمان این خودروها در مسافت‌های طولانی می‌شوند.

از لحاظ بدنه و طراحی: کابین‌های کامیون‌های سری S بزرگ و فضایی را برای استراحت رانندگان فراهم می‌کنند. این کابین‌ها با نمایشگر (تلویزیون بزرگ جهت تماشای راحت ) ، سیستم‌های ایمنی مدرن، کمد ، تخت و امکانات ذخیره‌سازی  ارگونومی بالایی را برای راننده فراهم می‌کند.
کامیون‌های سری S اسکانیا با ترکیب قدرت، کارایی، راحتی و بهبود عملکرد آیرو دینامیکی، گزینه مناسبی برای حمل و نقل طولانی مسافت و صنعت حمل و نقل بار هستند.

سری L

کامیون‌های سری L اسکانیا برای بخش‌های توزیع و شهرداری طراحی شده‌اند و برای حمل و نقل درون شهری و شرایط پر ترافیک مناسب هستند. ویژگی‌های اصلی این سری از کامیون‌ها عبارتند از:

از لحاظ موتور: کامیون های سری L اسکانیا از موتورهای 9 لیتری 5 سیلندر با قدرت 280 تا 360 اسب بخار استفاده شده است. این موتورها با بهره‌وری سوخت بهتر، تا 4% کاهش مصرف سوخت نسبت به مدل‌های قبلی دارند. همچنین، برخی از مدل‌های این سری دارای موتورهای 280 و 340 اسب بخار (نوع گازی) هستند.

از لحاظ جعبه دنده: کامیون‌های سری L با استفاده از جعبه دنده‌های 8 سرعته و 12 سرعته، انتخاب گسترده‌ای از نسبت دنده‌ها را فراهم می‌کنند. این ویژگی بهبود کارایی و عملکرد کامیون در شرایط شهری را تسهیل می‌کند.

ازلحاظ بدنه: کابین کامیون‌های سری L دارای دو صندلی اضافی در مرکز کابین و پنجره ایمنی شهری در قسمت درب مسافر است. طراحی کابین با رعایت استانداردهای ارگونومیک و مبله شدن آن، راحتی و کارآیی را برای راننده افزایش می‌دهد.

کامیون‌های سری L اسکانیا با توجه به طراحی خاص و قابلیت‌های منحصر به فردشان، برای حمل و نقل در شهرها و مناطق شهری بسیار مناسب بوده و می‌توانند عملکرد اقتصادی و کارآمدی را در این شرایط فراهم کنند.

اتوبوس مارال

اتوبوس اسکانیا نوع مارال مونتاژ ایران از بهترین تولیدات این شرکت میباشد که در کشور ما تولید میشود. شرکت عقاب افشان این مدل را در ایران تولید میکند. اتوبوس های مارال دارای سیستم سرمایش و گرمایش خوبی میباشد که در تمامی وضعیت شرایط محیطی آب و هوای داخل اتاق را به صورت مطبوع نگه میدارد.ی کی دیگر از ویژگی های این اتوبوس می توان به سیستم اتومات بودن آن، داشتن دید خوب در حین رانندگی ، استفاده از آینه های برقی و به کار بردن بهترین مواد اولیه در ساخت این اتوبوس اشاره کرد.


سیستم تعلیق:

قسمت جلو: ۲ بالشتک هوای فشرده و ۲ کمک فنر
قسمت عقب: ۴ بالشتک هوای فشرده و ۴ کمک فنر
قابلیت تنظیم ارتفاع: دارد، با انتقال به حالت استاندارد در سرعت بالاتر از ۳۰ کیلومتر
در ساعت به دلیل مسائل ایمنی.
مشخصات فنی فوق از جمله نیروی موتور، سیستم سوخت رسانی، نوع و تعداد دنده‌ها در گیربکس، سیستم تعلیق و قابلیت تنظیم ارتفاع اتوبوس، در افزایش امنیت و راحتی سفر تأثیر بسزایی دارند.
نمایندگی لوازم اسکانیا قطعات تشکیل دهنده خودرو که شامل موتور، باتری، دینام، گیربکس، رادیاتور، لنت ترمز میل لنگ ، میل سوپاپ ، سیت ، گاید ، سیلندر، سر سیلندر و … را تشکیل میدهد. شما می توانید جهت بازدید از فروشگاه لوازم موتوری ، تجهیزات مصرفی و قطعات بدنه اسکانیا وارد لینک های فروش زیر شوید

 

لوازم اسکانیا
قطعه یدکی خودرو قطعه ای است که فرد می تواند از آن برای تعویض بخش خراب دستگاه استفاده کند. معمولاً از فروشگا های لوازم یدکی میتوان انها را تهیه کرد . فروشگاه های فروش لوازم یدکی  جزء ضروری مدیریت زنجیره تامین هستند .با رقابت شدید مداوم در صنعت خودرو، مفاهیمی مانند حفاظت از محیط زیست دست بالا را گرفته اند. نگرش دوستدار محیط زیست نیازمند ارتقاء مداوم و فناوری پیشرفته برای جایگزینی قطعات ماشین آلات مصرف کننده سوخت با قطعات دوستدار محیط زیست میباشد.

صنعت قطعات یدکی خودرو در سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی بوده است که در زیر به تعدادی از انها اشاره خواهیم کرد:

⦁ پشتیبانی و ارتقاء تامین مداوم  نمایندگی خدمات قطعات خودرو
⦁ ترویج استفاده جهانی از خدمات نمایندگی و تهیه قطعات یدکی خودرو
⦁ سرعت انتقال لوازم یدکی خودرو در صنایع تبدیلی در حال افزایش است

انواع مختلفی از قطعات یدکی خودرو وجود دارد. امروزه با افزایش برندهای خودرو و عرضه همیشگی انواع ماشین ها ، خودروها را می توان به ۲ گروه «خودروهای مسافری» یا «خودروهای تجاری» طبقه بندی کرد.  کسی ممکن است بپرسد تفاوت چیست؟
خودروهای مسافری وسایل نقلیه‌ای با کمتر از 9 صندلی هستند که شامل صندلی راننده می‌شود و هدف اصلی حمل مسافر است. با در نظر گرفتن ضرورت ها، خودروهای سواری به مدل های SUV، مدل های MPV و مدل های دیگر مانند پیکاپ تفکیک می شوند.

وسایل نقلیه تجاری وسایل نقلیه ای هستند که صندلی آنها نسبتاً بزرگتر از صندلی های اتومبیل ۹ سرنشین (از جمله صندلی راننده) است. هدف اصلی وسایل نقلیه تجاری مانند کامیونت ها  و کامیون های بزرگ حمل و نقل کالا است. بر این اساس به واگن های باری، کامیون ها، واگن های سواری، نیمه تریلر، واگن های مسافری غیر یکپارچه و واگن های باری غیر یکپارچه طبقه بندی می شود.

با بهبود سطح زندگی مردم، میزان خرید ماشین نیز در حال افزایش است.  بازار قطعات یدکی به دلیل رشد صنعت خودرو هر روز در حال گسترش است. اکنون که با قطعات یدکی ماشین و دلیل استفاده از آنها آشنا شدید، اجازه دهید جزئیات خاص را مورد بحث قرار دهیم و با عملکرد آنها در بدنه ماشین آشنا شوید.

انواع لوازم اسکانیا
انواع مختلفی از قطعات یدکی خودرو برای خرید موجود است. مسئولیت خریدار این است که تعیین کند کدام قسمت از بدنه یا موتور ماشین نیاز به تعویض دارد. به عنوان مثال، گزینه های قابل تعویض می توانند لنت ها، فیلتر ها ، دنده ها، پیچ و مهره ها، قطعات الکتریکی خودرو، قطعات داخل موتورها (میل لنگ میل سوپاپ توربو شارژ سیلندر  واترپمپ  سرسیلندر گیت اویل پمپ یاتاقان سوپاپ ها بوش موتور بقل یاتاقان و ….)، ترمز(دیسک چرخ  لنت ترمز  پمپ و …..) لوله سوخت  باک گازوئیل  و سایر قسمتها اشاره کرد  .برخی از کاربردهای اولیه قطعات یدکی خودرو در زیر ارائه شده است.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و خرید لوازم موتور ، گیربکس ، بدنه و سایر قطعات اسکانیا انواع مدل های آن از سایت نمایندگی دات کام خرید کنید.

موتور
بخشی که  مهمترین قسمت خودرو محسوب میشود و در زیر کاپوت وسیله نقلیه قرار دارد موتور نام دارد . اکثر خودروهای مدرن با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند که با احتراق مخلوطی از هوا و سوخت که پیستون ها را به حرکت در می آورد، انرژی تولید می کنند.
موتورهای الکتریکی نیز وجود دارند که انرژی را در باتری های قابل شارژ ذخیره می کنند. وسایل نقلیه با موتورهای الکتریکی سریعتر از خودروهای با موتورهای سوختی شتاب می گیرند. ماشین شما چه موتور سنتی یا برقی داشته باشد، بدون آن نمی تواند کار کند!

باتری
باتری ماشین شما چندین کار مهم دارد، از جمله تامین برق وسیله نقلیه شما برای استارت .
هنگامی که متوجه مواردی مانند صدای کلیک در حین چرخاندن کلید یا کم نور شدن چراغ های جلو می شوید، خوب است که به باتری خود نگاه کنید.

دینام
دینام وظیفه تولید برق را بر عهده دارد. با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی در حین کارکرد خودرو، باتری شما را شارژ نگه می دارد. با شارژ مداوم باتری در طول هر سفر، ماشین و تمام قطعات الکتریکی به درستی کار خواهند کرد.
علائم خرابی یا فرسودگی دینام مشابه علائم باتری در حال مرگ است، از جمله کم نور شدن چراغ جلو و مشکل در راه اندازی. نادیده گرفتن مشکلات دینام می تواند باعث مشکلات باتری شود که به نوبه خود می تواند شما را سرگردان کند.

ترمز
ترمز ماشین شما برای کمک به کاهش سرعت و توقف وسیله نقلیه شما و همچنین نگه داشتن آن در زمان پارک در جای خود استفاده می شود. اکثر خودروها دارای سیستم ترمز دیسکی یا درام هستند.

قطعات سیستم ترمز دیسکی شامل کالیپر، روتور و لنت می باشد. سیستم های ترمز کاسه ای از درام ترمز و کفشک تشکیل شده است. همه این قطعات به مرور زمان فرسوده می شوند و هر گونه تغییر در نحوه صدا یا احساس ترمز شما باید باعث شود که آنها را بررسی کنید.

رادیاتور
موتور خودروی شما هنگام کار کردن، گرمای زیادی ایجاد می کند، بنابراین منطقی است که یک سیستم خنک کننده برای مدیریت آن وجود داشته باشد. رادیاتور یکی از اجزای اصلی این سیستم است. این کار برای حذف گرما از طریق مایع خنک کننده قبل از بازگشت به موتور شما کار می کند.
رادیاتور تضمین می کند که موتور شما بیش از حد گرم نمی شود و باعث افزایش کارایی و طول عمر می شود. شما می توانید با بررسی سطح مایع خنک کننده حداقل دو بار در سال به حفظ رادیاتور خود کمک کنید.

گیربکس
گیربکس ، چیزی است که نیروی موتور را گرفته و از طریق اجزای مختلف به چرخ ها منتقل می کند. بدون آن، شما به سادگی ماشین شما قادر به حرکت نخواهد بود.
گیربکس‌های دستی توسط راننده با استفاده از اهرم دنده یا دسته دنده در داخل خودرو کنترل می‌شوند، در حالی که گیربکس‌های اتوماتیک به تغییر ورودی راننده برای تعویض دنده نیاز ندارند. چه گیربکس دستی باشد و چه اتوماتیک، در داخل گیربکس اتفاقات زیادی در جریان است!
تعویض روغن گیربکس در فواصل زمانی توصیه شده توسط سازنده به شما کمک می کند تا این قطعه مهم را حفظ کرده و از فرسودگی آن جلوگیری کنید.

کمک فنر
سیستم تعلیق در ماشین شما به تثبیت آن در حین رانندگی کمک می کند. به این ترتیب، سواری نرمی خواهید داشت و هر بار که به یک دست انداز یا شیب برخورد می کنید، به اطراف نمی پرید. قسمت های زیادی سیستم تعلیق را تشکیل می دهند و کمک فنرها نقش مهمی در این سیستم دارند.

عملکرد اصلی کمک فنرها اطمینان از تماس لاستیک های شما با جاده است. این به شما امکان می دهد تا با خیال راحت و کارآمد رانندگی کنید. آنها همچنین به ترمزها کمک می کنند تا کار خود را به درستی انجام دهند و همیشه لاستیک ها را با سطح جاده در تماس نگه می دارند. شوک های زیاد می تواند منجر به لرزش هنگام رانندگی و فرسودگی ناهموار لاستیک، از جمله مسائل دیگر شود.

سخن آخر

حالا که شما با انواع لوازم یدکی و مدل های اسکانیا آشنایی بیشتری پیدا کردید با خیال راحت میتوانید برند دلخواه لوازم کامیون یا اتوبوس خود را در بخش فروشگاه لوازم نمایندگی دات کام  مقایسه کرده و قیمت آنرا از کارشناسان شرکت استعلام نمائید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۷:۴۱ توسط:دیجیتال سرو موضوع: نظرات (0)