دیجیتال سرو دیجیتال سرو .

دیجیتال سرو

نمایندگی لوازم ولوو

نمایندگی لوازم ولوو

شرکت بزرگ ولوو در سال ۱۹۲۷ تأسیس شد بیشتر محصولات این شرکت خودروهای تجاری با مقیاس های گوناگون و کاربری های متنوع می باشند . هرچند خودروهای سبک این شرکت نیز میزان قابل توجهی از فروش شرکت ولوو را تشکیل می دهند اما شهرت ولوو به تولیدات خودرو سنگین آن است. این شرکت تا به امروز در شکل دادن به صنعت حمل و نقل پایدار و توجه به چشم انداز آینده نگری توانسته است با تولید محصولات باکیفیت راه حل های زیرساختی مدرن و کارآمد در صعنت حمل ونقل را بنام خود رقم بزند.

بطوریکه برند ولوو در صنعت حمل و نقل جزو برترین ، جدید ترین، قدرتمند ترین و گاها بهترین برند تولید خودروهای تجاری بوده است.شرکت ولوو محصولات خود را با برندهای Volvo، Volvo Penta، Rokbak، Renault Trucks، Prevost، Nova Bus، Mack و Arquus به فروش می رساند.

اغلب این تولیدات خودروهای تجاری سنگین ، نیمه سنگین ، اتوبوس ، راه سازی ، دریایی و معدنی می باشند.
بیاید برخی از پرکاربردترین تولیدات ولوو که اتفاقا در کشور ما نیز از گذشته تا به حال بکار گرفته می شوند بررسی نمائیم . در ادامه با تیم بررسی و مقایسه خودروهای تجاری نمایندگی دات کام همراه باشید.

کامیون های ولوو در کل به چند سری F, FM , FH , N , NL , NH تقسیم بندی میشوند.

بررسی انواع کامیون کامیونت و اتوبوس ولوو volvo
کامیون های ولوو موجود در بازار ایران در کل به دو نسل قدیم و جدید تقسیم میشوند
در ذیل به معرفی و بررسی این مدل های خواهیم پرداخت

ولوو سری F
ولوو سری اف نسل قدیم که ما آنها را در مدل های F12 intercooler , F12 turbo بیشتر می شناسیم. ولوو سری FM ازنسل جدید محسوب میشود که مدلهای بار تجاری و کمپرسی آنها را با مدلهای FM9 و FM13 در جاده های ایران بیشتر دیده اید.

ولوو سری FH که اینها هم از سری جدید و پر طرفدار کامیونهای ولوو محسوب میشود . برخی مدلهای آن مانند : FH 12 FH460, FH480 ,و FM 500 و FH540 در ایران شناخته شده و بسیار محبوب رانندگان هستند. البته باید متذکر شویم بیشتر اتوبوس های ولوو نیز که در زمینه حمل مسافر در سطح کشور فعال و خوش نام هستند از موتور های همین سری جدید F یعنی FM , FH در پیشرانه خود استفاده می کنند .

ولوو سری N 

ولوو سری N نسل قدیم از سری کامیون های با دماغ و دوست داشتنی این شرکت است که واردات و مونتاژ آن از قبل انقلاب شروع و تا اواخر دهه شصت ادامه داشته است . ولوو ان 10 و ان 12 دو مدل معروف این سری می باشند.

ولوو ان 10 با نشان روی کاپوت N10 در دو سری مونتاژ قبل انقلاب و بعد انقلاب وارد شدند و تا همین الان در جاده های ایران به وفور تردد دارد. سری وارداتی شرکت نفتی این مدل جزو مدل های محبوب آن است.

ولوو ان 12 با نشان N12 روی کاپوت که بیشتر با رنگ زیبای زرد قناری شناخته میشوند . از این سری ولوو دماغ دار چند مونتاژ بسیار با کیفیت تاکنون به ایران وارد شده که جزو محبوب ترین مدل ها نزد رانندگان می باشند . مدل های توپ طلا و وارداتی استانداری اغلب دو کابین ، محبوب تر و مدرن تر از سایر مدلهای آن هستند.این مدل در سال های دهه شصت وارد ایران شدند و بهترین نوع ولوو های با دماغ قدیمی می باشند و البته مدل های جدید با دماغ که در زیر به آنها می پردازیم.

لوو سری NL

ولوو سری NL که این مدل هم از مدل هایی است که به نسل قدیم تعلق دارد اما در دهه هفتاد وارد بازار ایران شده و نسخه بهبود یافته نسل قدیم با کمی تفاوت ظاهری است . مدل ان ال 12 تنها مدل عرضه شده در بازار ایران از این سری است. ولو ان ال 12 با نشان روی کاپوت NL12 دهه هفتاد در تعداد کمی وارد کشور شد . این مدل های اغلب به رنگ سفید می باشند و علاوه بر رنگ چراغ ها بر خلاف مدل های قدیمی به شکل مسطیل کشیده در آمده است.

ولوو سری NH

ولوو سری NH از سری جدید مدلهای دماغ دار است که مدل ان هاش 12 آن از مدهای محبوب کامیون داران ایرانی است. ولو ان هاش 12 با نشان روی کاپوت NH12 دهه هشتاد وارد کشور شد . این مدل نیز با رنگ سفید و چراغ های مسطیل کشیده و باریک و همچنین کاپوت شیک و مدرنتر عرضه شده است. ان هاش 12 نیز همانند ان 12 قدیمی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است ، بطوریکه در معادن و مکانهای پر فشار کاری همانند بنز ده تن و مایلر این مدل ولوو دماغ دار نیز پر استفاده است ، همین موضوع استقامت و قدرت فراوان ان هاش در حمل بار را نشان می دهد.

لازم به ذکر است تیم بررسی و مقایسه نمایندگی دات کام بزودی مقاله جامعی در زمینه بررسی و مقایسه کامیون های موجود در جاده های ایران از لحاظ مقایسه موتور ، گیربکس ، دیفرانسیل ، زیر بندی ، استحلاک و دوام در کار و همچنین دسترسی آسان به لوازم یدکی با کیفیت ، تهیه و ارائه نماید.

لوازم ولوو
محصولات موجود و لوازم یدکی ولوو در نمایندگی ولوو از لوازم موتور ولوو که شامل میل لنگ ، سیلندر ، سر سیلندر ، کیت تعمیر موتور حاوی بوش سیلندر ، پیستون ، رینگ موتور، اورینگ و سایر اقلام تعمیر موتور ، واشر کامل ، یاتاقان، شاتون ، میل سوپاپ ، سیت ، گاید ، اویل پمپ ، لوازم گیربکس و دیفرانسیل ، پمپ فارسونگا ، پمپ باد ، رادیاتور و لوازم چرخ گرفته تا قطعات بدنه ولوو شامل اتاق ، داشبورد ، کامپیوتر ای سی یو ، شاسی ، باک ، اگزوز ، جلو پنجره و … همگی بصورت نو و استوک اصلی موجود می باشند .

اجزای موتور
اجزای موتور به طور کلی شمامل بلوک سیلندر ، سرسیلندر ، میل لنگ ، لوازم داخل و جانبی موتور میباشد. بلوک موتور ستون فقرات موتور خودرو است و اغلب از آلومینیوم یا آهن ساخته شده است. تقریباً تمام اجزای اصلی موتور مانند پیستون ها، میل لنگ و میله های اتصال را در خود جای داده و به سه بخش ثابت تقسیم می شود: سرسیلندر، بلوک و میل لنگ.

بلوک سیلندر
ساختار اساسی موتور بلوک سیلندر یا بلوک موتور است. جزء مهمی از قطعات موتور است. سه جزء تشکیل دهنده بلوک سیلندر موتور، سرسیلندر و میل لنگ به عنوان ساختار و بدنه ثابت اصلی آن عمل می کنند. این قسمت موتور دارای سوراخ های متعددی است که سیلندرها را در خود جای داده و مسیرهای جریان آب و روغن را برای خنک کردن و روانکاری موتور فراهم می کند. اغلب از آلومینیوم یا آهن ساخته می شود.

بسته به طراحی خودرو، چهار تا دوازده سیلندر در یک خط قرار می‌گیرند که گاهی به صورت خطی، تخت یا V شکل شناخته می‌شود. عملاً تمام اجزای موتور به آن متصل شده است. جادوی احتراق در داخل بلوک اتفاق می افتد.

سر سیلندر
سرسیلندر جزء ضروری موتور خودرو است که بر روی بلوک سیلندر نصب می شود. سرسیلندر نقش مهمی در محفظه احتراق دارد، زیرا وظیفه تبدیل گرما به انرژی را دارد.معمولاً برای ایجاد سرسیلندر از چدن و آلیاژ آلومینیوم استفاده می شود. واشرها برای ایجاد یک اتصال محکم و ضد نشتی بین سر سیلندر و بلوک استفاده می شوند که توسط ناودانی نصب شده به بلوک متصل می شوند.

بالای هر سیلندر، سر سیلندر حاوی یک محفظه احتراق است. علاوه بر این، دارای سوراخ های رزوه ای برای سوزن فارسونگا و همچنین گاید سوپاپ ، سیت سوپاپ ها، کانال های ورودی و خروجی های آب و … و احتمالا محفظه خنک کننده است که شامل کانال هایی برای گردش آب است که جهت خنک کردن بهتر تعبیه میشوند.

میل لنگ
قسمتی از موتور که از آن نیرو گرفته می شود میل لنگ است. تمام قطعات موتور از آن به عنوان یکی از منابع اصلی انتقال نیرو استفاده می کنند. جزء اصلی سیستم انتقال قدرت که در آن حرکت رفت و برگشتی پیستون با کمک شاتون به حرکت چرخشی تبدیل می شود، میل لنگ است.انرژی حرکت توسط میل لنگ به انرژی دورانی تبدیل می شود و متعاقباً چرخ را به حرکت در می آورد. میل لنگ همچنین عملکردی برای حفظ حرکت پیستون دارد تا بتواند به درستی کار کند. در طول فرآیند، میل لنگ به طور همزمان با میله پیستونی که در زیر بلوک سیلندر نصب شده است حرکت می کند.

میل سوپاپ
شفتی که بادامک ها روی آن نصب شده اند و باعث حرکت سوپاپ ها میشود میل بادامک یا میل سوپاپ نامیده می شود. بادامک قطعه ای است که حرکت چرخشی میل بادامک را به حرکت خطی دنباله دار تبدیل می کند. سوپاپ ها با عمل میل بادامک باز می شوند. چندین بادامک در طول این قسمت از موتور خودرو وجود دارد که دو تا برای هر سیلندر، یکی برای سوپاپ ورودی و یکی برای سوپاپ اگزوز قرار دارد. میل بادامک همچنین دارای یک دستگاه برای راه اندازی پمپ سوخت و چرخ دنده برای راه اندازی پمپ روغن و توزیع کننده احتراق می باشد.

میل لنگ میل بادامک را تغذیه می کند. تعداد دندانه های چرخ دنده میل لنگ نصف دنده میل بادامک است. از فولاد آلیاژی برای ساخت میل بادامک استفاده می شود. وظیفه میل بادامک این است که حرکت چرخشی میل لنگ را به یک حرکت بالا و پایین تبدیل کند که حرکت بالابرها، میله‌های فشار، راکرها و سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند. همچنین زمان باز و بسته شدن سوپاپ را کنترل می کند.

میل بادامک جزئی از بدنه اصلی موتور است و نقش اصلی آن تنظیم زمان باز و بسته کردن ورودی های محفظه بین سرسیلندر و موتور است که محفظه احتراق نامیده میشود ، این کار با فشار دادن برجستگی های بادام شکل روی میل سوپاپ به انتهای سوپاپ ها انجام می پذیرد. بدون انجام این کار روشن کردن موتور غیرممکن خواهد بود. و جالب است بدانبد نیروی خطی میل سوپاپ از حرکت چرخشی میل لنگ که توسط دنده سر میل لنگ به میل سوپاپ منتقل میشود انجام می گیرد.

پیستون
پیستون ها وظیفه انتقال انرژی ایجاد شده در چرخه احتراق و انتقال آن به میل لنگ را بر عهده دارند و ماشین ما را به حرکت در می آورند. در حقیقت نیروی چرخشی که روی چرخ ها ایجاد می شود با حرکت پیستون شروع می شود.پیستون قلب موتور است که نقش مستقیمی در فرآیند احتراق برای تولید نیرو دارد. پیستونی که به سمت بالا و پایین حرکت می کند به تمام قسمت های موتور ، از میل لنگ و دنده فلایویل گرفته تا گیربکس ، انرژی تولید می کند. سر پیستون چندین شکل دارد، برخی محدب و برخی مسطح هستند.

پیستون ها مهمترین جزء موتور در مقایسه با سایر قطعات هستند. پیستون یک پلاگین استوانه ای است که در داخل یک سیلندر می چرخد. این کار به تبدیل انرژی فشار احتراق سوخت به نیروی مکانیکی مفید کمک می کند که سپس از طریق شاتون به میل لنگ ارسال می شود. پیستون ها در سیلندر برای هر چرخش دو بار بالا و پایین حرکت می کنند. موتورهایی با سرعت پیستون ۱۲۵۰ دور در دقیقه ۲۵۰۰ بار در دقیقه بالا و پایین می روند. پیستون برروی خود دارای رینگ هایی است که باعث افزایش فشار و کاهش اصطکاک ناشی از مالش مداوم پیستون به سیلندر می‌شود.

پیستون ها این کار را با حرکت به سمت بالا و پایین در داخل سیلندرها انجام می دهند که توسط گرما و گازها منبسط می شوند. میل لنگ موتور نیز از طریق شاتون به پیستون‌ها متصل می‌شود، سپس چرخ‌های محرک خودرو را می‌چرخاند و به حرکت در می‌آورد. شاتون یا میله اتصال وظیفه اصلی اتصال میل لنگ و پیستون را دارد. شاطون نیروی آزاد شده توسط پیستون را دریافت کرده و آن را به انرژی دورانی تبدیل می کند. این قطعات باید با کیفیت و در یک مرحله ماشینکاری دقیق تولید شوند تا بتوانند در یک عملکرد صحیح که به تعادل بسیار دقیق نیاز دارد ،بخوبی کار کنند .

رینگ

رینگ عملکرد بسیار مهمی دارد. رینگ برای جلوگیری از نشتی بین پیستون با بلوک سیلندر بین شیارهای پیستون قرارمیگیرد و از تداخل روغن پائیین موتور و دود احتراق ناشی از احتراق بالای سیلندر جلوگیری میکند . رینگ با جنس فنری وجود حرکت آسان پیستون در بوش های سیلندر را نیز تضمین می نماید. جنس رینگ موتور از کروم و آلیاژهای سخت فلزی مشابه فولاد است .نشت گاز در حین فشرده سازی و روغنی که وارد محفظه احتراق می شود می تواند برای موتور خودرو مشکلاتی بدی ایجاد کند. علاوه بر این، هدف رینگ پیستون کاهش روغن اضافی روی دیواره‌های سیلندر است.

اینها اجزای مهمی هستند که در موتور خودرو یافت می شوند. اگرچه هر یک از این اجزا عملکرد متفاوتی دارند، اما با یکدیگر در ارتباط هستند. هر یک از این قطعات با نگهداری مناسب، قدرت بهینه موتور شما را تضمین می کنند. اگرچه عملکرد صحیح تمام قطعات اصلی موتور خودرو که در بالا ذکر شد ، وضعیت موتور خودروی شما را تعیین می کند، اما عناصر حیاتی دیگری مانند سیستم خنک کننده برای کارکرد صحیح موتور وجود دارد.

وقتی موتور روشن می شود به دلیل احتراق و حرکت مداوم اجزای آن می تواند به دمای بالایی برسد. تداوم این امر بدون یک سیستم خنک کننده کارآمد امکان پذیر نیست و مهمترین قطعات در سیستم خنک کننده ماشین رادیاتور ، واتر پمپ و  روغن سرد کن  می باشند.

در پایان این بخش ، تیم تولید محتوای نمایندگی داتکام ضمن بررسی و مقایسه لوازم ولوو و سایر برند ها در تلاشند تا با ارائه مقالات اینچنین ، موجب افزایش آگاهی ، ارتباط بهتر بین متولیان ، صاحبان و تمامی کسانی که در عرصه خودرو های تجاری و لوازم یدکی در سطح کشور چه به عنوان مصرف کننده و تامین کننده و همچنین سرویس دهنده فعالیت دارند ، خدمتی هر چند ناچیز ارائه نماید .

خدمات ولوو در نمایندگی

ما در نمایندگی دات کام با توجه به نیاز های شما هر آنچه که در بخش لوازم یدکی ماشین های سنگین نیاز دارید فراهم کرده ایم.
شما میتوانید انواع قطعات یدکی ماشین خود را از بین انواع برندهایی که در فروشگاه های لوازم ولوو وجود دارند سفارش دهید.
همچنین یکی از مشکلاتی که در خرید لوازم یدکی ماشین های سنگین وجود دارد بعد مسافت میباشد که این موضوع را ما به سادگی حل کرده ایم به این صورت که شما تنها کاری که انجام میدهید با توجه به نیاز و محصول موجود در سایت نمایندگی دات کام قطعه مورد نظر خود را سفارش میدهید و آن را درب منزل تحویل میگیرید.

در نمایندگی ما اکثر برندهای معتبر در تولید لوازم ولوو را موجود کرده ایم از اینرو شما به راحتی میتوانید با توجه به بودجه خود یکی از این محصولات را خریداری کنید.

محصولات موجود در نمایندگی ولوو از لوازم موتور ولوو که شامل میل لنگ ، سیلندر ، سر سیلندر ، کیت تعمیر موتور حاوی بوش سیلندر ، پیستون ، رینگ موتور، اورینگ و سایر اقلام تعمیر موتور ، واشر کامل ، یاتاقان، شاتون ، میل سوپاپ ، سیت ، گاید ، اویل پمپ ، لوازم گیربکس و دیفرانسیل ، پمپ فارسونگا ، پمپ باد ، رادیاتور و لوازم چرخ گرفته تا قطعات بدنه ولوو شامل اتاق ، داشبورد ، کامپیوتر ای سی یو ، شاسی ، باک ، اگزوز ، جلو پنجره و … همگی بصورت نو و استوک اصلی موجود می باشند .


در پایان باید عرض شود که در این مقاله ما سعی کرده ایم تا ضمن ارائه اطلاعاتی مختصر در خصوص کامیون های ولوو و لوازم یدکی آن ها ، شما را با این بخش از سایت بیشتر آشنا سازیم ، همچنین با معرفی و بررسی برند های موجود در بازار ایران و اطلاعاتی که در مورد قطعات موتور ارائه می نمائیم ، انتخابی بهتر در خرید لوازم داشته باشید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۰:۴۴ توسط:دیجیتال سرو موضوع: نظرات (0)